Olen vanhollislestadiolainen nuori mies ja ikää on vasta 22-vuotta. Olen ollut nyt tovin jo työttömänä ja sain kuulla eräästä työpaikasta jossa olisi tarjolla vakituinen työsuhde ja palkka olisi hyvä. Työvuoroja olisi myös sunnuntaisin ja mahdollisesti myös muina pyhäpäivinä. Siellä työpaikalla on myös työtehtäviä joissa on kerättävä ja siirreltävä alkoholijuomia. Nämä pyhätyöt sekä alkoholin kanssa työskentely saa kysymyksen aikaiseksi, että onko tämä oikein työskennellä tälläisessä työssä näin uskovaisena nuorena?
Jumalan Rauhan Terveisin.
Epäuskovainen työympäristö
15
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Epäilen että olet trolli mutta vastaanpa kuitenkin:normaaleilla ihmisillä on omatunto, toisin kuin velluilla. Normaali ihminen tietää itse omassatunnossaan mikä on oikein ja väärin.
Epäuskovainen minkä suhteen? Epäuskovaisiahan vellutkin ovat, he eivät millään voi tunnustaa suullansa uskoaan Jeesukseen kuten Raamattu edellyttää. Syntien anteeksiuskomisia vellujen tapaan ei Raamattu tunne.- Anonyymi
"Epäuskovaisiahan vellutkin ovat, he eivät millään voi tunnustaa suullansa uskoaan Jeesukseen kuten Raamattu edellyttää."
Mihin tällainen väite perustuu? Minulta on eräs ei-vl kysellyt välillä uskonasioista, ja kun hän on kysynyt esim. seurapuheiden sanomasta, niin keskeisenä asiana mainitsen sen, että aina perussanomana on Jeesuksen sovitustyö syntiemme tähden.
- Anonyymi
Raamattuhan kertoo uslostuksesta, sen, että se on saastetta.
Jos pystyt "paskantamaan", pystyt siirtämään myös viinipullon, jota Jeesus valmisti ja joi päivittäin. jumalanterve! Siirrä vaan viintä tuulensuojaan. Niin Jeesuskin tekisi. jumalanrauhaa.
- Anonyymi
Kyllähän vl-uskovainen tuntee, että tekee syntiä, kun siirtelee uskottomien alkoholijuomia.
Eipä ole uskovaisten työpaikka sinullakaan.- Anonyymi
Minä siirtelen vain uskomassan alkoholijuomia
- Anonyymi
Minusta on aivan sama asia, jos kristitty Linja- auton kuljettaja ottaa lestadiolaisen kyytiin, on vaarassa saastua itse.
Minä jätän ne usein pysäkille.
- Anonyymi
Huono omatunto panee puhumaan toisista pahaa.
Älä sano väärää todistusta lähimmäisestä. - Anonyymi
Aloittaja, voit hyvällä omallatunnolla tehdä pyhätöitä ja siirellä viinaksia.
Katso vl-papeista mallia, ne saarnaa yhdessä naispappien kanssa, kokoajan tietäen, että naispaipit ovat matkalla helvetin tuleen.- Anonyymi
Siirtelee papitkin pyhinä alkoholijuomia ehtoolliselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirtelee papitkin pyhinä alkoholijuomia ehtoolliselle.
Ja sit ehtoolliskemujen jälkeen ne juo ne jäljelle jääneet viinit sakastissa pois.
Kirkkolaki nääs kieltää pyhitetyn viinin kaatamisen viemäriin.
Taitaa noi vellupapit ottaa rohkaisua myös ennen naispappien kanssa työskentelyä.
Rukoilkaamme siis vellupappien puolesta, ettei heille kehittyisi rasvamaksaa tai maksakirroosia.
- Anonyymi
Uskovainen elää maailman keskellä, mutta meitä on luvattu varjella pahasta ! Joudutaan elämään täällä ajassa kaikkien ihmisten keskellä, toivottavasti valona ja suolana, sovinnossa eläen, jos se vain meistä riippuu. Kilvoittelua on elämä ja sunnuntaitöitäkin on joskus tehtävä; mm. hoitoalalla, "kristillinen rakkaus sitä vaatii".
Jos aloittajan kysymys on aito, niin työnantajakin varmaan luottaa uskovaan, raittiiseen työntekijään, uskoen, että ne "aineet" pysyy siellä pullossa.
Tähän kysymykseen olisi ehkä saanut vastauksen sieltä "omien joukosta"!?!- Anonyymi
Kaverille vastaan että töitä tehdään sapattina niinkuin Jeesuskin, joka teki vielä alkoholipitoista viiniä häissä. Eli jos uskot lahkon määräyksiä niin piposi kiristää turhilla kysymyksillä. Siirtele kaljat ja siiderit myös sunnuntaina jos se kuuluu työhösi.
- Anonyymi
Nuori ihminen pystyy vielä ravistelemaan uskonnon taakan niskastaan ja elämään hyvän elämän.
Tervetuloa elämään ja työelämään.- Anonyymi
Juuri noin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1762135
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo381483Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321164Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56932- 55866
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol252845Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20802Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58723Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis202679