Onko naisissa enemmän narsisteja?

Anonyymi

Muutaman kerran olen törmännyt sellaiseen että arktisilla asioilla ollessa joku lähellä oleva yleensä vanhempi nainen sanoo jotain tosi törkeää. Eihän sellainen ole normaalin ihmisen käytöstä lainkaan. Pitää olla jotenkin mieleltään sairas, tai kokea jokin huonommuuden tunteen vihlaisu. Välillä maailma näyttäytyy niin sairaasta valossa. Tässä kulttuurissa em. kaltaiset ihmiset tulkitsee ystävällisyydenkin heikkoudeksi. Ei ole normaalia ei.

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tällainen siis kun olet itse siististi pukeutunut ja hyvällä tuulella ja menet ulos syömään, etkä kiinnitä mitää huomiota toisen pöydän henkilöihin niin joku vanha eukonhaahka viereisessä pöydässä sanoo kaverilleen, että tuommoinen luuseri tuossakin. Sitten sen kaveri ihmettelee ääneen että mitä oikein sanoitkaan? Ulkoisesti olen komeaksi kehuttu ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Olen myös arvostetussa työssä ja asemassa, sekä ihan hyvätuloinenkin. Mitä tällaisesta pitäisi ajatella?

      Tiedän ettei pahoja henkiä ole olemassa, mutta välillä voisi 100%:sesti uskoa että em. henkilöt valtaa joku sellainen. Tämä ei ole vitsi.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, kyllä niitä on . Kärsin itse juuri parista sellaisesta,

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, kyllä niitä on . Kärsin itse juuri parista sellaisesta,

        "poiuytfdfgh"

        Ei miehet ole mun mielestä mitenkään naisia pirullisempia keskimäärin.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Ei ole. Narsismi on yleisempää miehillä.
      Eikä nuo ole narsisteja, ne on vain tyhmiä ämmiä, jotka pitää jättää omaan arvoonsa.

      • Anonyymi

        OK. Kiitos vastauksestasi. Ei vain mahdu järkeen tuollainen käytös. Täytyy olla kahta vaille täysi hullu. Onneksi järkeviä ihmisiä on enemmän.


    • Anonyymi

      Tutkimusten mukaan narsismi on yleisempää miehillä. Toinen asia on, miten tarkasti voidaan tutkia kroonista tilaa, jota potevat eivät itse koe olevansa lainkaan ongelmaisia, eivätkä siksi hakeudu tutkimuksiin.

      Mielestäni huono käytös on yleisempää naisilla. Nuoret naiset saattavat olla melkoisia prinsessoita tai toisaalta kapinallisia, jotka uskovat olevansa oikeutettuja laukomaan, mitä tahansa. Vallitseva käsitys, jonka mukaan kiltteys on vamma, yllyttää naisia perseilemään ihan vaan, ettei ainakaan pidetä liian säyseänä. Kun ylipitkäksi venytetty murros-/teini-ikä lähenee loppuaan joskus kolmenkympin jälkeen, alkaaa pian vaihdevuosien vaikutus, joka taas "oikeuttaa" naisen käyttäytymään kusipäisesti. Tämä ei toki koske naisten enemmistöä, mutta näkyvää ja kuuluvaa räyhäävien räkänaurajien porukkaa.

    • Anonyymi

      Erittäin pitkän kokemuksen omaavana voi sanoa, että
      Naisia on enemmän.
      Narsismi peittyy heillä vain paremmin.
      Osa naisellisuudesta saattaa olla narsismia.
      Eräs on hyvin myötäilevä ja empaattisen tuntoinen.
      Vasta hyvin pitkän ajan kuluttua hän ampuu
      hyvin rumilla asioilla niitä joita on pitkään kuunnellut.
      Sellaiset ihmiset jotka ovat luulleet olevan tekemisissä
      erittäin luotetun sydänystävän kanssa tulevat saamaan
      ne asiat silmilleen joita yleensä ovat visusti karttaneet
      kertomasta kenllekään.
      Tällaisia miehiä ei tunne koska he ampuvat heti.
      Nainen voi vaania vuosia iskiäkseen.

    • Anonyymi

      "Useiden tutkimusten tarkastelun perusteella miehet ovat naisia narsistisempia.
      Buffalon yliopiston tutkijat ovat 31 vuoden edestä tutkimuksia meta-analyyttisesti tarkasteltuaan tulleet siihen tulokseen, että miehet ovat naisia narsistisempia. Newserin mukaan tutkijat perehtyivät 355 tutkimukseen, jotka sisälsivät tuloksia 475 000 osallistujalta.

      Tutkijoille ilmeni, että heidän tarkastelun johtopäätös piti paikkansa huolimatta iästä tai sukupolvesta. Tutkijat jakoivat narsismin kolmeen osa-alueeseen, tutkien oikeutusta, johtajuutta/auktoriteettia sekä suurisuuntaisuutta/huomionhakuisuutta.


