Suositelkaa tilitoimistoa

Anonyymi

Kertokaa, missä olisi hyvä tilitoimisto Loimaan alueella?

17

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinpä, kun toisilla pärstäkerroinhinnoittelu, toiset vie asiakkaiden rahoja ylilaskutuksella tai keplottelemalla laskuja hoitaessaan asiakkaan maksuliikennettä, toiset kirjaa investoinnit vuosimenoksi mistä asiakkaalle veropetosepäily jne.

      Monesti pienet on luotettavampia, sillä heillä tuntuu rankemmin mahdolliset tulomenetykset asiakkaiden kaikotessa. Tittelit kertoo myös jotain, mutta sitten on erilaisia aika kyseenalaisia nettikursseja, kuten vaikka JET eli johtamisen tutkinto.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Hiljaista on ja vähän sellainen mielikuva, että tämä olisi ollut tällä jo aiemmin.
      Voi tietysti olla eri henkilönkin tekemä vai mikä lie...

      Ei kovin paljon annettavaa tähän oliskaan, kun ei omaa kokemusta, mutta kuullut olen yrittäjiltä ja muilta asiakkailta. Periaatteisiin voin ottaa kantaa, kun itsekin alalle pyrin ja myös yrittäjyyteen, jolloin rajoitteiden merkitykseen ja niiden vaikutukseen voi itse vaikuttaa. Palkkatyö torpattiin kaiken maailman tekosyillä, mutta oikea syy lienee terveys. Pieniä yrityksiä ei ollut juuri tarjolla, eikä täällä varsinkaan, mutta järvisuomen, kainuun suunnalla jokusia kiikarissa. Homma kaatui viime kädessä rahoitukseen mikä evättiin vajaakuntoisuuden vuoksi.

      Niinkuin aiemmin olen todennut, lähtökohdat tehdä tämmöstä olisi olleet hyvät - yllättävänkin hyvät fundamentit huomioiden. Kokemus (ja lisäkoulutus) tietysti vahvistaa ja syventää osaamista sitten. Ei voi mitään mutta kyllä on tökeröä, järjentöntä ja vaikka mitä touhua, rahaa unohtamatta. Siis nimenomaan kun suhteuttaa terveydentilaan, mutta joskus tuntuu eniten apua menevän suhteellisen terveiden ihmisten elämäntilanteista johtuviin ja vieläpä osin itseaiheutettujen ongelmien hoitoon.

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Loimaan Lehti on sitten kahta pientä tilitoimistoa mainostanut lyhyellä aikaa, toinen uusi ja toisessa spv menossa.
      Pieni usein hyvä, mutta tässä YPL:ssa on ex-yrittäjällä liuta juuri niitä titteleitä, jotka ei paljon taida kertoa. Jutusta saattoi saada käsityksen, että olisi enemmänkin väkeä töissä, mutta nettisivujen mukaan Pirjo ja Salla vain kaksistaan eli turhaa kehua. Eipä ole paljon kasvua tullut 27 vuoden aikana. En ihmettele, sillä PL ei ole ollut työnantajana ymmärtääkseni kovin hyvässä maineessa. Salla kouluttautuu tradenomiksi, mutta käytännössä se on hyvin sama kuin merkonomi. Kyllä oikeaa lisäarvoa varmaan toisi yliopistossa rahoitus ja laskentatoimi yms. Mutta onnea matkaan yrittäjänä.

      Pitkän päälle voi käydä aika rasittavaksi tehdä yksin, jos on usein hoidettavia asioita, kuten esim. palkkoja, kun taas kirjanpito ja erilainen suunnittelu sekä konsultaatio antaa enemmän pelivaraa. Kyllä kunnon lomaa joskus täytyy pitää eikä se ole lomaa, jos on läppäri lomamatkalla työkäytössä. Toisen firman, Loimitilin, Heli Kauti aikoo tehdä myös yksin. Eikös hän ollut aiemmin töissä em. YPL:ssa. Onnea hänellekin. On jo pitkä kokemus alalta eli hän on vähän Sallaa rutinoituneempi.

      Omalla kohdalla joskus oli se ajatus, että luopuva yrittäjä olisi ns. mentorina vuoden tai pari. Yrittäjyys itsessään ei olisi ollut kauhistus, sillä minikokemusta jo ja olen sen verran itseohjautuva sekä riskiä sietävä. Jos noista kahdesta pitäisi valita, olisi se Loimitili.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Pääsit sitten haukkumaan ja arvostelemaan yritykset ja kehumaan itsesi! Mitähän lienee kirjoittamasi minikokemus ja itseohjautuva, riskiä sietävä omakehu? Mukavaa, että on hyvät fundamentitkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääsit sitten haukkumaan ja arvostelemaan yritykset ja kehumaan itsesi! Mitähän lienee kirjoittamasi minikokemus ja itseohjautuva, riskiä sietävä omakehu? Mukavaa, että on hyvät fundamentitkin.

        Mahdatkos olla sama kuin naapurikunnan ketjuun muutaman viime päivän aikana on kirjoitellut?

        Minusta en mitenkään haukkunut ketään enkä myöskään kehunut itseä. Yrittäjjyydestä on muutamalta vuodelta kokemusta Tmi:n osalta ja tavallaan myös maatalouden kp:n jäsenenä yli 10 vuodelta, joiden kirjanpidolliset työt tein itse. Molemmat oli tosiasiassa enemmän "harrastusta" kuin yritystoimintaa, mutta periaatteet kuitenkin selvät. Talousalan opinnoista on ihan hyvät arvosanat ja parempaankin olisi pystynyt. On myös erään ekonomin ja muutaman muun sanaa sekä muutama psyk. testi. Hyvä itseohjautuvuus varmaan pohjaa luonteeseen ja kokemuksista oppimiseen sekä neuroplastisuuteen.

        En voi sille mitään, että aika hyvät mutta tavalliset kognitiivet kyvyt on, vaikka monenlaista kremppaa onkin. Tiedoksi, että evoluutio on aikojen saatossa muodostanut ihmiselle ihmeellisen ja loistavan aivojen sekä elimistön muokkautuvuuden eli plastisuuden sairauksiin ja vammoihin sekä riippuvuuksiin liittyen. Tämä ilmenee esimerkiksi niin, että muille alueille siirretään vaurioituneen tehtäviä tai voimistetaan voimistetaan kykyjä. Kyllähän näissä kaikenlaisissa ihmettelyissä on enemmän kyse siitä, että en ole ns. sopiva osaan ko. asioita vaan olen pikemminkin sairas ja vammautunut idiootti, joka ei tajua mitään minkä todistaa joskus tyhjä tms. katse tai yksikin väärä sana.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdatkos olla sama kuin naapurikunnan ketjuun muutaman viime päivän aikana on kirjoitellut?

        Minusta en mitenkään haukkunut ketään enkä myöskään kehunut itseä. Yrittäjjyydestä on muutamalta vuodelta kokemusta Tmi:n osalta ja tavallaan myös maatalouden kp:n jäsenenä yli 10 vuodelta, joiden kirjanpidolliset työt tein itse. Molemmat oli tosiasiassa enemmän "harrastusta" kuin yritystoimintaa, mutta periaatteet kuitenkin selvät. Talousalan opinnoista on ihan hyvät arvosanat ja parempaankin olisi pystynyt. On myös erään ekonomin ja muutaman muun sanaa sekä muutama psyk. testi. Hyvä itseohjautuvuus varmaan pohjaa luonteeseen ja kokemuksista oppimiseen sekä neuroplastisuuteen.

        En voi sille mitään, että aika hyvät mutta tavalliset kognitiivet kyvyt on, vaikka monenlaista kremppaa onkin. Tiedoksi, että evoluutio on aikojen saatossa muodostanut ihmiselle ihmeellisen ja loistavan aivojen sekä elimistön muokkautuvuuden eli plastisuuden sairauksiin ja vammoihin sekä riippuvuuksiin liittyen. Tämä ilmenee esimerkiksi niin, että muille alueille siirretään vaurioituneen tehtäviä tai voimistetaan voimistetaan kykyjä. Kyllähän näissä kaikenlaisissa ihmettelyissä on enemmän kyse siitä, että en ole ns. sopiva osaan ko. asioita vaan olen pikemminkin sairas ja vammautunut idiootti, joka ei tajua mitään minkä todistaa joskus tyhjä tms. katse tai yksikin väärä sana.

        lajijasuris

        ...muutamia painovirheitä, eli mm. tietystikin "tavalliset kognitiiviset kyvyt" ja "voimistetaan olemassa olleita kykyjä"

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdatkos olla sama kuin naapurikunnan ketjuun muutaman viime päivän aikana on kirjoitellut?

        Minusta en mitenkään haukkunut ketään enkä myöskään kehunut itseä. Yrittäjjyydestä on muutamalta vuodelta kokemusta Tmi:n osalta ja tavallaan myös maatalouden kp:n jäsenenä yli 10 vuodelta, joiden kirjanpidolliset työt tein itse. Molemmat oli tosiasiassa enemmän "harrastusta" kuin yritystoimintaa, mutta periaatteet kuitenkin selvät. Talousalan opinnoista on ihan hyvät arvosanat ja parempaankin olisi pystynyt. On myös erään ekonomin ja muutaman muun sanaa sekä muutama psyk. testi. Hyvä itseohjautuvuus varmaan pohjaa luonteeseen ja kokemuksista oppimiseen sekä neuroplastisuuteen.

        En voi sille mitään, että aika hyvät mutta tavalliset kognitiivet kyvyt on, vaikka monenlaista kremppaa onkin. Tiedoksi, että evoluutio on aikojen saatossa muodostanut ihmiselle ihmeellisen ja loistavan aivojen sekä elimistön muokkautuvuuden eli plastisuuden sairauksiin ja vammoihin sekä riippuvuuksiin liittyen. Tämä ilmenee esimerkiksi niin, että muille alueille siirretään vaurioituneen tehtäviä tai voimistetaan voimistetaan kykyjä. Kyllähän näissä kaikenlaisissa ihmettelyissä on enemmän kyse siitä, että en ole ns. sopiva osaan ko. asioita vaan olen pikemminkin sairas ja vammautunut idiootti, joka ei tajua mitään minkä todistaa joskus tyhjä tms. katse tai yksikin väärä sana.

        lajijasuris

        Edellä mainittujen lisäksi tarvitaan ehdottomasti omaa tietoista ajattelua mikä oikeasti tärkeää ja mikä ei, on omia valintoja, kovaa työtä eli ei se niin mene, että ihmisellä vain on jotkin kyvyt. Kannattaa toki keskittyä enemmän siihen mihin kykenee ja mikä motivoi. Missään nimessä ei yritä esittää jotain roolia! Näin elämä kaikkineen mutta myös työ ja sen tuottavuus on sujuvampaa ja laadukkaampaa. Olen monesti yrittänyt terveemmille ja/tai paremmassa tilanteessa muuten oleville näitä rautalangasta vääntää, mutta nihkeää on vastaanotto ollut. Vaikka sitten siinä suhteessa ettei fyysiset oireet mitenkään automaattisesti tarkoita huonoja kognitiivisia kykyjä tai ettei ole mielekästä tehdä väkisin jotain, jos on joku parempi vaihtoehto.

        lajjasuris


    • Anonyymi

      Eikö kellään muulla, esim. yrittäjällä, ole tähän ketjuun mitään kommentoitavaa? Kummallista, kun vain yksinpuhelua minun osalta. Välillä tuntuu, että viskellään provoja tai "provoja", jotta saadaan minulta kommentti. Tämmöstä se netissä voi olla eikä se sinänsä haittaa, mutta debatti olisi paljon mukavampaa. Eikä tämä ole läheskään ainoa ketju mistä tulee tällaisia fiiliksiä. Jaksan kyllä kirjoitella enkä hevin kyllästy eikä netti kyllä myöskään ole itsetarkoitus, ja itseasiassa saisi välillä olla jotain mistä saisi myös rahaa.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Hyvä, että huomasit, että nämä Loimaan palstat on todellakin yksinpuheluita ja mikäs mahtaa olla nimimerkki? Jos sitten joku vastaa, se on heti provo. Voisiko ajatella niin, että se on vastaväite? Tai sitten ärsytyskynnys ylittyy. Viisaana miehenä löydät varmaan ne väylät, jotka maksaakin jotakin kirjoituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että huomasit, että nämä Loimaan palstat on todellakin yksinpuheluita ja mikäs mahtaa olla nimimerkki? Jos sitten joku vastaa, se on heti provo. Voisiko ajatella niin, että se on vastaväite? Tai sitten ärsytyskynnys ylittyy. Viisaana miehenä löydät varmaan ne väylät, jotka maksaakin jotakin kirjoituksista.

        Noinkohan. No eihän ne aina suinkaan ole provoja, mutta kyllä niitäkin runsaasti on. Todellinen ärsytyskynnys minulla on aika korkealla. Ei se rahan saaminen ole pelkästä viisaudesta tms. kiinni. Täällä netissä pyörii joitain firmoja mitkä hakee esimerkiksi kirjoittajia markkinointiin tai myyntiporukkaa, mutta ne ei ole itselle sopivia sekä on erilaisia blogeja yms, käytännön työtä lukuunottamatta. Yleensä tavalla tai toisella halutaan referenssiä osaamisesta ynnä muuta ja näissä tulee se ongelma erityisesti tällai selvästi vajaakuntoisena. Jos se olisi pelkästä omasta viisaudesta kiinni, olisin jo sijoittamalla merkittävästi vaurastunut ja varmaankin jollain tavalla talousasioiden parissa tekisin työtä. Jos olisi ollut joku iso sukutila, voisin ehkä olla siinä yrittäjä. Työntekijät tekisivät osan käytännön töistä, sillä itse voisi olla liian hankalaa suoriutua kaikesta.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Loimitilistä en tykkää. Aika kallis kuntoiminimi ja yksinkertainen kirjanpito. Itse saa kysellä alv ja sun muut

      • Anonyymi

        Vai niin, että sielläkin sitten tota samaa mitä noista ketjupaikoista paljon tullut esille. Mikä kumma siinä on ettei voi kunnolla tehdä ja palvella! Nettisivuilla lupaillaan toista ja onhan mm YNEAT:kin suoritettu mut nuo on vähän hömppätutkintoja. Hinnastoo ei ollut, joten siihen en osaa sanoo. Mä en ainakaa osaa ketään suositella, kun en ole palveluita tarvinnut enkä juuri tunne paikallisia yrittäjiä.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Googleta. Onhan niitä Loimaalla useampi

      • Anonyymi

        Aina voi googlata, mutta varsinkin tämän alan yrityksistä halutaan myös kokemuksia ennen valintaa. Kauheen vähän on paikallisista arvosteluja netissä. Vaikka oliskin, perinteinen puskaradio on paras. On myös jotain harrastelijoita, niinku vaikka mun lähistöllä näyttäs olevan. Toki he voivat hyviä olla, jos referenssiä, sillä voihan pienen toiminnan taustalla vaikka tk-eläke.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Melkein kannattaa laajentaa etsintäsektoria myös turkuun saadakseen laajempaa yleiskuvaa miten Loimaa suhtautuu suhteessa läheiseen isompaan kaupunkiin. Onhan niitä dokumenttejä helppo sinnekin toimitella.

      Nimiä mainitsematta, eräs paikallinen yritys tuntuu haluavan enemmän eroon asiakkaista kuin uusia.

      • Anonyymi

        Näin se menee. Täällä taisi muuten joskus pitää sivupistettä joku turkulainen ketku.
        Kohta varmaan kaikki paikalliset tili-ja isännöintitoimistot myyty jollekin ketjulle!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee. Täällä taisi muuten joskus pitää sivupistettä joku turkulainen ketku.
        Kohta varmaan kaikki paikalliset tili-ja isännöintitoimistot myyty jollekin ketjulle!

        lajijasuris

        Allekirjoitan edelleen nuo aiemmat postaukseni.
        Mä en voi käsittää miten se touhu mainitulla alalla voi niin usein olla kaikkea muuta kuin pitäisi 😠 Sen kummemmin itseään kehumatta, mutta on se todella ihmeellistä miten eräs ekonomi, yliopistonlehtori, talhal. yrittäjä antoi ymmärtää minun olevan kokemusta vaille parasta mahdollista settiä eikä yksin kirjaviisautta, vaan myös kommunikointi ja käytös on just sitä mitä pitää!

        Ei uskoisi ei, tälläinen vajakkikin kun oon - se on varmaan ollut joku sivupersoona? Tiedä sitten mutta onhan sitä tuhansittain ihmisiä, joilla kaikkea uutta negaa, sairautta ja kokemusta tullut vastaan ja kun yritteliäisyydestä rangaistaan, lopulta syrjäytyy, niin kyllähän nuo muokkaa ihmistä paljonkin.

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe