En puhu mitään pahaakenestäkään, en edes totuuden nimissä.

Anonyymi

En puhu mitään pahaakenestäkään,
en edes totuuden nimissä,

vaan jollain tavoin puolustelen vikoja,
joista kuulen toisia syytettävän,
ja
sopivassa tilaisuudessa puhun kaikesta
siitä hyvästä, minkä jokaisesta tiedän.

B. Franklin

45

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkätähden pitäisi puhua pahaa lähimmäisestä?
      Aloitus oli todella ajankohtainen,koska meillä tämä hyväntahdonjuhla Joulu
      alkaa olla käsillä.

Harmi,että toi Joulu on vain kerran vuodessa,jolloin toi lähimmäisenrakkaus tulee ja koskettaa meitä.
      Hyvää ja lähimmäisrakasta Joulua.ama

• Anonyymi

Kaunis ajatus amalla kyllä on, mutta ärhäkämpää muijaa paiskimaan olettamuksiaan en ole tavannut, jos omat pasmansa on sekaisin!
        Siinä saa syyttömätkin korvilleen, joten lukuetäisyydellä ollaan vain enään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaunis ajatus amalla kyllä on, mutta ärhäkämpää muijaa paiskimaan olettamuksiaan en ole tavannut, jos omat pasmansa on sekaisin!

Ai muija.
        Kenkähän muija olen?
        Pientä täsmennystä tolle muija sektorille.
        Olen ollut aviossa,siis avioliitossa kaksi kertaa.Enkä silloinkaan ole ollut muija.
        No kaikesta huolimatta,minä toivon,että Joulurauha laskeutuu sydämeesi
        ja näät amassakin ihmisen.

• Anonyymi kirjoitti:

Vai vain lukuetäisyydellä ollaan vain enää?
        Voi kertoisitko aivan ihmistenoikeesti,mitä muuta olen kanssasi ollut?
        Voit aivan hyvin kertoa,oletko mahdollisesti käynyt rantatilallani ja kylpenyt sen makoisissa löylyissä?

Minä en koskaan ala haukkumaan ihmistä palstalla,jota en tunne.
        Itsensäpuolustaminen on aivan juridisesti eri asia.
        Jollei sinulla ole otsaa ilmoittaa kuka olet ja kenenkanssa olen ollut tekemisissä niin eiköhän olisi aika toivottaa Joulurauhaa.
        Toi puskaanpiiloutuminen ei ole minun juttuni,että kivat sulle

• Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

Vai vain lukuetäisyydellä ollaan vain enää?
        Voi kertoisitko aivan ihmistenoikeesti,mitä muuta olen kanssasi ollut?
        Voit aivan hyvin kertoa,oletko mahdollisesti käynyt rantatilallani ja kylpenyt sen makoisissa löylyissä?

Minä en koskaan ala haukkumaan ihmistä palstalla,jota en tunne.
        Itsensäpuolustaminen on aivan juridisesti eri asia.
        Jollei sinulla ole otsaa ilmoittaa kuka olet ja kenenkanssa olen ollut tekemisissä niin eiköhän olisi aika toivottaa Joulurauhaa.
        Toi puskaanpiiloutuminen ei ole minun juttuni,että kivat sulle

Paskat sun rantatilastasi, jonkin särkisen järven mutarannoilla, samoin saunasi ja verannat valkkareineen! Pidä ne hyvänäsi ihan iteksesi.
        Sen rantatilan tuot kyllä esiin joka jumalan aloituksessasi, niin kuin se jotakin olisi ?

Muija nimen ansaitset tehtaan työläisenä, jonka kielenkäyttö on sen mukainen. Ettäs nyt viimeinkin tiedät :D
        Muuten olet selväpuheinen ja määrätyssä mielessä reilu, sokea vain omalle tyypilles. Piste

• Anonyymi kirjoitti:

Paskat sun rantatilastasi, jonkin särkisen järven mutarannoilla, samoin saunasi ja verannat valkkareineen! Pidä ne hyvänäsi ihan iteksesi.
        Sen rantatilan tuot kyllä esiin joka jumalan aloituksessasi, niin kuin se jotakin olisi ?

Muija nimen ansaitset tehtaan työläisenä, jonka kielenkäyttö on sen mukainen. Ettäs nyt viimeinkin tiedät :D
        Muuten olet selväpuheinen ja määrätyssä mielessä reilu, sokea vain omalle tyypilles. Piste

No niin tuleppa ostamaan tämä rantatila,niin voit näillä särjillä tehdä rahaa.
        Nyt särki on tuotu roskakalasta käyttökalaksi.
        Voitko todella noin pahoin,että aman polkeminen lähes maanpakoon tuottaa sinulle
        näin suurta mielihyvää?

Kerro ihmeessä, koska olen syönyt niitä eväitä,jotka kuuluvat sinulle?
        Koska olen varastanut palstatilaa si, koska olen ollut uhka sinun etenemisellesi
        niinsanotusti palstan vastauksessa?

Kerro minulle avoimesti facetoface niin otan haasteenvastaan olemalla hylkiö tällä palstalla.
        Olen kyllä huomioinut,en ole ainoa,joita alasajetaan palstalta.
        No meillä on toi ylläpito,kyllä heihin voi loukkaukset,jotka nimenomaan kohdistuvat henkilötasolla kohdistaa.

En lainkaan ihmettele,että väki pakenee Kahvipirttiin,siellä Skillan luo rakkaudenilmapiirin,joka jatkaa ja vahvistuu.
        Todella sitä minä en voi ymmärtää,että minä avoimena ihmisenä,voin viedä lähimmäisestä ni mielenrauhan.
        No ehkä hän vain näkee minussa ihmisen,joka söi hänen imagoon kirjoittelijjana.

En lainkaan enää ihmettele,että poikani tapettiin,täälläkin alkaa olla jo mestausmielipide vallalla.
        No ama kiittää sinua lynkkausmielipiteestäsi ja Hyvää ja Onnellista Uutta Vuotta

• Anonyymi

En puhu hyvää mistään eli vedä linssiin en pahaa mistään eli vedä linssiin vaan realismia eli käytän linssiä asioiden selvittämiseen suurennuksella mutta puhun tasoittaen pienennyksellä neutraalia raakaa realismia vetämällä näennäisesti riippumattomat paralleelit yhteen

Ruotsissa väkivalta siirtyy pohjoisemmaksi ja pikkukaupunkeihin ja lähestyy Suomea Uppsala on jo matuväkivaltainen. Uppsala onkin paha esimerkki Ruotsin demarien megavirheestä, matutus kehitysmaista
      https://www.suomenuutiset.fi/haavisto-takaa-orpojen-turvallisuutta-pelottelee-ihmiskaupalla/

• Anonyymi

Etkö yhtään häpeä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö yhtään häpeä

Edes jouluna

• Anonyymi

Terrori ei nuku eikä yleensä vietä joulua koska ei synny kristinuskosta
      Moni ei tiedä että terrori ei edes kumarra Mekkaa
      koska shiaat eivät sinne kumarra kuuna pävänä

• Anonyymi

Ymmärsin aloituksen keskittyvän joulurauhaan, matu aiheiset irrottelut jääkööt joulun jälkeen.

Kiitos.

• Anonyymi

Kiitos sinulle, viestin klo 11:50 kirjoittaneelle, pidät eksyneitä
        oikealla tiellä!

• Anonyymi

Joulurauha on 7-kymppisten juhlaa? Nyt ollaan EU:ssa ja globalisaatiossa ja shariassa ja kuusessa ja ... Angligaanisessa Englannin parlamentissa on juuri meneillään massiiivinen vääntö brexitistä joulurauha tai ei,

Jeremy Corbyn puhuu juuri nyt

Johnson BoJo vertasi nykymenoa Telluun Jaska Jokunen sarjakuvassa jossa Tellu vetää pallon pois alta kun hän Jaska Jokunen on juuri sitä potkaisemassa

• Anonyymi

Corbyn työväenpuolueen tappion aiheuttanut johtaja: Konservatiivien brexit on johtanut 3,5 -vuotiseen söhlimiseen jo nyt ja aiheuttanut umpikujan kaaoksen ja talousepävarmuuden halvaannuttanut poliittisen systeemin jakanut kunnat ja maat ja mannut riiteleviin osapuoliin ja tuottanut kansallisen hämäännyksen täysin arvaamattomassa mittakaavassa

BoJo Johnson, vastaan toteaa: kolmivuotinen vatulointi on nyt ohi tänä iltana ja me menemme eteenpäin minun tekemääni tietää kohti kunnianhimoista vapaakauppasopimusta EU:n kanssa
      ja
      minä pistin kalkkunan joulu-uunin päälle nyt ja kiersin kaasun neloseen saamme paistin valmiiksi lounasaikaan mennessä ja neuvottelemani sopimukset säilyttävät kaikki hienot laitoksemme Englannissa

Nämä on paljon hauskempia esityksiä vapaasti melkein ilman muistiinpanoja kuin Suomessa seipäännielleet lappualukevat edustajat

• Ai, minä keskityn suomeen ja omalle paikkakunnalle, omaan huusolliin.

En jaksa keskittyä Timbuktun tai maahan jossa pippuri kasvaa.

• Anonyymi

Keskity nyt vaan ottamaan terroristeja vastaan sieltä timpuktun suunnalta. Haavisto hääräilee sielläkin.

• Anonyymi

Malmön ihmisiä haastateltiin telkkarissa.
        He ihmettelivät ongelmien suurentelua.
        Pitivät Malmöötä ihan hyvänä paikkana asua.

• Tottakai tiedän missä on, mulla olisi rahaa matkustaa yksityisenä turistina Timbuktuun, eikä edes tekisi kummoista lovea pankkitilille, toista on köyhä uusnatsi H-44 joka levittää valetietoa palstalla, H-44 vituttaa vihreitten asema hallituksessa että on vihreä kateudesta vaikkei kuulu puolueeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pitivät mal mölöötä Ruotsin pahimmassa väkivaltakeskuksessa

Jääkiekkoseura Malmösta Punahaukat vaatii: väkivalta poikki Malmössa
        Nu är det dags att stoppa våldet i vår älskade stad. Som Stolta Malmöiter vill vi göra ett ställningstagande. – Vi vill sända en tydlig signal från vår klubb att våld aldrig är okej någonstans, säger Malmö Redhawks huvudtränare, Peter Andersson

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALHE,
        12,50,
        et pysty todistaan valhettasi oikeaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALHE,
        12,50,

Korjaan: 12,53 viestiin edellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALHE,
        12,50,

Mitä valhetta ? En ole unta nähnyt, porukalla katsottiin pari iltaa sitten
        muistaakseni uutisten yhteydessä haastattelua ,
        jossa muutama Malmön asukas kertoi positiivisia mielipiteitään
        kotikaupungistaan.
        Huom ! Minä en ole ottanut kantaa mihinkään.
        Malmön asukkaat ottivat.
        Minulle on ihan sama minkälaista siellä on asua,
        vaikka tietysti toivon, että kaikki viihtyisivät kotikaupungeissaan.

