Pyöräteitten kunto

Anonyymi

Pyörätiet kamalassa kunnossa. Säästetäänkö aurauksessa vai mistä johtuu? Kyllä täällä ennen osattiin ennakoida, että jos yöksi on luvattu pakkasta, pitää loskat aurata pois ennen kuin jäätyvät.

4

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Todellakin! Odotettiin kuulemma, että se sulaa. Itse ajattelin eilen, että no onhan yöpakkaset, että ei ne näissä nollan puolen sun toisen sula vaan jäätyy ja niin teki. Millaisia taulapäitä on tienhoidossa töissä?
      Yksi auraaja töissä? Miksei enempää? Säästöt?
      Paljonko kunta säästää kun joku kaatuu pyörällä ja saa aivovamman, joutuu yhteiskunnan avustettavaksi kaikella tavalla, erikoissairaanhoidot, taksimaksut, kenties ihan loputtomiin, jos paha vamma tulee, ambulanssikyydit, kenties perheelle tukea, jos vaikka yksinhuoltaja, lasten hoidot, rahalliset avustukset,psykologit, kouluun erityisavustajat jos lapset oireilee tms... Puhumattakaan siitä mitä se tarkoittaisi perheen sisällä tämä tapaus.
      Tai useampi paikkakuntalainen loukkaantunut, kuka mitenkin...
      Isommat ajotiet on hoidettu, mutta muut jätetty hoitamatta.
      Teknilliset palvelut säästää, mutta kenen kustannuksella ja kenen painostuksesta? Sanoisin, että meidän kuntalaisten veronmaksajien kustannuksella ja hallituksen painostuksesta. Sellaisia meidän päättäjät on. Lyhytnäköistä porukkaa, nähdään mitä säästyy aurauksesta (pikkueuroja), mutta ei nähdä mitä kustannuksia se voi tuoda tullessaan (kunnan vaikkapa konkurssiin tuovia menoja).
      Olen puhunut.

• Anonyymi

Minä en ole puhunut vielä. Kauhean romaanin kirjoitit. Jos on pyörätie huonossa kunnossa, aja päätietä pitkin. Tai kävele.

• Anonyymi

Ja vielä itse pyöräilijänä olen erityisen pettynyt siihen, että pyöräteitä ei oltu aurattu ollenkaan. Eikä "sivuteitä" .
      Viime vuonna usein oli niin, että kun pyörätiet oli aurattu esim. Siltatiellä niin sen jälkeen meni aura siinä ajotiellä ja heitti kaikki lumet pyörätielle takaisin.
      Ja niinkuin Suomi j varmaan Harjavaltakin haluaisi /"yrittää olla" vihreä maa, jossa panostetaan luonnonsuojeluun kaikin tavoin. Yksityisautoilu on isoimpia asioita jota haluttaisiin vähentää. Vaan miten tuetaan niitä joilla ei ole autoa? Pyöräteitä ei kunnosteta talvisin, juna- ja bussiliikenne on heikkoa. Esim. Porissa olisi mahdoton käydä vuorotöissä Harjavallasta, kun sieltä ei ilta 9 jälkeen edes pääse Harjavaltaan. Viimeinen bussi lähtee 20.15.
      Olepa siinä omistamatta autoa ja saastuttamatta maapalloamme!
      Naurettavaa oli sekin, että yhteiskunta tukee sähköpyörien ostoa. Miksikö? Siksi, että miksei olisi tukenut myös tavallisen pyörän ostoa, jolloin myös pyöräilijän kunto olisi parantunut hänen sitä käyttäessään ja siten pitkällä tähtäimellä säästänyt myös terveydenhuoltokuluja...

• Anonyymi

Nyt ei säät haittaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2727
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      294
      2604
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      41
      2334
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1414
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1102
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      1080
    7. 57
      782
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      771
    9. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      699
    10. 55
      682
    Aihe