Kuluuko sähköä vähemmän näin?

Anonyymi

Minulla on katossa valaisin, jossa on kolme lamppua. Kuluuko sähköä vähemmän jos ruuvaan kaksi lampuista siten, etteivät ne pala tai laitan vain yhden lampun ja jätän ne kaksi lampun paikkaa tyhjäksi? Säästyykö sähköä ja onko turvallista tuolla tavoin käyttää valaisinta?

11

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sähköä kuluu vähemmän, mutta tyhjät kierrekannat ovat vaarallisia. Niissä on metalliosat sormin kosketeltavissa, jos lamppua ei ole paikallaan.

Sähköiskun vaara siis on olemassa. Ei varmaan haittaa, jos valaisin on kuvullinen tai jossakin normaalisti ulottumattomassa paikassa.

• Anonyymi

Kun valaisin on katossa, niin voin kiertää ne kaksi lamppua sen verran löysästi, ettei niihin syty valoa. Kiitos vastauksesta.

• Anonyymi

Jos Sinulla ei ole ns. kruunukytkintä, jossa on kaksi nappia, joilla voi sytyttää lamput kahdessa ryhmässä valaistusta (ja sähkönkulutusta) voi tosiaan säätää kiertämällä lamppuja löysälle. Minulla on viisilamppuinen kristallikruunu ja olen laittanut toiseen ryhmään (2 lamppua) pienemmät lamput ja toiseen (3 lamppua) isommat 6,5 watin lamput. Nykyiset ledilamput eivät ole niin kuumia kuin entiset hehkulamput, eivät polta sormia.

• Anonyymi

Jos sulla on vaikka kolme 60 w lamppua osta t ilalle. Vaikka kolme 40 w lampua niin säähkö säästyy ja valaisin on kauniimpi kun on lamput paikallaan .

Parasta ol i baihtaa pienitehoisetled lamput tai suuritehois mikä on tahto y ilasi

Ikuinen sähkölupa mies

• Anonyymi

Ei kai kukaan käytä hehkulamppuja vuonna 2020?

• Anonyymi

Jos sulla on vaikka kolme 60 w lamppua osta t ilalle. Vaikka kolme 40 w lampua niin säähkö säästyy ja valaisin on kauniimpi kun on lamput paikallaan .

Parasta ol i baihtaa pienitehoisetled lamput tai suuritehois mikä on tahto y ilasi

Ikuinen sähkölupa mies

• Anonyymi

Minä ostaisin 3 kpl palaneita lamppuja. Valaisin näyttää kauniilta ja sähköä säästyy 100 %.

• Anonyymi

Kyllä eli aloitus on vain palstan aktivointia

• Anonyymi

riippuu lampuista ledi vie vähän virtaa mutta taas hehku lamput lämmittää huonetta vähänsen,

• Anonyymi

Miksi lämmittää. Lisää kun takat ja maalämpötoimii

• Anonyymi

Miksi lämmittää. Lisää kun takat ja maalämpötoimii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe