Ja olen "hiukan" hämmentynyt nytten. Sinussa on paljon asioita, joita en tiennytkään. En tarkoita tätä nyt hyvällä, vaan koko tilanne "resetoutuu" nyt. Et ehkä olekkaan sitä mitä olen etsinyt? Huono itsetuntosi saattaa olla ratkaiseva naula tässä arkussa...
Enempää on nyt paha sanoa. Muuttunut tilanne vaatii jonkin verran purtamista.
Kävin katsomassa Facebook profiiliasi...
60
724
Vastaukset
- Anonyymi
mikset vastaa mu 2 viestii
- Anonyymi
Et oo laittanut. Taitaa olla eri ihminen kuitenkin tässä kyseessä.
- Anonyymi
Onko aloittajalla hyvä itsetunto? Miten päätelee toisella olevan huonon? Omasta mielestäni huono itsetunto ei tee ihmisestä huonompaa. Mutta joskus jos on oikein huono, voi mutkistaa suhteita toisiin ihmisiin kylläkin.
- Anonyymi
Asioita on helppo päätellä kun osaa. Somesta saa hyvän käsityksen ja kun vertaa sitä siihen ihmiseen oikeasti, niin on helppo sanoa hänestä hyvinkin paljon. ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioita on helppo päätellä kun osaa. Somesta saa hyvän käsityksen ja kun vertaa sitä siihen ihmiseen oikeasti, niin on helppo sanoa hänestä hyvinkin paljon. ap
Mutta onko itselläsi hyvä? Minulla ei ole hyvä, mutta olen tehnyt töitä sen eteen, että sen kanssa mitä on, pärjää. Siis ja en kirjoita kaivattusi ominaisuudessa, vaan kerron oman käsityksen itsetunnosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta onko itselläsi hyvä? Minulla ei ole hyvä, mutta olen tehnyt töitä sen eteen, että sen kanssa mitä on, pärjää. Siis ja en kirjoita kaivattusi ominaisuudessa, vaan kerron oman käsityksen itsetunnosta.
Sanoisin että itsetuntoni on täydellinen. ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😲 En ehkä haluaisi kaltaistasi tuntea... T. Edellinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😲 En ehkä haluaisi kaltaistasi tuntea... T. Edellinen
Aivan, ymmärrän kyllä. ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään mitään "täydellistä" katselisi. Sairasta. Sivusta heitän. Johtopäätös AP on mentaalisesti sairas yksilö. Sulla on varmaan ihan vitun täydelliset vanhemmatkin, kun tuollaisen kusipään kasvatti.
- Anonyymi
Lol. No ei oo mulle varmaankaan koska oon tarkka mitä jaan. Resetoi sinä nyt vaan itsesi kiitos.
- Anonyymi
Niin no yksinäisen ihmisen olisi varmaan parempi olla olematta koko facebookissa.
- Anonyymi
Juu niinpä. Vähän aloittajalla taitaa mielikuvitus temputa. Jos poistais koko tilinsä.
- Anonyymi
Avaatko vähän?
- Anonyymi
Mitä haluat tietää? Sen että jotkut ihmiset eivät ole rehellisiä tai jättävät asioita vain sanomatta? Vai sen että totuus löytyy suhteellisen helposti lopulta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä haluat tietää? Sen että jotkut ihmiset eivät ole rehellisiä tai jättävät asioita vain sanomatta? Vai sen että totuus löytyy suhteellisen helposti lopulta?
No mitä oli jättänyt kertomatta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä oli jättänyt kertomatta?
Aika monta tärkeää seikkaa. Mutta pahinta tässä on todistaa kuinka huono itsetunto hänellä on! Hän ei ole rehellinen tai sitten hän on vain niin julmetun idiotti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta tärkeää seikkaa. Mutta pahinta tässä on todistaa kuinka huono itsetunto hänellä on! Hän ei ole rehellinen tai sitten hän on vain niin julmetun idiotti.
Mistä hän on valehdellut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä hän on valehdellut?
Tunteistaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunteistaan...
Ja tämä kävi ilmi siellä somessa miten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tämä kävi ilmi siellä somessa miten?
Sinua kiinnostaa nyt aika paljon...? Tunteista ei voi somessa mitään tietää. Mutta kun hänet olen monta kertaa tavannut ja tiedän hänen tunteistaan, niin huomaan kuinka kovassa ristiriidassa ne ovat hänen persoonallisuutensa kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua kiinnostaa nyt aika paljon...? Tunteista ei voi somessa mitään tietää. Mutta kun hänet olen monta kertaa tavannut ja tiedän hänen tunteistaan, niin huomaan kuinka kovassa ristiriidassa ne ovat hänen persoonallisuutensa kanssa.
Minua kiinnostaa millainen ajatuksenjuoksu on ihmisellä joka perustaa mielipiteensä facebook-päivityksiin eikä tosielämän tapahtumiin :D Mutta taitaa olla tässä jotain katkeruutta ja pettymystä taustalla, joka sumentaa normaalin arvostelukyvyn. Et osaa edes laittaa konkreettista esimerkkiä, joten mietin tosiaan; mitä haet tällä avautumisella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua kiinnostaa millainen ajatuksenjuoksu on ihmisellä joka perustaa mielipiteensä facebook-päivityksiin eikä tosielämän tapahtumiin :D Mutta taitaa olla tässä jotain katkeruutta ja pettymystä taustalla, joka sumentaa normaalin arvostelukyvyn. Et osaa edes laittaa konkreettista esimerkkiä, joten mietin tosiaan; mitä haet tällä avautumisella?
Olen sitten väärä ihminen keskustelemaan aiheesta kanssasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No olet juuri oikea ihminen tähän keskusteluun; juurihan sanoit että tunnette oikeassa elämässä? Miksi siis koet, että sosiaalisen median välittämä kuva on juuri se oikea versio hänestä sekä hänen persoonallisuudestaan? Miksi et perusta mielipidettäsi hänestä oikean elämän tapahtumien pohjalta? Kuulostat todella epäjohdonmukaiselta ihmiseltä tekstisi perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikeesti perustaa jollekin facebookille ajatustensa kirjon toisesta niin kannattasko poistua kokonaan. Tosin itellä vähä eri ajatuksia ja en liity sun asiaan koska oon varattu. Se oiski läppä et joku valittais mulle varatulle ihmiselle siitä et sen näkee facesta 😂 mutjuu. Kiinnostas tietää et miten ilmeni muka huono itsetunto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No olet juuri oikea ihminen tähän keskusteluun; juurihan sanoit että tunnette oikeassa elämässä? Miksi siis koet, että sosiaalisen median välittämä kuva on juuri se oikea versio hänestä sekä hänen persoonallisuudestaan? Miksi et perusta mielipidettäsi hänestä oikean elämän tapahtumien pohjalta? Kuulostat todella epäjohdonmukaiselta ihmiseltä tekstisi perusteella.
Tarkoitatko että hän ei olisi sellainen kuin profiilissaan antaa kuvan? Mistä se kertoisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko että hän ei olisi sellainen kuin profiilissaan antaa kuvan? Mistä se kertoisi?
Puhutko nyt kuvista vai päivityksistä? Et hirveän selkeästi ilmaise itseäsi 😂
Ja puhut vielä, että on valehdellut tunteistaan? En tajua, miten voit tuollaista päätellä somesta? Tähän toivoisin selvennystä myös 😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutko nyt kuvista vai päivityksistä? Et hirveän selkeästi ilmaise itseäsi 😂
Ja puhut vielä, että on valehdellut tunteistaan? En tajua, miten voit tuollaista päätellä somesta? Tähän toivoisin selvennystä myös 😆Voit pohtia asiaa nyt yksinäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voit pohtia asiaa nyt yksinäsi.
😂😂 Asia harvinaisen selvä. Onnea valitsemallasi tiellä. Älä anna elämän katkeroittaa. 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂😂 Asia harvinaisen selvä. Onnea valitsemallasi tiellä. Älä anna elämän katkeroittaa. 😉
Tämä oli hyvä kommentti😂
Sivusta
- Anonyymi
Ei minulla ole Facebook-profiilia.
- Anonyymi
Ehkä ei ollut sinulle? Tai ehkä sulla onkin profiili? Kuulostaa todella mysteeriseltä...
- Anonyymi
Ehkä et ole koskaan välittänyt kysyä henkilöltä suoraan, vaan tehnyt omia päätelmiäsi..niin kuin nytkin. Suurin osa jengistä nyt on aika paljon muutakin/erilaisia kuin someprofiilinsa.
- Anonyymi
Tavallaan ehkä olet oikeassakin?
- Anonyymi
Ja nimenomaan sitä muuta. Eihän profiileissa näy kuin pintaa ja kuuluuko muuta näkyäkään? Tutustuminen tapahtuu elävässä elämässä kasvotusten puhumalla.
- Anonyymi
Onpa helpottavaa. Jos nyt vihdoin jätät mut rauhaan.
- Anonyymi
Ihan samalla tavalla jatkan kuin ennenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samalla tavalla jatkan kuin ennenkin.
Niin mäkin. Tsori
Sivusta
- Anonyymi
Kävitkö ap J:N profiilissa?
- Anonyymi
En käynnyt. ap
- Anonyymi
Aloittaja heijastelee selvästi omia pelkoja toiseen, josta näyttää välittävän. Ihminen muuttuu ajan kanssa, toiset enemmän kuin toiset. Surullista..
- Anonyymi
Miksi helvetissä koet tarvetta kommentoida näin? Et tiedä mitään asiasta. Tyhmyys loistaa.
- Anonyymi
Facebook-päivityksistä voi tosiaankin päätellä hyvin paljon.
Ensinnäkin, jos ihmisellä on julkisesti näkyvillä kaikille kaverilista ja päivityksiä , se osoittaa tyhmyyttä.
Vain kavereille näkyvistä facebookin päivityksistä voi myös päätellä hyvin paljon.
Jos koulutuksena lukee "elämän kova koulu", on tyhmä .
Jos jakaa päivittäin selfieitä tyyliin "minä edestä, minä oikealta, minä takaa.... " on huomionhakuinen ja itsetunto-ongelmainen. Jos päivitykset ovat tyyliin minäminäminäminäminä, ei luonteen päättelyyn paljoa tarvita.
Jos jakaa vain jotain testituloksia tai enkelisivujen idiotismeja ja huonosti skaalattuihin, venytettyihin suttaisiin kuviin ympättyjä kuluneita aforismeja, on tyhmä.
Jos lähettää ketjukirjeviestejä tai spämmää jollain sydämillä "tukea rintasyöpää sairastaville" on tyhmä, palikka eikä ymmärrä ketjukirjeiden ja hömppäviestien ärsyttävyyttä ja vaaroja.
Tässä muutama aluksi. Facebook-profiilin perusteella, samoin instakuvien, voi päätellä todellakin erittäin paljon ihmisen luonteesta ja älykkyydestä.- Anonyymi
Ihmiset voi myös tahallisesti harhauttaa tyhmiä ihmisiä sometilien sisällöllään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset voi myös tahallisesti harhauttaa tyhmiä ihmisiä sometilien sisällöllään.
Aloittaja on prostituoitu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo pelkkä oikeinkirjoitustaito ja sanavalinnat kertovat hyvin paljon persoonasta. Tuosta harhauttamisteoriastasi toteaisin, että en oikein tältä istumalta ja ilman perusteluita usko, että kukaan tahallaan haluaisi esiintyä julkisesti tampiona. Sometilejähän tutkiskelevat mahdollisten ihailijoiden lisäksi myös uteliaat naapurit, työnantajat, mahdolliset tulevat työnantajat, yhteistyökumppanit, sukulaiset, asiakkaat - vain muutamia ihmisryhmiä mainitakseni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo pelkkä oikeinkirjoitustaito ja sanavalinnat kertovat hyvin paljon persoonasta. Tuosta harhauttamisteoriastasi toteaisin, että en oikein tältä istumalta ja ilman perusteluita usko, että kukaan tahallaan haluaisi esiintyä julkisesti tampiona. Sometilejähän tutkiskelevat mahdollisten ihailijoiden lisäksi myös uteliaat naapurit, työnantajat, mahdolliset tulevat työnantajat, yhteistyökumppanit, sukulaiset, asiakkaat - vain muutamia ihmisryhmiä mainitakseni.
Oma taitosi se vasta oikein loistaa 😂 Sitä nyt oikein ollaan niin hienoa ihmistä.
- Anonyymi
Vittu sä olet tampio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittu sä olet tampio.
Elämänkoululaisten huolellaperustellut, jämäkät mielipiteet jyllää :D
- Anonyymi
Sekin kertoo ihmisestä jotain, jos profiilia ei ole somessa. Tai on somessa, mutta ei koskaan julkaise mitään, vaan kyttää ja arvostelee muiden julkaisuja. 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekin kertoo ihmisestä jotain, jos profiilia ei ole somessa. Tai on somessa, mutta ei koskaan julkaise mitään, vaan kyttää ja arvostelee muiden julkaisuja. 😉
Ehkä Ap kävi kirjautuneena jonkun muun tunnuksilla?
- Anonyymi
No mitäs sinne someen olis niinku luvallista laittaa?
"Ensinnäkin, jos ihmisellä on julkisesti näkyvillä kaikille kaverilista ja päivityksiä , se osoittaa tyhmyyttä."
Itsellä on kyllä kaikki salausmahdollisuudet hyvinkin tappiin asti käytettynä, mutta en ole varma kertooko sekään erityisestä älykkyydestä.
"Jos koulutuksena lukee "elämän kova koulu", on tyhmä ."
No itsellä ei lue yhtään mitään. Mistä se kertoo? Jos haluaisin laittaa esille jotain laittamatta silti mitään, niin voisin laittaa vaikka "school of fishes" ... musta toi nyt kertoo lähinnä huumorintajusta, joka ei tosin "elämänkoululaisella" ehkä sovi kovin hyvin yhteen omani kanssa.
"Jos jakaa päivittäin selfieitä tyyliin "minä edestä, minä oikealta, minä takaa.... " on huomionhakuinen ja itsetunto-ongelmainen."
Tai sitten sillä ulkonäöllä on jokin merkitys ja sitä käytetään johonkin tarkoitukseen. Tuollakin asialla voi laskelmoida. Itse tosin inhoan kuvia itsestäni.
"Jos päivitykset ovat tyyliin minäminäminäminäminä, ei luonteen päättelyyn paljoa tarvita."
Mistä sinne sitten pitäis kirjottaa? Naapurin Pertistäkö ja sen naisseikkailuista? Vai perustaa oma uutissivusto? Loppujen lopuksi ihan kaikki mitä kukaan kirjottaa on pohjimmiltaan minäminäminää. Jokainen mielipide, jonka ihminen jakaa, on itsekorostusta.
"Jos jakaa vain jotain testituloksia tai enkelisivujen idiotismeja ja huonosti skaalattuihin, venytettyihin suttaisiin kuviin ympättyjä kuluneita aforismeja, on tyhmä."
Tai haluaa joskus jakaa jotakin, mutta on turhan laiska tekemään mitään aivan omaa. Tai tykkää viihdyttää itseään hömpällä, eikä jaksa ottaa sitä turhan vakavasti. Tai sitten siihen on jokin muu syy. Itse en koskaan löydä esim. aforismeja, jotka vastaisivat standardejani. Haluaisin kyllä löytää, mutta olen nirppanokkainen snobi.
"Jos lähettää ketjukirjeviestejä tai spämmää jollain sydämillä "tukea rintasyöpää sairastaville" on tyhmä, palikka eikä ymmärrä ketjukirjeiden ja hömppäviestien ärsyttävyyttä ja vaaroja."
Tai haluaa oikeasti osoittaa tukea vaikkapa jollekin tietylle henkilölle, johon tietää tuollaisen tehoavan. Tai ajattelee aidosti kuten siinä viestissä on kirjoitettu. Tai jokin tietty kohta siinä jutussa on koskettanut itseä. Tai kuvitelee hieman naiivisti, että ihmiset jotka moisesta ärsyyntyvät, osaisivat olla lukematta ko. päivityksiä. Tai jostain muusta syystä. Itse osaan muuten olla lukematta noita.
Edellisistä vastauksistani voi ehkä päätellä, että en koskaan päivitä sometilejäni. Taidan olla siis ihan super fiksu ja upea ihminen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotkut ei julkaise mitään ihan siksi, ettei ole paikalla (kyttäämässä).
- Anonyymi
Motä jos keskittyisitte itse elämään analyysien sijaan?
- Anonyymi
Keskustelun järkevin kommentti
- Anonyymi
Täytyyhän kaikki ihmiset eka analysoida kaikin puolin, jos jotain vakavampaa edes ajattelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyyhän kaikki ihmiset eka analysoida kaikin puolin, jos jotain vakavampaa edes ajattelee.
Pääseekö toinenkin analysoimaan sua? Vai oletko vaan täysi moraaliton paska? Luuletko että hän ikinä huolisi tuollaista ihmistä? Kaikenlaista roskaa
- Anonyymi
Hirvee ulina facebookin julkaisuista. Itelle kyseinen vakoilu mesta on pelkkä kaatopaikka. Lisään just sellasta paskaa kun vain haluan , enkä todella kysy keneltäkään lupaa. T:Mies:M
- Anonyymi
Ja paskahan on yleensäkin parasta materiaalia profilointien teossa.
- Anonyymi
joku oli laittanut face viestin pyyntöpuolelle ja fb oli sen sensuroinut en siis nähnyt kuka tai mitä viestissä oli...
- Anonyymi
Itsetuntoa tuskin saat selville somessa jonne kirjoitetaan niin monien tunnetilojen kautta, huumorilla ja pelehtimälläkin. On tunnettava toinen perusteellisesti ennen kuin totuuden tietää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084731Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293463No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 501528
- 361453
- 381266
- 141172
- 1641060
- 271058
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv181015