Työnteko jaksaminen

Olen 67,5 v. Perusterve, ei mitään tiettyä sairautta. Tiukille ottaisi jos nyt olisin 8 h töissä. Miten muut, riittävät voimat vielä 8 h:n työpäivään. Olisi mukava kuulla muiden tilanne.

43

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvalla yli kuusikymppisellä on motivaatiota työntekoon.

      • Anonyymi

        MINÄ olen synt.-61 vakituista työtä vuodesta -79eli 40 vuotta mutta ei ietiääkkään että eläkkeelle 3.1 -20 työnhaku kurssille kun olen tällä hetkellä lomautettu ei sillä ettenkö jaksais mutta uusia ammatteja en takuulla ala itselleni haalimaan .koulutukset nuoremmille


    • Anonyymi

      Ei olisi motivaatiosta kiinni, mutta kunto on heikentynyt. En pystyisi.
      Joillakin se voi mennä niin, joillakin energiaa riittää.
      Olen aina ollut liikunnallinen ja syön terveellisesti. Silti ei.
      Jotkut ovat vaativissa tehtävissä yli 70-vuotiaana.

      • Anonyymi

        Sangen ristiriitaista eikä todellista. Kertoisitko mikä on sinulle "terveellisesti" ja mitä liikunnallisuus tarkoittaa, millä tavalla liikut. Jos molemmat ovat hyvät ja oikeat, ne takaavat energisyyden. - Nm. Ikiliikkuja


    • Anonyymi

      Nykyiset nelikymppiset pääsevät eläkkeelle aikaisintaan 68 vuotiaina. Heidän on jaksettava.

      • Anonyymi

        Eläkkeelle ja "eläkkeelle"! Siinä vaihtoehdot. Tietenkin on toimialoja joissa itse puutteen torjunta on antoisaa ja haasteellista joten niissä jatkaminen kalenteriin katsomatta on ymmärrettävää.
        Kuitenkin suurin osa palkan saajista käynee töissä rahan vuoksi. Pitkään samassa tai saman tyyppisissä tehtävissä olleet ovat vaarsaa joutua muutospelon valtaan jota edustaa kalenteriaikaan sidottu eläköityminen.

        "Eläkkeelle" voi jäädä myös itse harkitsemanaan ajankohtana. Tavallisella palkansaajalla se merkitsee hieman pitemmän tähtäyksen suunnittelua ilman lottovoittoja tai perintöjä.

        Olen nyt iältäni lähempänä 80v ikää ja "eläköityminen" merkitsi minulle vapautta oman terveyden ja kunnon hoitamiseen. Parisuhteen laadussa ei aiemminkaan ollut valittamista mutta tämä, 50v alkanut rajaton aika antoi vielä lisää mahdollisuuksia.
        Olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin viimeisinä työvuosinani.
        Mainittakoon, ettemme vaimoni kanssa saa mitään ylimääräisiä tukiiaisia. Ei asumist- tai muutakaan tukea.
        Ainoastaan pienet eläkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkkeelle ja "eläkkeelle"! Siinä vaihtoehdot. Tietenkin on toimialoja joissa itse puutteen torjunta on antoisaa ja haasteellista joten niissä jatkaminen kalenteriin katsomatta on ymmärrettävää.
        Kuitenkin suurin osa palkan saajista käynee töissä rahan vuoksi. Pitkään samassa tai saman tyyppisissä tehtävissä olleet ovat vaarsaa joutua muutospelon valtaan jota edustaa kalenteriaikaan sidottu eläköityminen.

        "Eläkkeelle" voi jäädä myös itse harkitsemanaan ajankohtana. Tavallisella palkansaajalla se merkitsee hieman pitemmän tähtäyksen suunnittelua ilman lottovoittoja tai perintöjä.

        Olen nyt iältäni lähempänä 80v ikää ja "eläköityminen" merkitsi minulle vapautta oman terveyden ja kunnon hoitamiseen. Parisuhteen laadussa ei aiemminkaan ollut valittamista mutta tämä, 50v alkanut rajaton aika antoi vielä lisää mahdollisuuksia.
        Olen paremmassa fyysisessä kunnossa kuin viimeisinä työvuosinani.
        Mainittakoon, ettemme vaimoni kanssa saa mitään ylimääräisiä tukiiaisia. Ei asumist- tai muutakaan tukea.
        Ainoastaan pienet eläkkeet.

        syöks te kaura puuroo vaan?


    • Keväällä täytän 65, kyllä minä töissä olen, en ole eläkettä hakenut
      Motivaatio välillä hukassa.
      Jos vielä vuoden, meneehän se rutiinilla.
      Jotakin kuitenkin on tehtävä, eteii aika tule pitkäksi, eikä mieli tylsisty ja muutenkin ajatukset on paremmin balanssissa.

    • Anonyymi

      Mulla on mukava homma. Saa liikettä, välillä raskaampaa välillä taas kevyempää. Ei aikeita eläkkeelle

    • Anonyymi

      Työssä olin reilut 65 vuotiaaksi asti, täytän tammikuussa 69 ja teen jonkun verran työkeikkaa kutsusta. Korkeintaan intoa riittää komeen pv viikko, todellisuudessa päivä silloin tällöin.
      Työ tuo ryhtiä viikkoihin ja tykkään työstäni. Toki voin kieltäytyäkin ja niin olen myös tehnyt.

      • Anonyymi

        Samaten tein.
        Vaikka olenkin nuorempi.


    • Anonyymi

      Olin 66-vuotiaaksi töissä. Tykkäsin olla ja olisin ollut pidempään, mutta en oikein kehdannut, kun nuoremmille pitää antaa paikka. Yritin ammattiani vastaavaan hommaan toiseen työpaikkaan, palkkatoivomukseni ei päätä huimannut, muutama-päivä-viikossa-työhön, en kelvannut.
      Nyt olen ollut vuoden eläkkeellä, en enää osaisi hommiani, kun kaikki muuttuu niin nopeasti. Harrastan paljon, teen hyväntekeväisyystyötä ja olen aktiivinen monessa, mutta aika usein tulee tunne, tarvitseeko minun olla täällä ollenkaan. Siirrän sen tunteen pois ja puhallan eteenpäin. Pitikö terveydenhuollon nyt niin paljon kehittyä kuin kehittyi.

      • Anonyymi

        " ... kun nuoremmille pitää antaa paikka. " ! Kuka sulle on tuolla lailla valehdellut? - Nm. Omalupainen aihe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " ... kun nuoremmille pitää antaa paikka. " ! Kuka sulle on tuolla lailla valehdellut? - Nm. Omalupainen aihe

        Eipä sitä suoraan sanotakaan mutta kyllä sen huomaa. Olen kyllä itsekin vähän sitä mieltä, että nuorten pitää saada töitä, aloittajassa säästetään minun vanhan konkarin palkkaan verrattuna, niin että en mitenkään katkeruudella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitä suoraan sanotakaan mutta kyllä sen huomaa. Olen kyllä itsekin vähän sitä mieltä, että nuorten pitää saada töitä, aloittajassa säästetään minun vanhan konkarin palkkaan verrattuna, niin että en mitenkään katkeruudella.

        Luin jostain netin ihmemaasta, että ikäihmiset alkavat olla kovaa valuuttaa työmarkkinoilla. En estä yhtäkään nuorta tulemasta ja tekemästä työtä, mutta niin kauan kuin meitsiä tarvitaan / kutsutaan, menen miettimättä turhia. - Nlm. Ahkera-L_i_a


    • Anonyymi

      tuntitöissä menis, mutta urakkahommissa kusisi, ei pysyisis tekemään kaden miehen töitä enää
      njjj

      • Anonyymi

        Lopetin vajaa 60 vuotiaana, jo silloin tuntui 3 tai enintään 4pv riittäisi suorittavassa työssä.
        Perjantaiaamu oli raskasta aikaisin nousta ja lähteä, ja koko päivä jalan päällä betonilattialla.
        Savuisessa ja paskasessa pajassa, jossa säästettiin ilmastoinnissa ja työsuojelussa.
        Onneksi pääsi pois, vielä vuoden jälkeen ryki nokiräkää ulos.
        Eläkkeellä on helpotus kaiken jälkeen, ja ikinä ei ole käynyt ikävä työpaikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin vajaa 60 vuotiaana, jo silloin tuntui 3 tai enintään 4pv riittäisi suorittavassa työssä.
        Perjantaiaamu oli raskasta aikaisin nousta ja lähteä, ja koko päivä jalan päällä betonilattialla.
        Savuisessa ja paskasessa pajassa, jossa säästettiin ilmastoinnissa ja työsuojelussa.
        Onneksi pääsi pois, vielä vuoden jälkeen ryki nokiräkää ulos.
        Eläkkeellä on helpotus kaiken jälkeen, ja ikinä ei ole käynyt ikävä työpaikalle.

        niinpä, ja lisäksi kiusaamista ilkeilyä, ja mustamaalamista, niin hermotkin sai osansa
        njjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin vajaa 60 vuotiaana, jo silloin tuntui 3 tai enintään 4pv riittäisi suorittavassa työssä.
        Perjantaiaamu oli raskasta aikaisin nousta ja lähteä, ja koko päivä jalan päällä betonilattialla.
        Savuisessa ja paskasessa pajassa, jossa säästettiin ilmastoinnissa ja työsuojelussa.
        Onneksi pääsi pois, vielä vuoden jälkeen ryki nokiräkää ulos.
        Eläkkeellä on helpotus kaiken jälkeen, ja ikinä ei ole käynyt ikävä työpaikalle.

        Olethan käynyt jälkitarkastuksissa keuhkojesi suhteen? Pajojen raskaspöly pitkäaikaisesti käytettynä on turmiollista elimistölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin vajaa 60 vuotiaana, jo silloin tuntui 3 tai enintään 4pv riittäisi suorittavassa työssä.
        Perjantaiaamu oli raskasta aikaisin nousta ja lähteä, ja koko päivä jalan päällä betonilattialla.
        Savuisessa ja paskasessa pajassa, jossa säästettiin ilmastoinnissa ja työsuojelussa.
        Onneksi pääsi pois, vielä vuoden jälkeen ryki nokiräkää ulos.
        Eläkkeellä on helpotus kaiken jälkeen, ja ikinä ei ole käynyt ikävä työpaikalle.

        Lopetin palkkatyön 80 vuotiaana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan käynyt jälkitarkastuksissa keuhkojesi suhteen? Pajojen raskaspöly pitkäaikaisesti käytettynä on turmiollista elimistölle.

        Astmalääkitys on päällä, aamuin ja illoin otan.
        Muuten ihan hyvin kulkee hengitys, vaan ylämäet ovat vaikeita.
        Keuhkokuvissa plakkikerros näkyi jo yli 10v.
        Pikkupajojen ilmastointi oli aivan hakusessa.
        Se oli muka niin kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin palkkatyön 80 vuotiaana

        Jään eläkkeelle kun täytän 90 melkein huomenna. Vai oliko se viime viikolla? Ei helkutti se oli varmaan ensi vuonna? Mutta muistaakseni myöhemmin kuitenkin? Mikähän eläkeyhtiö hoitaa asioitani, en jaksa muistaa? Olin vedenheittäjä. Rannasta takaisin mereen. Kuulunkohan merenkävijöiden liittoon? Vai hengenpelastajien?


      • Anonyymi

        Kyllä pystyy mutta pitää päivää jatkaa että pääsee nuorempien palkoille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetin palkkatyön 80 vuotiaana

        Valehtelet,ettäs kehtaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet,ettäs kehtaat

        Miten niiin valehtelee? Telkussa ja lehdissä on esitelty moniaita kertoja ihmisiä, joitten työura jatkuu ja jatkuu, vaikka ikä on jo 80 ylikin. - Nm. Silmät ja korvat auki


    • Aloittaja

      Kiitän kaikkia kirjoittajia. On aivan mukava kuulla muiden mielipiteitä. Itse poimin mustikoita, puolukoita koko ajan kun on se aika. Perkaus, itse myynti. Mutta on hiljaisia aikoja vuodesta, kun ruoho ei kasva. Pitäisi varmaa olla metsää. Kiitos kaikille.

    • Anonyymi

      Luulen, että pystyn hyppimään ripaskaa vielä 7-kyt vuotiaana vaikka sinne on matkaa.
      Mutta iski huvittamattomuus kaikkeen pakolliseen, jopa pakottomaan. Heittäydyin vain olemaan ja teen mitä teen, ajan kanssa. Palkkatyötä en enää.
      Jotain kolotuksia milloin missäkin ja joskus tykytyksiä, korvienkin huminaa ohimennen,,, ei niihin kiinnitä huomiota. Kuuluvat kai ikääntymiseen. Pääasia että jalka nousee. Suksikin saattaisi luistaa hyvin.

    • Anonyymi

      Minä tein vakinaisessa suhteessa 68 ikävuoden loppuun saakka, kuten laki antaa periksi. Sen jälkeenkin tein keikkahommaa 70 vuoden paikkeille. Kunto kesti hyvin. Onneksi työnantaja oli tarjonnut pitkää työuraa. Siitä kiitos! Sain kerättyä eläkkeeseen ns. superkarttuman. Nyt en tiedä onko enää mahdollista?

      • Anonyymi

        Teit ilmeisesti siistejä sisätöitä, muuten ei onnistu raskaissa ruumiillisissa töissä.
        Nyt anna palaa, kun onnistuit kerryttämään superkertymä eläkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teit ilmeisesti siistejä sisätöitä, muuten ei onnistu raskaissa ruumiillisissa töissä.
        Nyt anna palaa, kun onnistuit kerryttämään superkertymä eläkettä.

        Esim. hoitajan työ on raskasta ruumiillista työtä, vaikka se yleisesti sisätiloissa tehdäänkin. Olen puolivälissä eläköytymisvuosikymmentä ja teen 7 - 8 tuntisia päiviä säännöllisesti. Jos kunto ja terveys sallivat, edessä on siis vielä 5 - 6 vuotta. - Nm. Ei mitään ongelmaa tähän mennessä


    • Olen vasta 63,5 v ja työnteon lopetin marraskuun lopussa. Tiukille otti jo pari vuotta. Ei työkyvyn tai fyysisen jaksamisen puolesta, mutta henkisen jaksamisen puolesta syystä, että työpaikka oli monessa suhteessa syvältä per.....ä, kaikki siellä voivat huonosti. Eli paljon se voimien riittävyys riippuu myös työpaikasta, ei vain itsestä.

      • Anonyymi

        Monet kertoo että työelmä on muuttunut vastenmieliseksi. Ja uskon sen. Ite olen saanut tehdä suhtkoht itsenäistä hommaa mutta on minullakin ollut pari veemäistä työpaikkaa. Onneksi pari viimeistä on ollet mukavia. Tv. Miljoona


    • Anonyymi

      Olen 63v ja vanhuuseläkkeellä mutta teen edellen töitä eläkkeen lisäksi. Teen töitä kotona työmatka on yläkerrasta alas. Teen työtä rahan takia ja siksi kun pidän työstäni. Terv. Miljoona rekkautumatta

      • Anonyymi

        Onko Pelle Miljoona sukulaisesi, onko moottoritie kuuma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Pelle Miljoona sukulaisesi, onko moottoritie kuuma?

        Ei ole


    • Anonyymi

      Olen 62 ja töissä edelleen, alustavasti sovittu eläkeiän täytyttyä osa-aikaisesta työstä. Omassa tuttavapiirissäni ovat ihmiset olleet aikalailla eläkeikään asti töissä, ja monet vielä ylikin.

      • Anonyymi

        Harvassa ovat työn raskaan raatajat 60 .
        Enempi A4 lomakkeen käsittelijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvassa ovat työn raskaan raatajat 60 .
        Enempi A4 lomakkeen käsittelijöitä.

        Varastot. Tiiliteollisuus. Ahtaus. Telakat. Rakennusteollisuus muurari - kirvestyöt.
        Mainitakseni muutaman tekemistäni hommeleista. 58 vuotiaana oli jo toinen käsi leikkausta vaille. Se leikattiinkin. Ei palautunut täydelliseksi ottimeksi. Ykköskäsi.

        Otin työkyvyttömyyseläkkeen ja aloin heittää kevyempiä työkeikkoja. Sitten eläke. Ja jatkoin hommeleita kuitenkin. Kotihan on vain kääntöpaikka seuraavalle päivälle. -*vitsi*

        Olosuhteisiin nähden suht terveenä olostelen. Käsi on paska vieläkin mutta ei estä piha töitä eikä mökki hommia. Kun raivolla raivaussahaan tarttuu, sitähän voi ohjailla vaikka hampailla jos käsi puuttuu (puutuu). Periksi ei anneta.
        Miksi meistä kasvatettiin hulluja, valehdeltiin että työ tekijäänsä kiittää että työ on se ainoa arvostettava juttu? Luoja ei laiskoja elätä.

        Olisipa jo silloin ollut kännykät, olisi voinut ottaa lungisti. Lankapuhelin sylissä ei ilennyt sohvalla maata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varastot. Tiiliteollisuus. Ahtaus. Telakat. Rakennusteollisuus muurari - kirvestyöt.
        Mainitakseni muutaman tekemistäni hommeleista. 58 vuotiaana oli jo toinen käsi leikkausta vaille. Se leikattiinkin. Ei palautunut täydelliseksi ottimeksi. Ykköskäsi.

        Otin työkyvyttömyyseläkkeen ja aloin heittää kevyempiä työkeikkoja. Sitten eläke. Ja jatkoin hommeleita kuitenkin. Kotihan on vain kääntöpaikka seuraavalle päivälle. -*vitsi*

        Olosuhteisiin nähden suht terveenä olostelen. Käsi on paska vieläkin mutta ei estä piha töitä eikä mökki hommia. Kun raivolla raivaussahaan tarttuu, sitähän voi ohjailla vaikka hampailla jos käsi puuttuu (puutuu). Periksi ei anneta.
        Miksi meistä kasvatettiin hulluja, valehdeltiin että työ tekijäänsä kiittää että työ on se ainoa arvostettava juttu? Luoja ei laiskoja elätä.

        Olisipa jo silloin ollut kännykät, olisi voinut ottaa lungisti. Lankapuhelin sylissä ei ilennyt sohvalla maata.

        Nyt maata lotjotetaan sohvalla , ja katellaan kännykästä , naisten esitellessä sulojaan.
        Kyllä kelpaa elellä takamaillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvassa ovat työn raskaan raatajat 60 .
        Enempi A4 lomakkeen käsittelijöitä.

        Voi toimistotyökin olla raskasta, vaikka ei ole fyysistä. Jäin heti eläkkeelle kun pääsin. En keksi mitään syytä sille, että olisin jatkanut töissä. Raha ei kiinnosta niin paljoa.


    • Anonyymi

      Eläkkeelle jääminen riippuu paljon siitä, mitä työtä tekee.
      Tuskin kukaan väkisin alkaa puurtamaan jotakin hyvin raskasta työtä, jos voisi jäädä eläkkeelle.
      Minä olen vielä töissä hetken. En osaa yhtään laisinkaan sanoa, koska jään eläkkeelle.
      Ruumiillisesti työni ei ole raskasta, mutta jotenkin se kuitenkin on raskasta.

      Olen ajatellut niin, että kuhan kuleksin:) Olen töissä niin kauan kuin huvittaa. En yhtään enempää.
      Olen aina, aina-aina ajatellut niin, että teen tätä työtä niin kauan kuin on inspiraatiota ja kun inspis häipyy, niin lopetan.

      Kun jään eläkkeelle, niin ajattelin palauttaa käsien taidot kuvaamataidon saralla.
      En tiedä, mutta jos-jos löytyy se inspis, niin voisin palautella piirtämisen herkkyyden. Nykyään sitä herkkyyttä ei ole ollenkaan. Paskaks menee kaikki piirtäminen:) Mutta ei kai se taito ole aivan metsään kadonnut? Jos on, niin sitte en kyl´tiedä mitä alkaisin tekemään.
      Katotaan.

      Heikunkeikku

      • Anonyymi

        Takavuosina taiteilijat etsivät sitä inspistä taiteilijakuppiloissa, joissa oli kohtalotovereita manaamassa kurjia apurahoja, ja kapitalistien kuristavaa ilmapiiriä.
        Olisiko nykyään helpompaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takavuosina taiteilijat etsivät sitä inspistä taiteilijakuppiloissa, joissa oli kohtalotovereita manaamassa kurjia apurahoja, ja kapitalistien kuristavaa ilmapiiriä.
        Olisiko nykyään helpompaa?

        En tiedä mikä tilanne nykyään.
        Minä en ole kuvaamataidossa taiteilija, eikä ollut koskaan työni.
        Se olisi voinut olla, niin aateskelin joskus, mutta sitten hokasin, että mullahan oli jo ammatti hyvällä alullaan (musiikki, joka ensin oli voimakas harrastus) ja niin jatkoin sillä saralla opiskelua.
        Kuvaamataito on ollut framilla heti, kun kynä kourassa pysyi. Osasin (näin ajattelen nyt) piirtää 4-vuotiaana paremmin kuin nyt pystyisin:) Heh, siinä mulle miettimistä.
        Voi voi, on tää elämä mutkikasta.

        Heikunkeikku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3504
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      228
      2142
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1682
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1557
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1414
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      289
      1289
    7. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1131
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1121
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1117
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      956
    Aihe