      Newserin mukaan miehet olivat naisia edellä eniten oikeutuksen suhteen, mikä tutkimuksen mukaan ilmentää, että miehet todennäköisemmin hyödyntävät muita ja kokevat olevansa oikeutettuja tiettyihin etuoikeuksiin. Tutkimusta johtaneen Emily Grijalvan mukaan miehet osoittavat myös enemmän itsevarmuutta ja halua saada valtaa.

      Huomionhakuisuudessa sukupuolet olivat kuitenkin lähes samalla viivalla.

      ”Kumpikin sukupuoli osoittaa yhtä todennäköisesti turhamaisuutta tai keskittymistä omiin tunteisin tai kiinnostuksen kohteisiin”, Grijalva selitti."

      Tästä keskustelusta ilmenee, että suurimmalla osalla ei ole hajuakaan mitä sairas narsistisuus on. Olisi hyvä ottaa selvää ja tutkia luotettavia artikkeleita ja lähteitä ennen kuin alkaa esittää asiantuntijaa.
      Narsistiksi haukkumisesta on tullut muoti-ilmiö, ja jos joku ei itseä miellytä, on hän ilman muuta narsisti. En väitä its olevani asiantuntija, ja narsistinen persoonallisuushäiriö on haaste ammatti-ihmisellekin. Juuri siksi pitäisi olla varovainen ennenkuin alkaa nimitellä ketään.

      • Anonyymi

        Minä en kuvailisi narsismia niinkään johtajuudella, auktoriteetilla ja vallanhalulla, vaan kieroilulla, manipuloinnilla, psykologisella pelillä. emotionaalisella väärinkäytöllä, asioiden vääristelyllä jne.
        Jos joku saa johtajuutta, valtaa, huomiota ja auktoriteettia ilman kepulikonsteja, mun mielestäni se ei ole narsismia.
        Mun mielestä niinkuin ihan miehuuteen kuuluu vähän enemmän vallanhalua kuin naisen pehmeämpiin ominaisuuksiin. Mun mielestä ei voi mennä siihen että miehuus olisi narsistista naiseuteen verrattuna. Vaan se emotionaalisen kieroilun määrä mun silmissä mittaa sen narsistisuuden..
        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kuvailisi narsismia niinkään johtajuudella, auktoriteetilla ja vallanhalulla, vaan kieroilulla, manipuloinnilla, psykologisella pelillä. emotionaalisella väärinkäytöllä, asioiden vääristelyllä jne.
        Jos joku saa johtajuutta, valtaa, huomiota ja auktoriteettia ilman kepulikonsteja, mun mielestäni se ei ole narsismia.
        Mun mielestä niinkuin ihan miehuuteen kuuluu vähän enemmän vallanhalua kuin naisen pehmeämpiin ominaisuuksiin. Mun mielestä ei voi mennä siihen että miehuus olisi narsistista naiseuteen verrattuna. Vaan se emotionaalisen kieroilun määrä mun silmissä mittaa sen narsistisuuden..
        "poiuytrfdfgh"

        Sanon niinku tätä ihan siksi että mulla ei niinku ole mitään semmosia miehisiä vallanhaluja, että en minä haluisi enkä edes suostuisi millään ilveellä miksikään sotasankariksi edes siinä tapauksessa että kuvitteellisesti pääsisin .

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon niinku tätä ihan siksi että mulla ei niinku ole mitään semmosia miehisiä vallanhaluja, että en minä haluisi enkä edes suostuisi millään ilveellä miksikään sotasankariksi edes siinä tapauksessa että kuvitteellisesti pääsisin .

        "poiuytrfghj"

        Mun mielestä miesten ja naisten narsismia ei pitäisi mitata täsmälleen samoilla kriteereillä.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä miesten ja naisten narsismia ei pitäisi mitata täsmälleen samoilla kriteereillä.


        "poiuytrdfgh"

        Naisilla voi olla esim. kierokielisyyttä aika paljon mitä ei tuossa tutkimuksessa mitattu ja se jos joku on mun mielestä narsismia.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla voi olla esim. kierokielisyyttä aika paljon mitä ei tuossa tutkimuksessa mitattu ja se jos joku on mun mielestä narsismia.

        "poiuytrfdfgh"

        Mitä on kierokielisyys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla voi olla esim. kierokielisyyttä aika paljon mitä ei tuossa tutkimuksessa mitattu ja se jos joku on mun mielestä narsismia.

        "poiuytrfdfgh"

        Mä en koe pelkästään jonkun pomottamishalua tai huomionhakua niin hankalaksi jos sitä ei toteuteta jotenkin tukeutumalla psykologisesti toisen sisimpään persoonaan ja aivoihin.
        Mä märjään keskimäärin paremmin pomottavien miesten suhteen (olen sitten vaan vähän pientä kilttiä tyttöä mikä multa luontuu luonnostaan ) kuin luurimanipuloinnin joka koitui kohtalokseni. .

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en koe pelkästään jonkun pomottamishalua tai huomionhakua niin hankalaksi jos sitä ei toteuteta jotenkin tukeutumalla psykologisesti toisen sisimpään persoonaan ja aivoihin.
        Mä märjään keskimäärin paremmin pomottavien miesten suhteen (olen sitten vaan vähän pientä kilttiä tyttöä mikä multa luontuu luonnostaan ) kuin luurimanipuloinnin joka koitui kohtalokseni. .

        "poiuytrdfgh"

        Mä sitäpaitsi välillä tykkään antaa huomiota, Mutta ne kummalliset "psykologiset" jutut luureissa olen aivan tuskissani niiden kanssa vieläkin.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sitäpaitsi välillä tykkään antaa huomiota, Mutta ne kummalliset "psykologiset" jutut luureissa olen aivan tuskissani niiden kanssa vieläkin.

        "poiuytfghj"

        No sinähän haet sitä huomiota täältä netistä, kun et sitä muualta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä sitäpaitsi välillä tykkään antaa huomiota, Mutta ne kummalliset "psykologiset" jutut luureissa olen aivan tuskissani niiden kanssa vieläkin.

        "poiuytfghj"

        Koen itseni emotionaalisesti erittäin loukatuksi että kukaan ulkopuolinen on kehdannut alkaa minua emotionaalisesti painostamaan siinä että olenko kontaktissa vanhempiini vai en ja miten minä heidät koen emotionaalisesti ja ajatuksissani. Eihän sellainen ole kenenkään asia esim. 40 vuotiaan ihmisen kohdalla, eikä sellaiselle painostukselle ole mitään lainmukaisia perusteita. Se on emotionaalista väärinkäyttöä.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen itseni emotionaalisesti erittäin loukatuksi että kukaan ulkopuolinen on kehdannut alkaa minua emotionaalisesti painostamaan siinä että olenko kontaktissa vanhempiini vai en ja miten minä heidät koen emotionaalisesti ja ajatuksissani. Eihän sellainen ole kenenkään asia esim. 40 vuotiaan ihmisen kohdalla, eikä sellaiselle painostukselle ole mitään lainmukaisia perusteita. Se on emotionaalista väärinkäyttöä.

        "poiuytrdfgh"

        Olen kerran kysynyt sosiaaliviranomaiselta lain mukaan ja mulle yksiselitteisesti vastattu mulla ei ole mitään semmoista velvoitetta suhteessa vanhempiini.

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen itseni emotionaalisesti erittäin loukatuksi että kukaan ulkopuolinen on kehdannut alkaa minua emotionaalisesti painostamaan siinä että olenko kontaktissa vanhempiini vai en ja miten minä heidät koen emotionaalisesti ja ajatuksissani. Eihän sellainen ole kenenkään asia esim. 40 vuotiaan ihmisen kohdalla, eikä sellaiselle painostukselle ole mitään lainmukaisia perusteita. Se on emotionaalista väärinkäyttöä.

        "poiuytrdfgh"

        Lopeta se vanhempiesi haukkuminen täällä somessa, niin kukaan ei sano mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kerran kysynyt sosiaaliviranomaiselta lain mukaan ja mulle yksiselitteisesti vastattu mulla ei ole mitään semmoista velvoitetta suhteessa vanhempiini.

        "poiuytfghjk"

        Se miten minua luureissa asiassa painostettiin täyttää ainakin filosofisesti manipuloinnin määritelmän. Mä valitan siksi edelleen että olen kärsinyt asiasta vielä pari viikkoa sitten mistä seurasi mulla emotionaalista ahdistusta vaivaten vielä tänään

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se miten minua luureissa asiassa painostettiin täyttää ainakin filosofisesti manipuloinnin määritelmän. Mä valitan siksi edelleen että olen kärsinyt asiasta vielä pari viikkoa sitten mistä seurasi mulla emotionaalista ahdistusta vaivaten vielä tänään

        "poiuytfrdfghj"

        En tarvitse asiassa mitään oman tunteeni vastaista ideointia.

        "poiuytfrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se miten minua luureissa asiassa painostettiin täyttää ainakin filosofisesti manipuloinnin määritelmän. Mä valitan siksi edelleen että olen kärsinyt asiasta vielä pari viikkoa sitten mistä seurasi mulla emotionaalista ahdistusta vaivaten vielä tänään

        "poiuytfrdfghj"

        Sinähän olet saanut niitä emotionaalisia iskuja jo monta vuotta. Koskahan ne mahtaa loppua ja samalla siitä asiasta jauhaminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta se vanhempiesi haukkuminen täällä somessa, niin kukaan ei sano mitään.

        Lopeta itse tuo puuttuminen niin voin nopeammin päästä tässä asiassa asian loppuunkäsitellyksi.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta itse tuo puuttuminen niin voin nopeammin päästä tässä asiassa asian loppuunkäsitellyksi.

        "poiuytrfdfgh"

        Vanhempani voivat haastaa minut oikeuteen jos kokevat tarpeelliseksi, jos eivät halua tai koe tarpeelliseksi, kenelläkään ei ole asiassa mitään sanomista.
        Ei minua sinne oikeuteen haasteta, kun sitten pääsisin oikein virallisesti kertomaan mitä kaikkea minulle on tehty niin että ne lukisi virallisella paperilla.

        "poiugfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani voivat haastaa minut oikeuteen jos kokevat tarpeelliseksi, jos eivät halua tai koe tarpeelliseksi, kenelläkään ei ole asiassa mitään sanomista.
        Ei minua sinne oikeuteen haasteta, kun sitten pääsisin oikein virallisesti kertomaan mitä kaikkea minulle on tehty niin että ne lukisi virallisella paperilla.

        "poiugfghjk"

        Sulla on aihetta mennä psykiatrin juttusille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempani voivat haastaa minut oikeuteen jos kokevat tarpeelliseksi, jos eivät halua tai koe tarpeelliseksi, kenelläkään ei ole asiassa mitään sanomista.
        Ei minua sinne oikeuteen haasteta, kun sitten pääsisin oikein virallisesti kertomaan mitä kaikkea minulle on tehty niin että ne lukisi virallisella paperilla.

        "poiugfghjk"

        Ei siitä mun vanhemmille ole yhtään mitään haittaa jos sanon heistä jotain anonyymissa puhelimessa jos he itse puhelimessa noudattavat eettisiä sääntöjään.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä mun vanhemmille ole yhtään mitään haittaa jos sanon heistä jotain anonyymissa puhelimessa jos he itse puhelimessa noudattavat eettisiä sääntöjään.


        "poiuytrfdfghj"

        Mut jos toimisi kuten jotkut luurissa neuvoo että asiasta menisi valittamaan jonnekin nimellä, sittenhän siitä voisi olla haittaa. Mun mielestä mä olen toiminut fiksuimmalla mahdollisella tavalla asiassa mutta tullut manipuloiduksi.

        "poiuyfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä mun vanhemmille ole yhtään mitään haittaa jos sanon heistä jotain anonyymissa puhelimessa jos he itse puhelimessa noudattavat eettisiä sääntöjään.


        "poiuytrfdfghj"

        Siinä se haitta on, kun jauhat näitä samoja juttuja vuodesta toiseen täällä keskustelupalstalla sotkien ketjuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä se haitta on, kun jauhat näitä samoja juttuja vuodesta toiseen täällä keskustelupalstalla sotkien ketjuja.

        No siksi että vielä kaksi viikkoa sitten olen kärsinyt samasta hemmetin manipuloinnista,


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siksi että vielä kaksi viikkoa sitten olen kärsinyt samasta hemmetin manipuloinnista,


        "poiuytrdfghj"

        Lopeta se ketjujen sotkeminen niillä jutuillasi, niin kukaan ei sano sulle yhtään mitään. Tajuatko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta se ketjujen sotkeminen niillä jutuillasi, niin kukaan ei sano sulle yhtään mitään. Tajuatko?

        Tajuan sitten kun koko peli ei pyöri enää yhtään mistään suunnasta ja olen päässyt viimeisistä traumoistani, joita aivan turhaan pitkitettiin muutama vuosi luurien ansiosta.
        Vaikka soitin sinne napakasti monta kertaa että peli on saatava poikki välittömästi.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuan sitten kun koko peli ei pyöri enää yhtään mistään suunnasta ja olen päässyt viimeisistä traumoistani, joita aivan turhaan pitkitettiin muutama vuosi luurien ansiosta.
        Vaikka soitin sinne napakasti monta kertaa että peli on saatava poikki välittömästi.

        "poiuytrfdfghj"

        Tuohon aina vastattiin närkästyneesti, mikä täyttää ainakin filosofisesti manipuloinnin tunnusmerkistön, närkästyksellä yritetään saada soittaja päätymään eri ratkaisuun kuin itsensä parhaaksi katsomaan.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuan sitten kun koko peli ei pyöri enää yhtään mistään suunnasta ja olen päässyt viimeisistä traumoistani, joita aivan turhaan pitkitettiin muutama vuosi luurien ansiosta.
        Vaikka soitin sinne napakasti monta kertaa että peli on saatava poikki välittömästi.

        "poiuytrfdfghj"

        Ei sulle luureista soiteta, vaan sinä itse sinne soitat. Palstaltakaan ei kukaan sulle kirjoittele. Itse sotkeennut omien juttujesi kanssa ketjuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon aina vastattiin närkästyneesti, mikä täyttää ainakin filosofisesti manipuloinnin tunnusmerkistön, närkästyksellä yritetään saada soittaja päätymään eri ratkaisuun kuin itsensä parhaaksi katsomaan.

        "poiuytrdfgh"

        suurin osa noista äkäilijämanipuloijista oli naisia , joukkoon mahtui kyllä muutama miestä jotka selvästi uskoo ikuiseen vanhempien kuninkuuteen mistään asianlaidoista riippumatta.

        "poiuygtfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suurin osa noista äkäilijämanipuloijista oli naisia , joukkoon mahtui kyllä muutama miestä jotka selvästi uskoo ikuiseen vanhempien kuninkuuteen mistään asianlaidoista riippumatta.

        "poiuygtfghj"

        Ja se vasta manipulointia ettei saisi soittaa koko valtakunnalliseen auttavaan puhelimeen jos ei mene noiden heidän tunnereaktioidensa mukaan omissa tunneasiossaan.

        "poiuygtfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sulle luureista soiteta, vaan sinä itse sinne soitat. Palstaltakaan ei kukaan sulle kirjoittele. Itse sotkeennut omien juttujesi kanssa ketjuihin.

        Tulet huomaamaan, ettei poiu edes tajua, että sille vastataan. Se jatkaa vaan pölinäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet huomaamaan, ettei poiu edes tajua, että sille vastataan. Se jatkaa vaan pölinäänsä.

        Harvemmin minua on kukaan vallakas johtajamies manipuloinut josko edes koskaan, vaan useimmin tavalliset tädit.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin minua on kukaan vallakas johtajamies manipuloinut josko edes koskaan, vaan useimmin tavalliset tädit.

        "poiuytfdfghj"

        Ehkä jopa uskaltaisin puhua tästä ongelmastani paremmin jollekin vähän vallakkaammalle miehelle jolle ei ole kauheen oleellista että olen tätien alainen.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jopa uskaltaisin puhua tästä ongelmastani paremmin jollekin vähän vallakkaammalle miehelle jolle ei ole kauheen oleellista että olen tätien alainen.


        "poiuytrdfghj"

        Koen ihan hyvääkin sellaisissa miehissä jotka osaa laittaa jotain tolkkua asioihin vähän omapäisemmin.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen ihan hyvääkin sellaisissa miehissä jotka osaa laittaa jotain tolkkua asioihin vähän omapäisemmin.

        "poiuytrdfgh"

        Jääräpäisyydessä on paljon hyvää.


        "poiuytfrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jopa uskaltaisin puhua tästä ongelmastani paremmin jollekin vähän vallakkaammalle miehelle jolle ei ole kauheen oleellista että olen tätien alainen.


        "poiuytrdfghj"

        Tuo miehenkipeys myöhäisessä keski-iässä olevalta tädiltä on niin outoa. Onhan sulla kädet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo miehenkipeys myöhäisessä keski-iässä olevalta tädiltä on niin outoa. Onhan sulla kädet!

        Olen jo kauan haaveillut että jostain saapuisi se prinssi joka pelastaisi minut tätien manipuloinneilta. Olin pikkusen vanhanaikainen ja mulle sopii olla pikkusen prinssiäni pienempi ja jaksan kyllä ihailla häntä jos sikseen. Mä olen todella intensiivinen ihailija jos sille päälle satun.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo kauan haaveillut että jostain saapuisi se prinssi joka pelastaisi minut tätien manipuloinneilta. Olin pikkusen vanhanaikainen ja mulle sopii olla pikkusen prinssiäni pienempi ja jaksan kyllä ihailla häntä jos sikseen. Mä olen todella intensiivinen ihailija jos sille päälle satun.


        "poiuytrfdfghj"

        Ja jos joku prinssi minut tätien manipuloinneilta pelastaisi niin siinä sitä olisikin syytä minulle ihailla häntä riittämiin.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos joku prinssi minut tätien manipuloinneilta pelastaisi niin siinä sitä olisikin syytä minulle ihailla häntä riittämiin.


        "poiuytrfdfghj"

        Mutta on ihaniakin rouvia muutama sellaisia elegantimpia, jotka ei manipuloi

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on ihaniakin rouvia muutama sellaisia elegantimpia, jotka ei manipuloi

        "poiuytrfghj"

        Kai mä nyt mieluummin antaisin huomioni jollein miehelle kun jollein minulle ilkeilevälle tädille, sehän on selvä

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai mä nyt mieluummin antaisin huomioni jollein miehelle kun jollein minulle ilkeilevälle tädille, sehän on selvä

        "poiuytrfdfghj"

        Hienot rouvat on asia erikseen. Olen aina pitänyt harmaahiuksisista eleganteista rouvista.
        Ja sellainen minulle kadullakin hymyilee.

        "poiuytfdghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienot rouvat on asia erikseen. Olen aina pitänyt harmaahiuksisista eleganteista rouvista.
        Ja sellainen minulle kadullakin hymyilee.

        "poiuytfdghj"

        Mutta yks mies jonka kanssa olen puhunut (ei mikään miesystävä) oli aivan hirvee manipuloija. Aiiivan hirvee...

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta yks mies jonka kanssa olen puhunut (ei mikään miesystävä) oli aivan hirvee manipuloija. Aiiivan hirvee...

        "poiuytrfghjk"

        Tiedän toisenkin sellaisen mutten tunne

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tajuan sitten kun koko peli ei pyöri enää yhtään mistään suunnasta ja olen päässyt viimeisistä traumoistani, joita aivan turhaan pitkitettiin muutama vuosi luurien ansiosta.
        Vaikka soitin sinne napakasti monta kertaa että peli on saatava poikki välittömästi.

        "poiuytrfdfghj"

        Toisessa ketjussa kerroit noin viikko sitten soitelleesi taas näihin luureihin. Nyt syyttelet vastaajia. Miksi?
        Heidän on pakko vastata. Sun ei ollut pakko soittaa ja jopa sun olisi pitänyt ymmärtää, että sun aivoillasi soitosta on pelkkää haittaa.
        Kuinka monta tuntia veit puheaikaa ja avunsaantimahdollisuuksia niiltä, jotka todella ovat kriisissä ja avun tarpeessa?
        Ai niin, sua ei kiinnosta muiden ihmisten hätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa ketjussa kerroit noin viikko sitten soitelleesi taas näihin luureihin. Nyt syyttelet vastaajia. Miksi?
        Heidän on pakko vastata. Sun ei ollut pakko soittaa ja jopa sun olisi pitänyt ymmärtää, että sun aivoillasi soitosta on pelkkää haittaa.
        Kuinka monta tuntia veit puheaikaa ja avunsaantimahdollisuuksia niiltä, jotka todella ovat kriisissä ja avun tarpeessa?
        Ai niin, sua ei kiinnosta muiden ihmisten hätä.

        Minä en suostu tähän syyttelyyn että jos soitan auttavaan puhelimeen ja puhun sinne iloisella lempeällä äänelle, niin minua alettaisiin syyllistää massiivisesti jotenkin kymmenien ihmisten voimalla kun jo soittaessani ensimmäistä kertaa ongelmani oli minun emotionaalinen syyllistämiseni kertomatta koskaan minulle mihin olisin syyllinen, se on sitten jo rankkaa yhteisökiusaamista semmosen paisuttaminen sankoin joukoin.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en suostu tähän syyttelyyn että jos soitan auttavaan puhelimeen ja puhun sinne iloisella lempeällä äänelle, niin minua alettaisiin syyllistää massiivisesti jotenkin kymmenien ihmisten voimalla kun jo soittaessani ensimmäistä kertaa ongelmani oli minun emotionaalinen syyllistämiseni kertomatta koskaan minulle mihin olisin syyllinen, se on sitten jo rankkaa yhteisökiusaamista semmosen paisuttaminen sankoin joukoin.

        "poiuytrfghj"

        kyllä 50 ihmistä yhden yksinäisen pienen naisen valituksen kestää, juttu on vähän rankempi toisinpäin.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä 50 ihmistä yhden yksinäisen pienen naisen valituksen kestää, juttu on vähän rankempi toisinpäin.

        "poiuytrfgh"

        Kun olen tullut siihen vakaaseen johtopäätelmään että auttavan puhelimen eettiset säännöt eivät mene niin, että sen vastaajat määräävät soittajan tunne-elämästä tai hallitsevat sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olen tullut siihen vakaaseen johtopäätelmään että auttavan puhelimen eettiset säännöt eivät mene niin, että sen vastaajat määräävät soittajan tunne-elämästä tai hallitsevat sitä.

        Ja kyllä soittaja saa itse kertoa kuka hän on, ei niin että vastaajat päättää ettei hän ole hän vaan joku muu heidän mielikuvituksensa tuote.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyllä soittaja saa itse kertoa kuka hän on, ei niin että vastaajat päättää ettei hän ole hän vaan joku muu heidän mielikuvituksensa tuote.

        "poiuytfghj"

        Että sen sijaan että kuuntelisivat kuka soittaja kertoo olevansa, vaan spekuloivat kaikkea maan ja taivaan välillä mitä kaikkea auttavaan puhelimeen voisi soittaa ja soittaja ja saa pohtia kanssaan pää pyörällä mitä kaikkea hän voisi olla jos hän ei olisi hän.

        "poiuytfrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että sen sijaan että kuuntelisivat kuka soittaja kertoo olevansa, vaan spekuloivat kaikkea maan ja taivaan välillä mitä kaikkea auttavaan puhelimeen voisi soittaa ja soittaja ja saa pohtia kanssaan pää pyörällä mitä kaikkea hän voisi olla jos hän ei olisi hän.

        "poiuytfrdfgh"

        Koska jos he alkaa hallitsemaan soittajan tunne-elämää ja minäkuvaa, silloinhan systeeminsäkin toimii ikäänkuin narsistisesti.
        Eikä sitten ole ihmekään jos eivät tunnista narsistisesti käyttäytyvää henkilöä , jos hyväksyvät tuollaisen toisen tunne-elämän ja persoonan "kaappauksen" pois hänen omista käsistään.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska jos he alkaa hallitsemaan soittajan tunne-elämää ja minäkuvaa, silloinhan systeeminsäkin toimii ikäänkuin narsistisesti.
        Eikä sitten ole ihmekään jos eivät tunnista narsistisesti käyttäytyvää henkilöä , jos hyväksyvät tuollaisen toisen tunne-elämän ja persoonan "kaappauksen" pois hänen omista käsistään.

