CFS kiinnostaa

Anonyymi

Hei! Ootte varmaan kuullut Tästä cfs eli väsymysoireyhtymä sairaudesta ku siitä on löytynyt paljo tietoa nyt internetistä :0 ja tutkimuksia. Ei taida keksitty vielä testiä mistä todetaan? Ja mitkä tapahtumat altistaa sille mitä ennen tapahtunut ku ei potilaat varmaan kaikista epäilyksiä uskalla puhua. Mulla on omat vahvat epäilykset itsetuntemuksen takia mitkä vaikuttanut omaan ja että olisiko Mulla tullut cfs myös..
Kuitenkin Mulla on ollu Vähä väliä elämässä niinku masennuksella että mieli väsyy helposti kaikesta uudesta. Nyt kuitenkin on kokonaisvaltaista! Jalat ja kädet on niinku lyijyä ja kaikki painaa, koko aja kohonnut lämpö ja aivastelua mutta ei flunssaa, jatkuva väsymys mutta hirvee Into kuitenki olis tehdä ja touhuta. :0 kylmä tulee myös helposti. Kaikki epämääräiset säryt tuttuja. Ja se että joutuu olemaan niin tarkka mitä syö. Heti jos syö väärää niin jos ei heti niin illalla sen huomaa viimeistään.
Kuitenkin niin tuo raajojen painavuus on ehkä se häiritsevin juttu mikä huomaa varsinkin illalla. Siis ihan ku pieniä painoja ois laitettu :O niin ja sitten kaikki pienet tärähdykset ja kolaukset heti tärähtää niinku jokaisessa nivelessä ja sillai Vähä kipeää.
Taas tuohon cfsään.. Mulla ei ole linkkiä YouTubeen mutta jotku tutkijat olisi hoksannu että jotku kalsiumioni kanavat toimii eritavalla. Toimiskoha Maito tuohonki jotenki ainaki parantavasti ku sitä suositeltiin joskus että illalla juua lämpimänä jos ei tuu uni. Se ainaki toimii siihen

5

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!! Kiinnostaa minua, sinulla samantyylisiä oireita kuin minulla. Kirjoituksestasi jo aikaa , toivottavasti huomaat vastaukseni.

      Olen ollut jo lääkärillä ja hän epäili CFS:ssää , mutta tutkimukset jäi kesken, en jaksanut toisia tutkimuksia (pitkä matka) joka vei kaikki voimat.

    • Vielä lisään , että minulta puuttunut kokonaan vertaistuki. Milloin sinulla alkoi nuo oireet? Pystytkö kävelemään lyhyitä/ pitkiä lenkkejä?
      Minä olin tosi aktiivinen liikkuja , melkein päivittäistä noin 4-8 km: riä.
      Nykyään noin 1 km ............ja palautuminen täysin epänormaalia.

      Palautuminen on epänormaalia liikunnasta ja kodin töistä, tai ihmisten
      tapaamisista.

    • Elimistö ei siis pysty tuottamaan energiaa normaalisti ja kuljettamaan
      happea kudoksiin.
      CFS: ssä juuri PALAUTUMINEN liikunnasta ja muista tavallisista
      elämä aktiiviteista EPÄNORMAALIA.

      CFS voi puhjeta esim. jonkin influenssan jälkiseurauksena.
      You Tubessa tietoa löytyy myös aika paljon.

    • Hei,

      Keskustelustanne ilmeni, että ainakin yksi kirjoittaja ei ole löytänyt vertaistukea tilanteessaan.

      Tukinetissä, https://tukinet.net/ kokoontuu ME/CFS-vertaischat, joka on avoin kaikille, joita aihe kiinnostaa ja koskettaa. Chatin järjestää Suomen ME/CFS-yhdistys. Vertaischat on Tukinetissä aina parittoman viikon maanantaisin klo 16.00-18.00. Cahttiin osallistutaan anonyymisti nimimerkillä. Chatit löytyvät täältä: https://tukinet.net/teemat/me-cfs-vertaischat/ryhmachatit/

      Tukinet.net sivustolla on paljon muitakin palveluita, joista voi saada tukea erilaisissa elämän ongelma- ja kriisitilanteissa.

      Myös MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta löytyy monenlaisat hyödyllistä tietoa. https://mieli.fi/fi

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Kiitoksia paljon!!! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      156
      1912
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1754
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1517
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1223
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      71
      1218
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      68
      1171
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      220
      978
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      68
      796
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      730
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      191
      704
    Aihe