Tojota jäi viimeiseksi

Anonyymi

Poikaset herkuttelevat aina ajatuksella, että Tojota on kaikissa vertailuissa viimeinen. Minäkin olen pitkän elämäni aikana tehnyt monia vuosikausia kestäneitä autojen käyttötestejä saksalaisilla, japanilaisilla ja yhdellä amerikkalaisella autolla. Näiden pitkien käyttötestien perusteella voin helposti laittaa autot paremmusjärjestykseen. Minun testiajoissani parhaiten pärjäsivät japanilaiset autot, seuraavana oli amerikkalainen auto ja perää pitivät saksalaiset suurehkot autot, sillä niitä joutui aina korjaamaan lähes joka paikasta.

Minulla on ikää niin paljon, että saatoin omakohtaisten käyttötestieni perusteella valita jo itselleni viimeisen autoni, jolla ajelen hautaan asti. Viimeiseksi autokseni valitsin tänä syksynä kaksi vuotta vanhan hybridi-Tojotan, sillä katson sen parhaiten soveltuvan vanhalle maaseudulla asustavalle ukolle (viinakauppa tosin on taajamassa). Auto kulkee nykäyksettömästi, se on taloudellinen ja toimintasäde on erittäin pitkä. Sillä pystyy ajelemaan pitkät sukulaisreissut talvellakin, koska kabiinissa on riittävän lämmintä kovillakin pakkasilla. Viimeiseksi jäänyt hybridi-Tojota on siis minulle kaikkein mieluisin ja paras vaihtoehto liikkumiseen.

35

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hauskoja nämä keksityt tarinat ja samalla niin noloja kun tekijäksi paljastuu se yksi tuttumme joka päätyökseen noita satuilee.

• Anonyymi

" Hauskoja nämä keksityt tarinat ja samalla niin noloja kun tekijäksi paljastuu se yksi tuttumme joka päätyökseen noita satuilee. "

Taasen esitettiin paha virhearvio. Tarina ei ole keksitty, vaan jokainen sana on täyttä totta. Tositarinan kirjoittaja ei myöskään se yksi vanha tuttu, vaan ihan toinen vanha eläkemies, joka ei milloinkaan satuile olemattomista asioista.

• Anonyymi kirjoitti:

" Hauskoja nämä keksityt tarinat ja samalla niin noloja kun tekijäksi paljastuu se yksi tuttumme joka päätyökseen noita satuilee. "

Taasen esitettiin paha virhearvio. Tarina ei ole keksitty, vaan jokainen sana on täyttä totta. Tositarinan kirjoittaja ei myöskään se yksi vanha tuttu, vaan ihan toinen vanha eläkemies, joka ei milloinkaan satuile olemattomista asioista.

Hihii, tarkoitetaanko tällä taas minua. Tottahan on ettei meikäpojun jutuissa ole asiaa nimeksikään eikä tarvitse ollakaan kun keskityn pelkästään Tohjon solvaamiseen.

• Anonyymi

Näinhän se on tosielämässä, tohota on tilastojen kun mukaan se auto, joita hankitaan haudan partaalla.

• Anonyymi

Mutta se viimeinen matka tehdään aina Mersulla. Joku roti pitää olla ja tästä maailmasta lähdetään arvokkaasti eikä millään riisiritsalla..

• Anonyymi

Laadukas viimeinen matka ei onnistu Tojolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laadukas viimeinen matka ei onnistu Tojolla.

Ja miksi Toyotaa ei ole koskaan viimeisellä matkalla?
        Koska on pelko että tärinä ja melu herättää kuolleetkin laatikostaan!!

• Anonyymi

Naapurin vaari valitsi viimeiseksi ajopeliksen Valmetin traktorin. Perusteluna oli, että ei ole niin syvää kuoppaa ollut, etteikö siitä Valmetin kanssa päässyt ylös.

• Anonyymi

"Minäkin olen pitkän elämäni aikana tehnyt monia vuosikausia kestäneitä autojen käyttötestejä saksalaisilla, japanilaisilla ja yhdellä amerikkalaisella autolla."

Oma käyttötestini autoilla on kestänyt nyt 34 vuotta. Eri merkkejä on ollut kokeiltua Saksasta ja Ranskasta. Mikään niistä ei ole pettänyt luotettavuuden osalta. Tojokuskit ovat ylivarovaisia hysteerikkoja.
      Heidän mielestään ominaisuukiltaan paljon paremmassa autossa täytyy olla joku koira haudattuna ja siksi he ajavat surkeilla räppän

• Anonyymi

Ja mikä hauskinta näissä "kokeneitten" setämiesten jutuissa on se fakta ettei niillä vanhoilla kokemuksilla ole mitään tekoa nykyaikana. Autot ovat täysin toisenlaisia ja asiat muuttuneet.

• Anonyymi

Myös itselleni Tojota on ehdottomasti viimeinen valinta. Melkein mikä tahansa muu auto käy mutta en kyllä halua ajaa autolla, joka on joka toisella persulla ja eläkeläisten vakio kalustoa.
      Lisäksi tojotat pahasti ylihintaisia ominaisuuksiinsa nähden.

• Anonyymi

" Myös itselleni Tojota on ehdottomasti viimeinen valinta. Melkein mikä tahansa muu auto käy mutta en kyllä halua ajaa autolla, joka on joka toisella persulla ja eläkeläisten vakio kalustoa.
        Lisäksi tojotat pahasti ylihintaisia ominaisuuksiinsa nähden. "

Suomessa on vapaa markkinatalous, joten yksikään autokauppa ei voi myydä pitkiä aikoja edustamiaan automerkkejä ylihintaan, sillä ihmiset voivat vapaasti vertailla eri automerkkejä ennen ostotapahtumaa. Elleivät auton ominaisuudet ole oikeassa suhteessa hintaan, niin kauppoja ei tietenkään synny.

Ei kai yksikään järkevä ihminen jätä ostamatta Tojotaa sen vuoksi, että monet eläke-ukotkin tykkäävät sillä ajella. Paremminkin se on suositus siitä, että auto on varmasti toimiva, sillä eiväthän eläke-ukot viitsi enää autojaan rassailla. He haluavat vain tehdä kauppareissunsa varmatoimisella lämpimällä autolla.

Ilmeisesti Tojota on hinnoiteltu ihan oikein, koska kauppa käy näin hyvin. Tojotan merkkiuskolliset asiakkaat maksavat autoistaan nurkumatta täyden hinnan, sillä silloin he voivat olla varmoja siitä, että pihalla seisoo harmiton ja varmatoiminen ajoneuvo. Elämisessä tahtoo olla murheita ja vastoinkäymisiä muutenkin ihan tarpeeksi, joten on oikein hyvä juttu, että normaali käyttöauto ei enää aiheuta niitä lisää.

• Anonyymi

Oletteko huomanneet sen että vain ja ainoastaan tojokuskit avaavat tällaisia ketjuja joissa he selittelevät miksi ajavat Toyotalla? Ei millään muulla merkillä ajavat joudu selittelemään valintaansa.
      Pitäisi julkisesti selittää että onhan tämä paska mutta luotettava. En haluaisi tuollaista elämää.

• Anonyymi

Niinpä. Jos asia ei vaivaisi niin pappa ajelisi tojollaan tyytyväisenä kylillä ilman näitä avautumisia netissä. Ja kävisi lisäksi kerran kuussa pitkän matkan reissun viinakauppaan.

• Anonyymi

Itse asiassa olisikin kiinnostava tietää, miksi on valittu juuri tämä nykyinen merkki ja malli. Kun kuitenkin merkkikirjo on aika laaja ,mistä valita. Itse pidän paljon ajavana ajomukavuutta tärkeimpänä asiana ja valintani menee länsinaapurin jo ikävä kyllä GM:n toimesta haudattuun merkkiin.

• Anonyymi

Ja sinuakin kiinnostaa Toyota todellakin niin paljon että pitää käydä Toyota-palstalla lukemassa ja kommentoimassa näitä juttuja.

• Anonyymi

" Hihii, minä olenkin ovela ja aloitan ketjuja viattomilla kysymyksillä. Kaiken tarkoituksena on päästä seuraavan tunnin aikana oksentelemaan Tohjoa solvaavia mielipiteitä. Olen tosi nolo ja tiedän sen itsekin mutta kun tämä skitsofrenia. "

Vaikka sinua vaivaisikin paha skitsofrenia tai olisit täydellisesti impotentti, niin siltikään et ole aloittanut tätä ketjua. Minä olen laatinut tämän asiallisen avauskirjoituksen, ja siksi keskustelu onkin ollut pääsääntöisesti asiallista. Eiväthän kaikki keskustelijat tietenkään ymmärrä asioita oikealla tavalla, mutta saa täällä harhapoluillekin astella. Kyllä sieltä päsee takaisin lavealle tielle, jos vain haluja löytyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinuakin kiinnostaa Toyota todellakin niin paljon että pitää käydä Toyota-palstalla lukemassa ja kommentoimassa näitä juttuja.

Olet niin väärässä!
        Minä en koskaan lue tarkoituksella Toyota-palstaa, vaan avaan luettavat viestit Autot ja liikenne/Autot - otsikon alta. Sinne tulee julkaisujärjestyksessä kaikkien merkkien palstoille postatut viestit.

• Anonyymi

Lisäksi tojota saa muovinkin ruostumaan!

• Anonyymi

Mielenkiintoista! Laitatko linkkiä tuohon väittämääsi, niin me muutkin sitten uskomme sekavia horinoitasi....

• Anonyymi

Viime testien mukaan tuo sisämelu ainakin Tojotaa vaivaa joten sopiihan se hyvin jo kuulon alenemasta kärsiville ikäihmisille.

Minua kun tuo sisämelu häiritsee niin valitsen autoni sen ja kivan ajettavuuden mukaan.

Kerran omistaneen Toyota ravin kolaroi vaimoni keulasta kun käsijarru jäi laittamatta päälle jolloin auto vieri parkkipaikan puomiin. Voin kertoa olevan käsittämättömän kallis auto korjata, ainakin etupäästä.

• Anonyymi

"yksikään autokauppa ei voi myydä pitkiä aikoja edustamiaan automerkkejä ylihintaan, sillä ihmiset voivat vapaasti vertailla eri automerkkejä ennen ostotapahtumaa. Elleivät auton ominaisuudet ole oikeassa suhteessa hintaan, niin kauppoja ei tietenkään synny."

Juurikin näin. VW:n valmistamia autoja on ostettu kaksinkertainen määrä Toyotan autoihin jo monia vuosia. Vapaa markkinatalous kertoo hyvin selkeästi millä firmalla on kilpailukykyinen mallisto.

• Anonyymi

Kun on kokemusta germaaneista ja Japseista niin jos seuraavan auton ostan omalla rahalla niin Tojotin on ainoa vaihtoehto. Nyt kun firma antaa mahdollisuden niin germaanimerkitkin on mahdollisia.
        En tiedäolisi passat hyvä mutta ainkin tämä kolmi vuotias A4 on aika pettymys. Ehkä Volkkari osaa tehdä paremman vaihteiston kuin Audi ja ehkä Volkkari kulkee suorempaa eikä valu kallistuksissa kuten Audi.
        Nyt kuitenkin riittää Audin kanssa leikkiminen.
        Bemari ollut huonoin auto ajaa mitä itsellä on ollut.

Mikähän merkki seuraavaksi ? Pitää olla töpseli jotta olisi meidän firmassa kannattava.

• Anonyymi

"jos seuraavan auton ostan omalla rahalla niin Tojotin on ainoa vaihtoehto"
      Laittaisit omaa rahaa autoon jonka suorituskyky ja ergonomia ovat aivan hanurista. En usko. Olet paljon fiksumpi.

• Anonyymi

RAV4 on yllättävän hyvä ergonomialtaan, eikä suorituskykykään ole hassumpi. Käytännön tilanteissa RAV4 on parmepi kuin Audini. Audin DSG ja diesel viiveet tekee autosta kovin tehottoman tuntuisen. Voimaa on mutta se tulee aina liian myöhään.

Sitä paitsi kiinnostavin olisikin RAV4 Prime. En pidä 7s kiihtyvyyttä kovin huonona. Ainakin se parempi kuin Audissani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

RAV4 on yllättävän hyvä ergonomialtaan, eikä suorituskykykään ole hassumpi. Käytännön tilanteissa RAV4 on parmepi kuin Audini. Audin DSG ja diesel viiveet tekee autosta kovin tehottoman tuntuisen. Voimaa on mutta se tulee aina liian myöhään.

Sitä paitsi kiinnostavin olisikin RAV4 Prime. En pidä 7s kiihtyvyyttä kovin huonona. Ainakin se parempi kuin Audissani.

Tuo RAV4 jäi TM:n farkkuvertailussa viimeiseksi. Aika paljon oli sanottavaa maantieajosta. Ruotsissahan tuo feilasi väistökokeen totaalisesti. Ei vaikuta kovin hyvältä peliltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo RAV4 jäi TM:n farkkuvertailussa viimeiseksi. Aika paljon oli sanottavaa maantieajosta. Ruotsissahan tuo feilasi väistökokeen totaalisesti. Ei vaikuta kovin hyvältä peliltä.

Samoin voin suomi24:ssä sanoa, että Corolla jäi myös viimeiseksi pari numeroa aiemmin olleessa farkkuvertailussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mulla Audia ole, mutta mikä on "diisel viive" ? Ei ole omassa Pösössä viivettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin voin suomi24:ssä sanoa, että Corolla jäi myös viimeiseksi pari numeroa aiemmin olleessa farkkuvertailussa.

Ei voi sanoa noin. Corolla tuli toiseksi farkkuvertailussa. Hävisi vain eläkkeelle siirtyvälle Octavialle.
        RAV4 jäi viimeiseksi. Eri juttu.

• Anonyymi

"Mikähän merkki seuraavaksi ? Pitää olla töpseli jotta olisi meidän firmassa kannattava."

Ladattava Prius. Siinä sulla olisi askelmerkit kohdallaan.
      Sanopa miksi ei Priusta.

• Anonyymi

Koska Tesla.

• Anonyymi

Koska Toyota on surkea ja nolo.
        Prius ei kelpaa kenellekään ja halvemmalla saa parempaa.

• Anonyymi

Suhteessa hintaan ladattava Prius on huonoinpien ostosten joukossa kärkipäässä.

• Anonyymi

mulla on tallissa öljynkulutus audi ja pysyy-8000e remontin hinta merkkiliikkeesä

pitäiskö nostaa talon katolle?

• Anonyymi

Kaverillani oli muutama vuosi sitten tällainen "moottoriöljyllä käyvä" Audi, mutta hän pystyi ratkaisemaan ongelman. Hän marssi reippaasti Tojota-liikkeeseen ja osti ttselleen tuliterän Tojotan. Sen jälkeen kaverilla ei ole ollut vaikeuksia autojen kanssa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5480
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      224
      2795
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      41
      2445
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      43
      2151
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2106
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1727
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1500
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1370
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1302
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1267
    Aihe