Halla-ahon ateistipersut vai Tynkkysen hellaripersut? Ristiriita on suuri.
Kummat ovat oikeassa
80
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Entten tentten?
- Anonyymi
Persut on ateistihelluntalainen puolue. Lisäksi se on montaa muuta käsittämätöntä asiaa.
- Anonyymi
Halla-aho ei ole ateisti vaan uskonnollinen agnostikko (kukaan ei tiedä onko Jumala olemassa, jotkut meistä uskoo jotkut ei). Tynkkynen ei ole enää helluntailainen vaan kristitty. - selvisi asiat nyt.
Mitä merkitystä sillä on jos omaa kristillisen näkemyksen maailmaan?
Mitä se puolueeseen ja politikointiin haittaisi?
Mahdat olla varsin yksitptinen kuin se entinen viinurikin!
Erilaiset henkilökohtaiset näkökannat vain laajentavat puolueen mahdollisuuksia. Jos persut ovat noin laajakatseisia niin se saattaa selittää miksi he menestyvät, kaikki sosialistiset liikkeethän ovat kovin yksi niittisiä, joten ellei ole juuri tiukasti samassa uskossa niiden pomojen kanssa niin vanha sarvipää nokkii! Se saattoi olla jopa syynä Suuren ja Mahtavan kaatumiseen, ei ajateltu kuin perin avaimenreiästä tsiikaten ja laajalumainen näkökyky oli tyystin hukassa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aho ei ole ateisti vaan uskonnollinen agnostikko (kukaan ei tiedä onko Jumala olemassa, jotkut meistä uskoo jotkut ei). Tynkkynen ei ole enää helluntailainen vaan kristitty. - selvisi asiat nyt.
Kyllä helluntalaiset on aina laskettu kristityihin!
Kun Halla-aho sanoi, ettei hän usko Jeesukseen tai muihin taruolentoihin, on tämä enemmän ateismia kuin agnostisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Halla-aho sanoi, ettei hän usko Jeesukseen tai muihin taruolentoihin, on tämä enemmän ateismia kuin agnostisuutta.Mutta Jussi Halla-aho Wikipedia kertoo=uskonnollinen agnostikko. _Todellakin helluntailainen on kristitty mutta Tynkkynen ei ole enää helluntailainen. Mutta kristitty Tynkkynen on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Halla-aho sanoi, ettei hän usko Jeesukseen tai muihin taruolentoihin, on tämä enemmän ateismia kuin agnostisuutta.Helluntaiherätysväki ei kuulu kirkkoon. Ovat kirkon ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Tynkkynen ole enää helluntaiuskossa?
- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on jos omaa kristillisen näkemyksen maailmaan?
Mitä se puolueeseen ja politikointiin haittaisi?
Mahdat olla varsin yksitptinen kuin se entinen viinurikin!
Erilaiset henkilökohtaiset näkökannat vain laajentavat puolueen mahdollisuuksia. Jos persut ovat noin laajakatseisia niin se saattaa selittää miksi he menestyvät, kaikki sosialistiset liikkeethän ovat kovin yksi niittisiä, joten ellei ole juuri tiukasti samassa uskossa niiden pomojen kanssa niin vanha sarvipää nokkii! Se saattoi olla jopa syynä Suuren ja Mahtavan kaatumiseen, ei ajateltu kuin perin avaimenreiästä tsiikaten ja laajalumainen näkökyky oli tyystin hukassa.Extyökkäri olet säälittävä, kun asut täällä muutamalla palstalla haukkumassa ihmisiä aamusta iltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Extyökkäri olet säälittävä, kun asut täällä muutamalla palstalla haukkumassa ihmisiä aamusta iltaan.
Ihan oikeasti, sinun kommenttina, tuo on todellakin naurettava 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mixet sinä ole vai oletko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaiherätysväki ei kuulu kirkkoon. Ovat kirkon ulkopuolella.
Ei kirkko pelasta vaan omakohtainen usko
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysypä Tynkkyselta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kirkko pelasta vaan omakohtainen usko
Neulansilmä pieni, aasi iso. Aasin on kuulemma helpompi päästä Neulansilmän läpi kuin uskottoman päästä Taivaaseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neulansilmä pieni, aasi iso. Aasin on kuulemma helpompi päästä Neulansilmän läpi kuin uskottoman päästä Taivaaseen
Halla-aho ei pääse Taivaaseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs luulet? Taisi hellareille olla hiukan liikaa, kun Sebu tuli kaapista ulos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Jussi Halla-aho Wikipedia kertoo=uskonnollinen agnostikko. _Todellakin helluntailainen on kristitty mutta Tynkkynen ei ole enää helluntailainen. Mutta kristitty Tynkkynen on.
Wikipediassa voi ilmoittaa itsensä vaikka varapaaviksi. Ainakin Tynkkynen on erotettu helluntalaisten seurakunnasta [ https://yle.fi/uutiset/3-10522852 ], mutta itse hän sanoo, ettei hänen uskonsa ole muuttunut miksikään.
Olkoot mitä ovat minun puolestani, kusipäitä kumminkin. Anonyymi kirjoitti:
Extyökkäri olet säälittävä, kun asut täällä muutamalla palstalla haukkumassa ihmisiä aamusta iltaan.
Minä opastan teitä paremmalle tielle, en todellakaan hauku mutta jos olet täys tollo niin se on parasta sanoa jotta opit sen itsekin tietämään ja se ehkä alkaa kannustaa sinua paremman etsimiseen!
Kristillinenkin näkemys lienee parempi kuin sinun komu/persu haavemaailmasi! Sinun lienee parempi sääliä omaa typeryyttäsi ihan ensimmäiseksi!- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Minä opastan teitä paremmalle tielle, en todellakaan hauku mutta jos olet täys tollo niin se on parasta sanoa jotta opit sen itsekin tietämään ja se ehkä alkaa kannustaa sinua paremman etsimiseen!
Kristillinenkin näkemys lienee parempi kuin sinun komu/persu haavemaailmasi! Sinun lienee parempi sääliä omaa typeryyttäsi ihan ensimmäiseksi!Säälimme sinua. Olet niin kauhean typerä ja rääväsuinen.
Anonyymi kirjoitti:
Säälimme sinua. Olet niin kauhean typerä ja rääväsuinen.
Minulla menee hyvin, sinä olet säälintarpeessa ja vielä enemmän kun et sitä edes itse huomaa.
Sanot minun olevan typerän, miksi sitten olen arviolta sinua paremmin pärjäillyt ja pärjäilen edelleen eläkkeelläkin ollessani eikä tarvitse mistään vappusatasten katoamisesta hermostua eikä parkua?
Perustele nyt miksi ja miten minun typeryyteni näkyy sinulle! Onko se vain sitä, että pääsen sinua neuvomaan tielle fiksumpaan elämään?- Anonyymi
Extyökkäri kirjoitti:
Minulla menee hyvin, sinä olet säälintarpeessa ja vielä enemmän kun et sitä edes itse huomaa.
Sanot minun olevan typerän, miksi sitten olen arviolta sinua paremmin pärjäillyt ja pärjäilen edelleen eläkkeelläkin ollessani eikä tarvitse mistään vappusatasten katoamisesta hermostua eikä parkua?
Perustele nyt miksi ja miten minun typeryyteni näkyy sinulle! Onko se vain sitä, että pääsen sinua neuvomaan tielle fiksumpaan elämään?Sinä olet säälittävä, koska et osaa perustella ensimmäistäkään tokaisuasi. Julistat vain "paremmuuttasi". Tyypillinen öyhö.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet säälittävä, koska et osaa perustella ensimmäistäkään tokaisuasi. Julistat vain "paremmuuttasi". Tyypillinen öyhö.
Mikähän se ensimmäinen tokaisu mahtoi olla? Kerro se ja laita siihen linkki niin perustelen sen sinulle perin pohjin.
Veikkaukseni on kuitenkin siihen liittyvä perustelu jota vain et ole ymmärtänyt!
- Anonyymi
Ei kannata huolestua jos puolueissa on erilaisia ihmisryhmiä, uskoisin että monissa pulueissa on ateisteja ja uskovaisia. Uskonnonvapaus on turvattu perustuslaissa joten jokaisella on oikeus vakaumukseensa.
- Anonyymi
Jokaisella on vapaus uskoa ja vapaus olla uskomatta näin se on Suomen demokraattisimmassa puolueessa Perussuomalaisissa
- Anonyymi
Miksi perussuomalaiset sitten hyökkäävät jatkuvasti hallituspuolueitten kimppuun ja syyttävät ateisteiksi? Onhan kaikissa hallituspuolueissa enemmistö kristittyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi perussuomalaiset sitten hyökkäävät jatkuvasti hallituspuolueitten kimppuun ja syyttävät ateisteiksi? Onhan kaikissa hallituspuolueissa enemmistö kristittyjä.
Missä"persut" niin ovat tehneet, koska ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä"persut" niin ovat tehneet, koska ?
Vähän joka ketjussa tällä palstalla!
- Anonyymi
Ihan sama käytännössä, onko Halla-aho agnostikko vai ateisti. Se tarkoittaa, ettei hän tunnusta uskoa Jumalaan, mutta tunnustaa olevansa epävarma siitä, onko Jumala olemassa vai ei. Tällainen mies.
- Anonyymi
Halla-aho johtaa hellaripersuja. Eikö se ole hieman outoa?
- Anonyymi
Toisen puolesta vaikea sanoa mutta käsittääkseni agnostikko ei usko Jumalaan mutta ei sulje pois mahdillisuutta etta Jumala voi olla olemassa. Ateisti taas sanoo suoraan ettei Jumala ole olemassa ja että kuoleman jälkeen on vain multaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aho johtaa hellaripersuja. Eikö se ole hieman outoa?
Helluntailaiset ovat vähän sellaisia osa-aikauskovaisia ainakin siinä kuvassa, mitä on henkilökohtaista kokemusta helluntailaisista. Omassa joukossaan ovat varmaan pyhimyksiä, mutta ulkomaailmassa eivät ainakaan kaikki kovin herkästi helluntailaisuuttaan julki tuo. Muutama umpijuoppokin mahtuu joukkoon enkä nyt tarkoita erästä meppiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisen puolesta vaikea sanoa mutta käsittääkseni agnostikko ei usko Jumalaan mutta ei sulje pois mahdillisuutta etta Jumala voi olla olemassa. Ateisti taas sanoo suoraan ettei Jumala ole olemassa ja että kuoleman jälkeen on vain multaa
Agnostisuus liitty tietoteoriaan ja ateismi uskomuksiin. Agnostikko voi olla myös ateisti, kuten minä olen. Agnostikkona tiedän, että jumalan olemassaoloa ei voida todistaa suuntaan eikä toiseen, mutta koska en näe vähäisintäkään syytä uskoa jumalan olemassaoloon, olen myös ateisti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Agnostismi on erittäin kaukana helluntailaisuudesta.
- Anonyymi
Eiks Tynkkynen edusta anaaliyhdyntäpersuja? Sillähän on isoeliminen musta mies kotona.
- Anonyymi
Onks viisas olo ?
Kummat on aina oikeessa. Persut on tosi kummia...
- Anonyymi
Missä asiassa?
- Anonyymi
No kun räkä valuu korvistakin?
- Anonyymi
Onko Tynkkynen erotettu helluntailaisista poikaystävän takia?
- Anonyymi
Vai niitten rikostuomioitten takia?
- Anonyymi
Eräässä uutisessa sanotaan: Oululainen poliitikko Sebastian Tynkkynen (ps.) on erotettu helluntaiseurakunnasta. Tynkkysen mielestä syy erottamiselle on hänen parisuhteensa miehen kanssa, mutta seurakunnan pastori kiistää sen. Oikeustieteen professorin mukaan “Ihmisoikeusnäkökulmasta voitaisiin katsoa syrjinnäksi”.
Miten helluntailaiset persut koette asian?- Anonyymi
Teuvo örisee. Ei tule älykästä vastausta tähän kysymykseen persuilta.
- Anonyymi
Samassa uutisessa Tynkkynen sanoo: "Helluntailaisuudessa toistetaan liian paljon sitä, mitä aikaisemmat pastorit ovat eri aikoina kokeneet. Toivoisin keskustelua siitä, onko Raamattua tulkittu homoseksuaalisuuden osalta rajulla tavalla väärin."
Mikä on perussuomalaisten kanta asiaan? Oletteko te Päivi Räsäsen ja helluntaikirkon linjoilla asiassa vai eri mieltä?- Anonyymi
Tämä kysymys on persuille liian vaikea. Raapivat päätä.
- Anonyymi
Niin, oletteko te persut tässä Tynkkysen vai Räsäsen linjoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, oletteko te persut tässä Tynkkysen vai Räsäsen linjoilla?
Räsäsen linjoilla tietysti.
- Anonyymi
Vastaus aloittajalle: Ei kummatkaan, vaan Pekka Haaviston ateisti-vihreät!
- Anonyymi
Soo soo eipä nimitellä vihreitä ateisteiksi, kun eivät ole sellaisia.
- Anonyymi
Ei ole ristiriitaa. Isä Timon sanoin: Meillä on katto korkealla ja seinät leveällä, kaikki mahtuvat sisään.
Meidät tunnetaankin sekalaisena joukkona, joka pitää täysin paikkansa.
Virallisesti siis näin. Kulissien takana sitten yritetään raamatusta poikkeavaa käytöstä suitsia ankarin keinoin.
PS for ever.- Anonyymi
PS=PaskaSakki
- Anonyymi
Miten olette "suitsineet" Sebua?
- Anonyymi
Onko Tynkky hellureipojuja?
- Anonyymi
Emme keskustele amtiprsuxhäiköiden ehdoilla
Me kertaamme
Keskustelun aika on ohi
JULKAISTU 23.12.2019 18:02
Perussuomalaisten piiripäättäjien mukaan puheenjohtaja Jussi Halla-aho on pärjännyt erittäin hyvin tehtävässään. Selvä enemmistö ei toivo haastajaa nykyiselle puheenjohtajalle kesän 2021 puoluekokouksessa. Jos Halla-aho ei kuitenkaan asettuisi ehdolle, suosituin seuraaja hänelle on kansanedustaja Riikka Purra.
Jussi Halla-ahon suosio on hyvin vankka perussuomalaisten keskuudessa MTV Uutisten teettämän piirikyselyn mukaan.- Anonyymi
Tuli liian vaikeita kysymyksiä persuille. Pitää juosta Jussin selän taakse, mutta kyllä me näemme teidät, vapisevat pikku jänöjussit.
- Anonyymi
Nyt!Suomalaiset on koti,uskonto,ja isänmaa!Olipa ilo huomata suomal.kirkkokansa.Itsekkään kirkkoon kuulu.Mutta vakaumus olla pitää.Ateisit päätyy sinne mustaan pimeäää missä satutetaan.Maanpäällinen elämä satuttaa liikaa kaikkia.
- Anonyymi
Toivotit juuri Halla-ahon sinne mustimpaan ja pimeimpään paikkaan. Esimakuahan on siitä saanut jo hatun pohjalta.
- Anonyymi
Hellarit antoivat Tynkkyselle monoa. Persut antavat nyt monoa hellareille.
- Anonyymi
Kumpaan ryhmään kuuluu Janitskin?
- Anonyymi
Hänen mielestään muut kuin "judeokristilliset" ovat terroristeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako tuo että ateistipersut ovat Iljan mielestä terroristeja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaako tuo että ateistipersut ovat Iljan mielestä terroristeja?
Looginen johtopäätös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milläs perusteella?
- Anonyymi
Riikka Purra on näitä halla-aholaisia. Muun muassa Riikan viime vaalikoneesta mielipiteet: jumalanpilkka on poistettava rikoslaista, peruskouluissa vaihtoehtona kaikille on oltava jokin ei-uskonnollinen tilaisuus ja kaikkien on voitava valita elämankatsomustiedon opetus uskonnon sijaan.
Että kun tiedämme Riikan olevan Jussin lähin uskottu ja manttelinperijä niin näyttää siltä että hellaripersut ovat nyt ateistipersujen kanssa aika lailla alakynnessä.- Anonyymi
Turhaan on huudettu että koulun joulujuhla kirkossa kuten ennen. Eipä ole Purra sen kannalla!
- Anonyymi
Liekö tuo Jannitskin mikään oikea uskovainen. Että olisko yhtään parempi sehän on vankilassa ja Halla-aho kanssa rötöstellyt
- Anonyymi
Hellareiden kannattaisi äänestää kristillisiä. KD on kriittinen maahanmuuttoa kohtaan, mutta ei ole näitä ateisteja ja uusnatseja niin kuin persuilla.
- Anonyymi
Hellarit mukaan SILAKKALIIKKEESEEN!
- Anonyymi
Tällaisia nämä persut ovat. Hyvin sekavia.
- Anonyymi
Valtaosa persuista ajattelee, että Jeesus on taruolento.
- Anonyymi
Tuntemani persut ajattelevat juuri näin. Mielessä on vain maahanmuuton vastustaminen, oikeastaan lähinnä vain islaminuskoiset miehet saavat persun näkemään punaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntemani persut ajattelevat juuri näin. Mielessä on vain maahanmuuton vastustaminen, oikeastaan lähinnä vain islaminuskoiset miehet saavat persun näkemään punaista.
Persut vihaavat islamia, naisia ja homoja. Siinä se puolueohjelma oli.
- Anonyymi
Sebastian Tynkkynen toivoo keskustelua siitä, onko Raamattua tulkittu homoseksuaalisuuden osalta rajulla tavalla väärin. No, syntyykö keskustelua?
- Anonyymi
Persujen päämäärä on Suomen kansan pahoinvointi ja viha.
- Anonyymi
Sardiiniliike on tullut vapauttamaan kansan fasistisen äärioikeiston ikeestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sardiiniliike on tullut vapauttamaan kansan fasistisen äärioikeiston ikeestä.
Siis Silakkaliike Suomessa.
- Anonyymi
Persut eivät kykene keskustelemaan.
- Anonyymi
Kummatkaan eivät ole oikeassa. Eivät ateistipersut eivätkä hellaripersut. Persut myöntävät tämän itsekin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1356191
- 574386
- 592861
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282808Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹351427Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261427- 311251
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161