Braun ja Philips - partakoneiden vertailua

Anonyymi

Braunin plussat:
1. Ajaa tarkemmin kuin Philips.
2. Puhdistaminen nopeampaa ja helpompaa kuin Philipsin puhdistaminen.
3. Ajaa nopeammin kuin Philips.

Braunin miinukset:
1. Teräverkko ei kestä kovin kauan ja on kallis.
2. Kone on painavampi kuin Philips.
3. Braun tärisee enemmän kuin Philips.
4. Yhdellä latauksella ei aja yhtä kauan kuin Philipsillä.

Philipsin plussat:
1. Kone ei tärise kädessä.
2. Teräverkko kestää kauemmin kuin Braunin. Syy: se on paksumpaa metallia kuin Braunissa, ja siksi Philips ei aja kovin tarkasti.
3. Yhdellä latauksella ajaa todella kauan.

Philipsin miinukset:
1. Puhdistaminen on todella hankalaa ja hidasta. Kaikki kolme ajoterää on purettava ja puhdistamisen jälkeen kasattava, mikä on tarkkaa puuhaa. Tätä ei tarvitse tehdä joka ajon jälkeen. Pari kertaa kuussa riittää.
2. Leukaan tuntuu aina jäävän pieni sänki, koska Philips ei aja partaa kovin tarkasti.

8

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ajanut partani molemmilla ! Brauni jolla on jo ikää jättää muutaman pitkän karvan ja on äänekäs. Ajan mieluummin Philipsillä koska sillä lähtee kaikki pois ja ajon jälkeen vesihanan alle ja sillä selvä .

      • Anonyymi

        "ajon jälkeen vesihanan alle ja sillä selvä ."

        Pyörivillä leikkuuterillä varustetuissa Philipseissä tämä ei riitä, sillä teräkoteloihin kertyy tiukasti pakkautuneita partakarvoja ajan mittaan. Jos näitä ei silloin tällöin poista purkamalla terät auki, leikkuuteho heikkenee, koska partakarvoja ei enää mahdu täpötäysiin ahtaisiin teräyksiköihin.

        Partakarvat ovat niin tiukasti pakkautuneina, että ne eivät poistu tavallisella vesipesulla ellei teriä pura osiinsa silloin tällöin. Philipsin ohjeessa kehotetaan purkamaan terät puhdistusta varten kerran kuussa, mutta olen itse tehnyt sen kahden viikon välein.

        Terien kokoaminen on aika tarkkaa puuhaa, joka saattaa tuottaa ongelmia ikääntyneille, joilla kädet tärisevät ja näkö on heikentynyt.

        Itsellänikin on ollut kumpiakin koneita, enkä ota kantaa intohimoisesti kummankaan puolesta. Parhaillaankin omistan kolme Braunia ja yhden Philipsin.


      • Anonyymi

        Pihilipsilllä nimenomaan ei lähde kaikki pois!

        Vehje jättää pienen sängen. Muinaiset mallit ilman sitä "partakrvojen nostomekanismia" jättivät varsin reilun sängen, muttei tämä nostosysteemikään ole ongelmaa täysin poistanut.

        Braunilla saa siis naaman "vauvanpepun sileäksi", mutta aika tavalla saa kyllä hinkata.... tosin kertavedolla ei tule sileää Philipsilläkään. Mikä lie naamassani vikana, kun joutuu molemmilla konetyypeilla hartaudella hinkkaamaan....

        Yksittäisten "lankojen" jättö leikkaamatta oli Braunin perisynti taannoin. Jos joku karva jäi yhtenä päivänä leikkaamaatta, se oli seuraavana päivänä jo liian pitkä ja taipui pois teräverkon tieltä. Pari päivää myöhemmin kiva hiffata, että on jo sentin karva yksinään törröttämässä. Em. ongelma poistui, kun Braun äkkäsi lisätä näille pitkille kervoille tarkoitetun "niittokoneen" kahden teräverkon väliin.

        Ei ihan reilu vertailu, jos vastakkain on uusin hilipsi ja Braunilta halvin mahdollinen tai vuosikymmenien takainen malli, missä ei ole "niittokonetta" teräverkkojen välissä.

        Molempia on siis tullut vuosien mittaan käytettyä. Philipsin teräsysteemi on melkoinen himmeli ja vaikea puhdistettava, jos kone ei ole vesipestävä. Vesipesun kanssa OK. Braunin teräsysteemin saa puhtaaksi ilmankin.

        Akun kestossa Philips on vähän parempi.

        Merkin vaihto tullut tehtyä ... ainakin 3 kertaa. Aina on ollut viikon naama ihan ruvella ennen kuin iho on tottunut erilaiseen teräverkkoon. Tässä siis puntit tasan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihilipsilllä nimenomaan ei lähde kaikki pois!

        Vehje jättää pienen sängen. Muinaiset mallit ilman sitä "partakrvojen nostomekanismia" jättivät varsin reilun sängen, muttei tämä nostosysteemikään ole ongelmaa täysin poistanut.

        Braunilla saa siis naaman "vauvanpepun sileäksi", mutta aika tavalla saa kyllä hinkata.... tosin kertavedolla ei tule sileää Philipsilläkään. Mikä lie naamassani vikana, kun joutuu molemmilla konetyypeilla hartaudella hinkkaamaan....

        Yksittäisten "lankojen" jättö leikkaamatta oli Braunin perisynti taannoin. Jos joku karva jäi yhtenä päivänä leikkaamaatta, se oli seuraavana päivänä jo liian pitkä ja taipui pois teräverkon tieltä. Pari päivää myöhemmin kiva hiffata, että on jo sentin karva yksinään törröttämässä. Em. ongelma poistui, kun Braun äkkäsi lisätä näille pitkille kervoille tarkoitetun "niittokoneen" kahden teräverkon väliin.

        Ei ihan reilu vertailu, jos vastakkain on uusin hilipsi ja Braunilta halvin mahdollinen tai vuosikymmenien takainen malli, missä ei ole "niittokonetta" teräverkkojen välissä.

        Molempia on siis tullut vuosien mittaan käytettyä. Philipsin teräsysteemi on melkoinen himmeli ja vaikea puhdistettava, jos kone ei ole vesipestävä. Vesipesun kanssa OK. Braunin teräsysteemin saa puhtaaksi ilmankin.

        Akun kestossa Philips on vähän parempi.

        Merkin vaihto tullut tehtyä ... ainakin 3 kertaa. Aina on ollut viikon naama ihan ruvella ennen kuin iho on tottunut erilaiseen teräverkkoon. Tässä siis puntit tasan.

        "Akun kestossa Philips on vähän parempi. "

        Tämä johtuu siitä, että Philipsin pyörivä eli jatkuva liike kuluttaa virtaa vähemmän kuin Braunin edestakainen tärinä. Kun terä liikkuu edestakaisin, se käytännössä siis pysähtyy aina liikkeen suunnan vaihtuessa, ja terän uudelleen liikkeelle saaminen on raskaampi homma sähkönkulutukselle kuin jatkuva yhdensuuntainen liike.

        Olen samaa mieltä kanssasi lähes kaikesta. 😁 Philipsini on vesipestävä, mutta jotta kaikki karvat saa pois, on terät purettava joka tapauksessa. Varsinainen puhdistaminen käy sitten kyllä helposti hanan alla. Suurin homma onkin terien kasaaminen puhdistuksen jälkeen.


    • Anonyymi

      braunin niittokone versio on paras, oli aikoinaa philips sitten ostin braun:in eipä ole enää philipsiin palaamista.

    • Anonyymi

      Omani ihoni ei kestä Braunin leikkuutekniikkaa.

    • Anonyymi

      Minä ostin juuri Braunin 300s -koneen, Philipsiä ollut aiemmin: moottori on jämerä, huomasin heti.

      Tuntuu hyvälle pelille tuo, mietin vain kun tuossakin on se että ei haittaa jos pudottaa ammeessakin kylpiessään ammeeseen jos akulla ajaa, mitenkähän partavaahdon kanssa jos ajaa, tulisiko sileämpi tulos?

    • Anonyymi

      Vajaat neljä vuotta vanhasta Saksan Amazonista ostetusta noin 70 euron hintaisesta Philipsistä meni lopulta jokin leikkuuterä rikki tai teräverkkoon tuli jokin vähäinen särö, koska ajo alkoi raapia ihoa. Niinpä ostin 60 euron uuden Philipsin Verkkokauppa.comista Jätkäsaaresta.

      Ajokokemusta on nyt peräti yhden aamun osalta 😁, joten voin vakaalla rintaäänellä sanoa, että Philips on näemmä ohentanut teräverkkojaan, koska kone ajaa lähes yhtä tarkasti kuin Braun. On tietysti mahdollista, että ohuempi teräverkko lyhentää verkon ikää. Jää nähtäväksi. Muitakin koneita on varalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe