Lämmitys auto-tilassa vai manuaalilla?

Anonyymi

Hieman uusi tuttavuus tämä 10 v vanha volvo. Niimpä kysyn neuvoja. Jos pidän lämmityksen/ilmastoinnin AUTO tilassa, ei aamuisin ala puhaltaa lämmintä sisälle juurikaan. Jos taas laitan namikoista lämmönt tulemaan volyymillä jalkoihin, keskelle ja ikkunaan, on jokseenkin hidasta lämpeneminen. Sitten jos on AUTO tilassa niin kun laittaa etulasin lämmittimen päälle, auto tila menee pois. Ei näistä selvää ota, tai sitten olen vain tyhmä.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohjekirjassa kerrotaan asia selkeästi.

      • Anonyymi

        Mutta eihän ohjekirjoja koskaan lueta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän ohjekirjoja koskaan lueta.

        Juu, onhan niitäkin idiootteja jotka eivät ymmärrä/osaa lukea.


    • Anonyymi

      Auto-tilassa jaetaan lämpöä tasaisesti eri suuttimista eikä puhallin pyöri kovemmin ennenkuin kennon nesteen lämpötila on kohonnut esim 50 C yli. Tuulilasivalinta antaa täyden puhalluksen heti, jotta lasi saataisiin nopeasti kirkkaaksi. Myös ilmastointi saattaa kytkeytyä päälle kuivattamaan ilmaa.

    • Anonyymi

      Ihan normaalia, että vie 10-15 minuuttia ennen kuin alkaa nollakeleilläkään tulla reippaammin lämpöä matkustamoon. Näissä on etusijalla moottorin saaminen käyntilämpöön, vasta sitten aletaan luovuttaa automaatilla lämpöä sisätiloihin.

      • Anonyymi

        Ai 10 vuotta vanhoissa Volvoissako? Ei kaikki kuulemasi ja lukemasi päde ihan kaikkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai 10 vuotta vanhoissa Volvoissako? Ei kaikki kuulemasi ja lukemasi päde ihan kaikkeen.

        Niin. Toisin kuin sinä, olen omistanut puolenkymmentä eri ikäistä volvoa, niinkin mahtuu niin 10v ikäistä kuin nuorempaa ja vanhempaa (tämänhetkinen on 5v vanha). III-koppaisen v70:n osalta kokemus oli tuo kerrottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai 10 vuotta vanhoissa Volvoissako? Ei kaikki kuulemasi ja lukemasi päde ihan kaikkeen.

        MInulla oli jo vuoden 1997 mallin Volvossa tuollainen mahdollisuus lämmityksen/ilmastoinnin säädöissä. Olen kuullut, että saksalaisiinkin autoihin saadaan nyt joitakin automaatiotoimintoja kovasta lisämaksusta. ;).


    • Anonyymi

      Sä voit myös tehdä nuotion takakonttiin, jolloin auto lämpiää vielä nopeammin.

      • Anonyymi

        Ai kun olet hauska, ei vaan, olet tyhmä ja yksinkertainen poika.


    • Anonyymi

      Pidä aina automaatilla. Valitse vain lämpötila ja odota. Automaatti hoitaa säädön kunhan moottori lämpenee.

      Näin olen menetellyt 20v vanhan Saabin kannssa. Lämpöä riittää ja lasit pysyvät auki. Toinen skandinavian oloihin suunniteltu tominee samalla periaatteella.

      Toisin on monessa muussa. Uudella Japanilaisvalmisteisella (nimen alkukirjain M) vuokra-autolla ajettiin sivulasit huurteessa. Myös takana vaikka siellä ei istunut ketään. Puhallin jäi liian pienelle automaattiasennossa. Puhallinta oli pakko ohjata manuaalisesti. Edessä kojelaudan muitoilun vuoksi suuttimia ei saanut käännettyä sivulaseille, takana ei ollut sivupalkeissa ilmasuuttimia lainkaan. Skandeissa ei ole tällaisia mokia ilmastointilaitteissa.

      • Anonyymi

        Eikö Volvossa koskaan tuulilasi huurru missään tilanteessa, että pitää laittaa täydet puhallukset lasille??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Volvossa koskaan tuulilasi huurru missään tilanteessa, että pitää laittaa täydet puhallukset lasille??

        Tällaiseenkin olen joskus räntäisellä nollakelillä törmännyt, jopa Volvollani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaiseenkin olen joskus räntäisellä nollakelillä törmännyt, jopa Volvollani.

        No ihmettelinkin onko joku pystynyt fysiikan ja kemian lakeja kiertämään.


    • Anonyymi

      Ottaa rajusti eteen kun ajelen Volvollani (santanderin) ja roiskutan rapaa ja loskaa bussia odottavian luusereiden päälle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe