Onko lottoaminen syntiä?

Anonyymi

Olen alkanut lottoamaan, olen huomannut, että siinä ajatukset jäävät liiaksi miettimään voittamista. Haluaisin lotota, mutta en jäädä sen pauloihin.

42

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei-lestadiolainen vastaus

      Raamatussa puhutaan arpomisesta. Joidenkin mielestä rahapelit ovat viimeisen käskyn vastaisia, vääränlaista toisen oman himoitsemista. Mutta samalla perustelulla voitaisiin kyseenalaistaa vaikkapa vakuutuslaitokset ja kaupassa käyminen. Jos siellä tavaroita katsellessaan alkaa himoita jotakin. Ja mitäs jos pelissä on selvät säännöt, eikä pelaaja ole pakotettu pelaamaan. Onko jonkinlainen taistelu, jos joku kokee joutuvansa pelaamaan, ja ehkä häviääkin siinä. Raamatussa on sääntöjä mm. velkaantumisesta ja korkojen perimisestä.

      2.Mooseksen kirja:
      20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."


      Roomalaiskirje:
      14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

      4.Mooseksen kirja:
      33:54 Ja jakakaa maa keskenänne arvalla sukujenne mukaan; suuremmalle antakaa suurempi perintöosa ja pienemmälle pienempi perintöosa. Kukin saakoon perintöosansa siinä, mihin arpa sen hänelle määrää; isienne sukukuntien mukaan jakakaa maa keskenänne.

      Joosua:
      7:14 Astukaa siis huomenaamuna sukukunnittain esiin, ja se sukukunta, johon Herran arpa osuu, astukoon esiin suvuittain, ja se suku, johon Herran arpa osuu, astukoon esiin perhekunnittain, ja se perhekunta, johon Herran arpa osuu, astukoon esiin mies mieheltä.
      7:16 Niin Joosua antoi varhain seuraavana aamuna Israelin sukukunnittain astua esiin; ja arpa osui Juudan sukukuntaan.

      1.Samuelin kirja:
      10:20 Niin Samuel antoi kaikkien Israelin sukukuntien astua esiin; ja arpa osui Benjaminin sukukuntaan.
      10:21 Kun hän sitten antoi Benjaminin sukukunnan astua esiin suvuittain, osui arpa Matrin sukuun; sen jälkeen osui arpa Sauliin, Kiisin poikaan. Mutta kun häntä etsittiin, ei häntä löydetty.

      Psalmit:
      16:5 Herra on minun pelto- ja malja-osani; sinä hoidat minun arpani.
      16:6 Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani.
      22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
      125:3 Sillä jumalattomuuden valtikka ei saa vallita vanhurskasten arpaosaa, että vanhurskaat eivät ojentaisi käsiänsä vääryyteen.

      Sananlaskut:
      1:14 heitä arpasi meidän kanssamme, yhteinen kukkaro olkoon meillä kaikilla" -
      16:33 Helmassa pudistellen arpa heitetään, mutta Herralta tulee aina sen ratkaisu.
      18:18 Arpa riidat asettaa ja ratkaisee väkevien välit.

      Sananlaskut:
      22:7 Rikas hallitsee köyhiä, ja velallinen joutuu velkojan orjaksi.

      2.Mooseksen kirja:
      22:25 Jos lainaat rahaa jollekin minun kansastani, jollekin köyhälle, joka on sinun luonasi, niin älä menettele koronkiskurin tavoin häntä kohtaan. Älkää panko korkoa hänen maksettavakseen.

      3.Mooseksen kirja:
      25:36 Älä ota korkoa tai voittoa häneltä, vaan pelkää Jumalaasi ja anna veljesi elää luonasi.

      5.Mooseksen kirja:
      23:19 Älä pane veljeäsi maksamaan korkoa rahasta tai elintarpeista tai muusta, mitä korkoa vastaan lainataan.
      23:20 Muukalaisen saat panna korkoa maksamaan, mutta et veljeäsi, että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua kaikessa, mihin ryhdyt, siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.

      Nehemia:
      5:7 Ja harkittuani mielessäni tätä asiaa minä nuhtelin ylimyksiä ja esimiehiä ja sanoin heille: "Tehän kiskotte korkoa, kukin veljeltänne." Sitten minä panin toimeen suuren kokouksen heitä vastaan.

      Hesekiel:
      18:17 pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
      22:12 Sinussa otetaan lahjuksia veren vuodattamiseksi, sinä otat korkoa ja voittoa, kiskot väkivaltaisesti lähimmäistäsi, mutta minut sinä unhotat, sanoo Herra, Herra.

      • Kaikki luettelosi otokset ovat Vanhan Liiton, Jumalan ja Israelin välisiä, joten Te ja Jehovat elätte niissä, vailla Jeesuksen pelastusta.
        Laisistasi ihmistä, sekä seurakunnista seuraavaa: Jeesuksen veljen mukaan; Jaak. 2:10
        Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin

        Pelastustasi ajatellen, ellet tee parannusta Jeesukseen, tarusi loppuu kadotukseen, Hän täytti kaiken Lain.

        Vain kristityt sen tietävät.


    • Anonyymi

      2.Mooseksen kirja:
      20:17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."

      Lottoamisessa ei ainakaan himoita lähimmäisen rahoja, vaan halutaan voittaa niitä rahoja, jotka sinne on voitoiksi laitettu.

      • Anonyymi

        Kaikesta päätellen Vanhan Testamentin aikoina ei pelaaminen ollut juutalaisten keskuudessa suuri ongelma, mutta koronkiskonta sen sijaan oli, kuten se vieläkin muutamien ei-juutalaisten mielestä on. Tosin Suomessakin talonpojat olivat aina metsäteollisuuden alkuun saakka velkaorjia kauppiaille ja rahamiehille, vaikka valtakuntaan eivät juutalaiset saaneet asettua. Kuinka paljon lie siitä huolimatta tullut kryptojuutalaisia tai muita kristityiksi kääntyneitä, mukava kai täällä kaukaisessa syrjäisessä maassa on ollut piilotella.

        On huomattava näistäkin teksteistä, mitä niissä ei sanota. Juutalaisia ei varoteta joutumasta velan orjaksi, vaan orjuuttamasta velalla, ainakaan toisiaan. Lienee siis jo tuolloin Herra siunannut kansaansa siinä määrin, että he ovat yleensä olleet enemmän voiton puolella niin pelipöydässä kuin muissakin raha-asioissa.

        Maallisuuteen ja evoluution opin uskomiseen hurahtaneet varmaankin tässä saattaisivat mielellään alkaa roduista oppimaan sellaista, että yhä edelleen pitkään Euroopassa ja muuallakin maailmassa asuneet juutalaiset ovat geneettisesti usein yllättävän lähellä rakkaita vihollisiaan arabeja, jotka jäivät enemmän vaeltaviksi ja kauppaakäyviksi paimentolaisiksi, keskittyen vähemmän eri tieteenalojen Nobelö-palkintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta päätellen Vanhan Testamentin aikoina ei pelaaminen ollut juutalaisten keskuudessa suuri ongelma, mutta koronkiskonta sen sijaan oli, kuten se vieläkin muutamien ei-juutalaisten mielestä on. Tosin Suomessakin talonpojat olivat aina metsäteollisuuden alkuun saakka velkaorjia kauppiaille ja rahamiehille, vaikka valtakuntaan eivät juutalaiset saaneet asettua. Kuinka paljon lie siitä huolimatta tullut kryptojuutalaisia tai muita kristityiksi kääntyneitä, mukava kai täällä kaukaisessa syrjäisessä maassa on ollut piilotella.

        On huomattava näistäkin teksteistä, mitä niissä ei sanota. Juutalaisia ei varoteta joutumasta velan orjaksi, vaan orjuuttamasta velalla, ainakaan toisiaan. Lienee siis jo tuolloin Herra siunannut kansaansa siinä määrin, että he ovat yleensä olleet enemmän voiton puolella niin pelipöydässä kuin muissakin raha-asioissa.

        Maallisuuteen ja evoluution opin uskomiseen hurahtaneet varmaankin tässä saattaisivat mielellään alkaa roduista oppimaan sellaista, että yhä edelleen pitkään Euroopassa ja muuallakin maailmassa asuneet juutalaiset ovat geneettisesti usein yllättävän lähellä rakkaita vihollisiaan arabeja, jotka jäivät enemmän vaeltaviksi ja kauppaakäyviksi paimentolaisiksi, keskittyen vähemmän eri tieteenalojen Nobelö-palkintoihin.

        Oijio, ei ollut tarkoitukseni pilkata jalon ruotsalaisen räjähdysaineen keksijän nimissä jaettavaa ainakaan rauhanpalkintoa, kirjoitusvirhe oli tahaton. Enemmänhän sotilasräjähteissä käytetäänkin TNT:tä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oijio, ei ollut tarkoitukseni pilkata jalon ruotsalaisen räjähdysaineen keksijän nimissä jaettavaa ainakaan rauhanpalkintoa, kirjoitusvirhe oli tahaton. Enemmänhän sotilasräjähteissä käytetäänkin TNT:tä.

        "Oijio"

        Ei ole siunasta minun päälläni nyt tässä kirjoitustyössä. Voisiko kukaan rukoilla puolestani, on tämä niin häpeällistä, julkisella palstalla vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oijio"

        Ei ole siunasta minun päälläni nyt tässä kirjoitustyössä. Voisiko kukaan rukoilla puolestani, on tämä niin häpeällistä, julkisella palstalla vielä.

        Ja anonyyminä vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta päätellen Vanhan Testamentin aikoina ei pelaaminen ollut juutalaisten keskuudessa suuri ongelma, mutta koronkiskonta sen sijaan oli, kuten se vieläkin muutamien ei-juutalaisten mielestä on. Tosin Suomessakin talonpojat olivat aina metsäteollisuuden alkuun saakka velkaorjia kauppiaille ja rahamiehille, vaikka valtakuntaan eivät juutalaiset saaneet asettua. Kuinka paljon lie siitä huolimatta tullut kryptojuutalaisia tai muita kristityiksi kääntyneitä, mukava kai täällä kaukaisessa syrjäisessä maassa on ollut piilotella.

        On huomattava näistäkin teksteistä, mitä niissä ei sanota. Juutalaisia ei varoteta joutumasta velan orjaksi, vaan orjuuttamasta velalla, ainakaan toisiaan. Lienee siis jo tuolloin Herra siunannut kansaansa siinä määrin, että he ovat yleensä olleet enemmän voiton puolella niin pelipöydässä kuin muissakin raha-asioissa.

        Maallisuuteen ja evoluution opin uskomiseen hurahtaneet varmaankin tässä saattaisivat mielellään alkaa roduista oppimaan sellaista, että yhä edelleen pitkään Euroopassa ja muuallakin maailmassa asuneet juutalaiset ovat geneettisesti usein yllättävän lähellä rakkaita vihollisiaan arabeja, jotka jäivät enemmän vaeltaviksi ja kauppaakäyviksi paimentolaisiksi, keskittyen vähemmän eri tieteenalojen Nobelö-palkintoihin.

        Israelissa ei juuri paneuduttu Jumalan aikaan siihen, pelastuuko vai ei. Se oli jotenkin Tabu.
        Jeesus aloitti Liittonsa aikana käsityksen pelastumisesta.
        Ehtona on kuitenkin Parannuksen teko, sekä kaste Häneen, kuten Paalillakin.
        Mark. 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Onko SRK;ssa kaste menettelyä, onko tunnustavaa uskoa Jeesukseen, josta Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Käsittääkseni te ette edes tunnusta Jeesusta kaikkivaltiaaksi, vaikka se esiintyy 5 kertaa Raamatussa.
        Hoks. Juutalaiset ovat vähemmistönä Israelin kansasta ja Huoneesta.
        Josta jyvä esimerkki Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

        Vahvistus Jes 59;20.


    • Anonyymi

      Saa jos ne laitetaan kolehtiin.

      • Anonyymi

        Voittoa jos ei tule, niin aina menee jonkun esim.urheiluseuran tai muun tukemiseen,siitä hyvä.


      • Anonyymi

        Entäs jos laitetaan rauhanyhdistyksen rakentamiseen. Porukka lotto vetämään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voittoa jos ei tule, niin aina menee jonkun esim.urheiluseuran tai muun tukemiseen,siitä hyvä.

        Ei sitä Raamattu kiellä, hyvä juttu.


    • Edesmennyt suurpuhveli Erkki Reinikainen sanoi eräässä itsenäisyyspäivän juhlapuheessaan, että on arpajaisvoitto syntyä Suomeen. Lottoa oli silloin jo pelattu Suomessa vuosia. Ymmärsin, että sana ”lotto” on maalimallista puhetta ja lottopeli ei ole jumalanvaltakunnassa sallittua. Siionin jumalanvaltakunnan kakkuarpajaiset tms. tms. lienevät synnittöminä sallittuja?

      • Anonyymi

        Minua on aina vaivannut se, että rauhanyhdistyksellä voidaan arpoa, ja muut arpajaiset mm. lotto on syntiä.


      • Anonyymi

        Lottovoitto on syntyä suomeen
        Vaikka moni onneton
        Saanut on
        Vain lisänumeron


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KariTapio
        https://youtu.be/03qbzik2erQ

        Kylläpä tuli tuosta hawaijilaiskitarasta ja kantrimusiikista niin suomalainen olo, ja vielä enemmän hyvästäsanoituksen käännöksestä. Kaikki kulttuurit kun ovat lainaa toisiltaan, joskus jopa itseltään. Kansallisjuomammekin on kahvi, jota ei näissä maisemissa ole koskaan kasvanut.

        Kari Tapio on kyllä nimeään myöten niin suomalainen kuin voi olla ja soveltuu erinomaisesti tulkitsemaan esim- L'Italianon sen oikeassa hengessä. Sillä niinhän se on jo tuomarin ohjeissa ajalta jolloin vielä pelättiin paitsi maallista oikeutta, myös taivaallista, että lainkin ehdotonta kirjainta tärkeämpi on oikeus ja kohtuus ja siten lain hengen ja tarkoituksen mukaan toimiminen.

        Niin tulee siis esivallan kuin koko kulttuurinkin olla Jumalan käsi maan päällä ja kaitseta ihmisiä oikeaan ja kaikin puolin säälliseen elämään.


    • On lottokuponki syntyä Suomeen.
      - Alivaltiosihteeri -

    • Anonyymi

      En oikein tiedä, onko lottoaminen syntiä. Itse tein ahkerasti töitä eläkeikään asti. Uskon Jumalaan, Hän kyllä pitää hyvän huolen omistaan. Myös taloudellisesti. Minun ei tarvitse lotota.

      • Anonyymi

        Eihän Sinulla ole enään muuta hätää, kun pelastua. Sitä ei Jumala tee, etsi Jeesus.


    • Anonyymi

      Miun lottovoitto on kun muutin Skooneen 40 v sittten :)

      • Anonyymi

        Voiton voi lahjoittaa merimieskirkolle, tämä on mielestäni kriistillinen näkemys.


    • Anonyymi

      Älä tartu, älä maista, älä koske. On raskasta elää, kun pitää muilta kysellä onko tämä, onko tuo syntiä. Et ole vielä päässyt totuuden tuntemiseen.

      • Anonyymi

        Sitähän se on kun ei ole luottamusta, tilalle astuu kontrolli. Johtovellut eivät luota että alaisillaan on omatunto kun heillä itsellään ei sitä.ole.

        Kokemusasiantuntijana voin sanoa ettei edes neuvostoihminen ollut pahempi silmänpalvoja kuin vellu.


      • Anonyymi

        Kun on koko ikänsä elänyt näiden käskyjen alla, älä koske, älä maista, älä tartu, niin vaikeaa on itse alkaa ajatteleen ja elään oman omantunnon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on koko ikänsä elänyt näiden käskyjen alla, älä koske, älä maista, älä tartu, niin vaikeaa on itse alkaa ajatteleen ja elään oman omantunnon mukaan.

        Saahan sitä sijoittaa yritysten osakkeisiin,pörssi juttuihin jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan sitä sijoittaa yritysten osakkeisiin,pörssi juttuihin jne.

        No sellaisiinhan kyllä saa sijoittaa, jos jää ylimääräistä rahaa.


    • Anonyymi

      Voi olla, että lottoaminen on siksi todettu synniksi, pelihimon takia, jotkuthan pelaavat rahansa.
      Mutta miksi sitten ry:llä saa arpoa, pelihimoiset ihmiset voivat laittaa niihinkin arpoihin kaikki rahansa, olen nähnyt sen.

      • Anonyymi

        Millä perusteella, Raamatullisella perusteella se on "saaranttu" synniksi?

        r


    • Anonyymi

      Noin yleisesti. Jotka paljon lottoavat, pelaavat rahapelejä, ostavat kenoarpoja, ovat aika köyhiä. Ajavat huonoilla autoilla. Eivät omista minkäänlaista omaa asuntoa. Sen olen huomannut.

      • Anonyymi

        Miksi sitten ry:llä saa arpoa, olen nähnyt, kun köyhä perhe osti melkein kaikki arvat.
        Kyllä ry:n arpajaiset lisäävät pelihimoa heille, joille se on ongelma.

        Minusta ry:n arpajaiset pitäisi lopettaa, nykyään vl-ihmisetkin ajattelevat, että voi ihan hyvin pelata lottoa ja muita Veikkauksen arpapelejä, kun niitä pelataan seuroissakin.

        SRK voisi tehdä oikein ison arpapelin, jota voisi pelata suviseuroissa, voitot voisivat olla suuria, kun pelaajienkin määrä on suuri.


    • Anonyymi

      Ei-lestadiolainen kommentti

      Velkaantuminen ja takaajaksi joutuminen esitetään ei-toivottavina asioina Raamatussa. Onko sitten väärin uskovan sijoittaa pörssiosakepelissä yhtiöön, tai kiinteistösijoituspelissä asuntoyhtiöön, josta tietää, että se on velkainen tai velkavetoinen? Tarkoitan velkavetoisuudella esim. sellaista kuin oli rakennusfirma Haka ennen 90-luvun lamaa. Ilmeisesti yhtiö oli niin velkavetoinen, että meni nurin, kun pankki alkoi sulkea velkarahojen hanat = rahoituksen. Jos siis saa tietää, että osakeyhtiö on velkavetoinen, niin eikö sellaiseen sijoittaminen ole kuin menisi takausvastuuseen? Eikö pörssipelissä ole aina riski, että voi menettää koko panostuksen, ja eikö tämä merkitse samaa kuin oltaisiin takaajana?

      Roomalaiskirje:
      13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

      Sananlaskut:
      11:15 Joka vierasta takaa, sen käy pahoin, mutta joka kädenlyöntiä vihaa, se on turvattu.

      17:18 Mieltä vailla on mies, joka kättä lyöpi, joka menee toista takaamaan.

      Sananlaskut:
      6:1 Poikani, jos olet ketä lähimmäisellesi taannut, lyönyt kättä vieraalle;
      6:2 jos olet kietoutunut oman suusi sanoihin, joutunut suusi sanoista kiinni,
      6:3 niin tee toki, poikani, pelastuaksesi tämä, koska olet joutunut lähimmäisesi kouriin: Mene, heittäydy maahan ja ahdista lähimmäistäsi;
      6:4 älä suo silmillesi unta äläkä silmäluomillesi lepoa.
      6:5 Pelastaudu käsistä niinkuin gaselli, niinkuin lintu pyydystäjän käsistä.

    • Anonyymi

      Se on niin pieni todennäköisyys, että voittaa mitään, mutta jos haluaa, niin voihan sitä laittaa pari euroa viikossa, ei kait siitä vielä köyhykkään, niin minä teen ja varmaan suurin osa suomalaisista.

      • Anonyymi

        Kannattaa rukkoilla sitä lottovoittoa.
        Jumala on luvannut kuulla heikotkin lottotoivomukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa rukkoilla sitä lottovoittoa.
        Jumala on luvannut kuulla heikotkin lottotoivomukset.

        Rukoilla jokapäiväistä leipää.


    • Anonyymi

      Ihan varmasti kuolee, jos lottoaa. Kyllä te olette kamalaa porukkaa.

      • Anonyymi

        Kyllähän sitä on syntinä pidetty, mutta nykyään sekin on päässyt pannasta.


    • Anonyymi

      Minä mietin, että jos voittaisi ison summan rahaa, niin miten toimisin. Nyt ajattelen, että auttaisin muita ja saisin aikaan hyviä asioita. Entä jos muutu kin ahneeksi, jos raha muuttaisi minua. Epäilen itseäni, Ja olisiko minulla viisautta laittaa rahaa oikeisiin kohteisiin. Entä jos rahasta aiheutuisikin jotain pahaa. Jos en osaisikaan valita oikeita hyväntekeväisyyskohteita.

    • Anonyymi

      Ei lottoaminen ole syntiä. Vapauta ajatuksesi.

    • Anonyymi

      Ei se ole sen kummalisempaa arpomista kun ompeluseurojen narutuskaan.

    • Anonyymi

      Ahneus on paha, mutta synti on hylätä Jumala tai olla erossa Jumalasta. Jos lottoamisen vuoksi hylkää Jumalan, se on synti.

      • Anonyymi

        Paheet ne on papillakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe