Asiallisesti siis.Koska jonkin tunteisiin kävi niin laitetaan uudestaan. Monet pariskunnat esittää,ettei ole yhdessä,mutta asutaan toisen asunnossa,oma asunto on posteja varten. Onko tämä siis rehellistä,tukien kannalta? Jos on töissä,silloin on se ja sama asuuko samassa vai ei,jos maksaa itse vuokrat. Pistääkö omatunto?
Kuinka pitkään voi asua toisen luona olematta kirjoilla Varkaudessa
63
2122
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikea vastata. Jos kukaan ei tiedä ketä oikeasti asuu asunnossa? Ei kukaan puutu. Tulipalo tms sattuu niin ei osata etsiä kuin talonkirjoilla olevia.
- Anonyymi
Tiedän erään naisen lapsineen, jolla on kaupungin vuokra-asunto kaura-ahossa. Asunnossa ei ole asuttu pariin vuoteen, toimii lähinnä varastona. Itse nainen asuu uuden miehen omistusasunnossa.
- Anonyymi
Voi,kun oliskin joku mies,rikas kenen luo mennä.
- Anonyymi
Kaikki yh.t ei juo ei tupakoi eikä edes luleta miehiä kotiinsa.
- Anonyymi
No eipä moni juo tai polta.
- Anonyymi
Siinä ei voi sanoa ,että huijaa,jos toisella on omistusasunto tai oma omakotitalo.
- Anonyymi
Kirjoittelen vuokranantajana. Isännöitsijä kyseli asuuko asunnossani yksinhuoltajan lisäksi muita. Kuulemma nähty mies poistuvan aamulla asunnolta.Ei ole huoneistokohtaisia vesimittareita.
Vastasin ettei ole ilmoitettu minulle ja vuokrasopimuksessa on kohta ilmoittaa jos vuokrasuhteessaa tulee henkilö ja muita olennaisia muutoksia.- Anonyymi
Tiedän erään myös, milläs sen todistat. Toki näkee,jos kuluu enempi vettä. Mutta entä,jos ei kuluta. Näköhavainnot ei riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän erään myös, milläs sen todistat. Toki näkee,jos kuluu enempi vettä. Mutta entä,jos ei kuluta. Näköhavainnot ei riitä.
Voi voi...
- Anonyymi
Ellei joka aamu poistu mieeeessss. Niin kukapa voi tuomita. Minunkin ovesta joskus poistuu mieeees.
- Anonyymi
Hyvä vuokranantaja, suosittelisin: älä vuokraa yh-äideille, jos et halua ikävyyksiä.
Eräässä asunnossa asui yh-äiti yhden lapsensa kanssa ja hänellä oli muualla olevia lapsia myös.
Voi taivas, kun nämä muualla asuvat tulivat äidin luo, niin alkoi jo mieletön vedenkulutus ja monituntinen saunominen.
Loppuihan siinä sitten lämminvesi ja lämpökin parhaimmassa tapauksessa.
Nämä ovat överiksi elävät ei ole parasta naapurityyppiä, huh, kauhistuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä vuokranantaja, suosittelisin: älä vuokraa yh-äideille, jos et halua ikävyyksiä.
Eräässä asunnossa asui yh-äiti yhden lapsensa kanssa ja hänellä oli muualla olevia lapsia myös.
Voi taivas, kun nämä muualla asuvat tulivat äidin luo, niin alkoi jo mieletön vedenkulutus ja monituntinen saunominen.
Nämä ovat överiksi elävät ei ole parasta naapurityyppiä, huh, kauhistuttaa.Oliko saunallinen asunto. Kurkitko ikkunasta. Syyllistyit kotirauhan rikkomiseen.
- Anonyymi
Yks nainen oli tehnyt vähemmistön edustajan kanssa lapsia ja isommat aikuiset lapset jonkun metsäukon kanssa. Siskonsa oli muka kaupungin palkkaamaa avustaja eli vetivät tukia monesta suunnasta. Miehiä tällä nyt jo lähes kuuskymppisellä ravasi alvariinsa ja latexpuvussa sano ne miehet,että naivat sitä. Myös gambiassa maksullisissa käy.
