Ei ole väliä mikä asia on, kokemus on aina sama ja yhtä huono kannaltani. Missä se on se aito minä, joka ajattelee kirkkaasti ja viisaasti kaikesta? En taida jaksaa enää yritää löytää itseäni, kun siihen ei vain näytä olevan mahdollisuutta. Tätä menoa olen vain polttanut kaikki sillat jokaiseen suuntaan mihin olisin ollut menossa. Puhutaan myös ihmissuhteista, niitä ei enää ole. Kaikki se mitä olen kokenut on ollut jotenkin haitaksi polullani. Olisi pitänyt ymmärtää jo aikoja sitten luovuttaa ja lopettaa yrittäminen, joka ei ole koskaan kantanut mihinkään. Ehkä tämä on vain kohtaloni olla ei hyväksytty ja vihattu joka taholla. Se miten tämän otan on vain yksi asia lisää hukuttaa mieli päihteiden sumeaan maailmaan ja unohtaa kaikki se miksi edes halusin yrittää. Löydän iloni yksinäisyydestä ja se on oman sateenkaarteeni aarre. Olisimpa koskaan jäänyt syntymättä tähän maailmaan, millä ei ole tekemistä elämisen arvoisen elämän kanssa yhtään. Pitää vain hyväksyä kaikki huono ja olla siitäkin kiitollinen. Ovi josta on mainittu monta kertaa eikä ole koskaan auennut tai ei niin paljon huonoa ettei jotain hyvää tai asioilla on tapana järjestyä tai solmut on avattavaksi ja kaikki muu roska mitä olen saanut kuulla jo pitkän aikaa enkä ole tavannut tai huomannut kyseisistä asioista pilkahdustakaan. Ei ole olemassa parempaa eikä ovia eikä muutakaan. Elämä on vain pelkkää paskaa joka tavalla.
Tekisi mieli vain luovuttaa kaiken suhteen.
34
<50
Vastaukset
- Anonyymi
senkin sateenkaari fani pyh
- Anonyymi
No yhyy! Luovutatko sitten vai etkö pysty edes siihen?
- Anonyymi
Olipa törkeä kommentti. Tsemppiä aloittajalle! Paistaa se päivä vielä risukasaankin.
- Anonyymi
Ihmiset ovat iloisia kun toiset luovuttaa. Olen kuitenkin aina positiivinen ja näin ollen, jos saan edes yhdenkin onnelliseksi voin olla siitäkin tyytyväinen, vaikka se oli itselleni huono asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat iloisia kun toiset luovuttaa. Olen kuitenkin aina positiivinen ja näin ollen, jos saan edes yhdenkin onnelliseksi voin olla siitäkin tyytyväinen, vaikka se oli itselleni huono asia.
Pitäisi aina ajatella kokonaisuutta, joka kärsii, jos yksikin siinä kärsii. Kokonaisuuden kannalta siis kaikkien hyvinvointi on tärkeää. Tietysti yksilötasolla pitää myös toivoa hyvinvointia kaikille, koska kokonaisuudessa jokaisella yksilöllä on sama arvo. Kärsimys ja vastoinkäymiset eivät kuitenkaan jakaudu tasapuolisesti. Kokonaisuudessa vallitsee siis aina epätasapaino. Toisia se ei vaivaa mitenkään, toisia vaivaa paljonkin.
- Anonyymi
Ei se oli mitään roskaa, mutta itsesääli on turhaa. Teet itse itsellesi tuota paskaa oloa, etkä ymmärrä lopettaa. Kukaan muu, kuin sinä ei voi tehdä muutosta, mieti asiaa muiden kannalta.
- Anonyymi
Ole* jopa
- Anonyymi
Olet alamaissa. Aina pitää muistaa että jo ensi vuonna nuo ajatukset voi olla historiaa. Jostain se päivä vielä paistaa sullekin, odota vaan.
- Anonyymi
En jaksa uskoa siihen. Niin monta kertaa jo katsonut eteenpäin ja ikinä siellä ei ole muuta kuin huono oloa ja pahaa. Se ei muutu miksikään vaikka mitä tekisi. Ehkä on helppo sanoa toisille paremmasta ja milloinkaan kuitenkaan mitään ei ole olemassa. Uskotelut jotka eivät koskaan toteudu ajavat vain huonompaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa uskoa siihen. Niin monta kertaa jo katsonut eteenpäin ja ikinä siellä ei ole muuta kuin huono oloa ja pahaa. Se ei muutu miksikään vaikka mitä tekisi. Ehkä on helppo sanoa toisille paremmasta ja milloinkaan kuitenkaan mitään ei ole olemassa. Uskotelut jotka eivät koskaan toteudu ajavat vain huonompaan.
Väärin uskottelu on itseasiassa sitä, ettei aidosti kohtaa ja kuuntele toista. On helpompi huudella ja antaa toiselle katteettomia lupauksia ei-keneltäkään. Jos antaa lupauksia toisten tai ei-kenenkään puolesta, silloin tulisi itse olla niitä aktiivisesti omalta osaltaan täyttämässä toisen ihmisen elämässä ja eri tavoin auttamassa tätä elämän suunnanmuutoksissa ja pimeissä laaksoissa. Moni juoksee kuitenkin pakoon mielummin kuin jää rinnalle. Se on niin paljon helpompaa. Ei tarvitse tinkiä omasta hyvinvoinnista. Ei tarvitse antaa aikaa eikä vaivaakaan. Ei tarvitse kuunnella raskaita asioita. Ei tarvitse laajentaa edes kuuntelemalla omaa kykyä myötäelää toisen kärsimystä. Moni valitsee itsensä ja mahdollisimman helpon tien, johon ei kuulu toisten kärsimyksen kantamista eikä rinnalla kulkemista. Tällaisia ihmisiä on paljon. Liian paljon. Myös omasta lähipiiristä voi paljastua tiukan paikan tullen tällaisia yksilöitä. Siitä voi tietysti tehdä myös omat johtopäätökset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina uskonut itse ratkaisukeskeisyyteen ja jollakin tavalla onnistunut säilyttämään edes jonkinlaisen optimismin elämän myrskyissä. Ratkaisukeskeisyys edellyttää kykyä tarkastella tämän hetkistä tilannetta ja menneisyyttä realistisesti ja rehellisesti ja tiedostaa muutoksen tarve. Jos muutosta haluaa, muutoksen suunta tulee olla tiedossa. Mikä elämässä painaa? Mitä elämältä vielä haluaa? Miten tulee muutokset toteuttaa?
Voi olla, että näet vain ne muurit ympärillä ja tunnet epätoivon, mitä se umpikuja aiheuttaa. Ihminen usein näkee vain lineaarisesti muttei vertikaalisesti. Lineaarisiin ongelmiin usein löytyy myös vertikaalinen ratkaisu tai se ratkaisu tulee vertikaalisesta lähteestä myös liaarisiin ongelmiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina uskonut itse ratkaisukeskeisyyteen ja jollakin tavalla onnistunut säilyttämään edes jonkinlaisen optimismin elämän myrskyissä. Ratkaisukeskeisyys edellyttää kykyä tarkastella tämän hetkistä tilannetta ja menneisyyttä realistisesti ja rehellisesti ja tiedostaa muutoksen tarve. Jos muutosta haluaa, muutoksen suunta tulee olla tiedossa. Mikä elämässä painaa? Mitä elämältä vielä haluaa? Miten tulee muutokset toteuttaa?
Voi olla, että näet vain ne muurit ympärillä ja tunnet epätoivon, mitä se umpikuja aiheuttaa. Ihminen usein näkee vain lineaarisesti muttei vertikaalisesti. Lineaarisiin ongelmiin usein löytyy myös vertikaalinen ratkaisu tai se ratkaisu tulee vertikaalisesta lähteestä myös liaarisiin ongelmiin.Mielestäni näkemyksesi ei kohtaa yleistä ajatusmaailmaa, vaan ainoastaan sinun omaa mielipidettä tai kokemuspohjaa. Ihmiset ovat edelleen yksilöitä ja silloin kukaan toinen ei voi tarjota omia näkemyksiä toiselle, tai voi mutta ne eivät ole oikeita. Suurin ongelma on siinä jos ihminen ei halua muutosta elämäänsä ja silti jonkun toisen mielestä hänen pitäisi muuttua. Tämä aiheuttaa ristiriidan ihmisen sisällä ja on yleensä haitallista. On todella yleistä että ainoa asia mikä yksilön mieltä painaa on se, että jokun toisen mielestä sinun pitäisi olla joku toinen kuin mitä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni näkemyksesi ei kohtaa yleistä ajatusmaailmaa, vaan ainoastaan sinun omaa mielipidettä tai kokemuspohjaa. Ihmiset ovat edelleen yksilöitä ja silloin kukaan toinen ei voi tarjota omia näkemyksiä toiselle, tai voi mutta ne eivät ole oikeita. Suurin ongelma on siinä jos ihminen ei halua muutosta elämäänsä ja silti jonkun toisen mielestä hänen pitäisi muuttua. Tämä aiheuttaa ristiriidan ihmisen sisällä ja on yleensä haitallista. On todella yleistä että ainoa asia mikä yksilön mieltä painaa on se, että jokun toisen mielestä sinun pitäisi olla joku toinen kuin mitä olet.
