Minulla todettiin meningeooma ja se leikattiin jo parin päivän sisällä pois. Aluksi oli epäselvää onko kyse hyvälaatuista kasvaimesta vai ei ja patologin lausuntoa vielä odottelen, mutta neurokirurgi oli sitä mieltä että kasvain oli hyvälaatuinen. Pääsin nopsaan sairaalasta pois ja nyt vasta kotosalla olen alkanut prosessoida koko asiaa. Voinko sanoa että minulla on ollut syöpä? Voinko liittyä syöpäyhdistyksen tai potilasjärjestöön? Olenko oikeutettu Kelan sopeutumiskurssille tai syöpäsairaiden kuntoutuslomaan? Lasketaanko hyvälaatuiset kasvaimet syöväksi vai ei? Jos kasvain leikataan pois, niin en tietenkään enää sairasta mitään mutta fyysisesti toivun leikkauksesta ja henkisesti yritän ymmärtää mitä tapahtui ja mikä on tulevaisuus...
Mikä lasketaan syöväksi?
1
263
Vastaukset
- Anonyymi
Jos neurokirurgi oli sitä mieltä että kasvain oli hyvänlaatuinen ja se osoittautuisi sellaiseksi eli syöpäsoluja ei löytyisi, ei kyseessä ole syöpä. Syöpä on pahanlaatuisten kasvaimien aiheuttama sairaus, jossa solujen epänormaali kasvu aiheuttaa syöpäkasvaimia.
Syöpäyhdistykseen voi varmaan liittyä vaikka itsellä ei syöpää olisi ollutkaan.
Sopeutumiskursseista yms. sinun on kysyttävä Kelalta.
Jos kasvain todetaan hyvänlaatuiseksi et enää sairasta mitään, mutta jos syöpäsoluja löytyy, hoito tietysti jatkuu. Pelkkä syöpäkasvaimen poisto ei takaa etteikö se olisi ehtinyt metastoitua ja etteikö syöpäsoluja olisi jäänyt elimistöön.
Kun saat patologin lausunnon tiedät sitten enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1751988Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561417Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2051240Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561152Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus781102Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e381037- 67957
- 62946
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy212893Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.95868