Mun käytettynä ostamani Eheimin suodatin on murheenkryyninä. Ensin ohjeilla lähti pulputtamaan, mutta vedenvaihdon yhteydessä otin irti ja eipäs enää lähtenytkään. No. Minä luin taas ohjeita ja ostin letkujen puhdistukseen setin, kun letkut oli kyllä tarkemmin katsoessa aika likaiset. Purin koko pömpelin osiin, sorat on vaihdettu. Tuota moottoriosaa en uskaltanut repiä auki. Vihdoin sain toimimaan ja vesi virtaa paremmin kuin ikinä! Ongelma on ampiaispesää muistuttava ääni. Mikähän se mahtaa olla?
Eheim ulkosuodatin ääni
1
1346
Vastaukset
- Anonyymi
Jos pumpun roottori pitää ääntä, siellä on jotain ylimääräistä, tai roottori on vahingittunut. Kun letkut putsaa, pitää aina putsata koko systeemi imusihdistä hapetusreikiin asti. Merivesiakvaarioissa kaikki pitäisi oikeastaan keittää ennen kasaamista. Letkuissa, ja etenkin suodattimissa elelee ihan oma bakteerikantansa, joka lähtee liikkeelle, jos niitä ropeltelee.
Koko hapetus- ja suodatussysteemi kertanostolla vateihin, tiskialtaisiin. Kaikki palasiksi, kuumaa vettä (ei pesuaineita). Pumpun roottori on noissa ferriittisydämellinen siipi, helppo putsata. Tyyppiä et kertonu, mutta noiden puppujen ohjeet löytyy netistä.
Herkissä purkeissa (Tilapiat, akvaariot, joissa PH tärkeä), seurattava vähintään viikko tarkemmilla mittauksilla.
Akvaarion vedensuodatujärjestemän roplaaminen on verrattavissa ihmisen ulkomaanmatkaan, outo bakteerikanta, joka on näennäisesti ollut siellä purkissa koko ajan, pääsee iholle. Akvaarioiden suodatusjärjestelmässä elelee mikrobeja, joita ei edes tunneta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353465Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1312435Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v241937Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen71540Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.741526Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma541320- 641194
Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen661152Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e531124- 631049