Kyllä tuo ratkaisukeskeisyys on ihan yleisesti määritelty. Tietysti se, mihin elämänsä uskoo ja luottaa ja mistä apua haluaa hakea, voi olla yksilöllistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo ratkaisukeskeisyys on ihan yleisesti määritelty. Tietysti se, mihin elämänsä uskoo ja luottaa ja mistä apua haluaa hakea, voi olla yksilöllistä.
Sinä voit uskoa mihin uskot. Oma kokemukseni on ratkaisuista ja yleisesti terapiasta, että ne ovat pelkästään haitallista. Olen kokenut tämän itse ja kaikki elämässäni meni päin helvettiä terapian yhteydessä. Tämä oli myös se hetki jolloin uskoni kaikkeen loppui. En pysty enää juttelemaan yhdenkään ihmisen kanssa enää, että luottaisin. En luota edes vanhempiini, sukulaisiini, en yhteenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että näet vain ne muurit ympärillä ja tunnet epätoivon, mitä se umpikuja aiheuttaa. Ihminen usein näkee vain lineaarisesti muttei vertikaalisesti. Lineaarisiin ongelmiin usein löytyy myös vertikaalinen ratkaisu tai se ratkaisu tulee vertikaalisesta lähteestä myös liaarisiin ongelmiin.Itse en halua tutkia asioita menneisyydestä tai nykyhetkessä, niin että pitäisi olla parempi vaihtoehto tai jotain vastaavaa. Mielestäni kaikken tärkein asia ihmiselle on, että se elää hetkessä ilman mitään ajatuksia jostain mahdollisesta tai mahdottomasta. Silloin kun ajatus on aitoa ja se tulee suoraan ilman ylimääräistä, on se silloin kirkas ja puhdas ajatus. Silloin myös ihminen voi hyvin ja voidaan sanoa paremmin kuin koskaan. Ylimääräiset ajatukset vain pahentavat oloa ja vievät väärälle polulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin uskottelu on itseasiassa sitä, ettei aidosti kohtaa ja kuuntele toista. On helpompi huudella ja antaa toiselle katteettomia lupauksia ei-keneltäkään. Jos antaa lupauksia toisten tai ei-kenenkään puolesta, silloin tulisi itse olla niitä aktiivisesti omalta osaltaan täyttämässä toisen ihmisen elämässä ja eri tavoin auttamassa tätä elämän suunnanmuutoksissa ja pimeissä laaksoissa. Moni juoksee kuitenkin pakoon mielummin kuin jää rinnalle. Se on niin paljon helpompaa. Ei tarvitse tinkiä omasta hyvinvoinnista. Ei tarvitse antaa aikaa eikä vaivaakaan. Ei tarvitse kuunnella raskaita asioita. Ei tarvitse laajentaa edes kuuntelemalla omaa kykyä myötäelää toisen kärsimystä. Moni valitsee itsensä ja mahdollisimman helpon tien, johon ei kuulu toisten kärsimyksen kantamista eikä rinnalla kulkemista. Tällaisia ihmisiä on paljon. Liian paljon. Myös omasta lähipiiristä voi paljastua tiukan paikan tullen tällaisia yksilöitä. Siitä voi tietysti tehdä myös omat johtopäätökset.
Moi, oletko ap?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni näkemyksesi ei kohtaa yleistä ajatusmaailmaa, vaan ainoastaan sinun omaa mielipidettä tai kokemuspohjaa. Ihmiset ovat edelleen yksilöitä ja silloin kukaan toinen ei voi tarjota omia näkemyksiä toiselle, tai voi mutta ne eivät ole oikeita. Suurin ongelma on siinä jos ihminen ei halua muutosta elämäänsä ja silti jonkun toisen mielestä hänen pitäisi muuttua. Tämä aiheuttaa ristiriidan ihmisen sisällä ja on yleensä haitallista. On todella yleistä että ainoa asia mikä yksilön mieltä painaa on se, että jokun toisen mielestä sinun pitäisi olla joku toinen kuin mitä olet.
Onko nyt niin, että sinulla on paha olo? Onko myös niin, että haluat muutoksen oloon? Siinä tapauksessa ainoa mihin pystyt vaikuttamaan tai parhaiten vaikuttamaan on oma katsantokantasi.
Jossain kun näet selviytyjän, sellaisen joka päässyt helvetin läpi ja on tolkuissaan, niin kyllä siihen tämän selviytyjän oma äly on vaikuttanut. Eli se, että on löytänyt henkisen polun selville vesille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit uskoa mihin uskot. Oma kokemukseni on ratkaisuista ja yleisesti terapiasta, että ne ovat pelkästään haitallista. Olen kokenut tämän itse ja kaikki elämässäni meni päin helvettiä terapian yhteydessä. Tämä oli myös se hetki jolloin uskoni kaikkeen loppui. En pysty enää juttelemaan yhdenkään ihmisen kanssa enää, että luottaisin. En luota edes vanhempiini, sukulaisiini, en yhteenkään.
Ratkaisu voi tapahtua ilman terapiaa. Ratkaisukeskeisyyden voi ymmärtää laajemminkin. Ihmisen tapa ratkaista ongelmia voi olla ja usein on ratkaisukeskeinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi, oletko ap?
En ole. Yritin vain neuvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en halua tutkia asioita menneisyydestä tai nykyhetkessä, niin että pitäisi olla parempi vaihtoehto tai jotain vastaavaa. Mielestäni kaikken tärkein asia ihmiselle on, että se elää hetkessä ilman mitään ajatuksia jostain mahdollisesta tai mahdottomasta. Silloin kun ajatus on aitoa ja se tulee suoraan ilman ylimääräistä, on se silloin kirkas ja puhdas ajatus. Silloin myös ihminen voi hyvin ja voidaan sanoa paremmin kuin koskaan. Ylimääräiset ajatukset vain pahentavat oloa ja vievät väärälle polulle.
Tuli vain mieleen, että ehkä sinulla ei ole vielä aika tiedollisella tasolla käsitellä esim. menneisyyttä, jos se kerran tuntuu niin vaikealta. Jos ei ole vielä sen aika, keskity vaikka arkielämään ja rutiineihin, että voimaannut jotenkin. Arjesta ja ihan yksinkertaisten perusasioiden tekemisestäkin voi yrittää löytää sen ilon.
- Anonyymi
Ei kannata elämässä luovuttaa. Mutta päämääriä on aina hyvä muuttaa. Kun tuntuu että vastassa on vain umpikujia, niin vaihda suuntaa ja toiveita ja suuntaa. Muuten on vain umpikujassa ja hakkaa päätö seinään jatkuvasti.
Tunnistan aika kovan katkeruuden ja muistutat erästä tuntemaani ihmistä vahvasti. Ehkä olisi hyvä pohtia että onko kaikki juuri niinkuin sinä ajattelet juuri tällä hetkellä. Että jos se jota kohtaan tunnet katkeruutta, ei olisikaan syypää pahaanoloosi.- Anonyymi
Jos ihmisen kaikki toiveet mitätöidään tavalla tai toisella ja kaikki suunnat ovat huonoja. Mitä ihminen voi enää nähdä edessään. Pitäisikö ihmisen olla iloinen ja tyytyväinen? Katkeruudelle on aina tilaa, jos siihen on hyvä syy. Kyllä kaikki on niinkuin itse ajattelen, jos asia liittyy jotenkin itseeni. Kaikki tulevaisuuden suunnitelmat kuopataan kerta toisensa jälkeen. Täytyy vain alkaa juopoksi, voin olla varma että siihen ainakin kelpaan ja yllytetään. Tiedä vaikka joku vielä tarjoaisi juotavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihmisen kaikki toiveet mitätöidään tavalla tai toisella ja kaikki suunnat ovat huonoja. Mitä ihminen voi enää nähdä edessään. Pitäisikö ihmisen olla iloinen ja tyytyväinen? Katkeruudelle on aina tilaa, jos siihen on hyvä syy. Kyllä kaikki on niinkuin itse ajattelen, jos asia liittyy jotenkin itseeni. Kaikki tulevaisuuden suunnitelmat kuopataan kerta toisensa jälkeen. Täytyy vain alkaa juopoksi, voin olla varma että siihen ainakin kelpaan ja yllytetään. Tiedä vaikka joku vielä tarjoaisi juotavat.
En ole tuo, johon viittaat, mutta vastaan silti. Jokaisella ihmisellä on oikeus unelmiin ja toiveisiin ja parhaansa mukaan yrittää toteuttaa niitä. Jokaiselle ihmiselle kuuluu perusoikeudet, jotka turvataan lailla. Ne ainakin tulisi kuulua jokaiselle. Ei sinun tarvitse olla epärehellinen ja esittää jotain, mitä et sisimmässäsi ole. On rehellistä itsellesi ja muillle, että olet aito ja ilmaiset asiat niin kuin ne ovat. Ihmiset on sitten erilaisia sen suhteen, onko heillä halua tai kärsivällisyyttä kuunnella vai ei. Hyvät kuuntelijat ovat harvassa.
Elämä on epäreilua. Ihminen ei välttämättä ole "syyllinen" aina omaan tilanteeseensa. Se voi johtua eri asioista. Mieti, mistä sinun elämäsi tilanne oikeasti johtuu. Sinä kuitenkin itse kannat vastuun siitä, miten menet tästä eteenpäin, vaikka tilanteeseesi olisi muut ollut vaikuttamassa. En itse usko, että ketään on tarkoitettu kittaamaan viinaa kurkusta alas tms. Asiat elämässä tulee selvittää muuta kautta. Päihteet eivät vie elämää koskaan parempaan suuntaan. Ne on vain pakokeino.
Pyydä kaikki mahdollinen apu lähipiiriltäsi ja/tai yhteiskunnalta, että saat sen tilanteesi muuttumaan. Puhu ainakin yhdelle ihmiselle säännöllisesti tilanteestasi, mielummin kasvokkain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuo, johon viittaat, mutta vastaan silti. Jokaisella ihmisellä on oikeus unelmiin ja toiveisiin ja parhaansa mukaan yrittää toteuttaa niitä. Jokaiselle ihmiselle kuuluu perusoikeudet, jotka turvataan lailla. Ne ainakin tulisi kuulua jokaiselle. Ei sinun tarvitse olla epärehellinen ja esittää jotain, mitä et sisimmässäsi ole. On rehellistä itsellesi ja muillle, että olet aito ja ilmaiset asiat niin kuin ne ovat. Ihmiset on sitten erilaisia sen suhteen, onko heillä halua tai kärsivällisyyttä kuunnella vai ei. Hyvät kuuntelijat ovat harvassa.
Elämä on epäreilua. Ihminen ei välttämättä ole "syyllinen" aina omaan tilanteeseensa. Se voi johtua eri asioista. Mieti, mistä sinun elämäsi tilanne oikeasti johtuu. Sinä kuitenkin itse kannat vastuun siitä, miten menet tästä eteenpäin, vaikka tilanteeseesi olisi muut ollut vaikuttamassa. En itse usko, että ketään on tarkoitettu kittaamaan viinaa kurkusta alas tms. Asiat elämässä tulee selvittää muuta kautta. Päihteet eivät vie elämää koskaan parempaan suuntaan. Ne on vain pakokeino.
Pyydä kaikki mahdollinen apu lähipiiriltäsi ja/tai yhteiskunnalta, että saat sen tilanteesi muuttumaan. Puhu ainakin yhdelle ihmiselle säännöllisesti tilanteestasi, mielummin kasvokkain.Jos ihminen ei ole syyllinen omaan tilanteeseen ei se myöskään ole syyllinen omaan tilanteeseen. Voiko yksinkertaisempaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen ei ole syyllinen omaan tilanteeseen ei se myöskään ole syyllinen omaan tilanteeseen. Voiko yksinkertaisempaa olla.
Totta. Ymmärrän, että sellaisiakin tilanteita on olemassa, silti siinä tilanteessa pitää yrittää jotenkin elää ja luovia ja keksiä ratkaisuja parempaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Ymmärrän, että sellaisiakin tilanteita on olemassa, silti siinä tilanteessa pitää yrittää jotenkin elää ja luovia ja keksiä ratkaisuja parempaan.
Jos reilusti toista vuotta asiat ovat vain toisten aikaansaannoksia ja pelkästään huonoja ratkaisuja voi hyvin sanoa ettei ole niistä vastuussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos reilusti toista vuotta asiat ovat vain toisten aikaansaannoksia ja pelkästään huonoja ratkaisuja voi hyvin sanoa ettei ole niistä vastuussa.
Pyri sellaisista ihmisistä eroon ja aseta heidät tarvittaessa vastuuseen teoistaan, jos mahdollista.
- Anonyymi
Sulla on vissiin menossa sielun pimeä yö...omani oli pimeimmillään 2-3 vuotta. Sinä aikana tuli käännettyä ja väännettyä jokainen uskomus, jonka itsestäni ja elämästä olin luonut. Oli myös vaihe, kun päihteitä kului runsaasti, tuntui että pääsi hetkeksi pois pohjattomasta syöveristä. Epäilin myös järkeni menettämistä.
Paljon ihmissuhteita karsiutui, myös läheisiin perheenjäseniin. Olin katkerakin,asioista joita en saanut enkä saavuttanut. Tutkin paljon psykologiaa, filosofiaa ja uskontoja löytääkseni jotain johon tarttua, jotain kestävää, jonka varaan rakentaa. Aluksi ainoa, jonka saatoin allekirjoittaa oli kultainen sääntö: tee toisille kuin toivoisit itsellesi tehtävän, koska en halunnut että kellään olisi niin paha olla kuin minulla, en siis omalta osaltani halunnut tuottaa lisää kärsimystä maailmaan. Ajan kuluessa lisäsin ajatteluuni muita, minulle sopivia asioita.
Hitaasti, vuosien aikana, mielialani on parantunut. Vieläkin olen yksinäisempi kuin tahtoisin, perheeni on etääntynyt minusta enkä ole elämältä niitä asioita saanut mitä joskus odotin. Mutta olen saanut muuta, paljon hyvää ja yllättäviäkin asioita. En ole katkera. Edelleen on kausia kun sielun pimeä yö muistuttaa itsestään, mutta ei enää imaise sisäänsä.
Nykyään asenteeni on että vain tämä hetki merkitsee, että kukaan ei ole luvannut että elämässä käy hyvin, vaikka itse toimisi oikein. Että kukaan muu kuin minä ei määrittele, millainen on minun hyvä elämäni. Että elämä on seikkailu, joka kannattaa kohdata vailla odotuksia, silmät ja sydän avoinna.
Toivottavasti löydät mielenrauhan ja sovun itsesi ja ainutkertaisen elämäsi kanssa.- Anonyymi
Sepäs se! Sinä etsit hyväksyntää ja ihmisiä elämääsi. Minä taas etsin pelkästään yksinäisyyttä ja itseäni. Ja kun joku koko ajan sekoittaa pakkaa huonompaan ja huonompaan on turha yrittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sepäs se! Sinä etsit hyväksyntää ja ihmisiä elämääsi. Minä taas etsin pelkästään yksinäisyyttä ja itseäni. Ja kun joku koko ajan sekoittaa pakkaa huonompaan ja huonompaan on turha yrittää.
Et tainnut ymmärtää, tai selitin huonosti. Päinvastoin, en etsi hyväksyntää, paitsi omaani. Eli hyväksyn elämän ja itseni niinkuin ne ovat. Minulla on pari oikeasti hyvää ystävää, mutta kyllä, vieläkin etsin omaa heimoani ihmisten joukosta. Olet saanut paljon hyviä vastauksia, kannattaa lukea ne ihan ajatuksella. Sinä yksin olet vastuussa omasta elämästäsi, kuten me kaikki. Kaikki ihmiset käyvät näitä asioita läpi tavalla tai toisella, et ole poikkeus. Joskus tekee myös hyvää verrata omaa elämäänsä vaikkapa Jemenissä kärsivien elämään ja ihan vaan ottaa pää perseestään pois. Kun auttaa heikompia, saa itsekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yksinäisyyttä etsit, miksi aloitus, avunpyyntö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yksinäisyyttä etsit, miksi aloitus, avunpyyntö?
Aloitus ei ole pyyntö mihinkään muuhun kuin yksinäisyyteen ja siihen, että jokainen vierellä oleva ihminen on vain itselleni haitaksi. Joten haluan vain ilmaista mielipiteeni siitä, miten paljon olen kärsinyt muiden läsnäolosta ja kuinka huonoa elämäni sen takia on ollut jo kauan. Kun kaikesta on vain loputtomasti haittaa eikä sitä ymmärretä menee tilanne siihen, että henkilö alkaa vihaamaan kaikkia mahdollisia ihmisiä eikä luota toisiin. Ihmiset ovat edelleen yksilöitä eikä se siitä muuksi muutu, vaikka kaivaisit kaikki mahdolliset psykologian kirjat esille, niin siellä ei ole yhtään ainoaa teoriaa tai käytäntöä, mitä voisi soveltaa yksilöön. Koko ala on pelkkää pseudotiedettä ja muutaman ihmisen näkemys kaikista olemassa olevista ihmisistä. Jos nyt yhtään osaa käyttää järkeä ei tuollaisilla opuksilla ole minkäänlaista painoarvoa ihmisen tulikinnassa. Siksi ne ovat myös haitallisia ja yleensä yksilöt kärsii ja elää tiellä, joka ei ole heille sopiva. Oma kokemukseni on, ettei ihminen voi olla iloinen ja onnellinen, tai edes kykynevä elämään murustakaan normaalia elämään. Nämä vääräuskoisten leikit johtavat useimmiten, tyttömyyteen, sairauksiin, perheiden ja ystävien menetykseen, sosiaalisen elämän vinksahtaneeseen näkemykseen ja pahaan oloon. Kaikki jotka minutkin tuntevat, voivat pitää minua elävänä todisteena kuinka kaikki mahdolliset asiat elämässä ovat menneet huonommin kuin yhdelläkään juopolla tai narkkarilla. Tyhmyys on kuitenkin näköjään pysyvää eikä vieläkään tajuta ihmisten olevan yksilöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus ei ole pyyntö mihinkään muuhun kuin yksinäisyyteen ja siihen, että jokainen vierellä oleva ihminen on vain itselleni haitaksi. Joten haluan vain ilmaista mielipiteeni siitä, miten paljon olen kärsinyt muiden läsnäolosta ja kuinka huonoa elämäni sen takia on ollut jo kauan. Kun kaikesta on vain loputtomasti haittaa eikä sitä ymmärretä menee tilanne siihen, että henkilö alkaa vihaamaan kaikkia mahdollisia ihmisiä eikä luota toisiin. Ihmiset ovat edelleen yksilöitä eikä se siitä muuksi muutu, vaikka kaivaisit kaikki mahdolliset psykologian kirjat esille, niin siellä ei ole yhtään ainoaa teoriaa tai käytäntöä, mitä voisi soveltaa yksilöön. Koko ala on pelkkää pseudotiedettä ja muutaman ihmisen näkemys kaikista olemassa olevista ihmisistä. Jos nyt yhtään osaa käyttää järkeä ei tuollaisilla opuksilla ole minkäänlaista painoarvoa ihmisen tulikinnassa. Siksi ne ovat myös haitallisia ja yleensä yksilöt kärsii ja elää tiellä, joka ei ole heille sopiva. Oma kokemukseni on, ettei ihminen voi olla iloinen ja onnellinen, tai edes kykynevä elämään murustakaan normaalia elämään. Nämä vääräuskoisten leikit johtavat useimmiten, tyttömyyteen, sairauksiin, perheiden ja ystävien menetykseen, sosiaalisen elämän vinksahtaneeseen näkemykseen ja pahaan oloon. Kaikki jotka minutkin tuntevat, voivat pitää minua elävänä todisteena kuinka kaikki mahdolliset asiat elämässä ovat menneet huonommin kuin yhdelläkään juopolla tai narkkarilla. Tyhmyys on kuitenkin näköjään pysyvää eikä vieläkään tajuta ihmisten olevan yksilöitä.
Kandee sit varmaan vaan alkaa juomaan, olet toivoton tapaus. Mielipiteesi on nyt ilmaistu niin ei sun tarvii enää tänne kirjoitella. Itsesäälikin on kännissä kauniimpaa.Voi voi pikku snowflake.
- Anonyymi
Aloitus vaikuttaa aidolta, mutta muistuttaisin kommentoijia, että täällä on ollut vastaavalla mentaliteetilla kirjoitettuja viestejä aiemmin, jotka takuuvarmasti olivat trollin tekosia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3792453IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk651890- 1541459
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten131287Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021221Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48965- 90884
- 71862
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla43845- 28833