Manipulointi

Anonyymi

Siellä auttavissa puhelimissa he niinkuin usein tekee niin, että sanoilla kirjaisemmisesti antavat oikeuden soittajan tehdä kuten hän haluaa omissa asioissaan, mutta samanaikaisesti ilmaisevat tunnetasolla, että se ei heille kelpaa ja he ovat siihen tyytymättömiä. Tuo on manipulatiivista,
Siis esimerkiksi ärtyisästi sanovat: "Tee sitten kuten haluat".
Tuo ei ole aivan niin aitoa soittajan omien ratkaisujen kunnioittamista, vaan siinä niinkuin tunteellisesti piilokiristetään, Mutta jos asiasta yrittää valittaa, vastataan äkäisesti: "Et sä mun mielipiteitä voi muuttaa. "
Tässä toiminnassa nähdäkseni todella huonosti otetaan huomioon emotionaalisen tason vaikutus. Säännöt on muka toteutettu, jos ne on toteutettu kirjaimellisesti oikein , mutta tunnetasolla sopii viestiä muuta ja ihan mitä tahansa, Itseasiassa noin narsistitkin usein toimii: Eri viesti sanoilla ja tunnetasolla, mikä oli luureissa hyvin yleistä.

"poiuytrfdfgh"

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä lähetetään toiselle niinkuin sellainen sekoittava kaksoisviesti.

      Tuo tuli ensimmäisenä vastaan viestinnän tasoista. Minuun vaikuttaa ensisijaisesti voimakkaisten
      tuo emotionaalinen taso . Joten jos vastaaja sanoo minulle vihaisesti: "Tee mitä haluat". Kehoni tulkitsee sen auttamattomasti viestinä etten saa tehdä mitä haluan.

      https://scottjeffrey.com/five-levels-of-communication/

      • Anonyymi

        Vai tarkoittaako se soittajan omien ratkaisujen kunnioittaminen vain sitä ettei häntä jollakin tavoin väkivalloin pakoteta tekemään kuten vastaaja sattuu haluamaan ?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai tarkoittaako se soittajan omien ratkaisujen kunnioittaminen vain sitä ettei häntä jollakin tavoin väkivalloin pakoteta tekemään kuten vastaaja sattuu haluamaan ?

        "poiuytrdfgh"

        Sekin on mun mielestä filosofisesti määriteltynä manipulointia, jos puhelu lopetaan siksi, ettei soittaja tee kuten vastaaja haluaa.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on mun mielestä filosofisesti määriteltynä manipulointia, jos puhelu lopetaan siksi, ettei soittaja tee kuten vastaaja haluaa.

        "poiuytrfghj"

        Siis manipulointia on jollakin keinolla saada soittaja päätymään toiseen ratkaisuun kuin jonka hän itse katsoo parhaaksi.
        Eli jos mä soitan että tää komminikaatioyhteys on nyt saatava äkkiä poikki ja he puhuu mut ympäri vasten tahtoani niin että soitankin äidilleni taas. Se on manipulointia.

        "poiuytrerftgyh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis manipulointia on jollakin keinolla saada soittaja päätymään toiseen ratkaisuun kuin jonka hän itse katsoo parhaaksi.
        Eli jos mä soitan että tää komminikaatioyhteys on nyt saatava äkkiä poikki ja he puhuu mut ympäri vasten tahtoani niin että soitankin äidilleni taas. Se on manipulointia.

        "poiuytrerftgyh"

        Tosin tuossa sitten suostuttelun/taivuttelun ja manipuloinnin raja on vaikea vetää välillä-

        "poiuyfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin tuossa sitten suostuttelun/taivuttelun ja manipuloinnin raja on vaikea vetää välillä-

        "poiuyfghj"

        Tollasesta saa kauheen painavan emotionaalisen taakan elämäänsä.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollasesta saa kauheen painavan emotionaalisen taakan elämäänsä.


        "poiuytrdfgh"

        Ei voi iloisesti tanssia ja laulaa vaan pitää vetää tollasta perkuleen rekeä.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi iloisesti tanssia ja laulaa vaan pitää vetää tollasta perkuleen rekeä.

        "poiuytfrdfghj"

        Ja semmonen jotain 20 henkeä ainakin istuu siinä reessä oikeeen paiiiiiiinavina.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja semmonen jotain 20 henkeä ainakin istuu siinä reessä oikeeen paiiiiiiinavina.

        "poiuytfdfgh"

        Noh, voi olla että minä en kävisi tuollaosen puhelimen vastaajaksi koska mahdolisesti yliarvoisin soittajien älyn ja luottaisin siihen että he itse tietävät mikä on oikein omissa asioissaan.


        "poiuytfghj"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe