Tutkiskelin sitä Corollaa siinä ja oikeastaan minulla vähän se ensivaikutelma pappamallista sitten hälveni.
Toyotaahan pidetään Suomessa ennen kaikkea automerkkinä, jonka päätehtävä on ainoastaan siirtyminen paikasta A paikkaan B. Toyotan yksinkertaisuus on aina iskenyt suomalasiin. Tätä kansanautojen perikuvaa, kun on valmistettu jo pitkään ja tuotu Suomeen. Toyotan mainehan alkoi aikoinaan hiipua, siitä tuli leimallisesti vanhahtava auto, joka leimautui väsähtäneiden eläkeläisten ja puhdittomien köröttelijöiden ajopeliksi. Toyotahan on selvästi suosituin automerkki vanhemman väen keskuudessa. Mietin siinä, että pitäisikö minun tyytyä edustavamman Camryn sijaan fiiniysasteikolla tähän pykälää vaatimattomampaan Corollaan.
Toyotan konservatiivisuuden ansiosta ohjaamoon on helppo kotiutua. Hyväksyin siinä koeajolla sen tosiseikan, että tällä Corollalla ei ole tarkoitus urheilla vaan ajella leppeän rauhallisesti. Väittävät että vaihteisto nykii, mutta kun ajelee siististi niin ei se niin pahasti nylkytä.
Toyotalla on sellainen vahva työläistausta, joten tuo merkki sopii siinä mielessä minulle oikein hyvin.
Mietin siinä muuttaako tämän kohtaaminen käsitystäni Toyotasta ja kyllä se oikeastaan muutti ja alkoi kiinnostaa. Kaverinikin oli mukana ja sanoi, että ei se hänen käsitystään muuttanut ja miksi pitäisi muuttaa.
Se oli perinteinen Toyota hyvine ja huonoine puolineen. Mietin kyllä, että ei ehkä kuitenkaan vedä vertoja Volkswagen Golfin tapaisille sedan- ja farmarimalleille.
Kävin koeajamassa kansan suosikin, Corollan
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotalla oli pitkään ongelmana halvimman teknologian tunkeminen myyntimalleihin, ostettiin exän kanssa 2007 Aurikset eli hänelle se 1,6 torikassi ja mulle 2,2 D-CAT.
Mulle oli ongelmana brittiläinen laatu eli "japanilainen" oli pajalla vähän väliä.
Ajettavuus oli eri luokkaa, karvahatussa oli se perinteinen palkki poikittain takana, mutta mullapa oli erillisjousitus. Kulki kuin juna vrt emon karvalakkiin, jota sai ohjata koko ajan. Jälkeenpäin selvisi, että auto oli tehty 3,5 litran V6-bensalle, jota ei tietenkään tuotu meille koska tilalle tuli Supra. Sillä V6-padalla. Samaan aikaan Japanissa Toyota myi kuin siimaa Toyota Bladea. Sillä V6-padalla. Blade Masterissa oli turboV6 ja neliveto, sopi varmaan hienosti japsiruuhkiin. Perusnauriksella vois näyttää närhen munat 90 % suomiautoista ja nelikolla kaikille.- Anonyymi
Et udko itsekään höpinääsi.
- Anonyymi
Entä melu, se on kuitenkin aina läsnä Corollassa??
- Anonyymi
TÄMÄN KETJUN ALOITUS ON KOPIOITU SKODAN KESKUSTELUPALSTALTA.
- Anonyymi
TÄMÄN KETJUN ALOITUS ON KOPIOITU L E X U S KESKUSTELUPALSTALTA.
- Anonyymi
Mitä se trolli huutaa. Korvat menee lukkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se trolli huutaa. Korvat menee lukkoon.
ENSIMMÄINEN OLI SKODA-PALSTALLA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ENSIMMÄINEN OLI SKODA-PALSTALLA.
Vähempikin HUUTAMINEN riittäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780