Väsynyt mummeli

Anonyymi

Taitaa tulla ylläri ensi vuonna, kun tämä mummeli 69 vee lähtee tulevana jouluna viettämään pyhiä valmiiseen pöytään jonnekin kylpylään tai risteilylle. Kun nyt olen kuunnellut sitä narinaa männä päivinä, että kun joutuu syömään jouluruokia kolmena päivänä peräkkäin ja joutuu juoksemaan "siellä ja täällä joulupöydissä syömässä". Ite olen, vanha ihminen, huhkinut hellan ja uunin vieressä viimeisen pari viikkoa, kantanut kassikaupalla ruokaa, suunnitellut ruokalistoja, kattanut ja korjannut pöytää yhtämittaa, lämmittänyt, jäähdyttänyt, tiskannut, ja taas kattanut ruokia herrasväelle. Aattoiltana meni pitkälle yöhön keittiössä ja eikun joulupäivänä uutta kattausta moneen kertaan. Olenko ravintola? Olen. Olenko rikas? Ilmeisesti olen. On varaa kylmäsuolattuun, savustettuun, sianlihaan, poronlihaan, naudanlihaan, on kakkuja, on juustoja, voi että vaikka mitä, uutta perinnettä ja vanhaa. Talous huutaa hallelujaa, lahjakortteja kiitos, en haluu mummelin ostamaa halpatavarakrääsää, pitää olla lahjakortti että voi ite valita... mummelithan kroisoksia, ei sitä muuten mummelille tultaisi, kun "pitää tulla ja joutuu tulemaan". Olenko joskus sanonut, että pitää. Mistä moinen kuvitelma? Mummo on uunin viereen kasvanut pahka, joka osaa kokata ja jonka kuuluu kokata. Mutta nyt mummeli pistää ensi vuonna elämän niin risaaaseksi ja jouluna ei mummelista näy kuin tyhjät Ainotossut. Nuorempi väki laittaa ihan ite ihanat sapuskansa, vaikka mitä ulkomaan reseptiä, mummo riekkuu jossain muualla joulutunnelmissa. Saattaa peräti vetää läskit silmille kerrankin. Terkuin Sinikka-Mummeli, joka on ollut ite syyllinen uhriutumiseensa.

4

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä Sinikka, pidä lupauksesi ja nauti.

• Anonyymi

Kiitos! Sinikka-mummeli ei peru lupaustaan. On vain vahvistunut mieli siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos! Sinikka-mummeli ei peru lupaustaan. On vain vahvistunut mieli siihen.

Ei taida onnistua koronan takia?

• Hyvä hyvä =) Ei toiselta saisi vaatia liikoja. Pitää osata myös ymmärtää toistakin ihmistä. Ei aina voi vaatia sitä ja tätä lahjaksi tai että pitää olla kaikenmaailman ruuat pöydässä. Sitäpaitsi, jos sukulaiset/perhe tai ystäviä tulee joulua viettämään, niin hekin voisivat edes jotenkin osallistua ruokapuoleen ja joulussahan tunnelma on tärkeintä, että miksi sitä pitää heti alkuunsa ruveta latistamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      11
      2754
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2580
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      178
      2452
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      158
      2092
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1664
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1119
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      84
      868
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      787
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      732
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      723
    Aihe