tänään aamulla havahduin että palohälytin soi jossain ulkona,naapurissa tms.! Kuunneltuani ääntä tarkemmin huomasin että se vaihtoi paikkaa ja itseasiassa se olikin jokin lintu. Siis mikä lintu pitää sellaista vaimeata hälyttimen ujellusääntä aamulla? Ainakin kuulosti mielenkiintoiselta, mutta kun oli pimeetä niin ei pahemmin näkyny kys. kaveria.
Mikä lintu?
10
8222
Vastaukset
- epävarmainen
Kuulostaa aivan palohälyttimeltä tai auton varashälyttimeltä, olko varmasti lintu?
t. epätietoinen - lintu vaan
peruuttavan rekan ääni..
- lintu-ukkeli
Pyrkivät kovilla pakkasilla sisälle, harmaa lintu joka seuraa viheltelevää ihmista. (kanalintu)
- Anonyymi
Pyy ei tule sisälle, kuin niin että tuodaan, ja pistetään pataan ruskistumaan. Tviit, tviit(ja krikrikri...) palokärki, eli koro.
Kiee, kiee kuin leija, hiiihaukka (ovat muutolla), uuunh, uunh ouuu, jne outoja ulvontoja vesistöstä- kaakkuri.
Sitten n niitä kaikkia pienii tiitijäisiä. On sinitinttii. On leppälintuu hyit, hyit. Sepä ääni ois ollut hyvä kuvailla, aloituksen, niin laji selviäisi.
- Kivitasku
ei kovin moni lintu,ainakaan kovin suurta ääntä pidä.Ei se tuo kehrääjälintukaan varmaan ollut.Se kun ei ihan palohälyttimeltäkään kuullosta.Muuten uteliaisuus valtasi.Onko monikin viime aikoina kuullut kehrääjän ääntä?Itse olen kuullut vain kaksi kertaa koko elämäni aikana ja olen jo pirun iäkäs.Ensi kerran kuulin kuusivuotiaana.Toisen kerran jo semmosen seitsemän vuotta sitten kun olin yötä yksin teltassa keskellä metsää.Olin kyllä hurmiossa.
- ihme että ette" hokann...
No jos vähänkin ajattelee, sehän on talitiainen. Talitintti onkin aika jännä lintu,se vaihtelee melkein joka vuosi lauluaan.Harva enään yrittää kosiskella sillä vanhalla laululla:titi tyy titi tyy. Mitäpä niitä vanhoja lauluja,kun uusiakin osaavat.Kerra jossakin luonto-ohjelmassa kerrottiin,että jos et tiedä mikä lintu laulaa se saattaakin olla talitintti. Ja niin on yleensä ollut,kun on kysymyksessä tunnistamaton linnun laulu.
- jatkoa tuohon
Tintin ääntelyyn. Ei kai se ollut Piip,Piip, vaan:Tiin tiin tiin tiin tiin..
- Jensku007
Luulen että kyseessä oli kottarainen, sillä se osaa matkia ihan melkein mitä vain ääniä. Mutta kottaraisen yleisin matkimis ääni on vasaran nakutus.
- Anonyymi
Käpytikka?
- Anonyymi
Luhtakerttunen matkii auton varashälyttimen ääntä. Olen itsekin kuullut moisen muutamaan otteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627