Järkky kyläily!

Anonyymi

Tuttu pyysi viettämään mukavaa iltaa pienen purtavan ja glögin merkeissä. Ihan mukavaa, ajattelin ja toisaalta oikein odotinkin tapaamista.

Lupasi tulla pysäkille vastaan ja yhdessä sitten menisimme. Joo, kaikki hyvin siihen asti. Mutta olipa järkytys astua sisään täyteen ahdettuun likaiseen ja remontoimattomaan asuntoon. Haju oli aivan kamala!

Yritin siinä sitten jotenkin saavuttaa jonkinlaista tunnelmaa, etten olisi kävellyt samantien ovesta ulos.

Miten ns. normaalit työssäkäyvät ja kohtalaista palkkaakin nauttivat ihmiset voivat asua niin? Kämppä dynamiittia vaille valmis!

46

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

He joilla on turnaushermot pystyvät asumaan missä vaan. Jopa tumppaisessa (tupakoidussa) huushollissa.

• Anonyymi

Meillä on nyt vähän sellaista, sekaista ja pölypallot nurkissa. Miten tuonne ulos viet mattoja kun sataa koko ajan ja terassi likomärkä. On ollut niin helkkaristi menoja. Joulunalusaika on parasta, juoksen konserteissa ja joululauluilloissa, keräämässä vähävaraisille paketteja, lapsenlasten mukana tonttuilemassa ja koulun joulukirkossa. Ja samaan syssyyn vielä auto korjaamolle. Mutta jos siinä vielä ehtisin glögiä tarjoilla niin ihmettelisin jos vieras alkaisi katsoa ympärillä olevaa sekamelskaa. Keskittyisi vain glögiin ja jutteluihimme. .
      Jouluaattoiltaan päättyy koko ilo. Jos joulupäivänä ei ole pakkasta niin pesen ikkunat ja siitä alkaa rauhallisempi arki

• Anonyymi

Tietty siivota kyllä voisi, kun kutsuu kylään, remontti on eri juttu. Koti voi olla viehättävä, vaikka kulunut olisikin.

• Anonyymi

Ehkä asukkaalla on jotain ongelmia. Masennusta, alkoholiongelmaa, murheita omassa elämässään tai jonkun läheisen. Uupunut siis.

Voi tietysti olla niinkin, että yksinkertaisesti
      hän on vain epäsiisti ihminen tai laiska.

• Anonyymi

Jaa-a, sen kun tietäisi, miten työssä käyvä ja kohtuullista palkkaa nauttiva antaa kotinsa mennä kuntoon, joka on aivan kauhea. Ja se likaisen asunnon haju, joka tarttui vaatteisiin ja kantautui kotiini asti.

Jos ei sellaista itse huomaa, niin en todellakaan tiedä, mikä on vialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa-a, sen kun tietäisi, miten työssä käyvä ja kohtuullista palkkaa nauttiva antaa kotinsa mennä kuntoon, joka on aivan kauhea. Ja se likaisen asunnon haju, joka tarttui vaatteisiin ja kantautui kotiini asti.

Voisitko kuvailla hieman tarkemmin sekamelskaa.
        Minut kutsuttiin kylään ja olin pyörtyä, kun
        --seiniä ei varmasti oltu pesty koko vuonna,
        --pölyjä näkyi pöytien ja kaappien pinnoilla,
        --koirankarvoja oli tarttuneena mattoon,
        --pöytäliinaa ei oltu tärkätty ja
        -- tarjoilu oli hyvin vähäpätöistä, vaikkakin kotona valmistettua; voileivät pursusivat täytettä niin paljon, että piti hoitaa ruokailu ruokailuvälineillä, mustikkapiirakka oli outoa ja marenkileivoksiin oli laitettu mantelijauhetta, likööriäkin tarjosivat sekä itse tehtyä mustikkamehua, kahvi oli jotakin luomua.
        En taatusti mene uudestaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olethan siivonnut kotisi, jottei haise enää.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta eihän se sinulle ollut ensimmäinen paikka ollenkaan missä haisi. Ja sen olet ollut innokas kertomaan koko maailmalle yleisillä keskustelupalstoilla.
        Ei taida tuollaisella "nuuskimuikkusella" livessä olla enää ketään, joille juoruilla toisten kotioloista.
        Mistäköhän se johtuu, että menitpä minne vain kylään, niin aina haisee?

Ihmettelet mikä on vialla. Se vika löytyy sinulla hyvin läheltä.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201805032200918610

• Olipa hävytön ihminen, kun ei teettänyt täysremonttia asuntoonsa ennenkuin kutsui noin tärkeän ja omasta mielestään siistin ihmisen glögille. Oliko edes punaista mattoa laitettu esiin?

Toivottavasti se ihminen ei haksahda pitämään aloittajaa koskaan eikä missään tilanteessa ystävänään.

• Anonyymi

Eihän vanhaan asuntoon saa kutsua ketään kahta kertaa. Toista kertaa varten on ostettava uusi asunto, mitä esitellä. Se on mahdollista koska nyky käytännön mukaan ihmisillä ei ole aikaa tapailla kuin vuoden tai kahden välein.
        Kaikkinainen kyläily on jo ennemminkin museoitu kuin tapa.

• Anonyymi

Noh, jos ei pidä ”ystävänään”, niin ei pidä! Jos joku haluaa istua likaisessa haisevassa huushollissa juttelemassa mukavia ihan rennosti, niin siitä vain.

Ei kuitenkaan ole ihan normaalia ole, ettei kotiaan hoida. Sanoo vain, ettei tarvitse edes imuroida, kun koti ei likaannu. Eikä tarvinnut punaista mattoa, kun ei ole mattoja ollenkaan. Likainen reikäinen lattianpäällyste vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh, jos ei pidä ”ystävänään”, niin ei pidä! Jos joku haluaa istua likaisessa haisevassa huushollissa juttelemassa mukavia ihan rennosti, niin siitä vain.

Ei kuitenkaan ole ihan normaalia ole, ettei kotiaan hoida. Sanoo vain, ettei tarvitse edes imuroida, kun koti ei likaannu. Eikä tarvinnut punaista mattoa, kun ei ole mattoja ollenkaan. Likainen reikäinen lattianpäällyste vain.

Sydämen sivistystä tulvillaan on raikas myrskysää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sydämen sivistystä tulvillaan on raikas myrskysää.

”Sydämen sivistys” kyllä hajussa häviää!

Remontin teettäminen ja kotinsa siivoaminen ei nyt normaalisti työssä käyvältä ja kohtuullisesti tienaavalta paljon vaadi.

• Anonyymi kirjoitti:

”Sydämen sivistys” kyllä hajussa häviää!

Remontin teettäminen ja kotinsa siivoaminen ei nyt normaalisti työssä käyvältä ja kohtuullisesti tienaavalta paljon vaadi.

Tuskin sinulla sitä on koskaan ollutkaan.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Tuskin sinulla sitä on koskaan ollutkaan.

Ei sitä kyseisessä tapauksessa edes tarvitse ollakaan!

• Nyt olen Tellukan kanssa samaa mieltä.
        Olen nähnyt elämässäni monenlaista kotia. En puutu heidän tapaansa elää, mitä se minulle kuuluu.
        En ole intohimoinen putsipingo, siivoan yleensä ohikulkiessani siellä missä huomaan olevan kohennettavaa. Mitään siivouspäiviä en juuri pidä. Asuntoni on silti normaalin siisti.
        Lienneköhän muualla maailmassa kun meillä tapana hakata mattoja olan takaa kerran viikossa.
        Siihen on hyvä purkaa agressioitaan, muuta hyötyä en näe moisessa. Imuroin matot ja vien ulos tuulettumaan, en pieksä niitä. Olkapääni ei edes tykkäisi moisesta.

• liekko kirjoitti:

Nyt olen Tellukan kanssa samaa mieltä.
        Olen nähnyt elämässäni monenlaista kotia. En puutu heidän tapaansa elää, mitä se minulle kuuluu.
        En ole intohimoinen putsipingo, siivoan yleensä ohikulkiessani siellä missä huomaan olevan kohennettavaa. Mitään siivouspäiviä en juuri pidä. Asuntoni on silti normaalin siisti.
        Lienneköhän muualla maailmassa kun meillä tapana hakata mattoja olan takaa kerran viikossa.
        Siihen on hyvä purkaa agressioitaan, muuta hyötyä en näe moisessa. Imuroin matot ja vien ulos tuulettumaan, en pieksä niitä. Olkapääni ei edes tykkäisi moisesta.

Eiköhän se ole vain suomalainen tapa se mattojen ulkona pieksäminen.
        Niiltä ajoilta peräisin, kun imuria ei oltu vielä keksitty.
        Minulla ei monta mattoa olekaan. Pari ohutta rättimattoa ja keittiössä lyhyt muovimaton pätkä. Kaikki helppo tyrkätä pesukoneeseen tarpeen tullen.

En ole kymmeniin vuosiin nähnyt täällä kenelläkään mattoja ulkona. Silloin aikoinaan, kun näki sellaista, niin tiesi vissin varmaksi niitten olevan ensimmäiseen polven suomalaisten mattoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Oisko kannattanut tuoda esille se että ihmettelet siivoa, ja hajua. Oisit kysynyt mikä on syy ja tarvitseeko apua sen sijaan että täällä nyrpistelet nokkaasi. Ilmeisesti vaatteensa ovat siistit eikä pahallekaan haise koska tuttusi on ja kyläänkin suostuit lähtemään.

• Tellukka kirjoitti:

Eiköhän se ole vain suomalainen tapa se mattojen ulkona pieksäminen.
        Niiltä ajoilta peräisin, kun imuria ei oltu vielä keksitty.
        Minulla ei monta mattoa olekaan. Pari ohutta rättimattoa ja keittiössä lyhyt muovimaton pätkä. Kaikki helppo tyrkätä pesukoneeseen tarpeen tullen.

En ole kymmeniin vuosiin nähnyt täällä kenelläkään mattoja ulkona. Silloin aikoinaan, kun näki sellaista, niin tiesi vissin varmaksi niitten olevan ensimmäiseen polven suomalaisten mattoja.

Nykyisn imurinkin on syrjäyytänyt nihkeä- tai öljymoppaus. Mattoja ei tarvitse enää pieksää, imurointi riittää mutta kyllä vien aina silloin tällöin matot ulos tuuletustelineelle ihan vaan tuulettaakseni.

• Anonyymi

Höpö nyt taas, keksi parempi provoaloitus.

• Anonyymi

Aloittajan ei kannata enää mennä tuttunsa luo kylään, jos noin kovasti menee tolaltaan pois.
      Minä en tarkkaile tuttujeni kämppiä sillä silmällä. Oikeastaan kuleksin kylässä kuin koni silmäsuojukset ohimoilla. Melkein aina mulla ne silmäsuojukset on silmissä. Sen sortin omituisuus olen. Niinkuin kaupassakin, hoksaan tutun vain, jos hän knopsahuttaa olkapäälle ja sanoo hei.

Asukoot kukin kuten tahtoo. Sitä mieltä.
      Kenenkään kotia ei pidä ruveta arvostelemaan oman maun mukkaisesti.

Arvelen kyllä nyt hyvin voimallisesti, että koko tämä aloitus on päästä keksitty. Tempastu tuulesta saadakseen tehtyä aloituksen.

Heikunkeikku

• Anonyymi

En arvostele, en, mutta rajansa paskaisuudellakin ym. remontoimattomuudellakin. Monta kertaa hänenkin kanssaan on keskusteltu ”vanhuskodeista” ja niiden saastaisuudesta, mitä olemme molemmat kyllästymiseen asti nähneet, niin en nyt ihan heti olisi uskonut hänen kotinsa olevan samassa kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En arvostele, en, mutta rajansa paskaisuudellakin ym. remontoimattomuudellakin. Monta kertaa hänenkin kanssaan on keskusteltu ”vanhuskodeista” ja niiden saastaisuudesta, mitä olemme molemmat kyllästymiseen asti nähneet, niin en nyt ihan heti olisi uskonut hänen kotinsa olevan samassa kunnossa.

Röyhkeys on valttia hämmentämisessä. Tämä on pahailkinen provo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Röyhkeys on valttia hämmentämisessä. Tämä on pahailkinen provo.

Paskasten kämppien ”provo”😂

• Anonyymi kirjoitti:

""" Monta kertaa hänenkin kanssaan on keskusteltu ”vanhuskodeista” ja niiden saastaisuudesta, mitä olemme molemmat kyllästymiseen asti nähneet"""

Sellaisillahan sitä usein paskaista onkin kotonaan, jotka arvostelevat toisten huusholleja.
        Laittaa siksi vähän arvelemaan, ettei itselläsikään ole siistit kunnossa ja tarkoituksenasi onkin saada täältä puolusteluja paskaisuudellesi.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

""" Monta kertaa hänenkin kanssaan on keskusteltu ”vanhuskodeista” ja niiden saastaisuudesta, mitä olemme molemmat kyllästymiseen asti nähneet"""

Sellaisillahan sitä usein paskaista onkin kotonaan, jotka arvostelevat toisten huusholleja.
        Laittaa siksi vähän arvelemaan, ettei itselläsikään ole siistit kunnossa ja tarkoituksenasi onkin saada täältä puolusteluja paskaisuudellesi.

Kyllä minulle sanottaisiin suoraan, jos kotini olisi remontoimaton, likainen ja paskanhajuinen. Ei kukaan kyläilisi, jos eivät viihtyisi. Viimeisen remontin teetin kolmevuotta sitten, seinät tapetoitiin ja maalattiin ja parketti hiottiin.

Ei mikään estä kotiaan hoitamasta!

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Paskan keskellä on hyvä elää.
        Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä!

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minulle sanottaisiin suoraan, jos kotini olisi remontoimaton, likainen ja paskanhajuinen. Ei kukaan kyläilisi, jos eivät viihtyisi. Viimeisen remontin teetin kolmevuotta sitten, seinät tapetoitiin ja maalattiin ja parketti hiottiin.

Ei mikään estä kotiaan hoitamasta!

Ja sinä varmaan sanoit suoraan hänelle, joka hyvän hyvyyttään pyysi glögille sinut yksinäisen, jolla ei enää muita kyläpaikkoja ole, kun joka paikassa haisee, että onpa täällä paskan hajuista, siivotonta ja remontoimatonta? Sanoitko?

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Ja sinä varmaan sanoit suoraan hänelle, joka hyvän hyvyyttään pyysi glögille sinut yksinäisen, jolla ei enää muita kyläpaikkoja ole, kun joka paikassa haisee, että onpa täällä paskan hajuista, siivotonta ja remontoimatonta? Sanoitko?

Tottakai oli puhetta asunnon remontoinnista ja vanhan haisevan roinan poisviemisestä jne. Ei kai siinä nyt mitään ihmeellistä ole!

Sanoi, että haluaa hoidetun ja siistin kodin, niinkuin minulla, kun tykkää kodissani käydä. Tottakai voi asumisesta keskustella ja kun on mahdollista, niin asumisoloja kohentaa asujallekin mieleiseksi.

• Anonyymi

Ei ketään kiinnosta matujen=maaltamuuttaneiden asiat!

• No sittenhän homma on hanskassa. Mikä siinä on niin järkyttävää, että hän suunnittelee remonttia? Yritä nyt jotenkin selvitä järkytyksestäsi. Kerrohan sitten taas koko maailmalle minkälaista seuraavassa kyläpaikassa on. Kaikki vamaan odottavat hyvin kiinnostuneina, onko jollakin rottia parvekkeella tai sellaista, niinkuin eräs psykoterapeutitar oli nähnyt. Tainnut painua Anonyymiksi hänkin?

• Anonyymi

Minusta piittaamattomuus siisteydestä ja järjestyksestä kodissa on merkki mentaaliongelmasta. Aloittajan tuttu saattaa olla masentunut, hyvinkin masentunut.
        Tuolle tutulle voisi vinkata, että kuolinsiivous on in.
        Taannoin joudun käymään asunnossa, missä oli sellainen sotku, ettei paremmasta väliä.
        Muutosta oli pari kuukautta. Katteja vilisti siellä täällä.
        Ruokapurkit ja jämät lattialla. Pesemättömiä astioita.
        Asunto piti saada ja kun se oli, into loppui. Kuulemma aiemmatkin asunnot olleet paskaisia.
        Voiko siisteystaso juontua kodin mallista. Nettiriippuvainen henkilö myös.
        Oli karmean näköistä.
        Vanha antiikkiliikkeestä tai kirpparilta ostettu kaluste voi ominaishaista, minkä huomaa vasta kotona. Vanhat saadut kirjat. Minulle kävi näin. Liukkaasti lähtivät kirjat roskiin ja hylly takaisin sinne, mistä ostettukin. Inhotti. Ja haju katosi, kun sanoin heido täyspuiselle kalusteelle ja kirjoille. Pitää siivota viikottain, muutoin pöly alkaa haista.

Beng
        Auta tuttuasi, jos hänen nenänsä on turtunut. Ei siinä mitkään ilmanraikastimet tai huonetuoksut auta.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta piittaamattomuus siisteydestä ja järjestyksestä kodissa on merkki mentaaliongelmasta. Aloittajan tuttu saattaa olla masentunut, hyvinkin masentunut.
        Taannoin joudun käymään asunnossa, missä oli sellainen sotku, ettei paremmasta väliä.
        Asunto piti saada ja kun se oli, into loppui. Kuulemma aiemmatkin asunnot olleet paskaisia.
        Oli karmean näköistä.
        Vanha antiikkiliikkeestä tai kirpparilta ostettu kaluste voi ominaishaista, minkä huomaa vasta kotona. Vanhat saadut kirjat. Minulle kävi näin. Liukkaasti lähtivät kirjat roskiin ja hylly takaisin sinne, mistä ostettukin. Inhotti. Ja haju katosi, kun sanoin heido täyspuiselle kalusteelle ja kirjoille. Pitää siivota viikottain, muutoin pöly alkaa haista.

Beng
        Auta tuttuasi, jos hänen nenänsä on turtunut. Ei siinä mitkään ilmanraikastimet tai huonetuoksut auta.

Noinhan se on, että sitä ei itse tunne oman kotinsa ominaishajua, niinkuin et sinäkään. Siihen on nenä tottunut.

Toisen huushollin haju tuntuu kyllä nokkaan. Silloin kuvittelee helposti oman kotinsa olevan täysin hajuton, mutta niinpä ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli karmean näköistä.

Beng

Niinhän se aikoinaan oli, kun entisen mieheni kotiin menin, niin ensin piti siivota, että voi olla. Oli varmaan painostavaa vanhemmilleen, jotka istuivat keittiössä ja kauhulla katselivat siivoamistani. Entinen mieheni sanoi ahdistuneena, kun jatkuvasti siivoan ja pesen pyykkiä yhdessä ollessamme. Itse ei tehnyt yhtäkään kotityötä. Nyt asuu yksin lapsuuskodissaan kaiken paskan keskellä.

Toiset on vain sellaisia!

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se aikoinaan oli, kun entisen mieheni kotiin menin, niin ensin piti siivota, että voi olla. Oli varmaan painostavaa vanhemmilleen, jotka istuivat keittiössä ja kauhulla katselivat siivoamistani. Entinen mieheni sanoi ahdistuneena, kun jatkuvasti siivoan ja pesen pyykkiä yhdessä ollessamme. Itse ei tehnyt yhtäkään kotityötä. Nyt asuu yksin lapsuuskodissaan kaiken paskan keskellä.

Minä aloin kerran raivata lähituttunu huushollia, tyhjentämään stiskikonetta, viemään roskia. erottelemaan likaisia ja puhtaita pyykkejä toisistaan, mutta talon isäntä sanoi ettei tarvitse sekaantua. Lapsia useampia. Sen jälkeen en ole apuani tyrkyttänyt vaikka miun maun mukkaan kovasti olisi tarvetta. Kukin elää tyylillään.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Minä aloin kerran raivata lähituttunu huushollia, tyhjentämään stiskikonetta, viemään roskia. erottelemaan likaisia ja puhtaita pyykkejä toisistaan, mutta talon isäntä sanoi ettei tarvitse sekaantua. Lapsia useampia. Sen jälkeen en ole apuani tyrkyttänyt vaikka miun maun mukkaan kovasti olisi tarvetta. Kukin elää tyylillään.

Ei elä, jos ovat jossain tekemisissä kanssani! Jotain rajaa paskansiedollakin. Jos oletettiin minun viettävän aikaa entisen mieheni kotona, niin siisteys oli kyllä silloin itse hoidettava. En olisi kertakaikkiaan voinut kuvitella viettäväni aikaa sen kaiken paskan keskellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei elä, jos ovat jossain tekemisissä kanssani! Jotain rajaa paskansiedollakin. Jos oletettiin minun viettävän aikaa entisen mieheni kotona, niin siisteys oli kyllä silloin itse hoidettava. En olisi kertakaikkiaan voinut kuvitella viettäväni aikaa sen kaiken paskan keskellä.

No sinähän se suvaihtematon olet. Et sinä voi määrätä toisten elämää. Ole sitte issekses siistien tuttujen kera.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

No sinähän se suvaihtematon olet. Et sinä voi määrätä toisten elämää. Ole sitte issekses siistien tuttujen kera.

Niin monta raivaussiivousta aikoinaan jouduin jo työni puolesta tilaamaan, että kyllä se vaan kuuluu. Asumiseen kuuluu asunnon hoito!

• Anonyymi kirjoitti:

Niin monta raivaussiivousta aikoinaan jouduin jo työni puolesta tilaamaan, että kyllä se vaan kuuluu. Asumiseen kuuluu asunnon hoito!

Meille et ainakaa tule ! :D
        Ja sanoitkos sille asujalle itelleen vaan täälläkös vaan selän takana kauhistelet- Epäreilua sanon minä.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Meille et ainakaa tule ! :D
        Ja sanoitkos sille asujalle itelleen vaan täälläkös vaan selän takana kauhistelet- Epäreilua sanon minä.

Tietysti sanoin heti ovella, kun ensimmäinen "vanhusasunnon" tuoksu vastaan tuli. Siitä ei voi erehtyä, mitä vastassa on odotettavissa. Sanoin myöskin, että ompa koti "alkuperäisessä" kunnossa. Remontista sanoin, että olis ehkä pitänyt tehdä vuosikymmen sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Entinen miehesi ehkä ajatteli hänkin, että "parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti".
        Teki viisaasti, kun lähti. Varmasti onnellisempi nyt.

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Entinen miehesi ehkä ajatteli hänkin, että "parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti".
        Teki viisaasti, kun lähti. Varmasti onnellisempi nyt.

Ei vapaaehtoisesti lähtenyt ja jos nyt on onnellisempi yksinään kaiken paskan keskellä, niin ei kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti sanoin heti ovella, kun ensimmäinen "vanhusasunnon" tuoksu vastaan tuli. Siitä ei voi erehtyä, mitä vastassa on odotettavissa. Sanoin myöskin, että ompa koti "alkuperäisessä" kunnossa. Remontista sanoin, että olis ehkä pitänyt tehdä vuosikymmen sitten.

Ompa ja ompa, opettele ihan alkuun suomentamaan kirjoittamasi. Ehkä kielellinen "remonttisi" olisi pitänyt tehdä noin 1960- 1980- luvuilla?

• Anonyymi

Miesystäväni pitää kotia siistimpänä kuin minä omaani. Ei ole romuja ja tavarakertymiä missään. Hänen lapsensa olivat tulleet tervehtimään ja sanoneet ovella: Det luktar farfar här. Tuleekohan meistä vanhoista jo haju sinällään.

• Anonyymi

Minä en siisteydestä perusta. Mutta kerran yhden kaverin luona en edes lattiaa nähnyt saastan alta. Ötököitä löytyi niin että kämpästä olis voinu tehdä luontodokkarin XD

Ei se tosin niin hullu ollu että olis sinne ketään kutsunu. Me käytiin siinä minuutti hakee jotain sen tavaroita.

Olen nähnyt sotkuisia kämppiä mutta siinä vaiheessa kun alkaa sienet ja hyönteiset vallata asuntoa takaisin luonnolle ni en tajua miten sellassa voi elää. Itse nukkuisin ennemmin vaikka lehtiroskiksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      34
      5380
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      88
      4773
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      293
      3763
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      124
      3177
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      47
      2709
    6. 25
      2048
    7. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      107
      1907
    8. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      10
      1877
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      248
      1822
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      74
      1739
    Aihe