Paljua mökkirannassa jos on mökki veden äärellä
En ymmärrä työlästä
22
105
Vastaukset
- Anonyymi
En kyllä ymmärrä vaikka olisi se mökki ihan kankaalla. Pitkään ne ovat pitäneet pintansa.
- Anonyymi
En välitä koko mökkeilystä: itikat, paarmat työleiritys monimuotoisena.
Pakkaat auton, akan ja kakarat perjantaina töitten jälkeen, ja ajat satoja km , ja sama ruletti takaisin läpi kesän, joka sateinen sekä kylmä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkaat auton, akan ja kakarat perjantaina töitten jälkeen, ja ajat satoja km , ja sama ruletti takaisin läpi kesän, joka sateinen sekä kylmä.Sinä et osaa nauttia elämästä missään muodossa et millään sektorilla.
Ehkä istut parvekkeella tai terassillasi lipittäen kaljaa täydellisessä vitutuksessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkaat auton, akan ja kakarat perjantaina töitten jälkeen, ja ajat satoja km , ja sama ruletti takaisin läpi kesän, joka sateinen sekä kylmä.En minäkään ymmärrä, vaikka ei ole enää lapsia ja työtä riesana. En viihdy mökillä.
- Anonyymi
Mua v.tuttaa kuunnella käen kukuntaa kauniina kesä-iltana.
Kaupungissa kotoisaa kun kerrostalo naapurissa ryyppyremmi ilakoi suvi-illassa- Anonyymi
Niin ovat ajatelleet suurmiehetkin Kaamasentiellä...
- Anonyymi
juomiselle pitää olla syy, enää ei kotisohvalla ryypiskely innosta, ja
lähikuppillassa rähinöinti sytytä
njjjj - Anonyymi
Minä kyllä ymmärrän.
Meri/järvi on ihan eri juttu, kuin palju tai kylpyamme tai poreallas.
Miten ihanaa onkaan mereen pulahtaa, jos ilma on ihon kanssa kaveria. Raikas vesi kääriytyy itsensä ympärille ja sielä on kiva uiskennella.
Itselläni ei ole paljua, mutta kylpyamme on meren rannan tuntumassa ison kiven juurella. Palju olisi kyllä ihan yes, jos joku sen mulle sinne saareen hommaisi.
Veden läheisyydessä on se hyvä puoli, että merestä tai järvestä saa helposti vettä, jonka saa mukavasti lämmitettyä itselleen sopivaksi.
Se lämmin vesi kiehtoo ihmisiä. Mikäs siinä vedessä on kölliessä, kun vilu ei värisytä kehoa. Ja huonollakin ilmalla voi paljuun pulahtaa. Vaikka talvella.
Ihania nuo paljut. Ihania ovat myös kylpyammeet ja ihania porealtaat
Heikunkeikku - Anonyymi
Se palju on että kaikki mitä voi tehdä perheen eteen. Voisi vakavampaakin ladella äidin hylkäämästä lapsesta, joka löysi tyttärestäni rakkauden. Mutta ei ole minun aisani. Vävy osti halvalla ja laittanut sellaisen pihalleen. Ei sitä kovin ole käytetty, mutta faseen sai tyttäreni siitä rattoisan kuvan lasten kanssa pulikoidessa.
- Anonyymi
Palju varmaan ihan mukava, mutta minua pistää mietityttämään sen hygienia. Kylpyammeessa ja poreammeessa kylvetään yleensä yksikseen, eikä samassa likavedessä lillu puolta tusinaa tai enempää paskavarpaita. Vettäkään ei paljuun joka käytön jälkeen ilmeisesti vaihdeta, sitä kun on siinä satoja litroja, joten en sinne ihan helpolla menisi lilluttelemaan.
- Anonyymi
Ja mikä työ puhdistaa paljun seinämiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yäk sitä limaa, niljaa ja kuolleita ihosoluja jotka paljun seinämiin jää kuin paskavana kylpyammeen reunoille.
Hyi hitosti paljon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin tekee mieli olettaa, että paljutyypit eivät kovin paljoa seinämien puhdistusesta piittaa. - Nm. Mene, tiedä
- Anonyymi
Pienet on murheet.
Alkoi mietityttämään aloituksen funktio. Ettei vaan olisi vilu ja tekisi mieli päästä lämmittelemään. Ja jostain netistä sattunut silmiin jotain lapin mainoksia, missä turistit lekottelevat shampanjalasi kädessä ja pipo päässä komeissa talvimaisemissa höyryävässä paljussa rentoutumassa samalla revontulija katsellen :D
Muistui mieleen hauskis paljujuttu vuosien takaata. Mä olin pöndellä naapurin kundien kans kimpassa jotain duunaamassa. Kundit innokkaita vapaapalokuntalaisia. Saivat virven kautta hälytyksen, että ois niinkuin jollain tulipalo, palju palaa. Herätti ihmetystä, kumma juttu, eiks joku kykene sammuttaa valtavaa vesimäärää sisältävää allasta ilman palokuntaa.
Olen joskus miettinyt paljua pöndelle. Kuitenkin oletettavasti vähäisen käyttömäärän ja paljon duunin takia olen päättänyt olla hankkimatta. Saunoja kun kuitenkin on.
Joku ihmetteli hygieniaa. Niinno kalat pissaa veteen ja ihmiset kuseksii uimahalleissa samaten. Taitaa isompi ongelma kuitenkin olla noit jätevedet. En tunne lainsäädäntöä, mutta periaatteessa jonkinlainen jäteveden käsittely paljuvesillekin pitäis kai olla. Kun kerran rantasaunoillakin pitää olla asia kunnossa.
Muuten, paljuvankilat on nykyisin kiellettyjä. :D
=DW=- Anonyymi
Euroopan ihmisoikeusneuvosto kielsi suomen vankiloiden paljulliset tai yöastia sellit jo 80 luvun alussa.
Eihän tuo kauan kestänyt. Ettei vaan ollut kuluva vuosi kun Helsingin vankilan viimeinen paljuselli osasto sai vessat?
Olikohan jossain muuallakin, en ole varma enkä maailman kaikkia uutisia havainnut?
- Anonyymi
En miekään. Oletan sen olevan muotijuttu, joka on saatava kun naapurissakin on. Ja kun on liikaa rahaa, ei ole mitään väliä, mihin sitä hassaa. Eikä mitään käsitystä maailman murehista, ilmastosta sen enempää kuin mistään muustakaan. - Nm. Turhuuden turut
- Anonyymi
Pistää pihalle pesuvati ja istua siihen ja käyttää erinomaista mielikuvitusta. Paljua tarpeeksi.
No, ehkä ei näin talvella mutta kesällä kumminkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistää pihalle pesuvati ja istua siihen ja käyttää erinomaista mielikuvitusta. Paljua tarpeeksi.
No, ehkä ei näin talvella mutta kesällä kumminkin.Noin sitä on taijettu joskus pienenä tehäkkin. - Nm. Paluu penskaksi
- Anonyymi
Eihän paljussa vesi seiso päivätolkulla. 1-2 päivää ja sitten vesi pois.
Paljussa ei ole puhdistuslaitteita niinkuin uima-altaissa ja ulkoporeammeissa. Niissä vesi voi olla pidempään.
Paljuihin ei mennä iho likaisena. Tietysti ensin peseydytään kunnolla ja vasta sitten mennään paljun lämpöiseen veteen lillumaan.
Mökeillä palju järven tai meren rannalla onkin niin passeli, koska merestä/järvestä saa helposti vettä ja veden poisto käy sukkelaan, kun ottaa vaan korkin pois. Eihän paljussa pestä saippualla itseään, vaan poistovesi on ihan saippuatonta ja luontoystävällistä.
Arvelen kyllä niin, että jos paljussa on kököttäjiä vaikka isäntä ja emäntä ja vieras pariskunta, niin kyllä ne vedet lorotetaan pois seuraavana päivänä.
Jos taas oma väki lilluu paljussa, niin ekan illan jälkeen voi mahdollisesti seuraavana päivänä pujahtaa köllimään, koska vesikin on helppo lämmittää, kun ei ole edellisestä päivästä jäähtynyt niin paljoa.
En usko, että kukaan jättää paljuun vettä pidemmäksi ajaksi kuin korkeintaan kahdeksi päiväksi. Palju ei ole tarkoitettu "veden säilömiseen.".
Heikunkeikku- Anonyymi
Eli palju ei ole tarkoitettu kuivan maan talojen ja tönöjen pihoille, joissa kenties onneton pihakaivo joka kuivuu kerran kesässä.
Palju pitäisi sijoittaa silloin peltikattoisen räystäskourun alle. Saisi edes sateella "puhdasta" vettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli palju ei ole tarkoitettu kuivan maan talojen ja tönöjen pihoille, joissa kenties onneton pihakaivo joka kuivuu kerran kesässä.
Palju pitäisi sijoittaa silloin peltikattoisen räystäskourun alle. Saisi edes sateella "puhdasta" vettä.En tiedä tarkalleen, mihin palju on Tarkoitettu. Rannoilla sen käyttö ainakin on helppoa. Ei tarvitse kraanasta juomavettä törsätä:)
Itselläni ei ole paljua.
Olen ollut kylässä muutaman kerran paljuilemassa. Ne paljut ovat olleet ihan kaupunkialueen
omakotialueella kuivan maan systeemillä. Ovat letkulla sen täyttäneet kaupunkivedellä ja hyvin on mennyt.
Ei palju ole ihanteellinen mielestäni, koska aina se pitää täyttää ja veden lämmittämiseen kuulemma menee koko päivän. Tietäähän sen, kun vesimäärä on niin suuri.
Pojalla on ulkoporeallas (iso), siinä on vesi aina. Hyvät puhdistuslaitteet. Altaassa on kansi, joka pitää veden kivan lämpimänä, ei tarvitse niin kauan aikaa lämmittää kuin jos alkaisi lämmittämään ihan tosi kylmää vettä.
En ole hankkimassa mitään "kuppia" itselleni, muta jos-jos hankkisin, niin se olisi ulkoporeamme. Juuri sen helppouden takia. Paljua en tahtoisi sen työläisyyden takia. Saaressa on kylpyamme. Sen käyttö on viime aikoina ollut vähäinen, kun veden raahaaminen merestä ei ole ollut niin mukavaa. Ei ihan joka päivä viittis. Kun saunaankin pitää raahailla.
Heikunkeikku
En minäkään ymmärrä, mutta ei minun tarvitsekkaan ymmärtää. Riittää kun hän ymmärtää, joka sitä paljua haluaa pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750