Muistitikut ei kestä

Anonyymi

Mikä on kun tuntuu että muistitikut hajoaa alta aikayksikön? Monta uutta tikkua ostanut ja toimii vähän aikaa ja sitten on rikki eikä pysty enää alustamaan käyttöön. Windows 10.

39

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä ikinä alusta tikkuja w10:llä, se korruptoi ne!

Ja jos on pakko, käytä sitä hp ohjelmaa siihen
      "HP USB Disk Storage Format Tool"

• Anonyymi

Windows on paras mahdollinen alustaja muistitikulle. Linukseja sen sijaan kannattaa vältellä. Niistä ei näet koskaan tiedä, mitä ne tekee!

• Anonyymi

Tuhoova Koska Windows 10:stä on tullut tuskaa.

• Anonyymi

Niin korruptoikin. Kyllä. Muutenkin Win 10 on paska se on! ei sillä voi edes pelata, kuva on sumea ja äänet surkeat. Ja se latenssi! Muista myös 4 ytimen ongelma!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin korruptoikin. Kyllä. Muutenkin Win 10 on paska se on! ei sillä voi edes pelata, kuva on sumea ja äänet surkeat. Ja se latenssi! Muista myös 4 ytimen ongelma!

Siksi Vaihdoin chromebookiin!

• Anonyymi

Mikähän minulla on kun ei yksikään muistitikku ole koskaan hajonnut. Ei Windowsissa eikä Linuxissa. Nytkin on tuossa vieressä parisenkymmentä eri ikäistä ja ehyttä. Vanhinkin 1 GB pqi-merkkinen mikä maksoi 30 € uutena on vielä ehyt.

• Anonyymi

Takerointi sen tekee, luultavasti suurimman osan niistä saisi henkiin pienellä kikkailulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Takerointi sen tekee, luultavasti suurimman osan niistä saisi henkiin pienellä kikkailulla.

Minähän kirjoitin ettei niissä minun kymmenissä tikuissa ole mitään ongelmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

w10 tuhoo tikkuja.

• Anonyymi

Minulla oli joskus tuollainen ongelma windowsin kanssa että rikkoi muistitikut. Sitten vaihdoin windowsin Ubuntuun niin sillä päästiin siitäkin ongelmasta.

• Anonyymi

Siinähän se ongelma oli sanottu viimeiseksi.
      Minulla useita tikkuja kymmeniä vuosia ja aina skulaaavat jostai syystä edelleenkin. Tosin en ole ikinä koskenut mihinkään mikä viittaisi vähääkään windowsiin.

• Anonyymi

Halvalla ei saa kunnon tikkuja, itsellä n. 15 vuotta sitten ostettu 512 Mb kingastonin tikku joka maksoin varmaan jotain 30-40 € ja hyvin toimii vielläkin vaikka eihän sillä sinänsä paljoa mitään tee. Niin ja tikkua on käytetty kaikenmaailman käyttiksissä.

• Anonyymi

Sehän on iso, minulla 128MB Topfield, digiboksin mukana tullut, kuinka vanha liekin. Suosikit ollut joskus varmuuskopiona, nyt ei taida olla mitään. Siihen aikaan tuokin oli iso, uskomatonta kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on iso, minulla 128MB Topfield, digiboksin mukana tullut, kuinka vanha liekin. Suosikit ollut joskus varmuuskopiona, nyt ei taida olla mitään. Siihen aikaan tuokin oli iso, uskomatonta kyllä.

128MB:llä et tallentaisi edes puolta tuntia. Vanhan levyn oikea kokoluokka lienee 128 Gb, tarkemmin sanoen 120 Gb.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

128MB:llä et tallentaisi edes puolta tuntia. Vanhan levyn oikea kokoluokka lienee 128 Gb, tarkemmin sanoen 120 Gb.

Ei levy vaan muistitkku. 128MB oikeasti, olihan ennen korppujakin 1,4MB vai mitä ne oli. Tuli kylkiäisenä tuo muistitikku, ei siis laitteen sisällä. En tiedä mitä sillä muistikulla olisi siinä laitteessa pystynyt tekemään, sovelluksia pystyi ainakin asentamaan usb:n kautta tietokoneelta, mutta muistaakseni ei pystynyt toistamaan tikulta kuvia tms. Tallentamaankaan ohjelmia ei pystynyt usb:n kautta, siirtämään lyllä ja noin pieni tikku olisi tietytsi ollut aivan liian pieni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaahtosammuttimen kokoiset ei tietenkään muista kivikausia ja dinosaurusten aikoja.

• Anonyymi

Kyllä minulla ainakin hyvin ovat kestäneet, No ovatkin tunnettuja merkkejä eivätkä aikanaan tilauksen mukana lahjaksi saatuja rimpuloita. Löytyy ikivanha taitaa olla 250M:n tikku. Toimii, mutta ei sillä mitään tee.

Minulla oli muinoin DVD soitin jossa oli USB liitäntä. Mutta soitin ei ei hyväksynyt esim. puolen gigan tikkua. Oli kapasiteetiltaan liian suuri. No saihan tuolle pienikapasiteettitikulle jotain musiikkia mahtumaan. Vieläkin on kuultavissa tuon ajan "hitit"

• Anonyymi

Maxell oli joskus luotettava merkki kaseteissa, mutta tikkuja eivät osaa näköjään tehdä.

• Anonyymi

Kingston DataTraveller 100 on pesty pesukoneessa 40 C ohjelmalla (farkkujen taskussa). Kun antoi viikon verran kuivua, niin hyvin toimii. En käyttänyt huuhteluainetta, ehkä Comfortin jämät olisivat sotkeneet tikun, ehkä ei.

Ubuntu rikkoo tikut, Windows rikkoo tikut, jne. ovat sitten oma juttunsa )))

• Anonyymi

Kingstonit toimii hyvin muistikortteina, -tikkuina ja RAM-muistina vaikka ovatkin halpoja.

• Anonyymi

Minullakin on säilynyt tikut ehjänä lumihangessa viikkoja ja pesukoneen linkouksen jäljiltä. Sensijaan windowskoneen jäljiltä tikut on menneet valitettavan usein rikki.

• Anonyymi

Samat kokemukset!

• Anonyymi

Taisi olla androidista tai jostain muusta tarttunut haitake, aktivoituu windowsissa, joskus ne haitakkeet pääsee jopa korvien väliin. Ei kymppi voi levyjä hajottaa kun täytyyhän sen pystyä vakoilemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla androidista tai jostain muusta tarttunut haitake, aktivoituu windowsissa, joskus ne haitakkeet pääsee jopa korvien väliin. Ei kymppi voi levyjä hajottaa kun täytyyhän sen pystyä vakoilemaan.

W10 tuhoo tikkuja, sano proffa.

• Anonyymi

Nyt lähti windows koneelta!

• Anonyymi

Minä laitoin tikun Windows-koneeseen ja tikku syttyi heti palamaan. Edellisen kerran Windows rikkoi tikun, se meni ihan pieniksi palasiksi. Mun serkun tikku meni kanssa rikki Windows-koneessa, lisäksi serkun kissa sairastui ja auton akku hajosi. Kaverin Windows-rikkoi perheen jääkaapin, vaikka olivat eri huoneissa. A-piimätölkki halkesi ja sotki lattian. Varokaa muistitikkuja Windowsin kanssa.

• Anonyymi

ONko ne tikut aina asianmukaisesti unmountattu järjestelmästä ("Voit nyt poistaa usb disk asemasta?") jos ne vain vedetään irti koneesta niin jotakin tuollaista alkaa tapahtua eikä saa välttämättä palautettuakaan

• Anonyymi

Aina saa tikun palautettua toimimaan. Tuommoinen ei fyysisesti riko tikkua.

• Anonyymi

Jos on valittuna Nopea poisto niin ei tarvitse klikkailla mitään ylimääräisiä, mutta ei tietekään kesken tallennuksen tai siirron kannata silti irrottaa.

• Anonyymi

Olin puhelimessa tärkeästä asiasta ja tarvitsin siihen xp-koneessa ja muistitikussa olevia tietoja. Koneessa oli kiinni ulkoinen kryptattu kiintolevy ja tarvitsin irrottaa sen, jotta saisin muistitikulle usb-portin vapaaksi.
      Ajatukset oli puhelun ongelmassa, käynnistin xp-koneen ja otin kryptatun irti sekunnin myöhemmin eli ajatuksissani väärässä järjestyksessä.

Sen jälkeen xp ja ubuntu eivät enää tunnistaneet ulkoista levyä ollenkaan, mutta win 7-koneeni teki 6 tuntia työtä ja korjasi levyn.
      Mitä opimme? Eri käyttöjärjestelmä saattaa fixata.
      Ps. En tiedä mursiko 7 samalla levyn kryptauksen....

• Anonyymi

Silloin kun muistikut tuli niin joku teknologiajulkaisu testasi niitä ajamalla autolla päälle ja pakastamalla ja vaikka miten eikä ne menneet rikki. Mutta kohtuullista kuumentamista eivät varmaankaan kestä.

• Anonyymi

Muistitikku ei ole hammastikku eikä sillä pidä kaivella hampaita tai tehdä muutakaan fyysistä

• Anonyymi

Lacien 8G muovitekelettä ei ilmeisesti ollut tarkoitettu edes tökättäväksi liittimeen.

• Anonyymi

Työnsin USB-tikkuni ladani automankkaan ja kas - se muuttui heti kuorma-autoksi! Nyt vain ongelma kun se ei oikein pihaani sovi. Tosin pihan perällä on WC. Siellä on USB - liitin puhelimen lataamista varten. Pitää kokeilla josko tikun tökkääminen siihen isontaisi pihaa...

• Anonyymi

Älä pudota tikkua Sinolipulloon, jäät itse ilman.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3067
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe