Suomen Kuvalehti 50/2019

Vihjeeseen PÄIN olin laittanut KÄSIN. Ehkä pää tarkoittaa ääriosaa, jollaisia kädetkin ovat. Ns. rakennevihjettä en löytänyt. Voi olla, että ymmärrä vihjettä lainkaan.

PIENILLÄ IHMISILLÄ! - YKSILÖTASOT

Ajattelin, että tavalliset, ”pienet” ihmiset ajattelevat yksilötasolla tai heidän etujaan ajetaan yksilötasolla. Voisi ajatella myös, että ihmisiä pyritään arvioimaan lapsesta asti yksilötasolla – sekä hyvässä että pahassa. Mutta miksi tässä on huutomerkki?

10

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet taas pihalla kuin lumiukko, vaikka vihjeet ovat lähes lapsellisen helppoja!

• Ystävällinen henkilö kertoisi asiallisesti oman kantansa. Myönnän, etten aina pääse jyvälle laatijan ajatuksista.

Tämä on taas sitä ala-arvoista kommentointia, mitä Sanariksen foorumissa on minua kohtaan vuosia harrastettu. Näemmä täällä anonyymit nauttivat tästä uudesta mahdollisuudesta.

Toisinaan pääsen varsin hyvin. Esim. 7-8.12.2019 ymmärsin vihjeet. Vaiin vihje, johon liittyvää asiatietoa en tiennyt, en ymmärtänyt.

• Toisessa säikeessä tuli esille, että oli toinenkin virhe.

Kun ole lukenut Sanariksen paltaa, siinä nimimerkki Elva kyselee varsin paljon. Hän saa aivan asiallista kohtelua. Toivoisin, että täälläkin opittaisiin asiallisempaan toisten henkilöiden kohteluun. Olkoon Elvan hyvä kohtelu hyvänä esimerkkinä tälle foorumille.

Ei kai tästä foorumista ole tarkoitus tehdä vain ala-arvoinen törkyfoorumi?

• En täällä enkä Sanariksen foorumissa ymmärrä mollaajia. Jos olen ratkonut moitteetta kymmettäin kovisristikoita ja sitten kysyy jonkun mielestä helpon vihjeen logiikkaa, jotkut pyrkivät mollaamaan maan rakoon.

Tällaista todella ikävää ja vastenmielistä mollaamista Sanariksen foorumilla oli joskus. Nyt tilanne on parempi. Olisi hyvä, jos täälläkin voitaisiin oppia parempaan suuntaan.

• Mollaamisen kohotuuttomuustta voi suhteuttaa 7.-8.12.2019 IS:n koviksen käisittelyyn. Se ei ollut täydellistä, mutta kuitenkin varsin hyvätasoista. Minulta jotkenkin vaaditaan täydellisyyttä - jos en ole, tulee heti ilkeämielinen mollaus.

• Sain PÄIN - KÄSIN ihan asiallisen vastauksen. Yksi sanan merkitys oli jäänyt huomaamatta. Täältä päin = täältä käsin jne.

• Mikä vihje itse kullekin on hankala, riippuu ratkojan sanavarastosta ja siitä, miten hän itse käyttää kieltä. Jos jokin sanan merkitys on tuntematon, sitä ei voi hoksata. Jos ei käytä itse jotain sanan merkitystä, silloin sen hohksaaminen on vaikeampaa.

Myös vire vaikuttaa hoksaamiseen. Kuten kerroin viime aikoina Sanariksen palstalla on voinut kysyä asioista ilman ivallista kommenttia. Kuinka hirveän vaikeata ivakommentin pois jättäminen voi olla?

• PIENILLÄ IHMISILLÄ! - YKSILÖTASOT

Ajattelin, että tavalliset, ”pienet” ihmiset ajattelevat yksilötasolla tai heidän etujaan ajetaan yksilötasolla. Voisi ajatella myös, että ihmisiä pyritään arvioimaan lapsesta asti yksilötasolla – sekä hyvässä että pahassa. Mutta miksi tässä on huutomerkki?

Tähän en ole saanut kommentia. Asiallinen kommentointi olisi nyt kiva asia.

• Anonyymi

Niinhän se olisi, mutta ei tule täällä tspahtumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinhän se olisi, mutta ei tule täällä tspahtumaan.

Täytyy yrittää sitten tottua tähän -ilkeilit todennäköisesti aikoinaan myös Sanariksen foorumissa. Nyt ilkeilet entistäkin tunnistamattomampana. Nauti siitä sitten, koska koet siitä nautintoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      107
      7039
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      494
      5191
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      143
      3200
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      214
      2607
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      35
      2287
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1262
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1222
    8. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1159
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1113
    10. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1090
    Aihe