Mikä lintu?

Piip - piiip - piiiip - p...

tänään aamulla havahduin että palohälytin soi jossain ulkona,naapurissa tms.! Kuunneltuani ääntä tarkemmin huomasin että se vaihtoi paikkaa ja itseasiassa se olikin jokin lintu. Siis mikä lintu pitää sellaista vaimeata hälyttimen ujellusääntä aamulla? Ainakin kuulosti mielenkiintoiselta, mutta kun oli pimeetä niin ei pahemmin näkyny kys. kaveria.

10

6784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epävarmainen

      Kuulostaa aivan palohälyttimeltä tai auton varashälyttimeltä, olko varmasti lintu?

      t. epätietoinen

    • lintu vaan

      peruuttavan rekan ääni..

    • lintu-ukkeli

      Pyrkivät kovilla pakkasilla sisälle, harmaa lintu joka seuraa viheltelevää ihmista. (kanalintu)

      • Anonyymi

        Pyy ei tule sisälle, kuin niin että tuodaan, ja pistetään pataan ruskistumaan. Tviit, tviit(ja krikrikri...) palokärki, eli koro.
        Kiee, kiee kuin leija, hiiihaukka (ovat muutolla), uuunh, uunh ouuu, jne outoja ulvontoja vesistöstä- kaakkuri.
        Sitten n niitä kaikkia pienii tiitijäisiä. On sinitinttii. On leppälintuu hyit, hyit. Sepä ääni ois ollut hyvä kuvailla, aloituksen, niin laji selviäisi.


    • Kivitasku

      ei kovin moni lintu,ainakaan kovin suurta ääntä pidä.Ei se tuo kehrääjälintukaan varmaan ollut.Se kun ei ihan palohälyttimeltäkään kuullosta.Muuten uteliaisuus valtasi.Onko monikin viime aikoina kuullut kehrääjän ääntä?Itse olen kuullut vain kaksi kertaa koko elämäni aikana ja olen jo pirun iäkäs.Ensi kerran kuulin kuusivuotiaana.Toisen kerran jo semmosen seitsemän vuotta sitten kun olin yötä yksin teltassa keskellä metsää.Olin kyllä hurmiossa.

    • ihme että ette" hokann...

      No jos vähänkin ajattelee, sehän on talitiainen. Talitintti onkin aika jännä lintu,se vaihtelee melkein joka vuosi lauluaan.Harva enään yrittää kosiskella sillä vanhalla laululla:titi tyy titi tyy. Mitäpä niitä vanhoja lauluja,kun uusiakin osaavat.Kerra jossakin luonto-ohjelmassa kerrottiin,että jos et tiedä mikä lintu laulaa se saattaakin olla talitintti. Ja niin on yleensä ollut,kun on kysymyksessä tunnistamaton linnun laulu.

    • jatkoa tuohon

      Tintin ääntelyyn. Ei kai se ollut Piip,Piip, vaan:Tiin tiin tiin tiin tiin..

    • Jensku007

      Luulen että kyseessä oli kottarainen, sillä se osaa matkia ihan melkein mitä vain ääniä. Mutta kottaraisen yleisin matkimis ääni on vasaran nakutus.

    • Anonyymi

      Käpytikka?

    • Anonyymi

      Luhtakerttunen matkii auton varashälyttimen ääntä. Olen itsekin kuullut moisen muutamaan otteeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe