Hommasin uuden AM3 - emolevyn tarkoituksena kasailla sellainen varakone mATX-koteloon, koska muita sopivia ylijäämäosia on. Siihen tulee AMD Phenom II X4 965 (95W 3,4GHz) prosessori, 2 x 4GB 1600GB Kingston, 500GB kiekollinen WD ja näytönohjaimeksi passivijäähyllä nVIDIA 210. DVD-asemaa ei ole, vaan sitä käytetään tarvittaessa Buffalon ulkoisella USB-DVD-RW:llä. Kaapissa on antiikkinen (mm. vain 2 kpl SATA-virtaliittimiä) hyvin vähän käytetty täysin ehjä virtalähde, mutta vain 350 wattinen. Periaatteessa tuota nVIDIA:aa ei tarvitsisi, koska emolla on Radeon 3000-oma näytönohjain. Kone olisi vain hätätilakone tarvittaessa, kevyt selailu, pankkiasiointi jne. Riittääkö 350W virtalähde tähän? Ei viitsisi ostaa uutta, jos tämä riittää.
Riittääkö 350W virtalähde?
16
63
Vastaukset
- Anonyymi
Saattaapi hyvinkin riittää, ilman ulkoista näyttöohjainta.
- Anonyymi
Riittää hyvinkin jos edes kohtuu laadukas ja tuo voi olla sen verran vanha että emolevylle tulevat piuhat ei ole välttämättä sopivat, mutta ittehän sen näet.
- Anonyymi
https://www.asrock.com/MB/AMD/760GM-HDV/index.asp Se tuleva emo on toi. Olet muuten harvinaisen oikeassa. Virtalähteessä on tosin 24-pinninen virtaliitin ja sopii emoon, MUTTA 4-pinninen se toinen virtaliitin, kun emo näyttäisi vaativan 8-pinnisen liittimen. Nyt taisi nousta seinä vastaan tämän virtalähteen kanssa? Veikkaan, että ei taida olla mitään keinoa suhmuroida tuota 4-pinnistä liitintä mitenkään tuohon 8 pinniseen liittimeen. No, pitänee ostaa uusi vaikkapa 500-700 wattinen nykyaikainen virtalähde, niin silloin voi käsittääkseni huoletta lisätä AMD Radeon HD 5770 (vaatii lisävirtaa), kaksi 500GB kiekollista levyä ja DVD-RW:n, kun tuommoidet ehjät ovat kaapissa. Kiitän erinomaisesta huomiosta! Voinkin irrottaa jo suosiolla valmiiksi tuon 350W virtalähteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.asrock.com/MB/AMD/760GM-HDV/index.asp Se tuleva emo on toi. Olet muuten harvinaisen oikeassa. Virtalähteessä on tosin 24-pinninen virtaliitin ja sopii emoon, MUTTA 4-pinninen se toinen virtaliitin, kun emo näyttäisi vaativan 8-pinnisen liittimen. Nyt taisi nousta seinä vastaan tämän virtalähteen kanssa? Veikkaan, että ei taida olla mitään keinoa suhmuroida tuota 4-pinnistä liitintä mitenkään tuohon 8 pinniseen liittimeen. No, pitänee ostaa uusi vaikkapa 500-700 wattinen nykyaikainen virtalähde, niin silloin voi käsittääkseni huoletta lisätä AMD Radeon HD 5770 (vaatii lisävirtaa), kaksi 500GB kiekollista levyä ja DVD-RW:n, kun tuommoidet ehjät ovat kaapissa. Kiitän erinomaisesta huomiosta! Voinkin irrottaa jo suosiolla valmiiksi tuon 350W virtalähteen.
Pitäis sen nelipiikkisen cpu syötönkin sinne 8piikkiseen mennä toiseen laitaan, ei 95w tarvitse neljää 12volttista
- Anonyymi
Ei riitä. Windowsille ei ole valmistettu riittävää virtalähdettä.
Siksi sitä ei juurikaan käytetä supertietokoneissakaan.- Anonyymi
Mitä koitit selittää ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä koitit selittää ?
Mitä itse et tajunnut?
Aloittaja kysyi:
"Riittääkö 350W virtalähde?"
Minä vastasin:
"Ei riitä." totuudenmukaiset perustelut päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itse et tajunnut?
Aloittaja kysyi:
Minä vastasin:
"Ei riitä." totuudenmukaiset perustelut päälle.Kyllä tuo sinun kommenttisi oli ihan pceestä. Vertaus supertietokoneisiin oli täysi ohilaukaus ap-kysymykseen, eli pelkkää Linux-hihulointia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itse et tajunnut?
Aloittaja kysyi:
Minä vastasin:
"Ei riitä." totuudenmukaiset perustelut päälle.Et näemmä ymmärrä asiasta hevonpeetä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo sinun kommenttisi oli ihan pceestä. Vertaus supertietokoneisiin oli täysi ohilaukaus ap-kysymykseen, eli pelkkää Linux-hihulointia.
"Et näemmä ymmärrä asiasta hevonpeetä"
Näinhän se meni.
Sinä nyt toit kekusteluun ylivoimaisen Linuxin, joka on ylivoimainen Supertietokoneissakin.
- Anonyymi
No, hommasin kiltisti uuden 600W virtalähteen, jossa on kaikki tarvittavat piuhat ja nyt kone toimii moitteetta ja w10 pyörii ohjelmineen sujuvasti. Laitoin nykypäivän mittapuun mukaan antiikkisen, mutta emolevyn omaa ohjainta tai sitä nVIDIA 210:aa tavattoman paljon tehokkaamman Radeon HD5570 näytönohjaimen, joka vaatii 6-pinnisellä liittimellä lisävirtaa. Ainakaan tähän eivät olisi siinä 350W virtalähteessä tehot piisanneet. Kiitos kaikille vastanneille!
- Anonyymi
Liian nopeasti hommasit, varsinkin kun oli pyhäkin välissä. Arvasin jo aloituksesta, että joku markkinarotta siellä alkaa mainostaan kurjia tuotteita. Ei niille kelpaa oikeat vastaukset, kuten ei tässäkään keskustelussa.
Ylläpito voisi laittaa kaverin IP:n jäähylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian nopeasti hommasit, varsinkin kun oli pyhäkin välissä. Arvasin jo aloituksesta, että joku markkinarotta siellä alkaa mainostaan kurjia tuotteita. Ei niille kelpaa oikeat vastaukset, kuten ei tässäkään keskustelussa.
Ylläpito voisi laittaa kaverin IP:n jäähylle.Mitähän oikein tarkoitat ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän oikein tarkoitat ?
Tuohan tarkoittaa, että olet nainen, joka on "blondi", joka ei siten ymmärrä tekniikasta yhtään mitään. Kaikki ympäristössä on outoa...
- Anonyymi
Linux-hihhulit eivät pystyneet pysymään asiassa tässäkään ketjussa.
- Anonyymi
Ei näköjään microsoft-hiihuli pystynyt erossa pysymään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242371Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441961Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241856Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101653Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17980- 63855
- 55840
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2798