Rakettien / patojen ampuminen laivojen kansilta

Anonyymi

Onko niin että ulkokansilla joilla tupakointi on sallittu on laillista tehdä myös muita tulitöitä, kuten ammuskella ilotulitteita? Merellähän raketit eivät ainakaan ole vaarallisia, koska eivät voi osua rakennuksiin.

18

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eri käytäntöjä. Kysy varustamolta, miten asia on heidän laivoillaan.

      • Anonyymi

        Millä varustamolla mahtaa olla ilotulitteita salliva käytäntö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä varustamolla mahtaa olla ilotulitteita salliva käytäntö?

        Mitä sanaa et ymmärtänyt: "Kysy varustamolta, miten asia on heidän laivoillaan."?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sanaa et ymmärtänyt: "Kysy varustamolta, miten asia on heidän laivoillaan."?

        Miltä varustamolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä varustamolta?

        No lähinnä kait niiltä, joilla aiot matkustaa.
        Mitä epäselvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No lähinnä kait niiltä, joilla aiot matkustaa.
        Mitä epäselvää?

        Matkustaa? Tarkoitushan on ainoastaan löytää ilotulitteille sopiva laukaisualusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkustaa? Tarkoitushan on ainoastaan löytää ilotulitteille sopiva laukaisualusta.

        Aha, peräkamarilaiselle onkin uutta se, että laiva liikkuu ja sillä olevat henkilökuntaan kuulumattomat matkustavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä varustamolta?

        Olet kyllä uusavuttomien aatelia. Ressukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha, peräkamarilaiselle onkin uutta se, että laiva liikkuu ja sillä olevat henkilökuntaan kuulumattomat matkustavat.

        Peräkyläläiselle maakrapulaiselle tiedoksi laivojen "kamareita" kutsuttavan hyteiksi. Miehistön taukotila on puolestaan messi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkyläläiselle maakrapulaiselle tiedoksi laivojen "kamareita" kutsuttavan hyteiksi. Miehistön taukotila on puolestaan messi.

        Niissä siis niitä patoja paukutellaan.


    • Anonyymi

      Tuskin. Uuden vuoden risteilyjen yhteydessä luki, että laivan kannelta ei voi ampua raketteja.
      Ehkä turvallisuusriski.

      • Anonyymi

        Loppiaisena on vasta tarkoitus mennä risteilylle. Heräsi ajatus että mikäli uudenvuoden vietosta jää ammuttavaa voisi paukutella ne pois laivalla.


    • Ainakin Tallink-Siljalla asia on hyvin yksinkertainen, et saa tuoda ilotulitusvälineistöä laivaan, joten et saa niitä siellä myös ampuakkaan:
      "Vaaralliset aineet ja esineet
      Matkustajat eivät saa tuoda laivalle vaarallisia esineitä tai aineita. Avotulen (myös kynttilät) sytyttäminen laivalla on kielletty. Rakettien ja muiden ilotulitteiden tuominen laivoille on myös ehdottomasti kiellettyä.
      Aseiden kuljettamisessa on rajoituksia, ole yhteydessä Myyntipalveluumme."

      Muilta yhtiöllä en löytänyt yhtä yksityiskohtaista sääntöä ilotulitteita koskien, mutta niidenkin sääntöjä lukiessa, uskon että mikäli matkustajan laukut tutkittaisiin, niin ilotulitteiden tuonti laivaan kiellettäisiin.

      • Anonyymi

        "Eri käytäntöjä. Kysy varustamolta, miten asia on heidän laivoillaan."
        Kyllä tuossa joku sanoo, että jotkut varustamot sallivat, jotkut eivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eri käytäntöjä. Kysy varustamolta, miten asia on heidän laivoillaan."
        Kyllä tuossa joku sanoo, että jotkut varustamot sallivat, jotkut eivät.

        Pitää paikkansa. En nyt muista varustamon tai laivan nimeä, mutta aikoinaan oltiin Laosissa käymässä laajemmin reppureissun yhteydessä, siellä oli joku juhlapäivä ja porukka ampui jokilaivaltamme (Mekong-joki) estoitta isompiakin raketteja. Eihän se varsinainen risteilyalus ollut, vaan enemmänkin yhteysalus. Kuitenkin tämä varustamo selvästi salli ilotulitteet.


      • Anonyymi

        Et kai sä onneton olettanut, että aloitus olisi asiaa. Puhdas provo.


    • Anonyymi

      Mitäs turhia kyselet. Ota ilotulitteet mukaan, mene kannelle ja ala paukuttaa. Siinähän tuo selviää.
      Vai eikö mamis ukkalla?

    • Anonyymi

      Saako ilotulitteita kuljettaa Venäjän tullin läpi? Tarkoitus olisi käydä ostamassa raketit Sikupillin Prismasta ja ajella Narvan ja Leningradin kehätien kautta Suomeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe