Minulla on katossa valaisin, jossa on kolme lamppua. Kuluuko sähköä vähemmän jos ruuvaan kaksi lampuista siten, etteivät ne pala tai laitan vain yhden lampun ja jätän ne kaksi lampun paikkaa tyhjäksi? Säästyykö sähköä ja onko turvallista tuolla tavoin käyttää valaisinta?
Kuluuko sähköä vähemmän näin?
11
248
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköä kuluu vähemmän, mutta tyhjät kierrekannat ovat vaarallisia. Niissä on metalliosat sormin kosketeltavissa, jos lamppua ei ole paikallaan.
Sähköiskun vaara siis on olemassa. Ei varmaan haittaa, jos valaisin on kuvullinen tai jossakin normaalisti ulottumattomassa paikassa.- Anonyymi
Kun valaisin on katossa, niin voin kiertää ne kaksi lamppua sen verran löysästi, ettei niihin syty valoa. Kiitos vastauksesta.
- Anonyymi
Jos Sinulla ei ole ns. kruunukytkintä, jossa on kaksi nappia, joilla voi sytyttää lamput kahdessa ryhmässä valaistusta (ja sähkönkulutusta) voi tosiaan säätää kiertämällä lamppuja löysälle. Minulla on viisilamppuinen kristallikruunu ja olen laittanut toiseen ryhmään (2 lamppua) pienemmät lamput ja toiseen (3 lamppua) isommat 6,5 watin lamput. Nykyiset ledilamput eivät ole niin kuumia kuin entiset hehkulamput, eivät polta sormia.
- Anonyymi
Jos sulla on vaikka kolme 60 w lamppua osta t ilalle. Vaikka kolme 40 w lampua niin säähkö säästyy ja valaisin on kauniimpi kun on lamput paikallaan .
Parasta ol i baihtaa pienitehoisetled lamput tai suuritehois mikä on tahto y ilasi
Ikuinen sähkölupa mies- Anonyymi
Ei kai kukaan käytä hehkulamppuja vuonna 2020?
- Anonyymi
Jos sulla on vaikka kolme 60 w lamppua osta t ilalle. Vaikka kolme 40 w lampua niin säähkö säästyy ja valaisin on kauniimpi kun on lamput paikallaan .
Parasta ol i baihtaa pienitehoisetled lamput tai suuritehois mikä on tahto y ilasi
Ikuinen sähkölupa mies- Anonyymi
Minä ostaisin 3 kpl palaneita lamppuja. Valaisin näyttää kauniilta ja sähköä säästyy 100 %.
- Anonyymi
Kyllä eli aloitus on vain palstan aktivointia
- Anonyymi
riippuu lampuista ledi vie vähän virtaa mutta taas hehku lamput lämmittää huonetta vähänsen,
- Anonyymi
Miksi lämmittää. Lisää kun takat ja maalämpötoimii
- Anonyymi
Miksi lämmittää. Lisää kun takat ja maalämpötoimii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134782Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293483No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452410- 501538
- 361473
- 391299
- 141192
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv221154- 271078
- 1651069