ostamassa omakotitaloa

Ostan 7-vuotias omakotitalo. Rakennusmateriaali - Puu / tiiliverhoilu

Pitäisikö minun tehdä kuntotarkastus ennen ostopäätöksen tekemistä? Mahdolliset suositukset tarkastajalle?

Kuinka tarkistaa homevaurioita?

Kiitos etukäteen

11

95

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisi hyvä teettää tarkastus, harva osaa tehdä sen itse.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Aloittaja kirjoittaa puutalosta jossa on tiiliverhous, ei tiilitalosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja kirjoittaa puutalosta jossa on tiiliverhous, ei tiilitalosta.

Osaat kirjoittaa, muttet lukea.

• Anonyymi

Tuskin kannattaa mihinkään höpö-höpö-kuntokartoituksiin rahoja tuhlata. Ihan huuhaata, mihin voi alkaa kuka tahansa suhari.
      70-luvun talot ovat yleensä erittäin hyväkuntoisia.
      Eikun turvallisin mielin vaan kaupat lukkoon!

• Anonyymi

Tuskin kannattaa uskoa mitään höpö-höpö-ohjeita. Kun ei tunne asioita niin teksti on ihan huuhaata.

• 7 vuotta vanha talo ei ole rakennettu 70-luvulla. Eli opettele lukemaan.

70-luvun talot ovat sitten täysiä ongelmapesiä, suurin osa niistä asuinkelvottomia tai nippa nappa asuttavia. Niiden korjaaminen maksaa enemmän kuin uuden rakentaminen.

Mutta oli talo minkä tahansa ikäinen, niin kuntokartoitus kannattaa aina teetättää asiansa osaavan tarkastajan toimesta. Halvalla ei saa asiaan ammattilaista, joten kaikki alle 1.000 € kusettajat kannattaa suosiolla unohtaa!

• Kiinteistönvälittäjä kertoi, että talo on rakennettu talon omistajan valvonnassa. Onko tämä normaalia?

Onko kukaan suositusta pätevälle tarkastajalle?

• Yleensä Kastelli, Design House, Jukkatalo tai vastaavat rakentajat toimittavat puutaloja. Tässä toimittaja ei ole tiedossa. Omistaja itse hallitsi rakentamista. Minun on kysyttävä kiinteistövälittäjältä lisätietoja tästä.

Joka tapauksessa talo näyttää hyvältä

• Anonyymi

onko mamu kysymäsä?????

• Anonyymi

Koska Sinä muutit Suomen? Kieltä pitää vielä opetella aika lailla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      129
      1836
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      877
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      150
      844
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      800
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      772
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      47
      712
    7. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      267
      666
    8. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      72
      662
    9. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      42
      657
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      34
      592
    Aihe