- Anonyymi
Et ole vuokranantaja. Asut kuvansissa vuokralla. Ja maksat foordista osamaksuja.
- Anonyymi
Katsopa tarkkaan, ettei vaan ollut nainen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat överiksi elävät ei ole parasta naapurityyppiä, huh, kauhistuttaa.Kallista asunnonomistajalle nämä överiksiasujat ja tupakoitsijat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yks nainen oli tehnyt vähemmistön edustajan kanssa lapsia ja isommat aikuiset lapset jonkun metsäukon kanssa. Siskonsa oli muka kaupungin palkkaamaa avustaja eli vetivät tukia monesta suunnasta. Miehiä tällä nyt jo lähes kuuskymppisellä ravasi alvariinsa ja latexpuvussa sano ne miehet,että naivat sitä. Myös gambiassa maksullisissa käy.
Asiallinen kysymys Olisko sulla huawei e5577 mokkulaa. Kiire.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä ovat överiksi elävät ei ole parasta naapurityyppiä, huh, kauhistuttaa.Oliko romaneita,ei kantasuomalaiset sauno tunteja 😳😳😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan tietää tapauksen,nykyään vanha yli 60v ämmä.
- Anonyymi
Teillä pitöö olla pokka kytätä ja kysyy ne naapureilta sitten. Jos ei ole todisteita niin voi voi. Ja olikohan se joku 12 yötä saa olla kuukaudesta vieras. Olen itse kysynyt.
- Anonyymi
Minö voisin soittaa skittaa ja raybanit pöössö jo s ei menö jördis taas kun kaupassa meni ,mutta on nyt ollut kovaa ,ei sottaa ,haiee kyllö ,mutta asiaan ,skittavirtuoosit lavalla kosunen jjjjaaaja minö tietty. Köyhöt kyyristyy kun van halen tulee repiköö siitö köyhöt. Limolla tultais patsaalle ja skitta lkatolla,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minö voisin soittaa skittaa ja raybanit pöössö jo s ei menö jördis taas kun kaupassa meni ,mutta on nyt ollut kovaa ,ei sottaa ,haiee kyllö ,mutta asiaan ,skittavirtuoosit lavalla kosunen jjjjaaaja minö tietty. Köyhöt kyyristyy kun van halen tulee repiköö siitö köyhöt. Limolla tultais patsaalle ja skitta lkatolla,
Asiallisesti sen päivän,kun näkis,että nuo totta. Kallista muuten toi limusiinikyyti Varkaudessa. Mun kaverilla oli limusiini ei se ottanu noi paljoa velotusta.
- Anonyymi
Perättömiä ilmoitellessa voi kusahtaa omaan nilkkaan https://seura.fi/hyvinvointi/mita-tehda-kun-naapuri-piinaa-perattomilla-ilmiannoilla/ Olisin varovainen.
- Anonyymi
Jännä,että toiset tietää tai luulee tietävänsä kenen luona ja ketä ja kuinka usein... Itse en ehdi miettiä enkä kyylätä ketään. Itseasiassa en edes tunne puoliakaan naapuristani. Ja mitä se siis haittaa,jos joku kyläilee jonkun luona,jos sillä on näyttää tarvittaessa paperi,että on oma asunto ja oma osoite. Itse seurustelin aikoinaan, oltiin ehkä 3-4 yötä viikosta jomman kumman luona. Jorkut oli siitä vetänyt herneet nenään,ehkä heillä oli kateus,kun itsellään ei ollut ketään kultaa.. No kävimme näyttämässä kaverin oman vuokrasopparin ja asia sillä selvä. Isännöitsijää hieman huvitti nuo ilmoittelijat. Tuumi jotain,että taitaa kyttääjillä lääkitys olla raiteiltaan. No menneet menneitä. Mutta en ymmärrä pahansuopia ihmisiä yhtään.
