Mun käytettynä ostamani Eheimin suodatin on murheenkryyninä. Ensin ohjeilla lähti pulputtamaan, mutta vedenvaihdon yhteydessä otin irti ja eipäs enää lähtenytkään. No. Minä luin taas ohjeita ja ostin letkujen puhdistukseen setin, kun letkut oli kyllä tarkemmin katsoessa aika likaiset. Purin koko pömpelin osiin, sorat on vaihdettu. Tuota moottoriosaa en uskaltanut repiä auki. Vihdoin sain toimimaan ja vesi virtaa paremmin kuin ikinä! Ongelma on ampiaispesää muistuttava ääni. Mikähän se mahtaa olla?
Eheim ulkosuodatin ääni
1
1461
Vastaukset
- Anonyymi
Jos pumpun roottori pitää ääntä, siellä on jotain ylimääräistä, tai roottori on vahingittunut. Kun letkut putsaa, pitää aina putsata koko systeemi imusihdistä hapetusreikiin asti. Merivesiakvaarioissa kaikki pitäisi oikeastaan keittää ennen kasaamista. Letkuissa, ja etenkin suodattimissa elelee ihan oma bakteerikantansa, joka lähtee liikkeelle, jos niitä ropeltelee.
Koko hapetus- ja suodatussysteemi kertanostolla vateihin, tiskialtaisiin. Kaikki palasiksi, kuumaa vettä (ei pesuaineita). Pumpun roottori on noissa ferriittisydämellinen siipi, helppo putsata. Tyyppiä et kertonu, mutta noiden puppujen ohjeet löytyy netistä.
Herkissä purkeissa (Tilapiat, akvaariot, joissa PH tärkeä), seurattava vähintään viikko tarkemmilla mittauksilla.
Akvaarion vedensuodatujärjestemän roplaaminen on verrattavissa ihmisen ulkomaanmatkaan, outo bakteerikanta, joka on näennäisesti ollut siellä purkissa koko ajan, pääsee iholle. Akvaarioiden suodatusjärjestelmässä elelee mikrobeja, joita ei edes tunneta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540