Erneston jouluterveiset

Anonyymi

Hyvät joulut teille aurinkoihmisille. Vuoden mittaan palstalla on viuhunut kapasitoreja, buck and Boost dc- konverttereita jne. Nyt on syytä palauttaa mieleen yksi perussääntö. Kun asennat vaikka kilowatin verran paneeleita niin se tarkoittaaa kilowatin verran tehoa max jos aurinko paistaa soveliaasti. Yksi kWh on 3.6Mj. Täällä Salvadorissa, Venezuelassa,Boliviassa ja Kuubassa tarvitaan solar poweria. Ystäväni Che ja Fidel eivät uskoneet siihen aikoinaan. Olisi kannattanut. Sanoin Chelle että ota se ympäristöministerin paikka Fidelin hallituksessa. Otti sen mutta ei kelvannut se paikka pitkään. Neuvoin Che:tä ja Fideliä jo aikoinaan, että uusiutuvat energianlähteet ovat tulevaisuutta. Ei kelvannut Chelle neuvoni kuten ei Fidelillekään. No nyt Kuuba on takapajula Venetzuelasta puhumattakaan. Ernestolla alkaa luita jo Kolottaan. Olen vanha sotaratsu. On aika mennä kohta vuorille reuman runtelemilla jaloilla mutta en vielä koska haluan 2000a:n selittävän hänen 100 säädintä yhteen akustoon periaatteen. Kerroin siitä Chellekin unessani ja hänhän tekniikan ja yliopiston käyneenä ihmisenä piti sitä aivan ihmeellisenä asiana.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

hehehehhee..

• Anonyymi

Taisi joku pohajalaanen kirjoittaa "poijjaat" joka 
      ei ole Turun saariston murretta eli närhi asialla. Toisaalta mitä sillä on väliä. Eikä Antero linkitä. Anteron ei tarvi linkittää. Antero on super. 
      Mutta 2000a voisi lopettaa sen "sata säädintä samaan akkuun" mantran. Vai mitä 2000a?

Ernestoquevara

Äänestä

Kommentoi

Anonyymi

25.09.2019 09:09

Anonyymi kirjoitti:

Taisi joku pohajalaanen kirjoittaa "poijjaat" joka 
      ei ole Turun saariston murretta eli närhi asialla. Toisaalta mitä sillä on väliä. Eikä Antero linkitä. Anteron ei tarvi linkittää. Antero on super. 
      Mutta 2000a voisi lopettaa sen "sata säädintä samaan akkuun" mantran. Vai mitä 2000a?

Ernestoquevara

Lue lisää

Neljästä säätimestä olen puhunut ja kertonut miten toimii ja mikä ainoastaan on heikkous.
      100 säädintä on joku lisännyt ja yrittänyt tyhmyyttään pilkata.

Äänestä

Kommentoi

• Anonyymi

Anonyymi

05.06.2019 17:28

Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee. Paljosta lukemisesta tulee hulluksi.

Vaikka olis 10kpl säätimiä, jokainen työntää akustoon täysillä niinkauan kuin akun jännite nousee paneelisäätäjän asetetulle jännitteelle noin 14.4V. Siinä vaiheessa on ihan sama mikä säädin ensin alkaa rajoittamaan virtaa. Esim tuo mainitsemani 15A victron pudottaa 13.8V kun läpimenevä virta on alle 1A. Tämä on se huonoin juttu jos muut ei jaksa pitää jännitettä ylempänä . Jos jännite putoaa 13.6V niin victron alkaa taas yrittämään sitä 14.4V. Saman ryhmän paneelit ovat minulla aina samaan suuntaan ja niillä oma säädin. Ei ne säätimet niin kalliita ole. Viimeksi ostin tracerin 30A mppt noin 80€

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi

05.06.2019 17:28

Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee. Paljosta lukemisesta tulee hulluksi.

Vaikka olis 10kpl säätimiä, jokainen työntää akustoon täysillä niinkauan kuin akun jännite nousee paneelisäätäjän asetetulle jännitteelle noin 14.4V. Siinä vaiheessa on ihan sama mikä säädin ensin alkaa rajoittamaan virtaa. Esim tuo mainitsemani 15A victron pudottaa 13.8V kun läpimenevä virta on alle 1A. Tämä on se huonoin juttu jos muut ei jaksa pitää jännitettä ylempänä . Jos jännite putoaa 13.6V niin victron alkaa taas yrittämään sitä 14.4V. Saman ryhmän paneelit ovat minulla aina samaan suuntaan ja niillä oma säädin. Ei ne säätimet niin kalliita ole. Viimeksi ostin tracerin 30A mppt noin 80€

Kuka tyhmä ostaa kiinalaista kuraa ? Mikä tracer?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka tyhmä ostaa kiinalaista kuraa ? Mikä tracer?

Ja victron tulee intiasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja victron tulee intiasta

Väärin vaan alankomaasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin vaan alankomaasta

Tavallaan on hollantilainen, mutta paneelisäätimessä lukee made in india😂😂😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8138
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3922
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      34
      1241
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1122
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1020
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe