Olen kauhulla huomannut, kuinka ekumenia saa yhä enemmän jalansijaa kristillisyytemme keskuudessa. Virallisesti ekumenia ei ole hyväksyttyä, mutta moni toteuttaa ekumeniaa elämässä monella tapaa. Saatetaan toivottaa Jumalan siunausta uskosta osattomalle antaen muiden ymmärtää, että epäuskoisiakin voi siunata. Usein siunaaja kuitenkin antaa selkeästi kuvan siunattavalle, että olemme ikään kuin saman Isän lapsia! Vielä hämmennyttävämpää on, jos tervehtii eriseuraan joutunutta yhä Jumalan terveellä. Useat ovat ottaneet tavaksi morjestaa myös uskosta osattomia vaikkapa vain terveellä. Tällöin voi huomaamattaan luikauttaa eriseuraiselle Jumalan terveen. Tällaisia tilanteita olen valitettavasti saanut viime aikoina olla todistamassa. Esimerkiksi rakas vihkipappimme ihan selvästi tervehti Jumalan terveellä vastikään eriseuraan joutunutta pariskuntaa, jotka ovat ehostautuneet tämän maailman mukaisesti.
Moni tunnustaa rehellisesti ajattelevan nykyisn ekumeenisesti, mutta useimmat yrittää toimia näin salaa, ettei vain pahotettaisi eriseuraan joutuneiden mieliä.
Moni vakaa uskovainen tunnustaa kuuntelevansa nykyisin kyseenalaistakin musiikkia ja tuo sen esille ihan sosiaalisessa mediassa. Rajoja rikotaan minkä ehditään ja tämä on todella huolestuttavaa kehitystä!
Halutaan miellyttää kaikkia ja haluttais, että kaikki pelastuvat, vaikka olisivat laiteilla, tai kokonaan ulkona. Mutta eihän Jumalan Sanassa näin sanota. Meidän täytyy olla valona ja suolana täällä maailmassa, eikä kaikkien miellyttäjinä. Miellytäjän tielle jos lähdemme, menemme itsekin ohi taivaan kohti ikuista kadotusta eikä sieltä sitten ole ikinä enää paluuta!
Ekumenia on todellinen uhka kristillisyydessämme!
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ekumenia on lähetyskäskyn toteuttamista,,,- menkää ja kertokaa minusta, sanoo Raamattu, mutta sillä on toinekin puoli, se lopettaa pikkuhiljaa lestadiolaissuden.
Kaikki paha loppuu aikoinaan.
r- Anonyymi
Ekumenia tosiaan nakertaa lestadiolaisuuden pois. Tämä on pelottava asia, kun kuitenkin oikea elävä evankeliumi on juuri vanhoillislestadiolaisten hallussa. Kun tämä elävä seurakunta katoaa, niin evankeliumia ei ole tarjolla enää missään. On vain tyhjää sanan helinää, joiden vaikuttavuutta ei vahvista edes Jeesuksen Kristuksen nimi.
Sitä paitsi Raamatussahan sanotaan: Älä turhaan lausu Herraa Sinun Jumalasi nimeä.
Eriseurat ja omavanhurskaat lausuu turhaa, koska heidän toiminnan muodossa ei ole Jeesusta mukana! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ekumenia tosiaan nakertaa lestadiolaisuuden pois. Tämä on pelottava asia, kun kuitenkin oikea elävä evankeliumi on juuri vanhoillislestadiolaisten hallussa. Kun tämä elävä seurakunta katoaa, niin evankeliumia ei ole tarjolla enää missään. On vain tyhjää sanan helinää, joiden vaikuttavuutta ei vahvista edes Jeesuksen Kristuksen nimi.
Sitä paitsi Raamatussahan sanotaan: Älä turhaan lausu Herraa Sinun Jumalasi nimeä.
Eriseurat ja omavanhurskaat lausuu turhaa, koska heidän toiminnan muodossa ei ole Jeesusta mukana!Se on jäljellä Raamatussa, jota VL ei lue, eikä tunne mitenkään Jeesusta, eikä Pyhä Henki ole antanut teille yhtään armolahjaa,, joten juttusi on valetta-
r
- Anonyymi
Mikähän ihmeen voima ja tarve se ihmispolon puolustamaan sitä omaa opinharhaansa ihan nyrkit ummessa kalpeana kun joku uskaltaa epäillä uskomiseni ainoaa oikeaa olemista!?
siinä sitä olis tutkittavaa jollekulle mistä siinä on oikein kysmys.- Anonyymi
Me emme ole harhassa, vaan harhassa olette te! Oikea puhdas evankeliumi kaikuu tänäkin päivänä Jumalan lasten keskuudessa, sanoivat maailman ihmiset sitten mitä tahansa!
Epäuskossa taivaltava näkee joukkomme halpana hakomajana yrttitarhassa, mutta kun on tässä Jumalan valtakunnassa sisällä, näkee kuinka ihana tämä joukko onkaan! Me olemme matkalla ikuisiin Karitsan häihin. Ja haluamme pitää Jumalan sanaa muuttelemattomana esillä, jotta yksikään ei eksyisi, vaan saisi parannuksen armon ja pääsisi sisälle Jumalan valtakuntaan! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me emme ole harhassa, vaan harhassa olette te! Oikea puhdas evankeliumi kaikuu tänäkin päivänä Jumalan lasten keskuudessa, sanoivat maailman ihmiset sitten mitä tahansa!
Epäuskossa taivaltava näkee joukkomme halpana hakomajana yrttitarhassa, mutta kun on tässä Jumalan valtakunnassa sisällä, näkee kuinka ihana tämä joukko onkaan! Me olemme matkalla ikuisiin Karitsan häihin. Ja haluamme pitää Jumalan sanaa muuttelemattomana esillä, jotta yksikään ei eksyisi, vaan saisi parannuksen armon ja pääsisi sisälle Jumalan valtakuntaan!>>Me emme ole harhassa, vaan harhassa olette te! ** Jokainen, joka ei tunnusta Jeesusta evankeliumiksi, kuten Sinä on pakana, joka odottaa tuomiota.
Miten luulet olevansa Jumalan lapsi, jollet edes uskalla kirjoittaa Kaikkivaltiaan Kuninkaan, Jeesuksen nimeä.
Vähän ihmetyttää.
Ette, ensisijassa Sinä, kun olet noin ulkona Raamatun opetuksesta, että kirjoitat olevasi Jumalan lapsi, tuntematta koko suuruutta.
Ilman Jeesuksen tuntemusta, ilman Parannusta Häneen olet ulkona kun lumi ukko.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Meille kristityille Pyhille on Jeesus, tie, totuus ja elämä.
Nämä kaikki uupuu kannanoton kirjoittajalta. Et ole niin suuri, että menet sen kuilun yli Hänen luokseen.
Luuk. 16:26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
Niin siinä lestadiolaisille käy.
Mitä puhdasta evankeliumia on se VL evankeliumi, jonka agendaa ei kukaan teistä edes tunne?
Tuollaisesta Jeesus käyttää nimeä "epäuskoinen, parannukseton raukka".
Tuo jumalien valtakunta (raha, valehtelu) ei ole todella Jumalasta. Jumalan VALTAKUNTAA JOHTAA JUMALA, ei ihminen, kunhan se ensin tulee.
Näin se kertomasi halpuus ilmenee, jopa Jumalan Valtakuntana.
Jeesus itse sanoo sen teille; Matt 24;
10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan.
11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan.
1 Tim 4: 1 Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia.
Tuosta ihanuudestanne on vain usea vanhus menettänyt omaisuutensa,,, luottamalla teihin.
Kokeile joskus kirjoittaa nimi, joka on kaikkia nimejä suurin ja kaunein, J E E S U S.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäuskossa taivaltava näkee joukkomme halpana hakomajana yrttitarhassa, mutta kun on tässä Jumalan valtakunnassa sisällä, näkee kuinka ihana tämä joukko onkaan! Me olemme matkalla ikuisiin Karitsan häihin. Ja haluamme pitää Jumalan sanaa muuttelemattomana esillä, jotta yksikään ei eksyisi, vaan saisi parannuksen armon ja pääsisi sisälle Jumalan valtakuntaan!Lopeta valehtelu. Lestadiolaisuus ei ole Jumalan valtakunta!
Tässä ei ekumeeniä tarvita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706704
- 594532
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293326- 613027
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271606- 171590
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401533- 341389
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471340