Täällä on aika ajoin väännetty siitä, mitkä soittimet ovat sopivia ja mitkä kiellettyjä.
Nykytiedon valossa yksikään soitin ei ole sopimaton.
Meikäläiset sallivat ihan kaikki soittimet, kunhan niillä soitetaan asiallisesti.
Joillain soittimilla on kuitenkin aika hankalaa soittaa asiallisesti ja niitä ei sitten mielellään soiteta niin hirveästi. Näitä ovat mm.
- sähkökitara
- rummut ja
- hanuri
Moni kuitenkin soittelee näitäkin. Erityisesti ne, jotka osaavat soittaa asiallista musiikkia näillä soittimilla. Sotilasmarsseihin sopii rummut ja moni uskovainen soittaakin niillä marssimusiikkia.
Sähkökitara sopii niille, jotka osaa riisua säröt pois. Säröäänillä kun niin helposti soittaa rämpäkkää musiikkia ja menee helposti rokiksi!
Harmonikalla voi soittaa, jos ei vedä silleen pumppaavaan tyyliin. Jos hanuria liikaa pumppaa, niin silloin helposti sekä soittajalla, että kuulijoilla menee jalan alle ja ei kestä hetkeäkään, niin kaikki ovat tanssin pyörteissä.
Uruillakin voi soittaa pumppaavasti, mutta se on paljon hankalampaa.
Joskus taannoin oikeesti viriteltiin erilaisia kiellettyjen soittimien listoja. Ollaan nähty, että tällainen soitinten lajittelu on typerää. Ennemminkin pitäisi lajitella musatyylit. Mitä rämpäkämpi ja tempovampi, sitä sopimattomampaa.
Joskus taannoin on laadittu kiellettyjen soitinten lista, johon kuuluivat mm.
- viulu
- kaikki kitarat
- rummut
- harmonikka
- huuliharppu
- syntetisaattorit
- hammond-urut ja
- saksofoni.
Nykyään näitä soittimia soittaa jo moni uskovainen (vl). Taitavan käsissä soittimesta kuin soittimesta lähtee nättejä äänejä. Jos haluaa, niin joka ikisestä maailman soittimesta saa myös rämpäkkää ääntä, jos sitä tieten tahtoen haluaa tuottaa niillä! Rokissa ja popissa käytetään ihan kaikkia maailman soittimia pianoista urkuihin, viuluista selloihin ja kitaroista syntetisaattoreihin.
Mitkä ovat sopivia soittimia?
Anonyymi
1
55
Vastaukset
- Anonyymi
Tangokuninkuuskin on nykyisin sallittu soitin. Milloinkahan esiintyy koti rykyllään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339