Ottakaa yhteys maakuntanne ELY keskukseen, siellä on nimetyt henkilöt jotka tarkastavat, sekä ostavat valtiolle sekä metsiä että suo alueita hiilinieluiksi ja luonnonsuojelualueeksi. Positiivisena erona yksityiseen kauppaan esim. metsäyhtiölle on se, että näistä kaupoista ei tehdä minkäänlaisia vähennyksiä esim. lahojen puiden suhteen, koska kaikki metsä jää koskemattomana pystyyn.
Metsästä tai suoalueesta maksetaan markkinahinta ja kaupasta ei tarvitse maksaa mitään veroa.
Metsänomistajalla on myös mahdollisuus myydä pelkkä metsä mutta pitää metsänpohja itsellään omistuksessa.
Kaupan toteutuminen vaatii ainoastaan muutamien kriteerien täyttymisen, esim. ei ojia ja metsän tulisi olla mahdollisimman luonnontilassa.
Hyviä kauppoja!
metsänomistajat huomioikaa tämä jos aluellenne on suunnitelmissa tuulivoimaa
2
110
Vastaukset
- Anonyymi
Valtio mitään hiilinielukauppaa tee! Tavallista talousmetsää on turha tarjota suojeltavaksi, täytyy olla jotakin erityistä luonnonarvoa tai palstalla yhteistä rajaa johonkin Natura-alueeseen. Eikä tuulivoimalan alla oleva maa kelpaa luonnonsuojeluun, se on melualuetta.
- Anonyymi
Olikohan aloittajan idea siinä, että luonnonsuojelualueelle ei kaiketi saa rakentaa tuulivoimalaa?
Jos on suo, niitä on Etelä-Suomessa sangen niukasti ja luulen, että halukkuutta suojeluun on. Kannattaa itse tarkastaa alue, mitä kivaa sieltä löytyy. Mitkä linnut ja otukset pesivät alueella, mitä kasveja kasvaa.
Monet suokasvit katoavat, kun alueet kuivataan. Pitäähän suoeläjille turvata elinmahdollisuudet.
Toivottavasti Veittosten suo saa olla rauhassa rakentamisilta!
Siellä on suolampikin , missä elää ruutanoita. Muualla en ole nähnyt. Sehän on ikäänkuin "kultakala", karppiko. vai mikä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000597958724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132415Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1951636Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221371- 71980
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41917Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72824Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57822En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41772Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75682