• Anonyymi

Haavisto huolehtii terrorin tuomisesta heikon hallituksen heikkona lenkkinä

Onko Haavistolla sormensa pellissä
      https://www.suomenuutiset.fi/ulkoministeri-haavisto-edistaa-venajan-etuja-rajakysymyksessa-halla-aho-puntaroi-mahdollisia-motiiveja/

Kokeilin salaliitteoriasivulle seuraavaa joulutarinaa, mutta täällä voin paljastaa, mitä allaolevasta on oikesti oikeaa

Kgb:n agentti ammuttiin kalashnikovilla eilen pääkonttorinsa edessä Moskovassa
      Teloittaja tapettiin, todisteet hävitettiin nopeasti, länsitoimittajat karkoitettiin

Tapettu agentti oli Putin
      Hänet kuitenkin korvattiin nopeasti samannäköisellä uudella
      Hänellä on samanlainen kalju ja oikea käsi on katkaistu
      sopivasti
      Oikea Putin mursi kätensä Turussa aikanaan ja siksi kaikilla hänen korvaajillaan
      on oikea käsi roikkumassa kävellessä kun vasen heiluu reippaasti
      Kgb:n käsispesialistin tuote katkaistu käsi

• Anonyymi

Ajatelkaa nyt sellaistakin asiaa, että Intiassa on valtaisat mielenosoitukset tällä hetkellä

Maassa on kastijärjestelmä alhainen tuloraso kansalaiset valvovat öisin niityillä valtavien polttokasojen valaistessa että olisivat turvassa ilman asuntoa työtä ei ole eikä ruokaakaan aina JA SITTEN

VALTAISA TUNKU PÄÄSTÄ ASUMAAN Intiaan 1,5 miljardia on jo päässyt
      mielenosoitukset päästäkäkää muslimit Intiaan jne

Intia päästää maahan nopeutetusti hindut kristityt parit jainalaiset buddhistit mutta ei muslimisteja
      siitä taistelut nyt
      The government has just passed a long-mooted law to fast-track citizenship applications for refugees from surrounding countries who are Hindu, Christian, Parsi, Jain or Buddhist – but not Muslim

Muuten siis jainalaisten pyhä tunnusmerkki on hakaristi kuten suomlaistenkin

• Sinähän kirjoitat kuin Breivik blogissaan joka ihailee Halla-ahoa sielun veljekseen.

• Anonyymi

Nyt, kun Englanti on lopullisesti pääsemässä EUnkynsistä irti, niinjäsenmaksut tulee nousemaan paljon Suomenkin osalta!

Kyllä silloin pitää laskea myös maanviljeliöiden monenlaiia tukia, on hehtaari-eläin-ilmasto-ja luomutuet. Niitä on aivaniikaa ja tuloja on satojatuhansia joka vuosi, ovat oppineet nyt liian hyvälle!
      Mutta kyllä se on selvä, ettei noi suuria tukia enää ei voi maksaa! Kyllä näkyykin, että hyvin pärjäävät, aina uusia koneita, on huviloita rakennettu ja uusia autoja.

Nyt kumminkin pitää asiat laittaa kohdalleen, tuet alemmaksi niin, ettei suomalaisten verotuloista aleta maksamaan maanviljelijöiden tukia!

Tai sitten tehdään sama kuin Englannissa: prexit, erotaan tuosta moolokin kidasta pois! Oma maa, oma vapaus, emme tule maksamaan Etelä-Euroopan maiden velkoja, ei, maksakoot itse velkansa!

On jo tarpeeksi Suomi mennyt sekaisin; ollaan taas tsenäisiä; niin kuin ennen!

• Anonyymi

Hahhahhaaa oletpa hyvin perillä.
        Mistä luulet, että tuet nyt tulevat ?
        Veronmaksajien kukkarosta EU:n kautta
        ja jos EU-tukia alennetaan,
        maksamme Suomessa suoraan vielä enemmän tukea maataloudelle !

Ja jos emme maksa, maatalouden tuotteitten hinnat nousevat paljon kaupassa !
        Maitolitra voisi tullaa maksamaa kolme euroa, leivän hinta tuplaantuisi tai triplaantuisi,
        kotimaiset vihannekset ja perunat alkaisivat maksaa ainakin tuplasti
        kaupan hyllyllä ilman tukia.

Ihan sama tukia tai ei, kuluttaja maksaa !

Tajuatko, että karjankasvatus maksaa, viljeleminen maksaa jne.
        ei ne tuotteet itsekseen ja ilmaiseksi kasva

ja viljelijä/karjankasvattajakin tarvitsee palkan,
        saadakseen suurnavettansa maksettua, ylläpitääkseen elinkeinoaan,
        ostaakseen rehuja eläimille ja maksaakseen maatalouskoneensa
        ja niin edelleen ja niin edelleen.

Mahdatko erottaa lehmää lampaasta ???

• Anonyymi

Kaksi anomusta tänään

Englannin parlamentti äänestää noin kello 17 lain, jossa kielletään lain uhalla
      ja asianmukaisella rangaistuksella brexitin vatulointi 2020 jälkeen

Samaan aikaan Trump anoo tänään: HALUAN HETI OIKEUTEEN I want an immediate trial

• Anonyymi

Amerikkalainen eliittirouva erehtyi oikeasta vasemmasta puolesta maantiellä Englannissa ja yliajamalla tappoi nuoren englantilaisen moottoripyörämiehen äskettäin ja - koska hänen miehensä työskenteli salaisessa USA-vakoilukeskuksessa Englannin ilmavoimien Northamptonshire RAFin keskuksen alueella -
      pakeni ensin keskukseen jossa on diplomaattinen koskemattomuus ja sieltä USA:han
      diplomaatin puolisona pois Englannista pikapikaa kenenkään estämättä

Perhe kävi Valkoisessa talossa juttelemassa Trumpin kanssa tuloksetta. Nyt Englannin syyttäjälaitos on todennut, että
      rouva Sacoolas joutuu syytteeseen koska koskemattomuus ei ulotukaan Lontoon ulkopuolelle

Nyt nähdään lähettävätkö amerikkalaiset rouvan tuomiolle Englantiin taposta

Anne Sacoolas charged with causing teenager's death by dangerous driving
      Anne Sacoolas was involved in a crash in which 19-year-old Harry Dunn died outside an RAF base.

• Anonyymi

Globalisaatio on Baabelin torni.

• Anonyymi

Parlamentin toinen käsittely vatulointi-teknisestä laista menossa, vatulointi kielletty 2020 jälkeen

keskustelussa on työntekijöiden oikeudet, kalakuljetukset ... ja kaikkea kivaa kuten aina edustajat keksivät paitsi että keskustelu on todella nopeaa Suomeen verrattuna selvästi tilanne kuumenee ja porukka kulkee ja meluaa koko ajan puhujista riippumatta ilmeisesti käyvät kello viiden teellä etuajassa

itse EU-sopimuserolaista keskustellaan mahdollisesti 7-9. tammikuuta

Huuto lisääntyy nyt ne varmaan äänestävät mitään äänestyslaitteitahan ei tarvita rittää kävely

• Anonyymi

Luettelet uutisia jotka olleet luettavissa, outo tapa.

• Anonyymi

Yksikertaisempaa olisi kehottaa lukemaan Ampparista.

• Anonyymi

Amalle/Rituliinille: Hyvää joulua!

Kol kot

• Hyvää Joulua myös sinulle Kol kot!
        Aivan aidosti.

• Anonyymi

Monet muuten kirjoittavat jatkuvasti täällä sellaista jota olisi helpompi lukea katekismuksesta

Esimerkiksi omaa tekopyhää moraaliaan

""maksamme Suomessa suoraan vielä enemmän tukea maataloudelle !
      Ja jos emme maksa, maatalouden tuotteitten hinnat nousevat paljon kaupassa !"

Nyt kun eu- neuvottelut alkavat niin yhtenä kuviona on Englannin neuvottelut erilaisten muiden ja omien exkolonioittensa kanssa josta Englanti saa maataloustuotteita ja koska se on Eu,: n KILPAILIJA nyt se voi tuoda niitä Eu:hun edullisella hinnalla jos saa hyviä sopimuksia

Ehkä Tesco perustaa ruokakaupan Lidlin kilpailijaksi

• Anonyymi

Koskaan eimaanviljelijät ole saaneet tuollaisia tukia, kuin nyt! Siitä innostuneena ostetaan aina lisää maata, kun joka ha. saa tukea.
      Sitten aina isompia navettoja, kun joka eläimeltä saa monenlaista tukea!
      Lopuksi ollaan kovassa kierteessä, kun aina lisää, lisää jompaa kumpaa!
      Ahneus on yksi pahimmista kuoleman synneistä!

• Etköhän nyt ole vikateillä. Kannattavuushan niin maidontuottajilla kuin viljelijöilläkin on ratkaiseva. Ihan kuin missä palkansaajaryhmässä tahansa. !!!

Nuo investoinnit, joita maanviljelijämme joutuvat koneellistamiseen tekemään, kun ei ole työntekijöitä omasta takaa, on todella raskasta rahanalaista investointia.

Pitäisi hieman tajuta kokonaisuutta, ennenkuin tekee ajattelemattomia johtopäätöksiään.

Kuitenkin jokainen meistä arvostaa puhdasta tuotantoa oman maataloutemme antimista!

• Kyllä toi kateus on todella kaunista ja viehättävää
        kun se oikein kukkii, niin kuin sinulla kukkii ihan täydessä kukassa.

Varsinkin kun se kukkii asiasta. josta tuon kirjoituksen perustella voi sanoa,
        että tietosi noista navetoista ja yleensä maataloudesta ovat niin ylimalkaisia luuloja ja vääristeleviä yleistyksiä.

Olisi mielenkiintoista kuulla joku totuuteen perustuva esimerkki, sillä tottahan niitä tiedät kun noin kirjoitat
        montako eläintä, millainen navetta , paljonko maata ja paljonko ja mistä ne tukiaiset mielestäsi muodostuvat!!!!

• Anonyymi

Väärin. Rakasta lähimmäistäsi, vihaa vihollistasi, neuvoo Raamattu. Uskon että Mooseksen kirjoista tämä ohje löytyy.

• Anonyymi

Uusi Testamentti on enemmän armon ja armahduksen asialla,
        se lienee Jeesuksen Kristuksen sanomana tärkeämpi kuin vanha juutalaisten kirja.

• Anonyymi

Tämä otsikko on minulle tärkeä, siksi sen laitoin aloitukseksi.
      Toivon muidenkin ottavan sen omakseen. .

Tottakai vikoja on jokaisessa ihmisessä, niin minussa kuin muissakin,
      kukaanhan ei ole täydellinen, mutta suhtaudun ihmisiin myönteisesti.
      'Annan suuren hyväksymisen tuulen puhaltaa' Miaelina.

• Anonyymi

Mikset miaelina voi tuota nykyistäkään nikkiäsi laitaa jo aloitukseen ? Jos haluat olla anonyymi, miksi sitten yhtäkkiä et olekkaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset miaelina voi tuota nykyistäkään nikkiäsi laitaa jo aloitukseen ? Jos haluat olla anonyymi, miksi sitten yhtäkkiä et olekkaan ?

Miksi sinä kirjoitit yhtäkkiä anonyymina tuon vanhan kirjoituksesi?

Hävettääkö?

Luultavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä kirjoitit yhtäkkiä anonyymina tuon vanhan kirjoituksesi?

Hävettääkö?

Luultavasti.

Jatkoa edelliseen

puutun siihen sivullisena
        eli outsiderina
        sillä muistui vielä mieleeni vanha huomauttelija tältä saitilta.
        Tuon 10:17 kirjoittaja selvästi sama edelleen

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      7789
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5798
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2923
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1620
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      332
      1335
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1182
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe