Qatar Airlines

Anonyymi

Lennot Dohan kautta Bangkokiin huomattavasti Finnairia halvemmat, stoppi Dohassa 3 tuntia, finskillä Singaporen kautta sama, mutta yli satasen kalliimpi, non-stop vielä kalliimpi. Aikataulut sopivat mennen tullen molemmilla.
Mitä kokemuksia, pelaako, onko mitään erikoista mainittavaa Qatarista?
Ehkäpä kokeilen...

9

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän siinä muutaman satasen säästää Finnairin hintaan verrattuna jos vaann perse kestää istua. Toki tuo pysähdys vähän helpottaa vaikka lisää matka-aikaa. Hyvä palvelijan qatarilla on.

      • Sinänsä pelkissä lento-ajoissa laskettaessa, kyseisillä lennoilla ei ole eroa kuin noin reilu 2h./suunta, mutta sitten päälle tosiaan tulee tuo Dohassa tehtävä koneenvaihto ja siihen kuluva aika (minimissään taitaa olla aikataulujen mukaan 1h.40min), eli noipeimmillaankin tuo Dohan kautta tehtävä Qatari Airwaysin H:ki - BKK lennon kesto on noin 4h. pidempi kuin suoran Finnairin lennon.
        Sitten jokainen itse "arvottaa" mikä on tuon matka-ajan erotuksen rahallinen vastinen omasta mielestään. Itse olen päätynyt että se on minimissään noin 150€:n jolla valitsen tuon Dohan kautta tehtävän lennon suoran Finnairin lennon sijasta.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Sinänsä pelkissä lento-ajoissa laskettaessa, kyseisillä lennoilla ei ole eroa kuin noin reilu 2h./suunta, mutta sitten päälle tosiaan tulee tuo Dohassa tehtävä koneenvaihto ja siihen kuluva aika (minimissään taitaa olla aikataulujen mukaan 1h.40min), eli noipeimmillaankin tuo Dohan kautta tehtävä Qatari Airwaysin H:ki - BKK lennon kesto on noin 4h. pidempi kuin suoran Finnairin lennon.
        Sitten jokainen itse "arvottaa" mikä on tuon matka-ajan erotuksen rahallinen vastinen omasta mielestään. Itse olen päätynyt että se on minimissään noin 150€:n jolla valitsen tuon Dohan kautta tehtävän lennon suoran Finnairin lennon sijasta.

        Istuin just viime vuonna A330 penkillä yhteensä 12 h 30 min kun tulin Bangkokista suoralla lennolla. Oli siinäkin istumista, ja ihan mielellään lähti välillä vssareissulle. Joku ongelma oli Suvarabhumin kiitoradalla niin seisottivat koneita lähes tunnin. Toivotaan että saavat kiitorata 3 valmiiksi niin ainakin ruuhkat helpottuisi.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Sinänsä pelkissä lento-ajoissa laskettaessa, kyseisillä lennoilla ei ole eroa kuin noin reilu 2h./suunta, mutta sitten päälle tosiaan tulee tuo Dohassa tehtävä koneenvaihto ja siihen kuluva aika (minimissään taitaa olla aikataulujen mukaan 1h.40min), eli noipeimmillaankin tuo Dohan kautta tehtävä Qatari Airwaysin H:ki - BKK lennon kesto on noin 4h. pidempi kuin suoran Finnairin lennon.
        Sitten jokainen itse "arvottaa" mikä on tuon matka-ajan erotuksen rahallinen vastinen omasta mielestään. Itse olen päätynyt että se on minimissään noin 150€:n jolla valitsen tuon Dohan kautta tehtävän lennon suoran Finnairin lennon sijasta.

        Itse lensin Qatar Airwaysilla 10.12-30.12.Ottakaapa huomioon että 1h40min vaihtoajasta
        häviää tunti joka lukee lentovarauksessa eli on vain 40min.Katsoin kellosta aikaa kauanko
        menee aikaa kun siirtyy uudelle lähtöportille,meni 20min!.Tosin turvatarkastuksesta pääsi läpi muutamassa minuutissa ja vaikka joutui vaihtamaan terminaalia junalla aikaa kului tosi vähän.Suomeen tullessa olikin 2,5 tunnin vaihto joten kiirettä ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse lensin Qatar Airwaysilla 10.12-30.12.Ottakaapa huomioon että 1h40min vaihtoajasta
        häviää tunti joka lukee lentovarauksessa eli on vain 40min.Katsoin kellosta aikaa kauanko
        menee aikaa kun siirtyy uudelle lähtöportille,meni 20min!.Tosin turvatarkastuksesta pääsi läpi muutamassa minuutissa ja vaikka joutui vaihtamaan terminaalia junalla aikaa kului tosi vähän.Suomeen tullessa olikin 2,5 tunnin vaihto joten kiirettä ei ollut.

        Ei Suomen ja Qatarin aikaerolla ole mitään merkitystä odotusajoissa. Varaukseen on merkitty ajat paikallisina eli saapuminen Dohaan ja lähtö sieltä ovat Qatarin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse lensin Qatar Airwaysilla 10.12-30.12.Ottakaapa huomioon että 1h40min vaihtoajasta
        häviää tunti joka lukee lentovarauksessa eli on vain 40min.Katsoin kellosta aikaa kauanko
        menee aikaa kun siirtyy uudelle lähtöportille,meni 20min!.Tosin turvatarkastuksesta pääsi läpi muutamassa minuutissa ja vaikka joutui vaihtamaan terminaalia junalla aikaa kului tosi vähän.Suomeen tullessa olikin 2,5 tunnin vaihto joten kiirettä ei ollut.

        Aika on voinut kadota myöhästymisen takia. Ei muuten.


    • Itse lensin Helsingistä Dohan kautta Phukettiin.Kokemus oli positiivinen.240e oli halvempi kun finskillä.Lisäksi Qatarilla ei maksa istuinpaikan varaus mitään.Palvelu pelasi erinomaisesti.Aivan eriluokkaa kuin finskillä.Paukkuja,viiniä ja muita virvokkeita sai ilmaiseksi.Ruoka oli hyvää ja vaihtoehtoja muistaakseni kolme.Eli parempaa laatua halvempaan hintaan.Suosittelen.

    • Anonyymi

      Se oli ja meni.
      Katsoin heinäkuun puolivälin lentoja myös Qararilta, niin pitäisi tehdä vielä lisäkenkki Tukholman kautta, oikean coronalingon kautta. Kiitos ei.

    • Anonyymi

      Onko joku hyödyntänyt Qatarin voucheria,voi lennon siirtää myöhempään ajankohtaan ja saa vielä rahallista bonusta päälle,onko toimiva systeemi vai onko vaarassa menettää koko varaussumman

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      183
      11017
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      143
      2078
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      242
      1387
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      1010
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      910
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      848
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      747
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      699
    9. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      685
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      679
    Aihe