Toivomannelaista joulua kaikille. Viettäkää arvojennemukainen joulu, tietysti mahdollisuuksien mukaan. Lämmin ajatus jokaiselle erikseen.
Sydämmeenne rauha!
30
60
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos samoin sinulle ! Alan kalkkeutua, tavasin pari kertaa sanaa
'toivomannelaista' toivo manne laista - - -
erittäin erikoinen suomenkielen sana,
jos vaikka pitäisi ulkomaalaiselle selittää sen sanan rakenne,
merkitys on helpompi selittää. Hyvä ja ystävällinen sana :))
(Yksikössä se onkin helpompi: Toivomasilaista)Joo kyllä minunkin piti tavata tuota sanaa ennen kuin kelpuutin (kerrankin) :).
Ja sydämmessäkin on kaksi ämmää. Suomen kieli on ihanan rikas.
Mutta toivomasilaista joulunaikaa kuitenni :).- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Joo kyllä minunkin piti tavata tuota sanaa ennen kuin kelpuutin (kerrankin) :).
Ja sydämmessäkin on kaksi ämmää. Suomen kieli on ihanan rikas.
Mutta toivomasilaista joulunaikaa kuitenni :).Vai on sinun sydämessäsi kaksi ämmää. Kuinka uskalla mainostaa sitä?
Luuletko, ettei kumpikaan heistä loukkaantuisi?
Mitä teet, jos molemmat katoavat, eikä sinun sydämeesi jää yhtään ämmää?
Yks ämmä vaan tääl kirjottaa Anonyymi kirjoitti:
Vai on sinun sydämessäsi kaksi ämmää. Kuinka uskalla mainostaa sitä?
Luuletko, ettei kumpikaan heistä loukkaantuisi?
Mitä teet, jos molemmat katoavat, eikä sinun sydämeesi jää yhtään ämmää?
Yks ämmä vaan tääl kirjottaaEi vaan kaksi vaan paaaaaaaaljon enemmän ja kaikki mahtuu :). Ja uskallan sanoa.
Enkä ukso että kukaan loukkaantuu ja jos loukkaantuu saa kyllä mennä itseensä.
Samoin sinulle, toivoamasi joulua ja hyvää vuodenvaihdetta! Joulu on ihmisen parasta aikaa...
Anonyymi kirjoitti:
Hyvää joulua Siili!
https://youtu.be/MbhvXKLmJJs
BengalitikkuOi kiitos. Walking in the air kuuluu ehdottomasti jouluun. Joka kerta soittaa sieluni säveliä. Tykkään.
- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Oi kiitos. Walking in the air kuuluu ehdottomasti jouluun. Joka kerta soittaa sieluni säveliä. Tykkään.
Minä pidän Sylvian joululaulusta kaikkein eniten. Siihen liittyy myös äitini kertoma tarina laulavasta kourattomasta junamiehestä,talvesta ja koulumatkoista. Pitäisin muutenkin varmasti, mutta tarina tuo lisänsä.
- Anonyymi
Menemme perinteisesti aattona meillä syödyn puuron jälkeen kirkkoon koko sakki paitsi yksi vävy, joka on pakana. Ei siinä sinällään mitään, mutta lapsi sanoi eilen. En tule kirkkoon, minä en niistä kirkon touhuista piittaa, siellä on tylsää. Sanoin että tietenkin jokainen tekee niin kuin haluaa ja muutin puheenaihetta. Mietin, onko lapsen oma mielipide vai onko kotona kuultua. Vähän haikea olo, toinen haluaa tulla äidin kanssa kirkkoon ja tämä toinen jää isän kanssa kotiin. Viime vuonna jäi kotiin vain isä. Sellaista on elämä. Mukavaa joulua teille kaikille.
- Anonyymi
God Jul till mina landsmän och kvinnor Finska som Svenska :) https://youtu.be/6VFliPae-4I
- Anonyymi
Tack det samma! God Jul och Gott Nytt År! (Härifrån någonstans: allt är grönt ... hoppas att det snöar...)
Min julgåva idag
https://youtu.be/JfT06kHnHQM
Beng
- Anonyymi
Stressitöntä aikaa täällä Savossa vietän poikani kanssa.
Joulua valmistelemme omaan tahtiimme ja teemme siitä sellaisen, joka meitä miellyttää.
Toivotan kaikille palstalaisille leppoisaa viikonloppua ja iloista joulua!
kylmätotuus - Anonyymi
Kiitos samoin! Itse en vielä tiedä, miten ja millaisessa kokoonpanossa joulun vietän, kun joillakin läheisillä tapahtunut ikäviä muutoksia elämässä ja joulu on arkaa aikaa viettää menneiden muistojen kanssa. Yritän jotenkin auttaa ja tukea joulun tunnelmissa.
- Anonyymi
Jotain samankaltaista tukemista yritän. Jokainen vain on omien tunteidensa kanssa ja helppoa ei ole kantaa.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain samankaltaista tukemista yritän. Jokainen vain on omien tunteidensa kanssa ja helppoa ei ole kantaa.
BengEi todellakaan ja yllätykset senkun jatkuvat ja ”perinteet” muuttavat muotoaan aina tilanteen mukaan.
Jouluntunnelmaa ja lämpöä jokaiselle!
- Anonyymi
Mulla ei oo sydämessä kahta ämmää, ehkä rauha juuri siistä syystä...............mukavaa joulua sinulle.
Minun sydämeeni mahtuu paljon ämmiä ja äijiä, ei ehkä kuitenkaan sillä tavoin kuin sinä asian ajattelet. Pidän ihmisistä yleensä ja olen kiinnostunut heistä eli siis mahdutdan heidät sydämeeni eikä se mitenkään vie minulta rauhaa.
Kiitos lämpimästä ajatuksesta, lähetän samanmoisen sinulle takaisin, vaan en sitä ihan samaa.Olkoon joulunaikasi lämmin ja rauhaisa.
Tuo otsikkosi tuntuu niin mukavalta ja lämpimältä,
sillä tunnen itselläni aina rauhan sydämessäni,
koska jo kauan sitten edesmennyt ja
niin rakas kummitätini oli Rauha Lahja nimeltään.
Hän oli nimensä veroinen, aina tasaisen rauhallinen ja
meille lapsille oikea lahja, jos mekin olimme hänelle,
koska hänellä ei ollut lainkaan omia lapsia.- Anonyymi
Kiitos siilivain, joulun rauha hiipii sydämeen, touhut tehty, luonto hiljenee, lämmin hyvä hellä on mieli jokaisen❤🎄
Rauhallista ja lämmintä joulumieltä Sinulle ja kaikille kirjoittajille ja lukijoille✨Kiitos samoin. Minulla maustekakku uunissa, eväät iltavuoroon kohta kassissa ja eikun menoksi. Vain aatto vapaa, muutoin illat töissä. Mutta joulu se on sielläkin, vaikkakin erilainen.
https://www.youtube.com/watch?v=vRB_be8jCxU- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Kiitos samoin. Minulla maustekakku uunissa, eväät iltavuoroon kohta kassissa ja eikun menoksi. Vain aatto vapaa, muutoin illat töissä. Mutta joulu se on sielläkin, vaikkakin erilainen.
https://www.youtube.com/watch?v=vRB_be8jCxUPyykkäröin parhaillaan.
Sitten teen minitaikinoita eri pipareita varten.
Kaakkukin pitää taikoa.
Ja täytekakun pohja. Tämä jää huomiseen.
Muutoin olen aikataulussa.
Yksi kutimus pitää saada lopeteltua.
Oli muuten kiva ajella fillarilla tähän päiväykseen vuodesta. En ikuna ennen.
Minusta mustis ja jokin zööpizööpi-lintu laulavat kuin keväällä. Ovatkohan lintuhormoonit sekaisin. Menen. En tiedä.
Tämmöistä reipasta....
https://youtu.be/4NJVCsxHY1k Anonyymi kirjoitti:
Pyykkäröin parhaillaan.
Sitten teen minitaikinoita eri pipareita varten.
Kaakkukin pitää taikoa.
Ja täytekakun pohja. Tämä jää huomiseen.
Muutoin olen aikataulussa.
Yksi kutimus pitää saada lopeteltua.
Oli muuten kiva ajella fillarilla tähän päiväykseen vuodesta. En ikuna ennen.
Minusta mustis ja jokin zööpizööpi-lintu laulavat kuin keväällä. Ovatkohan lintuhormoonit sekaisin. Menen. En tiedä.
Tämmöistä reipasta....
https://youtu.be/4NJVCsxHY1kHyvä sinä. Olet aikataulussa ja hyvillä mielin.
Mun piti tehdä vähän itsekäs temppu. Meillä on ollu tietty suunnitelma työjoulun lomaan ja joulua on tehty sen mukaan. Nyt sitten viisihenk7nen perhe yllättäen kaksi päivää ennen joulua haluaisi liittyä meidän joulunviettoon. Mietin varttitunnin ja vastasin että kyt ei sovi. Minulla on työjoulu ja joulu on suunniteltu senmukaiseksiä. Joulurauhaa sinä ainoana vapaapäivänä aiemman suunnitelman mukaan. Että joskus on vaikea sanoa ei. Mutta kun sain sanottua mikä huojennus😣- Anonyymi
siilivain kirjoitti:
Hyvä sinä. Olet aikataulussa ja hyvillä mielin.
Mun piti tehdä vähän itsekäs temppu. Meillä on ollu tietty suunnitelma työjoulun lomaan ja joulua on tehty sen mukaan. Nyt sitten viisihenk7nen perhe yllättäen kaksi päivää ennen joulua haluaisi liittyä meidän joulunviettoon. Mietin varttitunnin ja vastasin että kyt ei sovi. Minulla on työjoulu ja joulu on suunniteltu senmukaiseksiä. Joulurauhaa sinä ainoana vapaapäivänä aiemman suunnitelman mukaan. Että joskus on vaikea sanoa ei. Mutta kun sain sanottua mikä huojennus😣Hyvä, että rohkenit sanoa, ettei yllätysvierailu sovi suunnnitelmiisi.
Minusta et ollut ollenkaan itsekäs ratkaisussasi.
Hyviä pyhiä sinulle sekä töissä että vapaa-ajalla!
kylmätotuus
- Anonyymi
HYvää joulua sinullekin, olet palstan kantapeikkoja.
Kyllä varmaan tästäkin Joulusta selvitään, kun ei tule ylisuorittamista.
Maksoin jus tämän vuoden viimeiset laskut, että sen puoleen ei tarvii miettiä.
Melkein jo mieli herkistyi, kun oli lämmin ajatus jokaiselle erikseen. Kyllä sinullekin lämpimän ajatuksen suon kissani kanssa, ainakin se näyttää tyytyväiseltä, etten sanoisi onnelliselta, kun on kuha-kalaa syönyt mahansa täyteen. Seljällänsä makaa, etukäpälät nätisti täyden mahan päällä.
Ei ihmisen noin onnelline passaa olla, ainakaan miehen, naisista niin väliä,, vaikka ovatkin onnellisia.
Kyllä minun mielestä paras joululaulu on Vesku Loirin esittämä Näin sydämeeni Joulun teen.
Se on varmaan tässäkin ketjussa soitettu, niin jääköön linkittämättä.
Sitä kuunnellessa Hyvää Joulua.- Anonyymi
Hyvää joulua ja kiitos menneen vuoden kirjoittelusta.
Täällä myös yksi kielipuolinen joka pitkään tavaili aloituksenotsikkoa ja mietti että kukahan toi Toivo Mannelainen voisi olla...joku suomalainen julkkis tai tositv-wannabe tähti…
onneksi luin siten kuitenkin pitemmälle.
Hyvää joulua kaikille kilteille,
t. Paloma rauhankyhky Dalan rannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725