Olen kehittämässä yksinkertaista räjähdysmoottoria,joka toimii dynamiitillä.Elikkä sylinterissä on pieni reikä josta työntyy dynamiitti tanko sisään,josta ylösmenevä mäntä ottaa pienen palan mukaansa ja osuessaan sylinterikanteen räjähtää dynamiitti iskusta ja alkaa työvaihe.Venttiilikoneistoa ei tarvita eikä tietenkään pakoputkeakaan,täysin saasteeton moottori.Prototyyppiä aion testata autotallissani lähipäivinä ja kirjoitan tänne ensimmäisistä testituloksista.
Dynamiitti
5
691
Vastaukset
- Hessu Hopo
Hauska mies!
Laita moottoriisi kuitenkin pakoventtiili, joka avautuu alakuolokohdassa ja menee taas kiinni yläkuolokohdassa, muuten mäntä joutuisi nousemaan ylös painetta vasten.
Varaa kuitenkin hautapaikka valmiiksi ennen 1. koeajoa!
PS. Ideani ovat vapaasti käyttävissäsi. - Pörje
Jotain pientä viritystähän tuo kyllä kaipaa, meinaan silloin kun mäntä osuu kanteen ja tapahtuu räjähdys, niin todennäköisesti muukin moottorissa kiinni oleva dynamiitti poksahtaa myös paineaallon seurauksena.
Mutta kuten sanoit, sen jälkeen ei enää tarvita venttiilejä eikä pakoputkiakaan.
Jään mielenkiinnolla odottamaan tuloksia, toivottavasti kätesi ei ole niin pahasti vedossa, että pystyt kirjoittamaan kokemuksiasi.
ps. Olettaakseni se dynamiitin räjähdysaine on nitroa.- pena
Aniitti vois olla parempi, ei niin räjähdysherkkä kuin dyny. Olis helpompi kontrolloida palamista. Energiasisältö silti aika hyvä! Odotan innolla koetuloksia!
- pojalle
Darwinin palkinto myönnetään kuoleman jälkeen palkkioksi siitä, ettei enää ole sukua jatkamassa ja geenejään levittelemässä.
Kerrotaan monista omalaatuisista tapauksista, jotka ovat johtaneet palkitsemiseen.
Ethän vain tavoittele tuota tunnustusta? - pomminviskaaja
Mahtaako tuo dynamiitti räjähtää liian aikaisin ennen ykk:taa. Ei pakoventtiiliä tarvii jos poraat reijän vuoreen sun hienon dynamiittiannostelijan yläpuolelle ja räjähdyskaasut virtaa siitä ulos ennen seuraavaa latausta.
Käyttökelpoinen idea suosittelen lämpimästi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195963
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263724- 822577
- 392111
- 331892
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331448