Näin meillä Porissa

Anonyymi

Miksi Porin sosiaalitoimen päivystys ei auta hädässä olevaa tilaspäistyötä tekevää nuorta, kohtalaisen raitista henkilöä hänen esittäessään että tulonsa laskujen maksun jälkeen eivät riitä ruokaan. Selitetään että jossainpäin kaupunkia on joku jääkaappi josta voi hakea ruokaa, jääkaapin sijaintia ei kerrota. Käskevät nuoren jättämään maksamatta esimerkiksi vuokran omavastuun sekä puhelinlaskun jotta voi hankkia itselleen ruokaa(tästä nauhoite). Onko niin että vain narkomaaneja sekä alkoholisoituja ja työtävieroksuvia nuoria halutaan auttaa, ei elämässään eteenpäin pyrkiviä nuoria? En edes odota sosiaalitoimelta mitään vastinetta mutta halusin kuitenkin tuoda tapauksen julki.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hae ensin netistä Otavan Olkkari ja sieltä pitäis löytyä sen jääkaapin osoite. Mutta harvemmin sielläkään kuulemma mitään järkevää ruokaa on.

• Anonyymi

Onhan Porfssa ruuanjakelua eli ns. leipäjonoja.

Seurakunnan diakonityöstä voi myös kysellä helpotusta tilanteesesi.

• Anonyymi

Jep. Narkomaaneja autetaan hyvin. Jotkut saavat ilmaiset subut (huumeet) sossun toimesta. Kutsuvat tätä korvaushoidoksi.
      Saavat myös monien kuukausien huumehoidot ilmaiseksi. Tosin hoidot ei tuota mitään tulosta, mutta saavat ainaskin hyvät sapuskat, puhtaan vuoteen ja muut virikkeet, että jaksavat taas narkata.

• Anonyymi

Kai narkkeja sekä juoppoja jotenkin pitää auttaa. Voisi pistää pakkohoitoon, niin tulokset varmaan paranisi ja jotkut voisivat jopa parantua.

Elämässä eteenpäin pyrkivä pitää olla etusijalla ja se voi olla hyödyllistä yhteiskunnalle pitkän päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai narkkeja sekä juoppoja jotenkin pitää auttaa. Voisi pistää pakkohoitoon, niin tulokset varmaan paranisi ja jotkut voisivat jopa parantua.

Elämässä eteenpäin pyrkivä pitää olla etusijalla ja se voi olla hyödyllistä yhteiskunnalle pitkän päälle.

Vinkki nuorelle joka tuntee ettei häntä auteta. Minä ratkaisin vastaavat ongelmat aikanaan siirtymällä ns.pimeisiin töihin ja sen jälkeen ei tarvinnut kerjätä sossusta penniäkään. Kerran jouduin käymään sossussa kun olin saanut karenssin työttömyyskorvauksien maksuun ja silloin he kyselivät että miten olen tullut lähes 8 kuukautta toimeen ilman mitään tuloja. Ilmoitin nauraen että ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Virkailija jankkasi asiaa vartin jolloin sanoin näkemiin sekä suljin oven perässäni ja poistuin sossusta. Lähettivät vielä perään kolme kirjettä jotka laitoin avaamatta V.Lehden keräykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vinkki nuorelle joka tuntee ettei häntä auteta. Minä ratkaisin vastaavat ongelmat aikanaan siirtymällä ns.pimeisiin töihin ja sen jälkeen ei tarvinnut kerjätä sossusta penniäkään. Kerran jouduin käymään sossussa kun olin saanut karenssin työttömyyskorvauksien maksuun ja silloin he kyselivät että miten olen tullut lähes 8 kuukautta toimeen ilman mitään tuloja. Ilmoitin nauraen että ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Virkailija jankkasi asiaa vartin jolloin sanoin näkemiin sekä suljin oven perässäni ja poistuin sossusta. Lähettivät vielä perään kolme kirjettä jotka laitoin avaamatta V.Lehden keräykseen.

Ihan hyvä vaihtoehto nuo pimeät duunit jos ei halua kerjätä sossusta mitään, kun pätkätyön ansiot ei riitä aina elämiseen. Parempi se niitä "hämyjä" on tehdä kuin maata kotona punkassa ja odottaa sossusta rahaa kuin nälkäinen käenpoika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääkö paikkansa, että narkin korvaushoito maksaa tuhansia vuodessa.
        Siis ilmainen subu narkille.

• Anonyymi

Perustoimeentulotuki on haettava kelasta. Sossusta ei ainakaan Lahdessa saa myöntää Kelan aukiollessa edes ruoksmaksaria, jos ei ole kelan voimassaolevaa tt-tuki päätöstä. Jos päätöstä ei ole, virka-aikana kela myöntää kiireellisen maksarin ruokaan, jos myöntää. Katsovat ensin tulot ja huomioitavat menot.

• Anonyymi

Porissa sossusta haetaan nykyjään harkinnavaraista, siitä kai on kysymys. Pääasiassa ihon värin mukaan sitä jaellaan.

• Anonyymi

Kyllä se on huonoa täällä Turussakin. Parhaiten saa ruokaa kun menee johonkin markettiin ja syö mahansa täyteen ja hipsuttelee sisäänkäynnin kautta ulos. Aina joku aukaisee portit. En ole vielä narahtanut mutta uskon että sekin päivä vielä tulee. Sitten pääsen siihen pikkurosvojen eliittiin joka saa kaiken tuen kelasta.

• Anonyymi

Mikä on sosiaalihuollon päivystys? Veikkaan, ettet tarkoita sosiaalipäivystystä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5283
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4271
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4251
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3660
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3475
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      2810
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2576
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe