Etsitään Persimonin viljelijää

Anonyymi

Missä olisi Persimonin viljelystä kiinnostunut koe viljeliä? Minulla olisi kolme siementä, mutta en anna niitä mihinkään kukkapurkkiviljelyyn. Etsin luotettavaa viljelijää, joka uskaltaisi kokeilla Persimonin viljelyä.
Koska on tarkoitus saada kasvi rungoltaan niin tukevaksi, että sen voisi istuttaa ulos. Minulla on visio kasvatuksesta. Ensimmäinen vaihe olisi siemenen kasvattaminen tukevaksi kasvatuslaitteessa. Toinen vaihe olisi maahan juurruttaminen biohajoavassa putkessa.
Kun kasvi olisi riittävän voimakas, niin biohajoava putki sulaisi pois ja taimesta kasvaisi hedelmää tuottava puu. Olen yrittänyt tarjota siemeniä Turun kasvitieteelliselle puutarhalle, mutta eipä heitä kiinnosta edes kokeilla. Miksi Suomessa on niin paljon vastarannakiiskejä? Kaikkia ideoita vastustetaan, vaikka ei ole edes kokeiltu.

5

220

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos ideasta, täytynee kokeilla !

• Anonyymi

Keräsin Tokiossa puistosta persimonin eli kakin siemeniä. Nyt ne ovat itämässä ruukussa. Ne viettivät talven jääkaapissa kylmäkäsittelyssä.

• Anonyymi

Tokiossa keräämäni laji on Diospyros kaki.

• Anonyymi

Eipä taida olla talvenkestävä.

• Anonyymi

Yleisesti olen myös sitä mieltä, että tutkijoiden kannattaisi miettiä, mitkä hyötykasvit menestyisivät Suomessa. Jos Kanadassa kasvatetaan karpaloa, niin mikä Suomen ilmastossa haittaa kun sitä ei täällä harjoiteta? Samoin sanoisin jostain vaahteralajikkeesta, josta saadaan siirappia.
      Myös Etelä-amerikasta voitaisiin tuoda sopivia kasveja Suomeen.

Maanviljelijöille olisi ihan hyvä saada jotain uusia kasveja, koska esim. viljoistamme on ylituotantoa maailmassa.

Onko maatalouden tutkimuskeskuksessa tehty uusien hyötykasvien jalostusta paljonkin? Mielestäni tällaiseen tutkimukseen pitäisi satsata lisää rahaa. Vai onko ongelma siinä, että homman hoitaa valtion laitos, jonne eksyvät kaikki laiskurit, ja mitään tuloksia ei saada aikaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      273
      1096
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      890
    3. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      236
      880
    4. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      98
      841
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      73
      758
    6. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      90
      752
    7. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      107
      649
    8. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      566
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      541
    10. Nyt kyllä nainen otetaan tosissaan

ja tutustutaan kunnolla toisiimme. Ei silleen luulojen tai juorujen perusteella, vaan kuunnellen toisiamme kiirehtimättä
      Ikävä
      25
      429
    Aihe