Ostan 7-vuotias omakotitalo. Rakennusmateriaali - Puu / tiiliverhoilu
Pitäisikö minun tehdä kuntotarkastus ennen ostopäätöksen tekemistä? Mahdolliset suositukset tarkastajalle?
Kuinka tarkistaa homevaurioita?
Kiitos etukäteen
ostamassa omakotitaloa
11
57
Vastaukset
- Anonyymi
Olisi hyvä teettää tarkastus, harva osaa tehdä sen itse.
- Anonyymi
Senkun ostat vaan, ei tiilitalon kanssa voi mennä vikaan
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/807ee8ba-78db-4da0-b982-a522e4ff8923- Anonyymi
Aloittaja kirjoittaa puutalosta jossa on tiiliverhous, ei tiilitalosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja kirjoittaa puutalosta jossa on tiiliverhous, ei tiilitalosta.
Osaat kirjoittaa, muttet lukea.
- Anonyymi
Tuskin kannattaa mihinkään höpö-höpö-kuntokartoituksiin rahoja tuhlata. Ihan huuhaata, mihin voi alkaa kuka tahansa suhari.
70-luvun talot ovat yleensä erittäin hyväkuntoisia.
Eikun turvallisin mielin vaan kaupat lukkoon!- Anonyymi
Tuskin kannattaa uskoa mitään höpö-höpö-ohjeita. Kun ei tunne asioita niin teksti on ihan huuhaata.
7 vuotta vanha talo ei ole rakennettu 70-luvulla. Eli opettele lukemaan.
70-luvun talot ovat sitten täysiä ongelmapesiä, suurin osa niistä asuinkelvottomia tai nippa nappa asuttavia. Niiden korjaaminen maksaa enemmän kuin uuden rakentaminen.
Mutta oli talo minkä tahansa ikäinen, niin kuntokartoitus kannattaa aina teetättää asiansa osaavan tarkastajan toimesta. Halvalla ei saa asiaan ammattilaista, joten kaikki alle 1.000 € kusettajat kannattaa suosiolla unohtaa!
Kiinteistönvälittäjä kertoi, että talo on rakennettu talon omistajan valvonnassa. Onko tämä normaalia?
Onko kukaan suositusta pätevälle tarkastajalle?Yleensä Kastelli, Design House, Jukkatalo tai vastaavat rakentajat toimittavat puutaloja. Tässä toimittaja ei ole tiedossa. Omistaja itse hallitsi rakentamista. Minun on kysyttävä kiinteistövälittäjältä lisätietoja tästä.
Joka tapauksessa talo näyttää hyvältä
- Anonyymi
onko mamu kysymäsä?????
- Anonyymi
Koska Sinä muutit Suomen? Kieltä pitää vielä opetella aika lailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482493
- 1801728
- 921598
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6955- 80938
- 68871
- 61846
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188834- 61808