Akun lataus

Anonyymi

Minulla on 2014 Honda civic 1.6 diesel ja pitäisi ladata akkua.
Voiko akun irrottaa normaalisti latausta varten?
Kun laittaa akun takaisin kiinni, mitä kaikkia koodeja pitää syöttää?

13

2664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi se pitää irroittaa? Pitkä ajosuorite lataa myös akkua.

• Anonyymi

Motonet myy uuden tilalle ja sit vaa kovaa ajua dieselillä varsinkin?

• Anonyymi

Minulla on Hrv 1.6 diesel 2018. Kerran kytkin akun irti ja latasin sen.
      Äänentoistojärjestelmä kytkeytyy pois käytöstä. Se aktivoituu kun painaa sen virtapainiketta yli 2 sekuntia.
      Kello nollautuu. Säädä kellonaika.
      Nää on tosi helppo palauttaa.
      Navigointijärjestelmä kytkeytyy myös pois päältä (jos on, mulla ei ) Se pitää myös aktivoida .
      Jos talvella on paljon pätkäajoa, kannattaa akku kyllä ladata muutaman kerran talvessa . Jo muutaman kympin älylaturilla se onnistuu helposti eikä ole vaaraa ylilataamisesta.

• Anonyymi

Ei liity akun lataukseen, mutta pakko kertoa: Ajovaloni paloi HR-V:stäni ja polttimon vaihtoon meni... 1 minuutti.
        Eipä tarvinnut keulaa purkaa, eikä tunkeutua sisälokarin sisälle. Poltin on tosin wanha H4, mutta esim. Philipsin X-tremeVision 130%:lla näkee jo ihan hyvin.

• Anonyymi

Mulle kertoivat Hondan huollossa, että kerran kuukaudessa voi ladata akkua. Syytä tuohon "tiheyteen" en tiedä, mutta olen ladannut älylaturillani ja irroittamatta akkua. Vaikka ajomatkani eivät ihan lyhyitä ole, niin meneehän tuonne akkuun virtaa laturin valoista päätellen.

• Anonyymi

Jaa Hondalla sais siis ajella vain kerran kuukaudessa, huollonmukkaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa Hondalla sais siis ajella vain kerran kuukaudessa, huollonmukkaan?

Ellei sitten joku ole keksinyt akkua, joka ei tyhjene jokaisella käyttökerralla...

• Anonyymi

Jos tulee paljon pätkäajoa, ajakaa vaikka kerran viikkoon pidempi ajo kestoltaan 30-45 min. Tuossa ajassa auton oma laturi lataa akun täyteen. Pätkäajossa tulee muistaa olla käyttämättä sähkölaitteita turhaan eli esim takalasin lämmitys ja penkinlämmittimet.

• Anonyymi

jos ajat vain ns led päivävaloilla niin lautaus on n11v luokkaa, kun kääntää ajovalot päälle nii 14v näyttää.. että tuo kannattaa muistaa

• Anonyymi

Mikähän tässä on ongelma? Itse nostan laturin moottoritilaan jonkun muovin päälle ja sopivasti hollille. Otan esille akun liittimet ja kytken laturin. Katson vielä kerran, että kaikki on suurinpiirtein tukevasti kiinni ja lättään laturin kiinni sähköön. Viritys puretaan käänteisessä järjestyksessä.

Ollaan huolellisia niiden laturijohdon hauenleukojen kanssa, että ei turhaan aiheuteta oikaria.

Näin olen toiminut 40 vuotta ja hyvin on mennyt. Laturilla lataan sen verran, että auto suostuu käynnistymään. Sitten vaan kone lämpimäksi ja ja rauhallista ajoa jonnekin 45 min, kyllä auton oma laturi sitten lataa akun täyteen. Hyvä ajomatkan kohde on jokin supermarketti, missä on sisätiloissa parkkihalli. Siinä ostosten aikana akku lämpenee koneen lämmöstä ja ottaa sitten paluumatkalla vastaan sähöä.

Dieselvehkeeseen suosittelen kiinteästi asennettua ylläpitolaturia. Maksaa noin satkun ja täyspäinen ihminen osaa asentaa sen itsekin. Illalla vaan piuha kiinni ja akku on aamulla täydessä iskussa. Vallankin Webaston kanssa ylläpitolaturi on lähes välttämätön värkki.

• Anonyymi

Testasin päivävalot päällä ja auton käydessä tyhjäkäyntiä, oli jännite akun navoissa tasan 12V. Kun laitoin puolikkaat päälle, oli jännite 13.9V
      Mikä idea on tuossa että päivävalot päällä ei latada akkua?

• Anonyymi

Päivän naurut! Opiskele hieman sähköoppia ja sitten mieti uudestaan. Miten jännitteelle käykään kuormattuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivän naurut! Opiskele hieman sähköoppia ja sitten mieti uudestaan. Miten jännitteelle käykään kuormattuna?

Viittaus edelliseen anonyymiin sähköopista. Hondan laturissa on sen verta älyä kun tulee kuormitusta (valot tai vast) laturi nostaa jännitettä. Ei keitä akkua turhan päiten. Tietty jos on tyhjä akku niin sillon lataa myös päivävaloilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe