Kävin tänään kunnallisella fyssarilla. Vaikutti pätevältä, täyttämäni lomakkeen lisäksi kyseli oireita. Testasi lonkkien liikkuvuuden. Kyykistelin, nousin rappuja yms.
Röntgenin perusteella toisessa lonkassani on 2 luokan rikko.
Ei sitä pakota mutta rajoittaa kuntoilua. En pysty tekemään kunnolla rinnallevetoa enkä tempausta. Sama koskee pystypunnerrusta ja joitakin vatsaharjoitteita.
Myös kävellessä on oltava maltillinen. Pitkä, reipa askel huomauttaa oitis lonkkani kipuna.
Kun en kuormita niin sitä ei huomaa. Sain ohjeita liikkuvuusharjoitteiksi. Ftssari väitti, että minun on turha tulla enää uudelleen.
Tämä lienee ikärasismia. 76v ukko sekundarisoidaan veronmaksukykyisiin nähden.
Toisaalta siinä on järkeäkin.
Lonkan nivelrikko
3
248
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi menisitkään fyssarille uusintakäyntiin, koska ei hän voi lonkkaasi parantaa.
- Anonyymi
Ortopedi on se, jolle menet. Jos lonkka on jo leikkaudkunnossa, eli rajoittaa elämääsi, saat lähetteen leikkaukseen.
Fyssari ei voi parantaa nivelrikkoa, eikä edes lääkäri. Kun lonkka aiheuttaa tarpeeksi vaivaa, se vaihdetaan tekoniveleen.
Itse olen alle 60 v. Työelämässä, ja leikkausjonossa luokka 3 minulla nivelrikko. - Anonyymi
Reipas, kuntoileva ja liikkuvainen ukko. Ikää on, mutta siihen nähden kova kunto.
Kun/Jos tilanne iän karttuessa pahenee, niin se on sitten tekonivelleikkauksen paikka. Fyssari ei voi nivelrikolle mitään. Mutta jatka kuntoilua mahdollisuuksien mukaan, ei enempää eikä vähempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403087- 812944
- 1902489
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 211504
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251