Kävin tänään kunnallisella fyssarilla. Vaikutti pätevältä, täyttämäni lomakkeen lisäksi kyseli oireita. Testasi lonkkien liikkuvuuden. Kyykistelin, nousin rappuja yms.
Röntgenin perusteella toisessa lonkassani on 2 luokan rikko.
Ei sitä pakota mutta rajoittaa kuntoilua. En pysty tekemään kunnolla rinnallevetoa enkä tempausta. Sama koskee pystypunnerrusta ja joitakin vatsaharjoitteita.
Myös kävellessä on oltava maltillinen. Pitkä, reipa askel huomauttaa oitis lonkkani kipuna.
Kun en kuormita niin sitä ei huomaa. Sain ohjeita liikkuvuusharjoitteiksi. Ftssari väitti, että minun on turha tulla enää uudelleen.
Tämä lienee ikärasismia. 76v ukko sekundarisoidaan veronmaksukykyisiin nähden.
Toisaalta siinä on järkeäkin.
Lonkan nivelrikko
3
193
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi menisitkään fyssarille uusintakäyntiin, koska ei hän voi lonkkaasi parantaa.
- AnonyymiUUSI
Ortopedi on se, jolle menet. Jos lonkka on jo leikkaudkunnossa, eli rajoittaa elämääsi, saat lähetteen leikkaukseen.
Fyssari ei voi parantaa nivelrikkoa, eikä edes lääkäri. Kun lonkka aiheuttaa tarpeeksi vaivaa, se vaihdetaan tekoniveleen.
Itse olen alle 60 v. Työelämässä, ja leikkausjonossa luokka 3 minulla nivelrikko. - AnonyymiUUSI
Reipas, kuntoileva ja liikkuvainen ukko. Ikää on, mutta siihen nähden kova kunto.
Kun/Jos tilanne iän karttuessa pahenee, niin se on sitten tekonivelleikkauksen paikka. Fyssari ei voi nivelrikolle mitään. Mutta jatka kuntoilua mahdollisuuksien mukaan, ei enempää eikä vähempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826614- 1481824
- 1131608
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481049Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41839