Jouluvalot kojelaudassa?

Anonyymi

Muutaman viikon aikana on ollut välillä aika liukkaat kelit, joten on ollut hyvä vertailla suurehkon tehokkaan saksalaisen auton ja hybridi-Tojotan käyttäytymistä taajama-ajossa. Liukkaissa olosuhteissa autojen välillä on käsittämättömän suuri ero, ja se näkyy kaikkein selkeimmin autojen kojelaudoissa.

Molemmissa autoissa on luonnollisesti luintonesto ja ajonvakautus, joten pelkästään kojelaudan merkkilamppuja tarkkailemalla saa hyvän käsityksen autojen toiminnasta liukkaissa olosuhteissa. Kun saksalaisella autolla (normaali automaattivaihteisto) ajelee taajamassa, niin jokaisessa risteyksessä kojelaudassa vilkkuvat "jouluvalot" eli luistonesto joutuu jatkuvasti rajoittamaan menoa. Normaalilla automaattivaihteistolla ei yksinkertaisesti pysty painamaan niin sievästi kaasua, ettei luistonesto alkaisi toimia. Hyvin nopeasti kojelaudan "jouluvalot" alkavat ärsyttää niin paljon, että tekee mieli hakea hybridi-Tojota tallista ja jatkaa ajoa sillä.

Kun hybridi-Tojotalla ajelee liukkaallakin kelillä taajamassa, niin luistonesto ei ala toimia juuri milloinkaan, vaan auton pystyy helposti saamaan liikkeelle niin tasaisesti, että vetävät pyörät eivät lyö tyhjää. Vain pari kertaa on Tojotan kojelaudassa vilahtanut luistoneston merkkilamppu. Kokemukseni mukaan juuri liukkailla keleillä hybridivoimalinjan ylivertaisuus tulee kaikkein parhaiten esiin. Tavallisilla autoilla ei ole mitään puhumista liukkailla keleillä taajama-ajossa.

6

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käyppä Audin A6 Quatrolla kokeileen ei vilku jouluvalot kojelaudassa, kaikki tojotat ja muutkin kaksivetoiset tulee risteyksistä kiihdyttäissä heti pers edellä tien tukkeeksi Audi kulkee kuin juna keli kun keli ...aivan omaa luokkaansa talviautona ..tiptronic automaatti vaihtaa vaihteet huomaamattoman pehmeästi...

• Anonyymi

Toyotassa ei ole puhtia niin paljoa että renkaat sutisivat edes liukkaalla kelillä.
      Muutenkin Toyotan anturit ja elektroniikka on sitä halvinta ja surkeinta ettei se toimi kuten paremmissa autoissa.
      Onko joulun yksinäisin ihminen ajanut koskaan millään muulla kuin Toyotalla, tuskin?

• Anonyymi

" Toyotassa ei ole puhtia niin paljoa että renkaat sutisivat edes liukkaalla kelillä.
        Muutenkin Toyotan anturit ja elektroniikka on sitä halvinta ja surkeinta ettei se toimi kuten paremmissa autoissa.
        Onko joulun yksinäisin ihminen ajanut koskaan millään muulla kuin Toyotalla, tuskin? "

Olen vahvasti eri mieltä Tojotan antureiden ja elektronikan laadusta. Kun hybridi-Tojotalla ajelee, niin ainoastaan merkkivaloista näkee sen, milloin auto kulkee sähköllä ja milloin polttomoottorilla. Auto vaihtaa sähkövedolta polttomoottorivetoon niin hienosti ja täysin nykäyksettömästi, että kaikki anturit ja elektroniikka on varmasti laadukasta ja kunnossa. Jos anturit ja elektroniikka eivät olisi laadukkaita, niin varmasti silloin tuntuisi paha nykäys polttomoottorin käyttöönotossa.

Täytyisi ensin sopia siitä, kuka on Joulun yksinäisin mies, niin vasta sitten voitaisiin tiedustella sitä, millä autoilla hän on elämänsä aikana ajellut. Koska yhteisymmärrystä tästä asiasta ei ole saatu, niin kysymyksesi oli aivan turha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Toyotassa ei ole puhtia niin paljoa että renkaat sutisivat edes liukkaalla kelillä.
        Onko joulun yksinäisin ihminen ajanut koskaan millään muulla kuin Toyotalla, tuskin? "

Olen vahvasti eri mieltä Tojotan antureiden ja elektronikan laadusta. Kun hybridi-Tojotalla ajelee, niin ainoastaan merkkivaloista näkee sen, milloin auto kulkee sähköllä ja milloin polttomoottorilla. Auto vaihtaa sähkövedolta polttomoottorivetoon niin hienosti ja täysin nykäyksettömästi, että kaikki anturit ja elektroniikka on varmasti laadukasta ja kunnossa. Jos anturit ja elektroniikka eivät olisi laadukkaita, niin varmasti silloin tuntuisi paha nykäys polttomoottorin käyttöönotossa.

Täytyisi ensin sopia siitä, kuka on Joulun yksinäisin mies, niin vasta sitten voitaisiin tiedustella sitä, millä autoilla hän on elämänsä aikana ajellut. Koska yhteisymmärrystä tästä asiasta ei ole saatu, niin kysymyksesi oli aivan turha.

Yksinäisyydestä en tiedä, mutta autotekniikasta olet pihalla täydellisesti !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinäisyydestä en tiedä, mutta autotekniikasta olet pihalla täydellisesti !

" Yksinäisyydestä en tiedä, mutta autotekniikasta olet pihalla täydellisesti ! "

Taas esität sellaisia väitteitä, jotka eivät ole totta. En minä täysin pihalla ole autotekniikasta, sillä tähän syksyyn asti olen aina huoltanut ja korjannut kaikki autoni. Hybridi-Tojotaani en ole enää huoltanut itse, sillä autossa on vielä vuoden tehdastakuu voimassa. Ammattitaitoni ei myöskään riittäisi hybridivoimalinjan korjaamiseen, sillä minulla ei ole tarvittavia ohjekirjojakaan. Tuskin maahantuoja niitä minulle möisikään, vaikka löisin rahat tiskiin.

Jos pelkästä autotekniikasta puhutaan, niin olen edelleen sitä mieltä, että Tojotan valmistamat itselataavat hybridiautot edustavat vieläkin kehityksen huippua, vaikka ne ovat tulleet markkinoille jo 20 vuotta sitten. Ne ovat taloudellisia kaupunkiajossa, eikä maantielläkään ole mitään vaikeuksia. Niiden käyttö on tavattoman helppoa, sillä koskaan ei reissulla tarvitse ajatella latauspaikkoja, vaan voi ajella ihan mielihalujensa mukaan. Kun autolla pääsee vielä 1000 km tankillisella, ja se on lämmin talvellakin, niin eipä ole vielä tehnyt mieli hankkia kylmää lyhyen toimintasäteen sähköautoa. Minä arvostan elämässä mukavuutta ja helppoutta, ja siksi ajelenkin huolettomalla hybridi-Tojotalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Yksinäisyydestä en tiedä, mutta autotekniikasta olet pihalla täydellisesti ! "

Taas esität sellaisia väitteitä, jotka eivät ole totta. En minä täysin pihalla ole autotekniikasta, sillä tähän syksyyn asti olen aina huoltanut ja korjannut kaikki autoni. Hybridi-Tojotaani en ole enää huoltanut itse, sillä autossa on vielä vuoden tehdastakuu voimassa. Ammattitaitoni ei myöskään riittäisi hybridivoimalinjan korjaamiseen, sillä minulla ei ole tarvittavia ohjekirjojakaan. Tuskin maahantuoja niitä minulle möisikään, vaikka löisin rahat tiskiin.

Jos pelkästä autotekniikasta puhutaan, niin olen edelleen sitä mieltä, että Tojotan valmistamat itselataavat hybridiautot edustavat vieläkin kehityksen huippua, vaikka ne ovat tulleet markkinoille jo 20 vuotta sitten. Ne ovat taloudellisia kaupunkiajossa, eikä maantielläkään ole mitään vaikeuksia. Niiden käyttö on tavattoman helppoa, sillä koskaan ei reissulla tarvitse ajatella latauspaikkoja, vaan voi ajella ihan mielihalujensa mukaan. Kun autolla pääsee vielä 1000 km tankillisella, ja se on lämmin talvellakin, niin eipä ole vielä tehnyt mieli hankkia kylmää lyhyen toimintasäteen sähköautoa. Minä arvostan elämässä mukavuutta ja helppoutta, ja siksi ajelenkin huolettomalla hybridi-Tojotalla.

Toyota tekniikan huippua, ihan paras vitsi aikoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4138
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      27
      3019
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe