Kävin tänään kunnallisella fyssarilla. Vaikutti pätevältä, täyttämäni lomakkeen lisäksi kyseli oireita. Testasi lonkkien liikkuvuuden. Kyykistelin, nousin rappuja yms.
Röntgenin perusteella toisessa lonkassani on 2 luokan rikko.
Ei sitä pakota mutta rajoittaa kuntoilua. En pysty tekemään kunnolla rinnallevetoa enkä tempausta. Sama koskee pystypunnerrusta ja joitakin vatsaharjoitteita.
Myös kävellessä on oltava maltillinen. Pitkä, reipa askel huomauttaa oitis lonkkani kipuna.
Kun en kuormita niin sitä ei huomaa. Sain ohjeita liikkuvuusharjoitteiksi. Ftssari väitti, että minun on turha tulla enää uudelleen.
Tämä lienee ikärasismia. 76v ukko sekundarisoidaan veronmaksukykyisiin nähden.
Toisaalta siinä on järkeäkin.
Lonkan nivelrikko
3
277
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi menisitkään fyssarille uusintakäyntiin, koska ei hän voi lonkkaasi parantaa.
- Anonyymi
Ortopedi on se, jolle menet. Jos lonkka on jo leikkaudkunnossa, eli rajoittaa elämääsi, saat lähetteen leikkaukseen.
Fyssari ei voi parantaa nivelrikkoa, eikä edes lääkäri. Kun lonkka aiheuttaa tarpeeksi vaivaa, se vaihdetaan tekoniveleen.
Itse olen alle 60 v. Työelämässä, ja leikkausjonossa luokka 3 minulla nivelrikko. - Anonyymi
Reipas, kuntoileva ja liikkuvainen ukko. Ikää on, mutta siihen nähden kova kunto.
Kun/Jos tilanne iän karttuessa pahenee, niin se on sitten tekonivelleikkauksen paikka. Fyssari ei voi nivelrikolle mitään. Mutta jatka kuntoilua mahdollisuuksien mukaan, ei enempää eikä vähempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 353267
- 971664
- 1361565
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa441433- 911270
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo281166- 571065
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2351005Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270981Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125970