Matkalla Air Francella Ateenasta Pariisin CDG.lle ja siellä 1t.20minuutin transit ja jatkolento toisella lentoyhtiöllä toiselta puolelta lentokenttää eteenpain.
Minulla oli vain pieni käsilaukku ja pienehkö rollerboard joka menee sekä istuimen alle että hyvin yläpuolen säilytystilaan.
Ateenassa Air Francen tiskillä virkailija tylysti ilmoitti että laukku ruumaan. Varoitin lyhyestä transit ajasta Pariisissa . Ei ottanut kuuleviin korviinsakkaan, vain toisto: kone on täynnä, 20 rollerboardia on jo mennyt matkustamoon. Sinun laukkusi ruumaan!
No, ruumaanhan se meni. CDG.llä surin osa laukkuja tuli matkatavaroina hihnalta. Minun plus 3.n muun laukut eivät. Kysyin missä laukkuni on? Kaveri soitti, tiedusteli. Sai selville että on laitettu väärään terminaaliin, tulee parinkymmenen minuutin päästä. odotelkaa rauhassa. Odoteltiin, ei rauhassa.
Laukut tulivat parin kymmene minuutin päästä.
Jokainen myohästyi jatkolennoiltaan. Onneksi minulla oli myöhäisempi lento samana päivänä joten selvisin määränpäähäni, vaikkakin myöhempään.
Käsimatkatavarat pakollisesti ruumaan.
2
222
Vastaukset
- Anonyymi
Jos lennot oli samalla lipulla, miksi sitä ruumaan menevää laukkua ei selvitetty lopulliseen määränpäähän asti? Vaikka jatkolento oli eri lentoyhtiö (ja eri alliance?) niin laukut olisi saatu selvitettyä jatkolennolle, kun lennot samalla lipulla. Jos taasen lennot on ollu eri lipuilla, riskillä on menty ja se konkretisoitui. Toisekseen miksi mennä koko lähtöselvitystiskille jos käsimatkatavaroilla liikkeellä. Olisit käyttänyt mobiili boarding passia.
- Anonyymi
Todellisuudessa käsimatkatavarasi yhteenlaskettu määrä taisi olla sellainen, että jouduit koulutettavaksi. Matkatavaran kokonaismäärän lisäksi ratkaisevaa saattoi tosiaan olla se, että edeltäsi oli päästetty jo rimaa hipoen melkoinen määrä suurehkoja laukkuja käsimatkatavarana koneeseen ja kone oli täynnä.
Näin käy joskus vääjäämättä jos tulkitsee lentoyhtiöiden käsimatkatavarasäännöksiä aina vähän omaa etua painottaen. Käsimatkatavaran koon maksimointia käyttää nykyään niin moni matkustaja, että aloituksessa kuvaamasi tilanne on varsin yleinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733