Hei,
tietääkö kukaan edes yhtä painettua käsityöopasta, joka olisi suunnattu vasenkätisille, eli myötäpäivään neuloville. Netistä jotain löytyy, mutta ei mitään kokoavaa, yhtenäistä ohjeistoa. Itse olen täydellinen vasuri. Pieniä käsitöitä toki olen tehnyt, mutta aina se neuleohjeen "kääntäminen" itselle sopivaksi on työlästä. Vasenkätiset ovat kuitenkin melko suuri vähemmistö. Luulisi, että jotain löytyisi kirjoissa ja kansissa. Jos joku mahdollisesti omistaa tarpeettomana ohjeita, olen valmis maksamaan.
Vasenkätisen neulonta
2
624
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä tarkoitat myötäpäivään neulomisella?
Olen oikeakätinen ja neulon ihan "tavallisesti", mutta kyllä minun työni etenee myötäpäivään. Neulomattomat silmukat ovat vasemmalla ja neulotut oikealla ja oikealle menee koko ajan uutta ja työ etenee myötäpäivään.
Neulominen on aika lailla molempikätinen tekniikka ja siksi siitä (toisin kuin virkkauksesta) ei yleensä opeteta peilikuvaversiota vaan kaikki oppivat saman tekniikan. Suomessa me vielä neulomme mannermaisesti, jolloin oikea ja vasen joutuvat molemmat töihin ja tämä on ilmeisesti vasenkätiselle helpompi tekniikka kuin englantilainen neulonta, jossa oikea käsi tekee suurimman osan työstä. Kaiken tämän vuoksi voi olla, että etsimääsi kirjaa ei ole olemassakaan. :-( Löysin Googlella pari Left-handed knitting -kirjaa, mutta ne olivat kalliita ja niissä opetetaan hyvin mahdollisesti englantilainen neuletekniikka, jota tuskin haluat opetella.
Jos tosiaan neulot peilikuvana eli niin, että neulotut ovat vasemmalla ja neulomattomat oikealla, etsi sellaisia neuleohjeita, joissa on kaaviokuva mallineuleesta, silloin näet heti, mitä pitää tehdä ja voit lukea kaaviota vasemmalta oikealle. Esimerkiksi monet pitsineule- ja palmikkomallit ovat tällaisia.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Myötäpäivään neulomisella tarkoitan, että neulon kellon viisareiden etenemisen suuntaisesti, eli ymmärtääkseni oikeakätiset neulovat ns. vastapäivään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1657582Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1305199Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y432690- 2712318
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu912240Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont702092Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v5672075Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.571126Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2911097Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.681088