KristinuskoVastattu 1v

Taivas, mitat

Ilm. 21. Taivas on kuution muotoinen, sivu 2300km. Jos laskemme asukkaan pituudeksi 1,60 m, asuinala 1 neliömetri, niin uuteen Jerusalemiin mahtuu 7,157 x10 potenssiin 18 häävierasta. Kristityn pituutta siellä raamattu …
60 plusVastattu 6v

Työnteko jaksaminen

Olen 67,5 v. Perusterve, ei mitään tiettyä sairautta. Tiukille ottaisi jos nyt olisin 8 h töissä. Miten muut, riittävät voimat vielä 8 h:n työpäivään. Olisi mukava kuulla muiden tilanne.
HelluntailaisuusVastattu 6v

Ylösnousemukset

Hetkeen ei tällä palstalla ole ollut kunnon keskusteluaiheita näin kaamosaikana. Uskovat vain kinastelevat keskenään. Yleisesti puhutaan , että ylösnousemuksia on kaksi. Luterilaisessa kirkossa ruumiinsiunauksessa kaikk…

Ryövärin armo

En ole tuomari ollenkaan. Tapaukset ovat todellisia. Ihmiset ovat 75v ja siitä ylöspäin. Elinaikaa on kaksi viikkoa tai kaksi päivää. Uskootuloa ei ole hoidettu hyvinä päivinä. Läheiset ovat huolestuneita. Tiedän tapauk…
KristinuskoVastattu 6v

Viisivuotissuunnitelma

Eräs puhuja sanoi Keuruulla muutama vuosi, että jokaisella srk:lla tulee olla 5-vuotissuunnitelma. Siinä määritellään srk:n kasvu. Se tärkein. On luonnollista poistumaa ja kasvua. Ainakin maakunnissa 95-100% uskovien ko…
Miesten terveysVastattu 5v

Ikääntyminen

Olen 67-vuotias. Tiukkaa tekisi, että pystyisin tekemään työtä 8h. Terve olen. Voimat vaan ovat vähentyneet. Mikä on sinun kokemuksesi suurinpiirtein tuolla ikää? Kerro.
TerveysEi vastauksia

Ikääntyminen

Itse olen 67-v. Tiukkaa tekisi, että vielä pystyisin olemaan työssä 8h. Ei ole mitään erityistä sairautta. Voimat ovat vaan vähentyneet. Mielelläni lukisin muiden kokemuksia, ajatuksia asiasta.

Eri uskonnot

Kun katsomme kymmenen vuotta taaksepäin elämää eri uskonnoissa, on aivan selvää keiden keskuudessa on ollut eniten levottomuuksia, sotia. Se on islamistien keskuudessa. Moninkertainen määrä esim. roomalaiskatolisiin. As…

Selitys, vaikea kohta

Matt. 7:21-23. Vaikea raamatunkohta. Mitä ajatuksia se herätää? Ei nimilistoja langenneista saarnamiehistä. Vain asiallisia kirjoituksia.
HelluntailaisuusVastattu 7v

Kissat, koirat

En osaa sanoa mitä eläimille tapahtuu Jeesuksen tulossa. Meillä on koiran pentu. Mitä sille tapahtuu Jeesuksen tullessa pakemaan omansa? En tiedä. Raamatunjakeita. Ulkopuolella ovat koirat, velhot, murhaajat , huorintek…
KristinuskoVastattu 7v

Ilmastonmuutos

Onko jollakin ajatuksia, mitä raamatussa on kirjoitettu ilmastonmuutoksesta näinä päivinä. Ei tule mieleen muuta kuin Jes.24:1-6. Kaikki totta. Onko raamatussa muita kohtia koskien ko. asiaa ennen Jeesuksen toista tuloa…
Sodat ja konfliktitEi vastauksia

Muurmannin rata

Isäni, k.1997, oli yhtenä sotilaana 4.9.1941 katkaisemassa Muurmannin rataa. On aika lailla dokumenttejä hänen taisteluistaan. En toki sano tätä ylpeillen. Kukahan aloitti talvi- jatkosodan.? Vasta Jeltsin myönsi NL:n a…
KristinuskoEi vastauksia

Ajatuksia syksyllä

Olen varma siitä, että kun Ruotsi pelasti paljon juutalaisia joutumasta natsien käsiin sillä on ollut Jumalan siunaus kauan 2. maailmansodan jälkeen. Hyvä työllisyys vuosikymmeniä. Kun esim. 70- ja 80 -luvuilla oli Suom…
KristinuskoVastattu 7v

Syysmietteitä

Olen saanut olla mukana lähetystyössä oto uskovana Suomesta käsin vuosikymmenet. Olla mukana , nähdä Jumalan teot Afrikassa. Ja myös itse kokoa Jumalan läsnäolo ja siunaus elämässä. Mielipiteeni. Jumala toimii eri maiss…