eikö teitä ikinä ihmetytä raamatun toteutuneet ennustukset vai ettö vain halua välittää niistä?
ettekö muslimit ihmettele toteutuneita ennustuksia raamatussa?
20
860
Vastaukset
- Raamatun lukija
...tiedä niistä
- aziza.
kyllä me raamatun tiedämme ;)
Ja miksi hämmästyttäisi sen ennustuksia? Onhan raamattu yksi pyhistä kirjoituksista. - taha.islam
Erityisen hauska on se lupaus ikuisesta liitosta, joka piti uusia...
- Tzinni
taha.islam kirjoitti:
Erityisen hauska on se lupaus ikuisesta liitosta, joka piti uusia...
Me hurskaat ja allahin armoitetut tiedämme nämä jutut keskimääräistä paremmin.
- pekka
aziza. kirjoitti:
Ja miksi hämmästyttäisi sen ennustuksia? Onhan raamattu yksi pyhistä kirjoituksista.muslimit te ette todellakaan ole meidän minkäänkaltaisia isoveljiä.
Me kristityt ei katsos haluta isoaveljeä jolla on 10 vaimoa, ja joka vihaa vihollistaan ja tappaa uskottomia ja kiroaa juutalaisia, jumalan kansaa sekä kaiken kukkuraksi vielä palvoo epäjumalia
( kaaban musta kivi )
Ei kiitos katsos kun me uskomme rauhaan rakkauteen ja anteeksiantoon..
Raamattu ja koraani ovat kuin yö ja päivä älä ikinä sekoita niitä hyvä muslimi, ei millään pahaalla. - pekka
aziza. kirjoitti:
Ja miksi hämmästyttäisi sen ennustuksia? Onhan raamattu yksi pyhistä kirjoituksista.miksi se kumoaa täysin islamin opin.
Se on lähes joka asiassa eri mieltä kuin Väkivaltainen islam.
Raamatussa sanotaan että joka kieltää pojan on antikristuksen henki
- Abrahamiam
Me muslimit tunnemme raamatun kyllä usein paremmin kuin kristityt. Välitämme Jumalan sanasta (siis myös raamatusta) toisin kuin 99.9% kristityistä. Jos sinulla on jotain kysyttävää raamatusta niin kysy minulta. Tekihän Jumala muslimeista uuden liiton myötä ikäänkuin uskon isoveljiä kristityille. :)
- viper
vai uskonveljiä. Jo on vitun kiva uskonveli... Al-Zargawikin vetää "veljeltä" pään irti leipäveitsellä. Haista aapo huilu!
- Raamatun lukija
mitä symboloi ilmestyskirjassa luku 666, peto, meri? Minä tiedän mutta tiedätkö sinä?
- pois minusta sellainen
"Tekihän Jumala muslimeista uuden liiton myötä ikäänkuin uskon isoveljiä kristityille. :) "
Mitä ihmettä sä meinaat tolla??? Et kait oo tosissasi.. vai ootko? Käytätkö jotain lääkitystä?
Nyt on kyllä pakko taas heittää vähän faktaa pöytään, ja kertoa teille miks ei haluta et tunkeudutte meiän isoveljiks..
Esninnäkin mikään muhis ei tod. oo palloillu pahemmin raamatun sivuilla, paitsi hetkinen.. muistan kyllä yhden kohdan joka voisi viitata kyseiseen muhikseen:
11:32 Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.
11:33 Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä, jonkun aikaa.
11:34 Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen.
11:35 Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on.
11:36 Ja kuningas tekee, mitä hän tahtoo, ja korottaa itsensä ja uhittelee jokaista jumalaa, itse jumalien Jumalaa vastaan hän puhuu kauheita. Ja hän menestyy, kunnes vihan aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu.
11:37 Hän ei välitä isäinsä jumalista, ei naisten lempijumalasta, eikä hän välitä mistään muustakaan jumalasta, sillä hän uhittelee niitä kaikkia.
11:38 Mutta sen sijaan hän kunnioittaa LINNOITUSTEN JUMALAA, Sitä jumalaa, jota hänen isänsä eivät tunteneet, hän kunnioittaa kullalla ja hopealla, kalliilla kivillä ja muilla kalleuksilla.
11:39 Ja tätä hän tekee vahvoille linnoituksille - hän vieraine jumalineen. Niille, jotka hän omikseen tuntee, hän osoittaa suurta kunniaa ja panee heidät monien hallitsijaksi ja jakaa heille maata palkaksi.
( tuo kohtahan vois ehkä kuvata sitä kun muhis valitsi mustan kiven kolmestasadasta muusta epäjumalasta ja tuumi että musta kivi oli paras. Mustaa kiveähän sanoittiin myös "linnoituksen jumalaksi"
Mustan kiven suutelu. yhtymäkohtia entisen epäjumalanpalveluksen ja nykyisen Mekkaan suoritettavan pyhiinvaelluksen välillä, yksi tällainen asia on varmastikin Kaaban temppelissä oleva musta kivi, jota suudellaan ja kosketellaan.
Sillä myös arabeilla oli muinoin tapana suudella tätä kiveä sekä palvoa sitä kiven jumalana (joten on melko kummallista, että muslimit nyt suutelevat kiveä, jota ennen käytettiin epäjumalanpalvelukseen!) jo kauan ennen Muhammedin päiviä.
Musta kivi olikin muinaisen temppelin kunnioitetuin esine ja polyteistisen palvonnan keskeisin kohde. Beduiinit palvoivat sitä ja muitakin kiviä jo kauan ennen Muhammedin ja islamin aikaa.
( valitettavasti sanon nyt sinulle " isoveli" ettet ole oikein tervetullut perheeseen koska meidän perheessämme ei palvota epä-jumalia.. sorry
Meidän perheessämme mennään myös naimisiin YHDEN naisen kanssa..
Lisäksi meidän perhe ei tykkää jihadeista, tai kaulankatkomisista saatikka jos joku haluaa meidän perheestämme lähteä pois, hän saa lähteä rauhassa; oma valinta
Me ei tappa heti, koska meillä ei koraani, meillä raamattu, rakkauden sanoma
Tälläinen epäjumalanpalvonta siis ei olla sallitua.. compendre?? menkää tyrkyttää vaikka katolilaisille harha-oppejanne
Pyhiinvaelluksen kohde on Mekka
- Temppelin kiertäminen useaan kertaan
- Mustan kiven suutelu tai koskettaminen
- Mekan epäjumalanpalvelijat kutsuivat itseään myös Hanifeiksi
- Eläinten uhraaminen
- Arafatin vuorelle kävely
- Safan ja Marwan kukkuloilla käynti - Raamatun lukija
Raamatun lukija kirjoitti:
mitä symboloi ilmestyskirjassa luku 666, peto, meri? Minä tiedän mutta tiedätkö sinä?
etteks te muslimit tiennykkää Raamatusta enemmä ku me? :O
- SALAM
Noista ennustuksista joka on toteutunut!!
- one question
sitten Jeesuksen ylösnousemukseen ?
- noor..
one question kirjoitti:
Hei haloo nyt muslimit, jos teitä täällä on, niin vastatkaa ihmeessä. Koska me (muslimit) uskomme että Jeesus tulee takaisin ja siitä onkin pitkä tarina. Jeesus, kunnioitettu profeetta, tulee ja tappaa antikristuksen.
JA me uskomme raamtussa oleviin ennustuksiin. Raamattu ennustaa profeetta Muhammedinkin!
Nyt muslimikiltit tulkaa vastailemaan näille ihmisille. Itse en pidä täällä palstalla roikkumisesta koska täältä ei tule kun paha mieli, niin paljon meitä mollataan :( jesaja 53 luku 1. Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi, Jerusalem, sinä pyhä kaupunki. Sillä ei koskaan enää astu sinun sisällesi ympärileikkaamaton eikä saastainen.
2. Pudista päältäsi tomu, nouse istuimellesi, Jerusalem; irroita kahleet kaulastasi, sinä vangittu tytär Siion.
3. Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.
4. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Minun kansani meni ensin alas Egyptiin asumaan siellä muukalaisena, ja sitten Assur sorti sitä ilman syytä.
5. Ja nyt, mitä minulla on tekemistä täällä, sanoo Herra, kun minun kansani on viety pois ilmaiseksi? Sen valtiaat elämöivät, sanoo Herra, ja minun nimeäni pilkataan alati, kaiket päivät.
6. Sentähden minun kansani on tunteva minun nimeni, sentähden se on tunteva sinä päivänä, että minä olen se, joka sanon: "Katso, tässä minä olen."
7. Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
8. Kuule! Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
9. Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme autuuden.
11. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.
12. Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.
13. Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
14. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -
15. niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.
1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
Nämä toteutui Jeesuksessa ja se on vieläkil voimassa ja kaikkialla maailmassa syntejä annetaan enteeksi Jeesusken nimeen ja sairaita parannetaan tuossa samassa nimessä, koska Hän on ne voimat voittanut.
Sakarja 11:13. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
Näin tapahtui Jeesukselle, kun Juudas myi hänet tällä summalla ja se summa tuli savenvalajan pellon ostoon, kun se oli veren hinta ja se ei kelvannut temppeliin.
Näitä on vanha testamentti täynnä, mutta tässä vain pari.- Abrahamiam
penttiz kirjoitti:
jesaja 53 luku 1. Heräjä, heräjä, pukeudu voimaasi, Siion; pukeudu juhlapukuusi, Jerusalem, sinä pyhä kaupunki. Sillä ei koskaan enää astu sinun sisällesi ympärileikkaamaton eikä saastainen.
2. Pudista päältäsi tomu, nouse istuimellesi, Jerusalem; irroita kahleet kaulastasi, sinä vangittu tytär Siion.
3. Sillä näin sanoo Herra: Ilmaiseksi teidät myytiin, rahatta teidät lunastetaan.
4. Sillä näin sanoo Herra, Herra: Minun kansani meni ensin alas Egyptiin asumaan siellä muukalaisena, ja sitten Assur sorti sitä ilman syytä.
5. Ja nyt, mitä minulla on tekemistä täällä, sanoo Herra, kun minun kansani on viety pois ilmaiseksi? Sen valtiaat elämöivät, sanoo Herra, ja minun nimeäni pilkataan alati, kaiket päivät.
6. Sentähden minun kansani on tunteva minun nimeni, sentähden se on tunteva sinä päivänä, että minä olen se, joka sanon: "Katso, tässä minä olen."
7. Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta, sanoo Siionille: "Sinun Jumalasi on kuningas!"
8. Kuule! Vartijasi korottavat äänensä, kaikki he riemuitsevat, sillä he näkevät silmästä silmään, kuinka Herra palajaa Siioniin.
9. Huutakaa ilosta, riemuitkaa, kaikki te Jerusalemin rauniot, sillä Herra lohduttaa kansansa, lunastaa Jerusalemin.
10. Herra paljastaa pyhän käsivartensa kaikkien kansojen nähden, ja kaikki maan ääret saavat nähdä meidän Jumalamme autuuden.
11. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.
12. Sillä ei teidän tarvitse kiiruusti lähteä, ei paeten kulkea; sillä Herra käy teidän edellänne, Israelin Jumala seuraa suojananne.
13. Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
14. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -
15. niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.
1. Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
2. Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
3. Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
4. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
5. mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
6. Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
7. Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
8. Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
9. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
10. Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
11. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
12. Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
Nämä toteutui Jeesuksessa ja se on vieläkil voimassa ja kaikkialla maailmassa syntejä annetaan enteeksi Jeesusken nimeen ja sairaita parannetaan tuossa samassa nimessä, koska Hän on ne voimat voittanut.
Sakarja 11:13. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
Näin tapahtui Jeesukselle, kun Juudas myi hänet tällä summalla ja se summa tuli savenvalajan pellon ostoon, kun se oli veren hinta ja se ei kelvannut temppeliin.
Näitä on vanha testamentti täynnä, mutta tässä vain pari.Mutta minulla on jo oma raamattu kotona.
- pekka
one question kirjoitti:
uskotaan!!!!!
- mega ee
one question kirjoitti:
mitäs sä nyt hörhöilet?
- menee hermot
mitä jos mä kertosinkin, turha ees kertoo ku tiedän jo mitä sieltä tulee;
joo.. no,, tota,, toi on varmaan itsestään toteutuva ennustus.. tai jotain..öö niin juuri se on itseään toteuttava ennustus
TAi sitten: joo no mitä sitten? toihan on vaan yks ennustus
tai: joku on vaan arvuutellut jotain kauan sitten kännissä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453056- 502482
- 1082473
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382151Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2431745- 1011699
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4551675Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141552R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231359