- Anonyymi
Kautta aikojen on tehty tämmöistä.
Muodonvuoksi on toisella asunto johon vedetään kaikki mahdolliset tuet yleensä yksinhuoltajana.
Toimeentulotuki ym.vuokrat maksaa kela ja mies majailee kokoajan siellä kaverina.
Onhan tällä miehellä virallisesti oma asunto, yleensä pieni ja halpa postiluukku.
Osaketaloissa on oltu joskus tarkkoja.
Esim.jos mieskaveri on lähtenyt noin viikon ajan joka aamu töihin toisen asunnosta on katsottu asumiseksi ja on pistänyt kirjat laittaa sinne.
Samoin joissakin taloyhtiöissä on toistuvan vierailun,yöpymisen jälkeen maksatettu vesimaksu.
Yleensä etuuksien vuoksi on monilla eriasunnot, ikävä kyllä.- Anonyymi
No tehkee ilmotuksia,katotaan onko tottuusperää. Ihan rauhassa.
- Anonyymi
Myös pariskunnat,joilla ei lapsia,tekee rukiem takia,etenkin jos molemmat osa aika työssä tai työtön. Ei tarvitse edes lapsia olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös pariskunnat,joilla ei lapsia,tekee rukiem takia,etenkin jos molemmat osa aika työssä tai työtön. Ei tarvitse edes lapsia olla.
Olisko sulla mokkula huawei e5577.
- Anonyymi
Uijugu. Silti jatkamme näin.
- Anonyymi
Näitä tyyppejä on paljon ja asuvat ihan vuosikausia "yksinhuoltaja perheen kanssa"
ME VERONMAKSAJAT MAKSETAAN HEIDÄN ASUMINEN.
Äijähän voi käydä töissä ihan normaalisti. Muija nappaa täydet tuet.
- Anonyymi
Suomessa varmaan tuhansia tälläisiä tapauksia
Kyllä on useita kymmeniä vuokrakämppiä KELA tukee molempiin asuntoihin ,silti
yhdessä asutaan toinen on vuokrattu komennus miehille opiskelijoile jne huume
luukkuja .Saa nähdä milloin kela puuttuu räikeisiin väärinkäytöksiin- Anonyymi
Kerro miten ne puuttuun. Ei ne nää 24/7 kuka minkäkin katon alla on. Ja mistä tiedätte,jos joku on alivuokralainen. Hankkikaa oma elämä kyttäämisen sijaan. Perättömistä asioista joudutte käräjille. Itse selvitän pohjamutia myöten kyllä,jos minuun kohdistuu perättömiä juttuja.
- Anonyymi
Millä puuttuu,kun ei ole näyttöä,todistetta. Ei ne yöllä varmaan mene avaimilla sisään. Jos kaveri päivät muualla,tulee illalla myöhällä,lähtee aikaisin,niin vaikea sitä kenenkään 24/7 raportoida. Moni asunnoton käy kavereilla nukkumassa ja päivät käppäilee pitkin kaupunkia. Itse en ikinä ketään majoittelisi. Ja minusta jos joku perättömiä ilmoittaa, todistan vääriksi ja teen kyllä rikosilmoituksen. Sen jälkeen ilmoittelija maksaa minulle kovan summan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä puuttuu,kun ei ole näyttöä,todistetta. Ei ne yöllä varmaan mene avaimilla sisään. Jos kaveri päivät muualla,tulee illalla myöhällä,lähtee aikaisin,niin vaikea sitä kenenkään 24/7 raportoida. Moni asunnoton käy kavereilla nukkumassa ja päivät käppäilee pitkin kaupunkia. Itse en ikinä ketään majoittelisi. Ja minusta jos joku perättömiä ilmoittaa, todistan vääriksi ja teen kyllä rikosilmoituksen. Sen jälkeen ilmoittelija maksaa minulle kovan summan.
Onpa sellaisiakin yh-äi, jotka vänkää ulko-ovenlukon siten, että "avoimienovien" varmuus olisi taattu.
- Anonyymi
No lieppa iltalehteä. Lattiapetipaikkoja jopa 20kpl hesassa pimeästi. 200€-300€ kk. Pienessä asunnossa.
- Anonyymi
Ei kela puutu. Ei ne voi,koska miestä ei ole.
- Anonyymi
Me asutaan eri asunnoissa ja juuri tukien takia. Mies on eläkkeellä ja itse olen työelämässä. Jos tuo ketä haittoo,tulukee juttelee. Lapsia meilä ei oo.
- Anonyymi
Pakko se on niin tehdä kun on kelalla niin pienet tuet.
- Anonyymi
Niin on. 10vuotta jo näin asuttu. Samoin moni naapuri. Mitä väliä. Postit käyn omassa katsoo ja joskus jotain lasken vettä,ettei viemärit kuivu ja pidän asutun näköisenä. Eipä oo ketään haitannut.
- Anonyymi
Etenkin juova pariskunta kokee tulot pieniksi.
- Anonyymi
Käyköhän vuokralaiselle vieraita,kun vesilasku noin 40e/kk per henkilö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyköhän vuokralaiselle vieraita,kun vesilasku noin 40e/kk per henkilö.
Em tiiötiedä. Mie en tosioo tiiä.
- Anonyymi
Pitää olla paljon todisteita esim että kirjoilla asumattoman omaisuutta on asunnossa. Se ei riitä,että sanotaan olevan usein. Kylässä saa ihmiset käydä,olla yötä. Jos vesi on ainut huoli niin mittarit kai nykyään on. Jokainen maksaa,joko kela tai itse. Tuskimpa se teiltä vesi on pois. Minun vieraat käy vaikka kakalla ja vetää vessan. Häiriötä ei minusta eikä muista ole. En ikinä laske montako yötä olen kaverilla tai hän tässä. Omat asunnot on,emme seurustele. Eli mikä ongelma.
- Anonyymi
Pitäskö jotkut valvontamittarit olla😂👍Sanoin vitsinä vieraalleni,joka tulee jouluksi,että elä sit näyttäydy kovin naapureille. Ettei tuu syytöksiä. Tosin vieraani vuokrasi mökin,jossa yöpyy. Hyvä ystävä ollut vuosikymmeniä ja asuu Etelä-Suomessa. Jouluisin näemme,kesällä myös mahdollisuuksien mukaan.
- Anonyymi
Niin mitähän varten pitäisi asua kenenkään siivellä, kun vuokra-asuntoja on pilvinpimein vuokrattavana /myytävänä?
- Anonyymi
Niin,siis jos saa asumistukia niin on edullisempaa olla omat asunnot. Jos pariskunta asuu yhdessä,saa vähemmän asumistukea. Toimeentulotuessa pariskuntien elämiseen lasketaan pienemmät osuudet. Yksinasuja saa enempi. Eli jos seukkaa,ei kannata yhteen muuttaa. Meillä ukon kanssa lähekkäin kämpät niin eipä tuosta kukaan ole itkenyt. Molempien luona ollaan aika tasaisesti. Tälleen on jo vuosia oltu. Ja välillä,kun haluaa omaa aikaa ja rauhaa,niin kumpikin on omassa kotonaan ja sitten taas jaksetaan toisiamme katsella. Eiköhän tätä ole vuosikymmenet ihmiset tehneet.
- Anonyymi
Tyhnät asuu yhdessä kirjoilla. Itsellä on taktikoitu ihan läheiset asunnot miehen kans. Kyllä huoltomies tietää,että me ollaan me ja so what.
- Anonyymi
Minun naapurina asuu yksinhuoltaja,tekee kahta työtä,tuskin tuo ehtisi juoda tai miehiä etsiä...Älkää aina yleistäkö. Minun mielestä olisi oikein,että työtä tekevä saisikin omaa aikaa! Ja menisi vaikka sitten baariin. Näkyy tuolla kuppiloissa aviovaimot nuolevan muita miehiä. Ja aviomiehet muita naisia. Kännillä ei voi selittää pettämistä. Niin ja jotkut avioparit asuu erikseen,vaikka joka päivä kimpassa liikkuvat. Eli kuka ja ketkä niitä tukia huijaakaan. Aika moni...
- Anonyymi
Asiallinen kysymys varkaudesta. Laillisuuskaan ei kannata.
- Anonyymi
Siis meillä tilanne se,että vasta seurustellaan,ei ole tuista kiinni,kumpikin asuu yksiössään.
- Anonyymi
Tässä talossa asuu monta olematta kirjoilla,juovat ja häiriköitä. Minkäs teet...
- Anonyymi
Riippuneeko sitten lukemistosta, mutta aina on mahdollisuus tutkia parempaa luettavaa. Aina.
- Anonyymi
Eipä tuo muille kuulu. Mokomat kyylät. Myö asutaan miten halutaan.
- Anonyymi
11vuotta asuttu kahta asuntoa. Eipä ole ketään haitannut.
- Anonyymi
Kumpikin saadaan omat asumistuet ja toimeentulotuet. Ne olisi pienemmät,jos oltaisiin samassa osoitteessa. Tällä hetkellä ollaan minun luona ja 3vuorokauden päästä miehen luona ja seuraavat 5päivää hänen luona jne. Vähän riippuu tilanteesta 3-7vrk ja taas vaihto. On tässä vuosia jo näin menty. Valituksia ei ole tullut mistään,ei kelasta,ei naapureilta,ei viranomaisilta. Päihteetöntä porukkaa ollaan. Tupakkaa ei edes polteta ja hyvin rauhallisia ja hiljaisia. Kyllä ihmiset tarvitsee rahaa ruokaan ja sen sellaiseen. Työtä ei ole niin ei ole. Liian kouluttautuneita ollaan mihinkään pajahommaan tai kuntouttavaan. Kuulema näin asia on sanoi typ.
- Anonyymi
Elämä on, kuten sen antaa vakuuttaa. Kuka kodittomuudesta ylpeilisikään.
- Anonyymi
Toisella on asunto,josta käy postit tsekkaa. Muuten ollaan pariskunta. Mutta kirjoilla yhdessä asuen saisi vähemmän rahaa.
- Anonyymi
Kyllä Varkaudessa asuntoasiat ovat mahtavat,ei tarvitse olla asunnoton,tai perheen asua kaksiossa,kuten vielä 70-luvulla!Nyt ei kärsi köyhät.
- Anonyymi
Miksi pitäisi köyhienkään kärsiä. Se ei ole keltään pois,että kaikilla on hyvä olla.
- Anonyymi
Liki 20 vuotta kummallakin ollut oma asunto, tosin tukia ei kummallekaan penniäkään. Varmaan voittopuolisesti oltu samassa huushollissa 85% ajasta, mutta hyvä se on olla oma paikka vain itselle.
- Anonyymi
Mä en itseasiassa ole perillä naapurien tuloista enkä ketä asuu tai käy kylässä. Miten te jaksatte kyylätä vai miten saatte selville siis totuusperäisesti tietoa. Joku voi käydä sairaan omaisen luona vaikka päivittäin katsomassa,että on kunnossa tai muutenkin saapi sitä kylässä olla,yötäkin. Pidättekö siis tilastoa vihkoon kuinka usein kuka minne missä milloin? En jaksaisi tuollaista harrastaa. Tietysti,jos liikaa ihmisillä joutavaa aikaa niin miksei käytä vaikka tuollaiseen. Kuulostaa vaan jotenkin mielisairaalta puuhalta. Itse olen viikonloput kavereilla tai reissun päällä.
- Anonyymi
Jos on vaikka viikosta yhden yön omassa asunnossaan niin silloin se katkaisee sen toisen luona oloajan.
- Anonyymi
Voiko asua kesät autotallissa ja sieltä pyöräillä ympäri kaupunkia, talvet sitten taikuissa?
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 215067
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23222Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742