C5 Aircross kokemuksia?

Anonyymi

Onko kokemuksia? Olen harkinnut tätä mutta hieman epäilyttää.

13

6295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen ajanut jonkin verran c5 aircross plugaria ja täytyy sanoa, että auto on loistava. Todella hiljainen jopa silloin, kun polttomoottori käy. Kulutus pieni ja jopa nolla, kun latailee riittävästi. Hyvät tilat viidelle hengelle ja laadukas tunnelma auton sisällä. Tämä erittäin todennäköisesti seuraava autoni.

• Anonyymi

Mitenkäs 1.2 puretech bensiinikoneen luotettavuus?
      Ainakin C3:n omistajalta (1.2 puretech 82 hv) kuulin että huollossa olivat huomanneet (olikohan 30-40 tkm ajettu) että jakohihna turvonnut. Oli mennyt takuuseen korjaus ja auto vaihtui toisenmerkkiseen hieman vanhempaan.
      Toinen tapaus oli uudehkossa Opel Crosslandissa (1.2 puretech 130 hv) oli öljynpaineet laskeneet kesken ajon, vian selvitystä useamman päivän ajan. Kuntoon saivat mutta en tiedä mikä oli häiriön aiheuttanut.
      Tämmösiä kuullut...
      Vähän kiinnostais käytetty C5 Aircross, mutta puretech -koneen kesto epäilyttää?
      Siksi ehkä seuraava autoni on uusi tai lähes uusi Fiat Tipo, käytetty Renault Talisman, Jeep Compass, Alfa Romeo Stelvio..

• Anonyymi

Olen nyt ajanu 2 vuotta ks.merkillä, eikä minulla ole moittimista. Aluksi kyllä hieman epäilin ostaessa, mutta ne epäilyt ovat haihtuneet.

• Anonyymi

PureTech vti 82 kone vie öljyä noin litran tuhannella.

• Anonyymi

Uutena ja takuunalaisena toimiva ja hyvä. VTI 82 kone alkaa viemään öljyä n. 80 000 km jälkeen. Ohjaustehostin lakkaa toimimasta. BSI älylaatikko sekoaa.
      Uskoisi että ohjaustehostin toimisi auton iän, mutta Citroenin kohdalla näin ei ole.
      Itsellä Citroen C3 2017, tehostin lakkasi toimimasta 89 000 km kohdalla.
      Ja öljyä menee litra per tuhat km. Ajoltaan muuten hyvä ja pieni kulutus.

• Anonyymi

Jep, sitikassa on itsesuojelu vaisto. Tämän tehtävänä on suojella sitikan aivoja eli bsi yksikköä. Se kun menee virrattomaksi niin kaikki sekoaa, ajonesto menee päälle, pyyhkijät ei toimi yms. Vaikka akku on hyvässä varauksessa, niin herkästi järjestelmä menee economy virransäästötilaan estääkseen lopullisen bsi yksikön sekoamisen.
      Sitikka ja älylaatikko eivät sovi yhteen. Eikä sitikka ja sähkölaitteet.
      Ainoa auto jonka akunvaihto kestää tunnin. Ensin Bsi pitää nukuttaa. Torkahtaa kolmen minuutin päästä. Sitten syväuni. Lopulta herätys vaiheittain.
      Herätys sivuikkunan kautta kytkemällä valot päälle. Eli akunvaihdossa pitää kuskin ikkuna jättää auki. Jos oven avaa bsi yksikön herätys vaiheessa, niin järjestelmä sekoaa.

• Anonyymi

Jep, se BSI yksikkö sijaitsee sisätilan sulakelootan takana ja on samaa yksikköä näiden sulakkeiden kanssa.

Erittäin herkkä sekoamaan. Itse ei kannata akkua vaihtaa, ellei ole tutustunut tähän BSI yksikön haasteeseen.

• Anonyymi

Kaikissa autossa on tuo akun vaihto-ongelma nykyisin. Jos itse vaihtaa, pitää kuskin ovi ja akun paikan luukku (konepelti tai takaluukku) avata hyvissä ajoin, ainakin varttia ennen, jotta auto ensin "nukahtaa". Kun on vaihtanut akun, kannattaa odottaa hetken, että auto taas herää ennenkuin tekee mitään. Usein riittää, että radion pohjustaa uudellen. Monessa uusi akku vaatii sen kertomista myös autolle huoltopäätteellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikissa autossa on tuo akun vaihto-ongelma nykyisin. Jos itse vaihtaa, pitää kuskin ovi ja akun paikan luukku (konepelti tai takaluukku) avata hyvissä ajoin, ainakin varttia ennen, jotta auto ensin "nukahtaa". Kun on vaihtanut akun, kannattaa odottaa hetken, että auto taas herää ennenkuin tekee mitään. Usein riittää, että radion pohjustaa uudellen. Monessa uusi akku vaatii sen kertomista myös autolle huoltopäätteellä.

Juuri näin, Ladojahan ei juuri nyt ole saatavilla, mutta kaikissa nykyaikaisissa autoissa akun irrottamiseen ja uuteen vaihtamiseen liittyy tiettyjä manoovereja. Jos ei tiedä mitä tekee, ei kannata alkaa hommaan ollenkaan.

• Anonyymi

Rapea🍟

• Anonyymi

Ei mitään ongelmaa. Hieno auto, erinomainen ajaa, kulutus hdi:llä 4.4 l/100.
      Aika jo karistaa Esson baarin rapeat mielipiteet mielestä pois. BMW:ssä ja Audissa enemmän vikoja kuin Citroenissa. Niiden laatu ei ole hintansa väärti.

• Anonyymi

Kämppä Facen UK c5 Aircross sivustolla niin voit lukea kokemuksia. Vakavinta on jakopään heikkous joka on johtanut monella moottorivaurioon.

• Anonyymi

Käyppä Facebookin UK C5 Aircross -sivustolla niin voit lukea kokemuksia. Vakavinta siellä mainitaan että on jakopään ketjun heikkous joka on johtanut monella moottorivaurioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe