En tiedä mitä tehdä kun erosta on kulunut kohta jo puolitoista vuotta enkä vieläkään pääse exästä yli. Itken melkein joka ilta ja usein valvon yöt ja nukun päivät. Tuntuu että en jaksa tehdä kohta enää mitään kotitöitäkään enkä laittaa ruokaa. Kerran tässä nähty eron jälkeen ja seksiäkin harrastettiin. Siitäkin on jo yli puoli vuotta. Ei varmaan ollut hyvä idea nähdä kun se vaan hidastaa toipumisprosessia.
Tää tilanne saa mut kyllä täysin itsetuhon partaalle kun ajattelen etten enää voi löytää uutta naista tai samanlaista onnea kenenkään kanssa enkä edes uskaltaisi enää mennä treffeille. Varmaan tää on entistä raskaampaa sen takia kun mulla on jo ainakin 13 vuoden kokemus jatkuvasta masennuksesta, ahdistuksesta, sosiaalisista peloista ja paniikkihäiriöstä. Nyt on sellainen fiilis että kumpa elämä loppuis niin ei tarvisi enää nähdä uutta vuotta, tää on liian raskasta mulle.
AhdistunutMies
Sydänsurut
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan tää tulee olemaan mun elämän raskain Joulu kun ei haluaisi olla yksin mut tuntuu ettei mulla ole enää voimia lähteä edes vanhempieni luo viettämään Joulua kuten olen aina ennen tehnyt.
AhdistunutMies- Anonyymi
Itsekkään en halua olla joulua yksin. Onko jotain seuralaispalvelvelua olemassa?
- Anonyymi
Minulla aivan sama tilanne. Et ole yksin tilanteesi kanssa. Erosta puolivuotta, joka lopulta itsellä laukaisi sen kierteen, että kaikki usko ja kiinnostus elämään jäi. Itsellä diagnoosina vaikea masennus. Oli kyllä jo ennen eroa, seuraamuksena tarpeeksi paskoista kokemuksista joka elämän osa- alueella. Tosiasia on se, että kun kokee tarpeeksi paskaa elämässä, joka ei ole sun käsissä, niin väkisinkin menee usko kaikkeen. Karu totuus on vain se, että kaikki ei voi olla voittajia elämässä.
Ne sanoo sitä masennukseksi ja puhuu aivokemioista ja muusta. Realistisempaa on ajatella, että kuka tahansa menettää uskon elämään kun kokee tarpeeksi ja näkee lopulta sen tosiasian, kuinka sairas maailma on. Jos et sopeudu siihen normaaliksi määriteltyyn muottiin, olet auttamatta hylkiö tai se outo tapaus. Tiedä ainakin se, että et ole yksin ajatuksiesi kanssa.
Ihmiset on kaikki loppupeleissä itsekkäitä olentoja, sanoo kuka vaan mitä.
Sun arvosi on se, mitä sä annat jollekkin toiselle. Kumppani kumppanille, työntekijä yritykselle jne. Millaisena muut sinut näkevät .jne. Valitettavasti rakkauskin on oikeasti vain aivokemiaa, ei mitään disney fantasiaa. Sekin perustuu jonkinlaiseen symbioosiin.
Pitäisi vielä kuulemma osata rakastaa itseään ja pitäisi omata hyvä itsetunto, että voi rakastaa muita. Hankala rakastaa itseään ja hyväksyä itsensä, jos sua ei ole muutkaan hyväksyneet.
“People only love you as long as they're getting something of you, but the minute you say something they don't want to hear or do something they don't want to see, all the admiration drains from their hearts.”
― Chris Colfer- Anonyymi
"... näkee lopulta sen tosiasian, kuinka sairas maailma on. Jos et sopeudu siihen normaaliksi määriteltyyn muottiin, olet auttamatta hylkiö tai se outo tapaus. Tiedä ainakin se, että et ole yksin ajatuksiesi kanssa."
Sitten pitää alkaa tehdä jotain muuta ja luoda uudestaan omat muotit. Vaikka yhdessä.
Muuten sulla oli tuossa onnettoman materialistis-sovinnainen maailmankuva, jota en jakaisi. Ei ihme, jos masentaa ja lamaannuttaa (lisää). Kyseenalaista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"... näkee lopulta sen tosiasian, kuinka sairas maailma on. Jos et sopeudu siihen normaaliksi määriteltyyn muottiin, olet auttamatta hylkiö tai se outo tapaus. Tiedä ainakin se, että et ole yksin ajatuksiesi kanssa."
Sitten pitää alkaa tehdä jotain muuta ja luoda uudestaan omat muotit. Vaikka yhdessä.
Muuten sulla oli tuossa onnettoman materialistis-sovinnainen maailmankuva, jota en jakaisi. Ei ihme, jos masentaa ja lamaannuttaa (lisää). Kyseenalaista?Valitettavasti hyvin pitkälti raha ja ulkonäkö ratkaisee nykymaailmassa ja se onko sulla sosiaalisia taitoja. No onhan mulla rahaa mut eipä sekään oikein mitään auta.
AhdistunutMies
- Anonyymi
Lue kiinalainen lääketiede masennus Elina Hytönen.Mene akupunktioon kirjoita paperille mitä mielessä liikkuu.Ala kuntoilua harrastaa juokse niin et lyyhistyt maahan kuin tulet.Jätä kahvi,liha,musta tee pois.Kuunteke rauhoittavaa musiikkia.Hakeudu yhdistys toimintaan itke aina kun itkettää.Mitä karumpi elämä sitä vahvempi ihminen tulee.Lue logoterapia kirja.Yksi mies ei voi kaataa sillä ihania miehiä riittää.Tässä alku neuvoja Minun elämästä et olisi selvinnyt hengissä mutta nyt kohta lähden töihin.Ilman akupuktiota en lähtisi töihin.Sain avun siitä ja otin itseäni niskasta kiinni ja hakeudu aina jonnekin missä minua autettiin.
- Anonyymi
Älä usko hömppiin ja mahtailuihin. Tässä ei ole mitään guruja, tietäjiä ja terapeutteja -- ne vain sotkee asiasi pahemmin ja haluaa hyötyä siitä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä usko hömppiin ja mahtailuihin. Tässä ei ole mitään guruja, tietäjiä ja terapeutteja -- ne vain sotkee asiasi pahemmin ja haluaa hyötyä siitä...
Joo senkin oon saanut jo elämäni aikana kantapään kautta oppia.
AhdistunutMies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1036603
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h875007Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1083258Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p313128Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska272308Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191676Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961301Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391262Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311166- 48944