Minä en ole koskaan ostanut ainuttakaan enkä välitä edes niitten katsomisesta tai varsinkaan kuulemisesta. Rahan tuhlausta.
Ammutko raketteja ?
11
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Itarus.
- Anonyymi
Kun amerikan mantereella linnut kuolivat suurina parvina, syöksyessään lentoon pimeässä, törmäillen talojen seiniin ja puihin, en hyväksy enää ilotulituksia.
Tuskan aiheuttajana on ihminen siinäkin kaikille luontokappaleille, monet turvalliset herkkäkuuloisemmat kotieläimetkin vapisevat pelosta, ymmärtämättä syytä ihmisen (kiinalaisten) kauheaan paukutteluun ja meluamiseen.
Ilmansaasteita lisää tuokin vain älyttömyys!
- Anonyymi
Voihan olla parikin hyvää syytä jättää raketit ostamatta. Nuukuus, tai tuo älyttömyys moisen touhun kanssa. Saatan katsella muiden ampumia raketteja jos vielä "tolpillani"
Nuoruudesta muistan kuinka noin 7 vuotiaana peräti yhden raketin näin, ei silloin ollut tavallisella ihmisellä rahaa syydettäväksi taivaalle kuten nykyisin?
Vai ottavatko niitä pikavippejä että saavat raketit ostettua..kuka tietää.. - Anonyymi
Jos minulla olisi haulikko, ehkä yrittäisin ampua niitä raketteja;)
En ole koskaan ampunut millään muullakaan kuin mitä nyt pentuna ritsoilla, nallipyssyllä ja hernepyssyllä.
Ruotsissa pitää tästä vuodesta lähtien olla rakettienampumislupa poliisilta.
Samanlainen vitsi kai se on kuin ruotsalainen aseenkantolupakin.
Vaikea ymmärtää kuinka poliisilla riittäisi resursseja valvoa rakettien ampumista, kun eivät pysty kontrolloimaan muillakaan aseilla ja pommeilla ampumisia.- Anonyymi
Asun Norjassa ja täällä missä asun sääntö on että raketteja saa ampua tiettyjen kellonaikojen välillä uuden vuoden aattona, olikohan se kello kymmenestä illalla kello yhteen yöllä.
Ja hyvin on toiminut. Lisäksi on vain tietyt paikat mihin pitää kokoontua ampumista varten ja lapsilla vanhemmat mukana.
Suomessahan se ei tietenkään onnistuisi, pölkkypäät kun ei muutenkaan osaa käyttäytyä ja ympäri kännissä kun kekkuloidaan ei mistään mitään tajutakaan.
Itse en ole ostanut raketin rakettia ei siksi että olen pihi vaikka sellaisen roskan ostamiseen olenkin, vaan koska en todellakaan ymmärrä mitä intoa siinä on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun Norjassa ja täällä missä asun sääntö on että raketteja saa ampua tiettyjen kellonaikojen välillä uuden vuoden aattona, olikohan se kello kymmenestä illalla kello yhteen yöllä.
Ja hyvin on toiminut. Lisäksi on vain tietyt paikat mihin pitää kokoontua ampumista varten ja lapsilla vanhemmat mukana.
Suomessahan se ei tietenkään onnistuisi, pölkkypäät kun ei muutenkaan osaa käyttäytyä ja ympäri kännissä kun kekkuloidaan ei mistään mitään tajutakaan.
Itse en ole ostanut raketin rakettia ei siksi että olen pihi vaikka sellaisen roskan ostamiseen olenkin, vaan koska en todellakaan ymmärrä mitä intoa siinä on?Sori vaan, mutta turhaan yleistät suomalaisten pölkkypäiden käyttäytymistä!
Jos olet sellaisten piireissä pyörinyt, omahan on häpeäsi. Anonyymi kirjoitti:
Itse en ole ostanut raketin rakettia ei siksi että olen pihi vaikka sellaisen roskan ostamiseen olenkin, vaan koska en todellakaan ymmärrä mitä intoa siinä on?Norjassahan sitten on lainkuuliaista porukkaa Ruotsiin verrattuna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vLvbM/polis-beskots-med-raketer-i-vanersborg
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/naPAW5/raddningstjansten-beskots-med-raketer
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vQdqG4/ungdomsgang-slog-sonder-patrullbil-och-skot-raketer-mot-polis
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EoPVL5/ungdomar-skot-raketer-mot-polis-och-vaktare
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lke3K/ungdomar-skot-raketer-mot-polis--for-andra-natten-i-rad
Joka vuosi jonkun paukun ostan,
kissanpieruja tai joku pata tarttuu mukaan,
kannatan näin palokuntapoikien toimintaa.
Ostan paukkuni heiltä.
Mielelläni käyn katsomassa isoja ilotulituksia,
sopii mainiosti vuodenvaihteeseen.
Omassa kunnassa paukutellaan kunnolla,
kunnan paukkujen summaa ja määrää en tiedä.
Toivottavasti uudenvuodenaattona on hyvä ja kirkas sää niin näkyvät kauaksi.
On hyvä, että paukuttelu aika on rajoitettu,
Ilotulituksen kieltämistä perustellaan esimerkiksi silmävammoilla,
maailmassa on paljon muitakin juttuja, joita pitäisi kieltää jos lähdetään muutaman
tohelon tai tumpelon vuoksi kieltää.
Ensin pitää tutustua ohjeisiin ja toimia niiden mukaan, vältytään onnettomuuksiin ja suojalasit saa muutamalla eurolla.
Vahingot ovat yleensä ihmisen syytä, harvoin raketit itsestään räjähtelevät.- Anonyymi
Tämäkin asia on valitettavasti saanut aivan toisenlaisen luonteen, koska kolmansista maista tulleet ihmiset ammuskelevat rakettaja väkijoukkoihin. Pakkohan se on lähteä kieltolinjalle. Ostolupa pakollisena Ruotsissa tuli juuri edellä mainitun syyn vuoksi.
Olenpa nähnyt videon jossa Suomessakin nämä nokinaamat ampuvat ilotulitteilla ihmisiä, kas kun liika äly ei päässä pakota ei ole käyttäytymisessä rajojakaan. - Anonyymi
Tellukka näistä uutisista näkee mitä tapahtuu kun ei ole kunnon rangaistuksia lapsi voidaan vakavassa rikoksessa määritellä aikuiseksi ja tuomio on sitten 1 - 25 vuotta istuntoa esim. New Yorkissa poliisin kimppuun käymisestä If a dangerous weapon is used during the altercation, the charge escalates to aggravated assault and the punishment increases in severity to a 1-25 year
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780