Autoon vaihdettiin kytkin alkuperäis-varaosilla, Kytkin alkoi pitämään nopeasti outoa kihisevää ääntä. Ykköstä ja pakkia ei saanut päälle, ellei autoa liikauttanut jollakin isommalla vaihteella. Merkkihuollon korjaamopäällikkö kävi testaamassa ja totesi, että hyvin menee päälle, mutta laitetaan varoiksi RedLinen öljyt vaihteeseen. Ei auttanut, mutta onneksi tuon kytkimen painelaakeri sanoutui irtio seuraavan 50.000km päässä ja teetin toisessa korjaamossa kytkimen vaiihdon. Tällä kertaa pantiin Lukin OEM-setti sisään. Ja kas, vaihteet kytkeytyivät kuin unelma.
Auton vasen etupyörän laakeri uusittiin (SKF). Meni pari kuukautta ja lomien alla alkoi taas kuulua edestä laakerin valitusta. Vein auton jälleen paikalliseen merkkikorjaamoon ja pyysin vaihtamaan oikeanpuoleisen etulaakerin. Hain auton pois ja huoltopäällillkö kertoi, että pitää tilata vielä yksi laakeri lisää, sillä nyt uusittiin vasta vasemman puoleinen etupyörän laakeri, joka oli väljä. Kysyin asiantuntevasti, että mitä helvettiä, vastahan se oli vaihdettu. No, päällikkö alkoi tutkimaan huoltohistoriaa tietokoneestaan ja sanoi vaivautuneesti, että tämä menee toki takuuseen.,.
EGR oli tukkinut pikkudieselin imusarjan. Huoltoliike otti tehtäväkseen puhdistaa osan. Ei kuulemma saatu aivan puhtaaksi, mutta tämän remontin jälkeen moottorin yläosa alkoi vuotamaan öljyä alleen, Tätä vuotoa ei saatu koskaan edes selville mistä se tarkkaan ottaen valui.
Pikkudieselin konepellin alta nousi katsastuksessa melkoinen savupilvi ja katsastus keskeytyi. Auto vietiin paikalliseen merkkihuoltoon korjattavaksi. Kuuntelin kuinka korjaamon puolella autoa korjattiin kahden miehen voimin. Toinen istui ratin takana ja piti kaasua pohjassa. Toinen asentaja pellin alla ihmetteli, mistä se savu oikein nousee, mutta ei keksinyt, Koneelle annettiin aina pari minuuttia aikaa levätä ja taas kaasu pohjaan ja tutkimusta jatkettiin. Jostain se sieltä pöllytti heikkoa savua. Tunnin kurmootuksen jälkeen minulle tultiin kertomaan, että turbo on varmaan viallinen... Just juu!
Vein Peugetin sitten paikalliseen dieselkorjaamoon, jossa todettiin heti pellin aukaisun jälkeen että EGR-venttiilin panta on poikki. Sovittiin seuraavalle päivälle puolen tunnin aika ja uuden pannan asenneuksen myötä loppui savutus.
Turbo hajosi pikkudieselistä ja merkkikorjaamo asensi uuden. Auto tuntui taas herkkäkulkuiselta ja matka taittui, kunnes vajaa kaksi kuukautta ja taas turbo paskana. Nyt nämä autotekniikan ihmelapset kertoivat turbon rikkoutumisen syyksi sen , että öljysuodatinta ei ollut viimeisessä öljynvaihdossa vaihdettu.
Kävin sitten esittelemässä näille puupäille kuitin, joka sattumalta vielä löytyi ja jossa oli myös maininta suodattimen vaihdosta. Auto vietiin sitten toiseen korjaamoon, joka alkoi selvittämään mistä oli kysymys. Turbon öljyputkesta löytyi tukkeessa ollut vanhan mallinen sihti, joka olisi turbon vaihdon yhteydessä Peugeotin ohjeiden mukaan pitänyt vaihtaa tilavampaan uuden malliseen.
Merkkihuolto ei sellaista kuitenkaan öljyputkesta ollut löytänyt.
Yleisesti ottaen sanoisin, että Peugeot on hyvä ja kestävä auto mallista riippumatta, mutta Peugeotin surkea merkkihuolto lähinnä rikkoo paikkoja.
Peugeotin merkkihuolto on Suomen Surkein!
9
71
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt vielä pieni vihje missä merkkikorjaamossa olet iskenyt päätäsi noin pahoin kiviseinään?
- Anonyymi
Ranskis diesel ei ole hyva Baijerin moottoria vailla nuokin!
- Anonyymi
Miksi sinä keksit tuollaisia juttuja joita ei kukaan tietenkään voi uskoa?
Vinkkinä sinulle surkea trölli, provoissa ei kannata liioitella liikaa, ne menettävät tehonsa kun kukaan ei niihin voi uskoa.- Anonyymi
Jaa, miksiköhän niihin ei voi uskoa? Kerropa se?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, miksiköhän niihin ei voi uskoa? Kerropa se?
Omakohtaiset kokemukset ovat onneksi täysin toisenlaisia. Lahdessa.
- Anonyymi
Stoori on kokoelma muutaman vuoden ajalta eräässä merkkihuollossa. Kyllä siellä jotain jarruremontteja ja niveltenvaihtoja on saatu onnistumaankin..
Mutta voin sanoa, että kalliiksi on käynyt.- Anonyymi
No ompas sedälle kasaantunut paljon remontteja ja sitkeästi on hakattu päätä pajan oveen noin huonojen kokemusten jälkeenkin, Vaikea uskoa näitä juttuja.
Toiseksi tuo tarina kertoo vain yhdestä liikkeestä ja kuitenkin moitit Pösön merkkihuollot?
- Anonyymi
SKF oli joskus hyvä merkki, laakerit tehtiin Ruotsissa (paljon suomalaisia siellä töissä myös). Nykyään merkin laakerit tehdään Kiinassa ja laatu vain muisto entisestä.
- Anonyymi
SKF:n laakereita valmistetaan ympäri maailmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa
ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?874698- 1344223
Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."
Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai362795Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta
Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu2131835Olet elämäni rakkaus
On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el371367Missä Steffe hiihtää?
Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko251339Wiisaat Lappajärvellä iät.
Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.121316Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä
Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?671278Milloin nainen, milloin?
Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä611243Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."
Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li21222