        "poiuytrfghj"

        Etenkin kun vielä soitti sinne ihan muusta syystä, ei siksi ettei olisi ollut tyytyväinen persoonaansa ja tunne-elämäänsä. Mutta sen sijaan sulta "kaapataankin" just ne mitä sulla oli hyvin ennenkuin soitit,


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin kun vielä soitti sinne ihan muusta syystä, ei siksi ettei olisi ollut tyytyväinen persoonaansa ja tunne-elämäänsä. Mutta sen sijaan sulta "kaapataankin" just ne mitä sulla oli hyvin ennenkuin soitit,


        "poiuytrfghj"

        Siis mä oon aina tykänny olla mä ja mä tykkään kauheesti herkistä tunteista,.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en kuvailisi narsismia niinkään johtajuudella, auktoriteetilla ja vallanhalulla, vaan kieroilulla, manipuloinnilla, psykologisella pelillä. emotionaalisella väärinkäytöllä, asioiden vääristelyllä jne.
        Jos joku saa johtajuutta, valtaa, huomiota ja auktoriteettia ilman kepulikonsteja, mun mielestäni se ei ole narsismia.
        Mun mielestä niinkuin ihan miehuuteen kuuluu vähän enemmän vallanhalua kuin naisen pehmeämpiin ominaisuuksiin. Mun mielestä ei voi mennä siihen että miehuus olisi narsistista naiseuteen verrattuna. Vaan se emotionaalisen kieroilun määrä mun silmissä mittaa sen narsistisuuden..
        "poiuytrfdfgh"

        Totta, on ihan tervettä että miehillä on jonkin verran vallanhalua ja kilpailuviettiä. Sehän on tervettä kaikissa laumoissa myös eläinkunnassa. Narsistista on se että polkee muita alas miten huvittaa eikä välitä haitasta tai kärsimyksestä mikä siitä aiheutuu. Tekee sen siksi että tuntisi itsensä paremmaksi. Saattaa tehdä jopa tahallaan. Niin sekaisin voi ihminen olla. Vaan ei tekojaan pääse pakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, on ihan tervettä että miehillä on jonkin verran vallanhalua ja kilpailuviettiä. Sehän on tervettä kaikissa laumoissa myös eläinkunnassa. Narsistista on se että polkee muita alas miten huvittaa eikä välitä haitasta tai kärsimyksestä mikä siitä aiheutuu. Tekee sen siksi että tuntisi itsensä paremmaksi. Saattaa tehdä jopa tahallaan. Niin sekaisin voi ihminen olla. Vaan ei tekojaan pääse pakoon.

        Nimenomaankin. Jos on hyvä johtaja estäen sortoa niin sittenhän se ei liity narsismiin mitenkään vaikka olisi vallakas johtaja. Koska ei nyt ihan äkkipikaan voida siirtyä yhteiskuntaan jossa ei ole johtajia. Jos on päässyt aidoilla kyvyillään johtajaksi tai saa aidoilla kyvyillä huomiota, ei se ole narsismia, mutta vallan tai huomion saaminen toisia vahingoittamalla on pahaa narsismia. Mun mielestä koko jutussa vahingoittamispointti on oleellisin.

        "poiuytfrghj"


    • Anonyymi

      Hei "poiuytrfdfghj", emme halua lukea spämmiviestejäsi. Ne sotkevat joka ketjun ja tekevät sen lukukelvottomaksi. Miksi teet niin? Etkö ymmärrä tekojesi seurauksia?

      • Anonyymi

        Sorry tähän tuli vähän ylimääräisiä sekaan, mutta osa liittyi ketjuun

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry tähän tuli vähän ylimääräisiä sekaan, mutta osa liittyi ketjuun

        "poiuytrfghj"

        Mutta mun päätä spämmättiin luureissa paljon mittavammin uskokaa tai älkää Mun päätä spämmättiin ensin. . Vaikka se nyt ei ole teidän vika jos olette vain palstakirjoittajia.

        "poiuytfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mun päätä spämmättiin luureissa paljon mittavammin uskokaa tai älkää Mun päätä spämmättiin ensin. . Vaikka se nyt ei ole teidän vika jos olette vain palstakirjoittajia.

        "poiuytfgh"

        Spämmäykseltä pelastautumisyritykset ovat vaatineet spämmäyksen näköistä toimintaa.
        Mutta minä olin se joka ekana vaadin että puhutaan vain asiaa, ei mitään niitä näitä puhetta.
        Minut siinä kunnossa käytännössä pakotettiin niitä näitä puheisiin,

        "poiuytfrdfghj"


    • Anonyymi

      Se että voi määrittää ihmisen, vaatii todella enemmän kuin satunnaisen tapaamisen. Sen verran ohimenevistä tapahtumista, ettei kannata itse katsella haastavasti, vaan on neutraali ja rauhallinen.
      Vanhenevana naisena koen joskus haikeutta nähdessäni nuoria, joilla voi olla koko elämä edessä. Minun nuoruudessa ei vielä ollut narsisteista varoittavaa materiaalia, ja jouduinkin kohtaamaan aivan hyytävää pahuutta sekä naisten että miesten taholta. Eli en traumatisoituneena saanut elää täyttä elämää, ja se harmittaa. Ja koen ohimenevää kateutta. Tosin en ryöpsähtele vieraille vaan kävin terapiassa.
      Eli nuoruutta kadehditaan.
      Myöskin, oma käytös voi vaikuttaa. Esim matkoilla kun on ystävällinen satunnaisille ihmisille, huomaa että joku toinen voi kans hymyillä. Että sitä voi olla reaktiivinen.
      Joskus narsisti oikeen toivoo että toiset suuttuisi, jotta saisi itse alkaa kinaamaan. Ei tarvi kuin poistua paikalta ja jättää Nasse kiehumaan omassa liemessään.

      • Anonyymi

        Mä koen, että jos sortuu siihen, että kadehtii nuoria, muuttuu itse rumilukseksi aivan kuten ne sedät ja tädit, jotka itsen kimppuun kävivät julmuuksineen viattomassa nuoruudessa. Kauneutensa voinee säilyttää vanhanakin, kun tekee kaikkensa, jotta toiset nuoret saisi täyden elämän, jota itse ei saanut,

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä koen, että jos sortuu siihen, että kadehtii nuoria, muuttuu itse rumilukseksi aivan kuten ne sedät ja tädit, jotka itsen kimppuun kävivät julmuuksineen viattomassa nuoruudessa. Kauneutensa voinee säilyttää vanhanakin, kun tekee kaikkensa, jotta toiset nuoret saisi täyden elämän, jota itse ei saanut,

        "poiuytrfdfgh"

        On aivan mahdollista että samalla kun itse ei kykyne kävelemään ruokakauppaan, tytär menee huippupisteillä yliopistoon. Se on mun mielestä paljon juuri emotionaalisesta suhtautumisesta kiinni pääosin. Että sä niinkuin haluat toiselle kaiken täyden vaikka itsellä ei olisi. Ja lopulta se on hyvä itsellekin.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan mahdollista että samalla kun itse ei kykyne kävelemään ruokakauppaan, tytär menee huippupisteillä yliopistoon. Se on mun mielestä paljon juuri emotionaalisesta suhtautumisesta kiinni pääosin. Että sä niinkuin haluat toiselle kaiken täyden vaikka itsellä ei olisi. Ja lopulta se on hyvä itsellekin.

        "poiuytrfghjk"

        Se oli minun tytär kun lopulta laittoi minunkin aivovaurioituneet aivoni testaukseen ja pääsinkin aika hyviin tuloksiin. Kannatti kiltisti totella tytärtä. Tottelin vain siksi, että pidän hänestä ja hyödyin siitä suuresti.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli minun tytär kun lopulta laittoi minunkin aivovaurioituneet aivoni testaukseen ja pääsinkin aika hyviin tuloksiin. Kannatti kiltisti totella tytärtä. Tottelin vain siksi, että pidän hänestä ja hyödyin siitä suuresti.

        "poiuytfdfghj"

        Rakkaus on tärkeempää kuin muut kyvyt tai resurssit,

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus on tärkeempää kuin muut kyvyt tai resurssit,

        "poiuytfrdfghj"

        Mun mielestä paras lääke kateutta vastaan on usko Jumalaan.
        Ja vanhanakin todellinen elämä on vasta edessä.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä paras lääke kateutta vastaan on usko Jumalaan.
        Ja vanhanakin todellinen elämä on vasta edessä.

        "poiuytrfghj"

        Mä olen selittämyt neurologisissa tutkimuksussakin että Jumala niinku estää kaikki masennukset ja sellaset tehokkaasti

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen selittämyt neurologisissa tutkimuksussakin että Jumala niinku estää kaikki masennukset ja sellaset tehokkaasti

        "poiuytrdfgh"

        Narsisti kertoo taas itsestään.


      • Anonyymi

        " Minun nuoruudessa ei vielä ollut narsisteista varoittavaa materiaalia, ja jouduinkin kohtaamaan aivan hyytävää pahuutta sekä naisten että miesten taholta."
        -Tietoutta narsismista ei yksinkertaisesti vain ollut. Saati, että siitä
        olisi varoitettu.
        Vanhenevana miehenä jaan tuon asian.
        -Tosin epäilen, että mikään tieto pelastaisi narsistilta.
        Hän osaa vedättää alkuun niin toisenlaista kuvaa,
        että ei edes asiantuntija voi ensinäkemältä tietää
        olevansa tekemisissä narskun kanssa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe