Saitko hyviä lahjakirjoja

Anonyymi

Sain toivomani Jenni Haukion kokoaman runoteoksen Katso pohjoista taivasta. Siinä on myös taidekuvitusta. Kauneimmat runot Suomesta, iloa riittää kirjasta pitkään.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En saanut.
      Minä katselin Talvisen maiseman kirjoa.
      Sitä-paitsi nyt on alkanut aika Fahrenheit 451.
      Kirjat palavat rovioissa.
      Älykkäät koneet ovat nyt jonoissa.

      H.

    • No sain. Monta. Finlandialla palkitun Bollan, Sofi Oksasen Koirapuiston, Eeva Kilven Punaisen muistikirjan ja sitten jonkin vanhuuteen liittyvän. Se on vasta tulossa, joten en tiedä tarkkaa nimeä, mutta ilmeisesti kirjan antaja pitää sitä hyvänä valintana minulle..))

    • Anonyymi

      Joo mä sain taskukalenterin

    • Sain kaksi kirjaa, joista toinen toivomani Jussi Konttisen Siperia. Suomalaisen perheen ihmeellinen vuosi ikiroudan maassa. Olen aina lukenut innolla löytöretkeilijöiden seikkailuista, uusien alueiden valloituksista, selviytymistarinoita vaativissa luonnonolosuhteissa. Tämä HS:n toimittaja Jussi Konttisen perheen Jakutian vuosi on suuri kertomus monella tasolla, luonnon tutkimista, lapsiperheen jokapäiväistä elämää äärimmäisissä oloissa ja perheen yhteenkuuluvuutta ja kasvua, keskinäistä lämpöä . Kirja pitää omistaa, koska siihen pitää aina palata uudelleen, löytää aina uutta, syventyä ja ihmetellä.

      Toinen lahjakirjani on Sirpa Kähkösen Muistoruoho , Kuopio-sarjasta . Muutkin sarjan kirjat olen lukenut, tästäkin odotan kiinnostavaa elämystä. Takakannen tekstiä : "Annaa ja Idaa yhdistää huoli lapsenlapsesta , Hillasta...Äitien ikiaikainen syyllisyys painaa heitä. Uutisointi Vietnamista sysää vaietut asiat liikkeelle, pakottaa sotavuosien raskaat menetykset pintaan. Kuinka monta sukupolvea joutuu vielä puhumattomuudesta ja väkivallasta kärsimään ?"

      Kähkönen oli Finlandia-ehdokas, ehkä hänen vuoronsa tulee lähivuosina. Bollaa jonotan kirjastosta ja odotan siltä paljon, ihastuin kovin kirjailijan esikoisteokseen nimeltä Kissani Jugoslavia. Tammikuun lukupiirin kirjana meillä on Nura Farahin Aavikon tyttäret, joka on ensimmäinen somalialaisen suomeksi kirjoittama romaani.

    • Hyvän kirjan olet saanut, siihen voi palata uudestaan ja uudestaan.

      Sain kolme kirjaa, joista yhtä toivoin...
      Tove Janssonin Sanojen lahja, sisältää ajatuksia ja aforismeja Toven kirjoista,
      kirja oli jaoteltu aihepiireittäin.
      Yhden Kukkakirjan Saija Sirolahden, Helpot ohjeet kimppuihin ja asetelmiin.

      Kolmas, jota oikein toivoin on Suomen Lasten Runotar, sille keksin varmasti paljon käyttöä. " Säkeitä pienille ja isoille, vauvoille ja veijareille, haaveilijoille ja huliviliviikareille"

    • Anonyymi

      Suurenmoista, että monet suomalaisetkin hyväksyvät varauksettomasti maahanmuuttajahomon kirjat.

      • Anonyymi

        Jaa, en tiennyt, että puppelipoikia on.
        Kuulin, että on rankkaa kerrontaa, Bolla.


    • Anonyymi

      Harvoin Suomessa maahanmuuttaja saa kehuja eikä ainakaan jos on
      lisäksi homo. Yllätys varmaan monille.
      Olisko lukijat ylistäneet, jos olis tienneet ?
      Hyvä kun eivät tienneet. Eihän noiden kahden asian pitäisi kirjaa
      huonontaa tai parantaa.
      Hyvä kirja on hyvä ja huono on huono
      ja makuasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe